abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:21:56 #101
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_53165702
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:06 schreef Staanplaats het volgende:
De ruimte ligt bij de solidariteitsuitkering aan de eerste divisie en bij de KNVB. De eerste partij omdat deze gewoon de zwakste schakel is in het geheel. En de tweede partij omdat deze een percentage krijgt van de opbrengsten. De opbrengsten voor de rechten zijn de laatste tijd harder gestegen dan kosten voor het organiseren van de competitie, waardoor de beloning voor de KVNB discutabel is geworden.
Als ik de solidariteitsuitkering goed begrijp (ik heb me totaal niet ingelezen zag ik maar op voorhand) is deze voor clubs die degraderen om het gat in TV-gelden tussen 1e en ere op te vangen.
Zoiets als wachtgeld in de 2e kamer dus. Keert een club direct weer terug in de eredivisie dan hoeft de eredivisie minder uit te keren aan de gedegradeerde club.

Je zou dit kunnen afschaffen, maar feit is dat bijna iedere gedegradeerde club in financiele moeilijkheden komt, wat met een mindere compensatieregeling alleen maar erger zal worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 14 september 2007 @ 11:49:23 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53167869
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:21 schreef Stpan het volgende:

[..]

Als ik de solidariteitsuitkering goed begrijp (ik heb me totaal niet ingelezen zag ik maar op voorhand) is deze voor clubs die degraderen om het gat in TV-gelden tussen 1e en ere op te vangen.
Zoiets als wachtgeld in de 2e kamer dus. Keert een club direct weer terug in de eredivisie dan hoeft de eredivisie minder uit te keren aan de gedegradeerde club.

Je zou dit kunnen afschaffen, maar feit is dat bijna iedere gedegradeerde club in financiele moeilijkheden komt, wat met een mindere compensatieregeling alleen maar erger zal worden.
dat is ook weer niet zoveel dat de andere clubs er echt van profiteren als ze dat bedrag ook mogen verdelen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_53191146
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:21 schreef Stpan het volgende:

[..]

Je hebt 2 vergoedingen voor de eerste divisie:
- degradantenvergoeding (¤ 1.400.00)
- afdrachten eerste divisie (¤ 11.500.000)
bron: VI

Aan beide vergoedingen en met name de tweede zal gesleuteld gaan worden. Toch denk ik persoonlijk dat de rechten nooit zoveel zullen opbregen als alle clubs apart de markt op gaan. Een aantal clubs zullen er best op vooruit gaan, maar in welke marges we dan praten..
Scheringa stelt dat AZ minimaal 5 keer zoveel kan vanngen en dat ook clubs als NEC en NAC makkelijk 2 keer zoveel kunnen verdienen. Lijkt mij totale onzin. Dat zou bijna inhouden dat er een veelvoud moet gaan worden betaald voor de rechten. Want zelfs met het opheffen van die solidariteitsbijdrages redden ze dat niet..
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_53193114
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 08:38 schreef Staanplaats het volgende:
Scheringa stelt dat AZ minimaal 5 keer zoveel kan vanngen en dat ook clubs als NEC en NAC makkelijk 2 keer zoveel kunnen verdienen. Lijkt mij totale onzin. Dat zou bijna inhouden dat er een veelvoud moet gaan worden betaald voor de rechten. Want zelfs met het opheffen van die solidariteitsbijdrages redden ze dat niet..
Het lijkt mij zeker geen onzin, de rechten zijn de laatste jaren alleen niet waardevoller geworden. Ze zitten al jaren achter oninteressante decoders verstopt, en op het moment zelfs bij een bedrijf wat niet weet wat ze er mee moeten en het waar mogelijk uitbesteed (na flink in de kosten gesneden te hebben door alle 'overbodige' programma's af te schaffen). Het zou me niet verbazen wanneer er meer mensen in een willekeurig stadion naar een wedstrijd zitten te kijken dan via Tele2.

Er komt wat verandering in met die Planet streams, maar vooralsnog te weinig om de rechten daadwerkelijk zo interessant te maken dat de prijs ervan omhoog schiet. Zo was het voorheen ook al met die enkele sterveling die Canal+ had, zo is het weer met Tele2.

Op dit moment is het voor de topclubs dus interessant om hun wedstrijden los te verkopen. Maar je helpt de waarde van het totaalpakket er niet mee, en dat is zoals je zegt voor het Nederlandse voetbal het meest waardevolle systeem.

Pak je zoiets goed aan, zodat mensen i.s.m. de kabelaar flink korting kunnen krijgen op de standaard digitale decoder die gebruikt wordt, dan nemen de kijkers toe en is het pakket over een paar jaar een veelvoud waard van wat 't nu is.
  zaterdag 15 september 2007 @ 17:21:07 #105
73305 Stpan
pi_53199680
Chivu, wat moet je dan goed aanpakken? Ik denk dat het Nederlandse volk niet echt van plan is te gaan betalen voor wedstrijden.

Nederland is klein, voor veel fans is het leuker en goedkoper om lekker naar het stadion te gaan. De rest van de afzetmarkt is klein, de mensen die geinteresseerd zijn in voetbal kunnen gratis terecht op zaterdag en zondagavond. Een paar uurtjes geduld hoef je maar te hebben.

Wat ik nu heb is Digitenne met voetbal. Kost me zo goed als niks, en is een prima backup als Sparta toevallig op is tijdens een uitwedstrijd waar ik niet naartoe ga. Maar van die paar rotcenten die ik betaal gaat de waarde niet verdubbelen.
En pay-per-view (slaat totaal niet aan in Nederland) zou pas interessant worden als de wedstrijden niet meer op zondagavond 19u worden uitgezonden. En dat kan je niet afschaffen, want de samenvattingen zorgen nog altijd voor het grootste deel van de waarde van de uitzendrechten.
pi_53200043
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 08:38 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Je hebt 2 vergoedingen voor de eerste divisie:
- degradantenvergoeding (¤ 1.400.00)
- afdrachten eerste divisie (¤ 11.500.000)
bron: VI

Aan beide vergoedingen en met name de tweede zal gesleuteld gaan worden.
Stel je neemt die 11,5 miljoen af van de Eerste Divisie (waar best argumenten voor zijn waarom dat zou moeten gebeuren). Worden de topclubs echt gelukkiger van gemiddeld 6.3 ton er per seizoen bij? Volgens mij niet. En als je gemiddleld 6 ton bij iedere Eerste Divisie club wegtrekt, komt de helft van de clubs in grote financiele problemen.
pi_53201418
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:21 schreef Stpan het volgende:
Chivu, wat moet je dan goed aanpakken? Ik denk dat het Nederlandse volk niet echt van plan is te gaan betalen voor wedstrijden.
Jij niet, maar jij bent een vaste stadionbezoeker. Ik ken veel mensen in m'n omgeving die vaak informeren naar hoe het nu precies werkt, en of Tele2/Digitenne niets voor hen is. Persoonlijk raad ik het ze altijd af, aangezen voetbal slechts een bijproduct is van deze diensten. Wil je voetbal, dan moet je Tele2 of Digitenne nemen. Zo moet het gewoon niet. Wil je voetbal, dan moet je dat kunnen activeren met de huidige voorzieningen. Net zoals dat met Sport1 het geval is. Ik kan via mijn bestaande decoder zonder extra kosten (m.u.v. abonnementsgeld van Sport1 gewoon die extra sportkanalen opzetten. De drempel ontbreekt, en als ik niet al Tele2 had, had ik zeker Sport1 genomen. Maar 40 euro in de maand vind ik wel even genoeg.
quote:
Nederland is klein, voor veel fans is het leuker en goedkoper om lekker naar het stadion te gaan. De rest van de afzetmarkt is klein, de mensen die geinteresseerd zijn in voetbal kunnen gratis terecht op zaterdag en zondagavond. Een paar uurtjes geduld hoef je maar te hebben.
Het is leuker om naar het stadion te gaan, maar niet iedereen kan altijd naar het stadion. En voor mensen uit de buurt is het wellicht goedkoper, maar als ik samen met m'n oom naar 't stadion ga ben ik een vermogen kwijt aan openbaar vervoer/parkeergeld/kaarten/eten. Wanneer ik zelf alleen naar het stadion ga is dat beduidend minder, omdat ik minder veeleisend ben dan degene met wie ik ook regelmatig ga. Een dagje stadion voor de supporter is goedkoper dan een dagje stadion voor het dagjesvolk. En juist die laatste hoort de doelgroep te zijn.

Dan is het niet een kwestie van geduld, maar gewoon een kwestie van het live willen zien van de wedstrijd van je favoriete club. Ik weet zeker dat wanneer de eredivisie op Sport1 te zien was, iedereen die bij mij informeerde oer Tele2/Digitenne het inmiddels in huis had. Zeker degenen die al TV keken via (normale) digitale decoder.
quote:
Wat ik nu heb is Digitenne met voetbal. Kost me zo goed als niks, en is een prima backup als Sparta toevallig op is tijdens een uitwedstrijd waar ik niet naartoe ga. Maar van die paar rotcenten die ik betaal gaat de waarde niet verdubbelen.
Zoals ik zei, jij bent ook niet de doelgroep.
quote:
En pay-per-view (slaat totaal niet aan in Nederland) zou pas interessant worden als de wedstrijden niet meer op zondagavond 19u worden uitgezonden. En dat kan je niet afschaffen, want de samenvattingen zorgen nog altijd voor het grootste deel van de waarde van de uitzendrechten.
Pay per view alleen zal niet aan slaan, daar zijn Nederlanders te gierig voor. Maar een redelijke groep mensen vind het toch interessant, gezien het relatieve succes van Planet Voetbal. Als iedereen die elke week centen lapt de keuze had om dit via hun digitale decoder te kunnen doen om de wedstrijd zo op een volledig scherm in DVD-kwaliteit te kunnen kijken, zouden 9 van de 10 dat doen.

Pay per view zal dan natuurlijk ook niet de enige methode zijn, kortlopende/langlopende/inhoudelijk andere abonnementen zijn een prima alternatief. Alleen wedstrijden van club x, alleen uitwedstrijden van club x, maandabonnementen, jaarabonnementen, alle wedstrijden, etc.

Zolang het maar gewoon via de normale digitale kabel te bekijken is, in plaats van via een speciaal internetabonnement of een alternatieve eenzijdige methode van digitale TV.
pi_53202236
Ik vraag me af wat de cijfers zijn via planet voetbal.
pi_53235751
Ik vraag me toch af hoe groot die doelgroep is voor live wedstrijden. Er zal best een groep zijn die alles live wil zien. Dagjesvolk zijn natuurlijk niks voor niks dagjesvolk, die zitten niet hele zaterdagen en zondagen thuis om alsnog de voetbal te gaan bekijken. Die gaan naar de woonboulevard, schoonouders, koopzondagen, efteling etc. etc.

Dus ik vraag me af hoe groot die groep nu werkelijk is. Een hoop mensen zijn ook maar geinteresseerd in een beperkt aantal westrijden, die willen sleutelduels en toppers zien. Dus met name wedstrijden tussen ajax, psv en Feijenoord en beslissingsduels aan het einde. Voor Heracles - Heerenveen loopt niemand voor warm.
  maandag 17 september 2007 @ 11:46:08 #110
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53239986
Ik denk wel dat er meer in zit dan ¤ 80.000.000. De Franse competitie is bijvoorbeeld goed voor zo'n 600.000.000 euro. Die competitie is evenals de Nederlandse niet heel interessant voor het buitenland en daarom goed vergelijkbaar. Frankrijk heeft bijna 4 x zoveel inwoners, dus je zou kunnen concluderen dat de Eredivisie 100 ą 150 miljoen zou moeten kunnen binnenhalen.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  maandag 17 september 2007 @ 12:55:33 #111
73305 Stpan
pi_53241609
Ik weet niet of het zo werkt. Ik heb zo het idee dat de TV-gelden exponentieel toenemen bij een groter inwonersaantal. Heb je wellicht dat cijfers van Schotland?
pi_53251462
Er zijn natuurlijk meer factoren die beļnvloeden wat de vergoeding is voor de tvgelden. Alleen al kijkdichtheid..
  maandag 17 september 2007 @ 20:03:47 #113
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53252378
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:36 schreef Staanplaats het volgende:
Er zijn natuurlijk meer factoren die beļnvloeden wat de vergoeding is voor de tvgelden. Alleen al kijkdichtheid..
Natuurlijk, maar ik vermoed niet dat die in Nederland lager is dan in Frankrijk. Althans absoluut natuurlijk wel, maar niet als percentage van de bevolking.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 17 september 2007 @ 23:54:26 #114
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53260232
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:46 schreef Plato1980 het volgende:
Ik denk wel dat er meer in zit dan ¤ 80.000.000. De Franse competitie is bijvoorbeeld goed voor zo'n 600.000.000 euro. Die competitie is evenals de Nederlandse niet heel interessant voor het buitenland en daarom goed vergelijkbaar. Frankrijk heeft bijna 4 x zoveel inwoners, dus je zou kunnen concluderen dat de Eredivisie 100 ą 150 miljoen zou moeten kunnen binnenhalen.
het ligt natuurlijk erg aan de mentaliteit van het volk, Nederlanders zitten wel erg graag voor een dubbeltje op de eerste rij. En is het in Frankrijk niet ook zo dat de samenvattingen erg beperkt zijn waardoor de live rechten veel meer waard zijn?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_53374979
In de VI van afgelopen week weer een stuk over betaal t. Ook een aantal vergelijkbare cijfers

Opbrengsten via het open net (in mln):
Frankrijk 18
Engeland 51
Italiė 62
Spanje 200
Duitsland 135
Nederland 38.5

Opbrengsten betaal tv (in mln):
Frankrijk 600
Engeland 530
Italiė 498
Spanje 250
Duitsland 220
Nederland 30,5

Betaal slaat hier tot nog toe amper aan. Als grootste oorzaak wordt gegeven dat wij nog ruime samenvattingen krijgen te zien, waardoor er geen prikkel is tot betaal tv.
Volgens het onderzoek is Nederland het enige land waar de rechten voor het open net meer oplevern dan voor betaal tv. Er zou volgens dit onderzoek voor nederland een markt zijn van 200 (!) miljoen euro.

Toch heb ik mijn twijfels, eerdere projecten zijn tot nu toe allemaal uitgelopen op een fiasco. Ik vraag me toch echt af of dat alleen maar komt door te lange samenvatting of doordat de Nederlander zit te wachten op 9 live wedstrijden per weekend. Persoonlijk ben ik weinig geļnteresseerd in het zien van livewedstrijden van de NL competitie. De wedstrijden die ik wel wil zien zijn puur alleen van mij eigen club en die kijk ik liever in een kroeg.
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:31:56 #116
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53379133
Ik ben best bereid om ervoor te betalen. Voor de uitwedstrijd van mijn club vanavond ben ik best bereid om 4,5 euro aan Planet te betalen, maar dan moet het wel makkelijk zijn. Nu moet ik eerst een halfuur op die website zoeken naar de plek waar ik kan betalen.
pi_53381393
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 08:35 schreef Staanplaats het volgende:
Toch heb ik mijn twijfels, eerdere projecten zijn tot nu toe allemaal uitgelopen op een fiasco. Ik vraag me toch echt af of dat alleen maar komt door te lange samenvatting of doordat de Nederlander zit te wachten op 9 live wedstrijden per weekend. Persoonlijk ben ik weinig geļnteresseerd in het zien van livewedstrijden van de NL competitie. De wedstrijden die ik wel wil zien zijn puur alleen van mij eigen club en die kijk ik liever in een kroeg.
Ben er zelf ook niet echt in geļnteresseerd. Voor de thuiswedstrijden van Feyenoord heb ik een seizoenskaart en met betrekking tot de uitwedstrijden heb ik nou nooit echt de behoefte gehad om die via de tv te bekijken. Laat staan dat ik de behoefte heb om Eredivisie-duels van andere clubs te zien. Sterker nog, ik kijk die wedstrijden op de vrijdagavond al amper. Dus waarom zou ik plotseling wel gaan betalen voor die wedstrijden.

Nadeel vind ik ook dat je voor digitale tv perse een decoder nodig hebt. En als ik ergens niet op zit te wachten is het wel een extra kastje + afstandsbediening. Sterker nog, toen UPC hier in de wijk een keer met een gratis decoder kwam werden die dingen voor zover ik kon zien massaal geweigerd.

Ook staat er in het artikel dat digitale tv natuurlijk beter beeld en geluid geeft. Wat ik bij mijn vader gezien heb is dat lang niet bij elke zender het geval. Dus dat argument kan wat mij betreft voorlopig ook de prullenbak in.
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:31 schreef Plato1980 het volgende:
Ik ben best bereid om ervoor te betalen. Voor de uitwedstrijd van mijn club vanavond ben ik best bereid om 4,5 euro aan Planet te betalen, maar dan moet het wel makkelijk zijn. Nu moet ik eerst een halfuur op die website zoeken naar de plek waar ik kan betalen.
Ik zou dus zelf absoluut geen ¤4,50 over hebben om PSV-Feyenoord via internet te kunnen bekijken. Een van de redenen is dat ik toch altijd moeite heb om 90 minuten lang geboeid naar zo'n wedstrijd te kunnen kijken.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:41:02 #118
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53381957
Digitale TV begint langmaar zeker toch ingeburgerd te raken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 september 2007 @ 15:59:53 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53382341
Ik denk dat Sport 1 bijvoorbeeld een goede optie is voor de eredivisie. Gewoon op de digitale tv, krijg je er buitenlands voetbal bij.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:22:32 #120
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53382815
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:59 schreef borisz het volgende:
Ik denk dat Sport 1 bijvoorbeeld een goede optie is voor de eredivisie. Gewoon op de digitale tv, krijg je er buitenlands voetbal bij.
Inderdaad en de NOS zou dan de subrechten kunnen krijgen en bijvoorbeeld zondag van 22.00 tot 22.30 uur even in vogelvlucht alle wedstrijden van het weekend in korte samenvatting kunnen uitzenden.
pi_53401376
In dat stuk in de VI stond trouwens ook dat ze de toppers op prime-time rond 18-19 uur willen spelen (Ajax-Feyenoord). Maar dat is toch helemaal niet mogelijk omdat die wedstrijden bij daglicht gespeeld moeten worden (ivm risicostatus ed)?

Dat onderzoek wordt dan al vrij waardeloos.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zondag 23 september 2007 @ 12:10:56 #122
12621 tcr
*nix 4ever
pi_53401692
Sport 1 heeft 8 kanalen op bijna elk Digitaal platform, dus kan in principe alle wedstrijden uitzenden. Dan zou ik een abbonement nemen op Sport1.
pi_53402514
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:56 schreef EnGCatjuh het volgende:
In dat stuk in de VI stond trouwens ook dat ze de toppers op prime-time rond 18-19 uur willen spelen (Ajax-Feyenoord). Maar dat is toch helemaal niet mogelijk omdat die wedstrijden bij daglicht gespeeld moeten worden (ivm risicostatus ed)?

Dat onderzoek wordt dan al vrij waardeloos.
Er stond dat ze de wedstrijden van Feyenoord, Ajax, PSV en AZ op die tijden willen spelen. Dat hoeven dus geen onderlinge duels te zijn. Al vraag ik me nog steeds af waarom mensen ineens volledige wedstrijden willen zien als ze de samenvattingen inkorten. Ik kijk juist de samenvattingen omdat ik die volledige wedstrijden niet wil volgen.

Ook leuk is dat de samenvattingen niet meer om 19.00 uur op zondag mogen worden uitgezonden. Volgens mij kwam er al een hoop gezeik toen Talpa/Tien de volgorde veranderde. Laat staan als je de samenvattingen op een later tijdstip gaat uitzenden.
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:41 schreef Plato1980 het volgende:
Digitale TV begint langmaar zeker toch ingeburgerd te raken.
Kan kloppen, al valt dat in mijn omgeving behoorlijk mee. Op mijn vader na ken ik niemand die digitale tv heeft. En van wat ik daar heb gezien heb ik nou niet het idee dat het me minimaal ¤3,00 extra per maand waard is. Denk dat het pas echt door gaat breken als er meer tv's met ingebouwde decoder komen en je het zo kan gaan ontvangen. Al dan niet in combinatie met HDTV.
pi_53402556
quote:
Op zondag 23 september 2007 12:44 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Er stond dat ze de wedstrijden van Feyenoord, Ajax, PSV en AZ op die tijden willen spelen. Dat hoeven dus geen onderlinge duels te zijn. Al vraag ik me nog steeds af waarom mensen ineens volledige wedstrijden willen zien als ze de samenvattingen inkorten. Ik kijk juist de samenvattingen omdat ik die volledige wedstrijden niet wil volgen.
Ik kan me geen burgemeester in Nederland bedenken die Ajax in het donker wil ontvangen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_53402684
quote:
Op zondag 23 september 2007 12:45 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ik kan me geen burgemeester in Nederland bedenken die Ajax in het donker wil ontvangen.
Ik ook niet. Voorstel zal het dus ook wel niet halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')