Als ik de solidariteitsuitkering goed begrijp (ik heb me totaal niet ingelezen zag ik maar op voorhand) is deze voor clubs die degraderen om het gat in TV-gelden tussen 1e en ere op te vangen.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:06 schreef Staanplaats het volgende:
De ruimte ligt bij de solidariteitsuitkering aan de eerste divisie en bij de KNVB. De eerste partij omdat deze gewoon de zwakste schakel is in het geheel. En de tweede partij omdat deze een percentage krijgt van de opbrengsten. De opbrengsten voor de rechten zijn de laatste tijd harder gestegen dan kosten voor het organiseren van de competitie, waardoor de beloning voor de KVNB discutabel is geworden.
dat is ook weer niet zoveel dat de andere clubs er echt van profiteren als ze dat bedrag ook mogen verdelen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:21 schreef Stpan het volgende:
[..]
Als ik de solidariteitsuitkering goed begrijp (ik heb me totaal niet ingelezen zag ik maar op voorhand) is deze voor clubs die degraderen om het gat in TV-gelden tussen 1e en ere op te vangen.
Zoiets als wachtgeld in de 2e kamer dus. Keert een club direct weer terug in de eredivisie dan hoeft de eredivisie minder uit te keren aan de gedegradeerde club.
Je zou dit kunnen afschaffen, maar feit is dat bijna iedere gedegradeerde club in financiele moeilijkheden komt, wat met een mindere compensatieregeling alleen maar erger zal worden.
Je hebt 2 vergoedingen voor de eerste divisie:quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:21 schreef Stpan het volgende:
[..]
Als ik de solidariteitsuitkering goed begrijp (ik heb me totaal niet ingelezen zag ik maar op voorhand) is deze voor clubs die degraderen om het gat in TV-gelden tussen 1e en ere op te vangen.
Zoiets als wachtgeld in de 2e kamer dus. Keert een club direct weer terug in de eredivisie dan hoeft de eredivisie minder uit te keren aan de gedegradeerde club.
Je zou dit kunnen afschaffen, maar feit is dat bijna iedere gedegradeerde club in financiele moeilijkheden komt, wat met een mindere compensatieregeling alleen maar erger zal worden.
Het lijkt mij zeker geen onzin, de rechten zijn de laatste jaren alleen niet waardevoller geworden. Ze zitten al jaren achter oninteressante decoders verstopt, en op het moment zelfs bij een bedrijf wat niet weet wat ze er mee moeten en het waar mogelijk uitbesteed (na flink in de kosten gesneden te hebben door alle 'overbodige' programma's af te schaffen). Het zou me niet verbazen wanneer er meer mensen in een willekeurig stadion naar een wedstrijd zitten te kijken dan via Tele2.quote:Op zaterdag 15 september 2007 08:38 schreef Staanplaats het volgende:
Scheringa stelt dat AZ minimaal 5 keer zoveel kan vanngen en dat ook clubs als NEC en NAC makkelijk 2 keer zoveel kunnen verdienen. Lijkt mij totale onzin. Dat zou bijna inhouden dat er een veelvoud moet gaan worden betaald voor de rechten. Want zelfs met het opheffen van die solidariteitsbijdrages redden ze dat niet..
Stel je neemt die 11,5 miljoen af van de Eerste Divisie (waar best argumenten voor zijn waarom dat zou moeten gebeuren). Worden de topclubs echt gelukkiger van gemiddeld 6.3 ton er per seizoen bij? Volgens mij niet. En als je gemiddleld 6 ton bij iedere Eerste Divisie club wegtrekt, komt de helft van de clubs in grote financiele problemen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 08:38 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Je hebt 2 vergoedingen voor de eerste divisie:
- degradantenvergoeding (¤ 1.400.00)
- afdrachten eerste divisie (¤ 11.500.000)
bron: VI
Aan beide vergoedingen en met name de tweede zal gesleuteld gaan worden.
Jij niet, maar jij bent een vaste stadionbezoeker. Ik ken veel mensen in m'n omgeving die vaak informeren naar hoe het nu precies werkt, en of Tele2/Digitenne niets voor hen is. Persoonlijk raad ik het ze altijd af, aangezen voetbal slechts een bijproduct is van deze diensten. Wil je voetbal, dan moet je Tele2 of Digitenne nemen. Zo moet het gewoon niet. Wil je voetbal, dan moet je dat kunnen activeren met de huidige voorzieningen. Net zoals dat met Sport1 het geval is. Ik kan via mijn bestaande decoder zonder extra kosten (m.u.v. abonnementsgeld van Sport1 gewoon die extra sportkanalen opzetten. De drempel ontbreekt, en als ik niet al Tele2 had, had ik zeker Sport1 genomen. Maar 40 euro in de maand vind ik wel even genoeg.quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:21 schreef Stpan het volgende:
Chivu, wat moet je dan goed aanpakken? Ik denk dat het Nederlandse volk niet echt van plan is te gaan betalen voor wedstrijden.
Het is leuker om naar het stadion te gaan, maar niet iedereen kan altijd naar het stadion. En voor mensen uit de buurt is het wellicht goedkoper, maar als ik samen met m'n oom naar 't stadion ga ben ik een vermogen kwijt aan openbaar vervoer/parkeergeld/kaarten/eten. Wanneer ik zelf alleen naar het stadion ga is dat beduidend minder, omdat ik minder veeleisend ben dan degene met wie ik ook regelmatig ga. Een dagje stadion voor de supporter is goedkoper dan een dagje stadion voor het dagjesvolk. En juist die laatste hoort de doelgroep te zijn.quote:Nederland is klein, voor veel fans is het leuker en goedkoper om lekker naar het stadion te gaan. De rest van de afzetmarkt is klein, de mensen die geinteresseerd zijn in voetbal kunnen gratis terecht op zaterdag en zondagavond. Een paar uurtjes geduld hoef je maar te hebben.
Zoals ik zei, jij bent ook niet de doelgroep.quote:Wat ik nu heb is Digitenne met voetbal. Kost me zo goed als niks, en is een prima backup als Sparta toevallig op is tijdens een uitwedstrijd waar ik niet naartoe ga. Maar van die paar rotcenten die ik betaal gaat de waarde niet verdubbelen.
Pay per view alleen zal niet aan slaan, daar zijn Nederlanders te gierig voor. Maar een redelijke groep mensen vind het toch interessant, gezien het relatieve succes van Planet Voetbal. Als iedereen die elke week centen lapt de keuze had om dit via hun digitale decoder te kunnen doen om de wedstrijd zo op een volledig scherm in DVD-kwaliteit te kunnen kijken, zouden 9 van de 10 dat doen.quote:En pay-per-view (slaat totaal niet aan in Nederland) zou pas interessant worden als de wedstrijden niet meer op zondagavond 19u worden uitgezonden. En dat kan je niet afschaffen, want de samenvattingen zorgen nog altijd voor het grootste deel van de waarde van de uitzendrechten.
Natuurlijk, maar ik vermoed niet dat die in Nederland lager is dan in Frankrijk. Althans absoluut natuurlijk wel, maar niet als percentage van de bevolking.quote:Op maandag 17 september 2007 19:36 schreef Staanplaats het volgende:
Er zijn natuurlijk meer factoren die beļnvloeden wat de vergoeding is voor de tvgelden. Alleen al kijkdichtheid..
het ligt natuurlijk erg aan de mentaliteit van het volk, Nederlanders zitten wel erg graag voor een dubbeltje op de eerste rij. En is het in Frankrijk niet ook zo dat de samenvattingen erg beperkt zijn waardoor de live rechten veel meer waard zijn?quote:Op maandag 17 september 2007 11:46 schreef Plato1980 het volgende:
Ik denk wel dat er meer in zit dan ¤ 80.000.000. De Franse competitie is bijvoorbeeld goed voor zo'n 600.000.000 euro. Die competitie is evenals de Nederlandse niet heel interessant voor het buitenland en daarom goed vergelijkbaar. Frankrijk heeft bijna 4 x zoveel inwoners, dus je zou kunnen concluderen dat de Eredivisie 100 ą 150 miljoen zou moeten kunnen binnenhalen.
Ben er zelf ook niet echt in geļnteresseerd. Voor de thuiswedstrijden van Feyenoord heb ik een seizoenskaart en met betrekking tot de uitwedstrijden heb ik nou nooit echt de behoefte gehad om die via de tv te bekijken. Laat staan dat ik de behoefte heb om Eredivisie-duels van andere clubs te zien. Sterker nog, ik kijk die wedstrijden op de vrijdagavond al amper. Dus waarom zou ik plotseling wel gaan betalen voor die wedstrijden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 08:35 schreef Staanplaats het volgende:
Toch heb ik mijn twijfels, eerdere projecten zijn tot nu toe allemaal uitgelopen op een fiasco. Ik vraag me toch echt af of dat alleen maar komt door te lange samenvatting of doordat de Nederlander zit te wachten op 9 live wedstrijden per weekend. Persoonlijk ben ik weinig geļnteresseerd in het zien van livewedstrijden van de NL competitie. De wedstrijden die ik wel wil zien zijn puur alleen van mij eigen club en die kijk ik liever in een kroeg.
Ik zou dus zelf absoluut geen ¤4,50 over hebben om PSV-Feyenoord via internet te kunnen bekijken. Een van de redenen is dat ik toch altijd moeite heb om 90 minuten lang geboeid naar zo'n wedstrijd te kunnen kijken.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:31 schreef Plato1980 het volgende:
Ik ben best bereid om ervoor te betalen. Voor de uitwedstrijd van mijn club vanavond ben ik best bereid om 4,5 euro aan Planet te betalen, maar dan moet het wel makkelijk zijn. Nu moet ik eerst een halfuur op die website zoeken naar de plek waar ik kan betalen.
Inderdaad en de NOS zou dan de subrechten kunnen krijgen en bijvoorbeeld zondag van 22.00 tot 22.30 uur even in vogelvlucht alle wedstrijden van het weekend in korte samenvatting kunnen uitzenden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:59 schreef borisz het volgende:
Ik denk dat Sport 1 bijvoorbeeld een goede optie is voor de eredivisie. Gewoon op de digitale tv, krijg je er buitenlands voetbal bij.
Er stond dat ze de wedstrijden van Feyenoord, Ajax, PSV en AZ op die tijden willen spelen. Dat hoeven dus geen onderlinge duels te zijn. Al vraag ik me nog steeds af waarom mensen ineens volledige wedstrijden willen zien als ze de samenvattingen inkorten. Ik kijk juist de samenvattingen omdat ik die volledige wedstrijden niet wil volgen.quote:Op zondag 23 september 2007 11:56 schreef EnGCatjuh het volgende:
In dat stuk in de VI stond trouwens ook dat ze de toppers op prime-time rond 18-19 uur willen spelen (Ajax-Feyenoord). Maar dat is toch helemaal niet mogelijk omdat die wedstrijden bij daglicht gespeeld moeten worden (ivm risicostatus ed)?
Dat onderzoek wordt dan al vrij waardeloos.
Kan kloppen, al valt dat in mijn omgeving behoorlijk mee. Op mijn vader na ken ik niemand die digitale tv heeft. En van wat ik daar heb gezien heb ik nou niet het idee dat het me minimaal ¤3,00 extra per maand waard is. Denk dat het pas echt door gaat breken als er meer tv's met ingebouwde decoder komen en je het zo kan gaan ontvangen. Al dan niet in combinatie met HDTV.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:41 schreef Plato1980 het volgende:
Digitale TV begint langmaar zeker toch ingeburgerd te raken.
Ik kan me geen burgemeester in Nederland bedenken die Ajax in het donker wil ontvangen.quote:Op zondag 23 september 2007 12:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Er stond dat ze de wedstrijden van Feyenoord, Ajax, PSV en AZ op die tijden willen spelen. Dat hoeven dus geen onderlinge duels te zijn. Al vraag ik me nog steeds af waarom mensen ineens volledige wedstrijden willen zien als ze de samenvattingen inkorten. Ik kijk juist de samenvattingen omdat ik die volledige wedstrijden niet wil volgen.
Ik ook niet. Voorstel zal het dus ook wel niet halen.quote:Op zondag 23 september 2007 12:45 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik kan me geen burgemeester in Nederland bedenken die Ajax in het donker wil ontvangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |