Ik ook niet. Je bent als lezer ook veel beter af, denk ik. Hoewel ik nog wel eens een mooie historische studie zou willen schrijven.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit ook maar één coherent idee gehad voor een roman.
Ja, dat zijn allemaal weer van die christenkrampen waar je je ook helemaal geen zorgen om moet maken, Claudia. Tegenover wie? Jezelf? De anderen? God? Of Zeus, koning van alle Goden? Of wellicht het vliegende spaghettimonster?quote:Op woensdag 18 april 2007 16:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik voel me verantwoordelijk voor mijn verbeelding.
uiteraard!!quote:Op woensdag 18 april 2007 15:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als jij in het Boymans exposeert, mag ik dan op de opening komen?![]()
Hij heeft mijn archiefje niet.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:59 schreef broer het volgende:
Overigens zou het wel interessant zijn om te zien wat eruit komt als JAM met een idee van Lienekien aan de haal gaat.
quote:
Ik zou graag een verslag van een autopsie willen schrijven. Ik denk dat dat wel in mijn straatje ligt, pathaloog-anatoom JAM.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:01 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik ook niet. Je bent als lezer ook veel beter af, denk ik. Hoewel ik nog wel eens een mooie historische studie zou willen schrijven.
dump the guy!quote:Op woensdag 18 april 2007 16:00 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ik ken al een filmmaker.
Ten dele wel, ja.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:04 schreef broer het volgende:
[..]
Het worden romans die gebaseerd zijn op ware feiten?
Ik nodig heel TTK uit hoor, lijkt me geen enkel probleemquote:Op woensdag 18 april 2007 16:03 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]! Gaat dat zo makkelijk? Wat wil je van mij weten/hebben als ik ook naar de opening wil komen
?
Ik krijg een rolletje, ik vóél het!quote:
Nee. Wel een Oost-Duitse.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Komt er een Braziliaanse schone in voor??
Nee hoor, je hoeft alleen maar iemand anders te vinden over wiens of wier boeiende leven je kunt schrijven.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Het lijkt me ook wel tof om een biografie te schrijven, alleen moet ik dan wel eerst een boeiend leven achter de rug hebben.
Anders schrijf je toch iemand anders zijn biografie?quote:Op woensdag 18 april 2007 16:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Het lijkt me ook wel tof om een biografie te schrijven, alleen moet ik dan wel eerst een boeiend leven achter de rug hebben.
Nee hoor.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Een ook een lieve jongen uit Breda??
Er schuilt in jou een Geert Mak, maar dan een die wél interessant is.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:01 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik ook niet. Je bent als lezer ook veel beter af, denk ik. Hoewel ik nog wel eens een mooie historische studie zou willen schrijven.
Wil je mijn archiefje hebben, Lien? Dan kan je daarmee aan de slag. Er staat werkelijk een prachtig idee voor een roman in. Een soort surrealistische-masturbatie-road-story-existentialistische-filosofie-kaskraker.quote:
En humor heeft.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er schuilt in jou een Geert Mak, maar dan een die wél interessant is.
Jammer....quote:
Dat is een optie.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:10 schreef JAM het volgende:
Gaat die Oost-Duitse dood, Lien?
Er kunnen autobiografische elementen in voorkomen, ja.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Jammer....
Is er dan wel iemand die constant kanker roept??
Ik zag Geert Mak wel eens met een wekelijks programma op tv. Iets over jongens die een wandeling maakte in Friesland in 1890 ofzo?? Lang geleden iig..quote:Op woensdag 18 april 2007 16:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er schuilt in jou een Geert Mak, maar dan een die wél interessant is.
Ik heb geen last van christenkrampen; God vermoorden is geen enkel probleem voor me geweest.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:02 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, dat zijn allemaal weer van die christenkrampen waar je je ook helemaal geen zorgen om moet maken, Claudia. Tegenover wie? Jezelf? De anderen? God? Of Zeus, koning van alle Goden? Of wellicht het vliegende spaghettimonster?
Blijvertje, blijvertje, dat vliegende spaghettimonster.
quote:
Ja, ik wou in het vorige topic nog reageren op die 18 jaar die je melde... Maar ik was te laatquote:Op woensdag 18 april 2007 16:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er kunnen autobiografische elementen in voorkomen, ja.
Dat ging over de eerbiedwaardige en nog immer zeer leesbare Jacob van Lennepquote:Op woensdag 18 april 2007 16:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik zag Geert Mak wel eens met een wekelijks programma op tv. Iets over jongens die een wandeling maakte in Friesland in 1890 ofzo?? Lang geleden iig..
Ik vind het wel prettig kijken
Maar ik heb nog nooit een boek van de beste man gelezen...
Ja, God, ik ken de 10 verschillen tussen Gellius en Geert Mak niet, hoor. Ik heb nog nooit iets van Geert Mak gelezen. Dat weiger ik.quote:
Waarom Claudia?? Op tv leek het mij wel een ok persoonquote:Op woensdag 18 april 2007 16:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, God, ik ken de 10 verschillen tussen Gellius en Geert Mak niet, hoor. Ik heb nog nooit iets van Geert Mak gelezen. Dat weiger ik.
Ik zou zeggen wees blij dat je de kanker niet als potentieel autobiografisch element in je repertoire hebt, JAM.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:18 schreef JAM het volgende:
God, het gaat toch niet over de kanker hè, dat boek van je?.
Je schiet weer eens door, JAM.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:19 schreef JAM het volgende:
Weet je wat het is, Lien, niet om je af te vallen of het persoonlijke leed dat je hebt ervaren te bagetelliseren (goede spelling?), maar er zijn al zóóóvééél verhalen en romans en novelles en wat dan ook over de kanker, dat kan écht niet meer hoor.
Van Lennep inderdaad. Mak maakt in de serie een voettocht door Nederland, aan de hand van de verslagen van Van Lennep, die rond 1825 dezelfde reis maakte.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:18 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat ging over de eerbiedwaardige en nog immer zeer leesbare Jacob van Lennep. Ik heb de serie niet gezien, maar Van Lennep is de moeite waard hoor.
Dat is wat jij er altijd van wil maken, Lien, ook ik zou prima de kanker op kunnen nemen als autobiografisch element, maar dat zal ik gewoon nooit doen in fictie, simpelweg omdat ik me moeilijk kan voorstellen dat iemand anders dat ten eerste iets boeit en ten tweede omdat dat iets is wat ik helemaal niet met anderen zou willen delen.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou zeggen wees blij dat je de kanker niet als potentieel autobiografisch element in je repertoire hebt, JAM.![]()
Er is een 2DVD-box van zie ik. Het was een leuk programma hoorquote:Op woensdag 18 april 2007 16:18 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat ging over de eerbiedwaardige en nog immer zeer leesbare Jacob van Lennep. Ik heb de serie niet gezien, maar Van Lennep is de moeite waard hoor.
Ja, ik heb onlangs de dichtbundel Heimwee naar mijn spijkerbroek maar weggegooid.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:19 schreef JAM het volgende:
Weet je wat het is, Lien, niet om je af te vallen of het persoonlijke leed dat je hebt ervaren te bagetelliseren (goede spelling?), maar er zijn al zóóóvééél verhalen en romans en novelles en wat dan ook over de kanker, dat kan écht niet meer hoor.
Dat is geenszins de bedoeling, een doelgroepenboekje. Bedankt ook, want ik zat even om dat woord verlegen.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:22 schreef Gellius het volgende:
D'r mag best kanker in een boek voorkomen van mij hoor, maar een boek dat kanker als hoofdthema heeft - mwnèh. Dat wordt het gelijk weer zo'n doelgroepenboekje waar je weer geen mening over mag hebben als je niet zelf kanker gehad hebt of iemand van héél dichtbij enzovoorts. Maar ja, ik hou van Flaubert.
quote:Op woensdag 18 april 2007 16:22 schreef Gellius het volgende:
D'r mag best de kanker in een boek voorkomen van mij hoor, maar een boek dat de kanker als hoofdthema heeft - mwnèh. Dat wordt het gelijk weer zo'n doelgroepenboekje waar je weer geen mening over mag hebben als je niet zelf de kanker gehad hebt of iemand van héél dichtbij enzovoorts. Maar ja, ik hou van de Flaubert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |