quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:47 schreef melanotan het volgende:
Melanotan-1 "afamelanotide" / FDA : Suntan Drug Greenlighted for Trials
Ciao
Lijkt me dus absoluut niet veilig om te gebruiken als ik dat artikel lees.quote:A drug that stimulates the body's tanning response — turning pasty skin caramel for up to two months — has been approved for human trials, but not for tanning.
Although the drug will not be available for cosmetic purposes any time soon, similar compounds are already being widely abused on the pharmaceutical black market. The official product, a man made hormone called afamelanotide, has received U.S. government approval to begin clinical trials.
"It's a bioabsorbable implant that you just inject into the skin," said Colin Mackie, director of business development for Clinuvel, the company bringing the drug to the U.S. "It stimulates melanin production."
Melanin is the body's natural pigment. It's responsible for the color of skin and protects humans from harmful solar radiation. The drug will be tested as a treatment for patients who face serious danger from the sun's rays, like those with rare genetic diseases or who must take immunosuppressants, Mackie said.
But online retailers already offer a similar (but not identical) compound under a more descriptive brand name, Melanotan II, which American and British health officials warn are already being abused.
"Using it could be dangerous to short and long-term health," British health officials said in November. It has not been tested for safety, quality or effectiveness and we don't know the potential side effects yet."
This week two British Medical Journal researchers warned that injecting the compound could change the size and shape of moles, which under normal circumstances can be a precursor to skin cancer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Melanotan_IIquote:
quote:Melanotan II is a synthetic analog of the naturally occurring peptide hormone alpha-melanocyte stimulating hormone (α-MSH) that has been shown to have tanning and aphrodisiac properties in preliminary studies and clinical trials.
Ik wil graag een bescheiden kleurtje (dunne mensen zien er helemaal wit wat te ongezond uit vind ik), maar ik heb geen zin om me maandelijks of wekelijks met UV-stralen te laten bombarderen. Risico's op huidkanker, veroudering van de huid, etc.quote:Melanotan II was first synthesized at the University of Arizona. Researchers there knew that one of the best defenses against skin cancer was a natural tan which has been slowly developed over weeks. They hypothesized that an effective way to reduce skin cancer rates in people would be to induce the body's natural tanning system to produce a protective tan prior to UV exposure. The body's naturally occurring hormone α-MSH causes melanogenesis, a process by which the skin's tanning cells (melanocytes) produce the skin's tanning pigment (melanin). They tested to see if administering this endogenous hormone to the body directly could be an effective method to cause sunless tanning. What they found was that while it appeared to work, natural α-MSH had too short a half life in the body to be practical as a therapeutic drug. So they decided to find a more potent and stable alternative, one that would be more practical.
After synthesizing and screening hundreds of molecules, the researchers headed by Victor Hruby, found a peptide, [Nle4, D-Phe7]-α-MSH, that was approximately 1,000 times more potent than natural α-MSH. [5] They dubbed this new peptide, "Melanotan" (later Melanotan I, now known as afamelanotide). They subsequently developed another analog, Ac-Nle-cyclo[Asp-His-D-Phe-Arg-Trp-Lys]-NH2), which they called "Melanotan II". Since their discovery, numerous studies dating back to the mid-1980s[5] have found no obvious toxic effects of the Melanotan peptides. The scientists hoped to use Melanotan peptides to combat melanoma by stimulating the body's natural tanning mechanism to create a tan without first needing exposure to harmful levels of UV radiation. [6] This in turn, they hypothesized, could reduce the potential for skin damage that can eventually lead to skin cancer.
En uit dat zelfde artikel....quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:23 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Melanotan_II
[..]
[..]
Ik wil graag een bescheiden kleurtje (dunne mensen zien er helemaal wit wat te ongezond uit vind ik), maar ik heb geen zin om me maandelijks of wekelijks met UV-stralen te laten bombarderen. Risico's op huidkanker, veroudering van de huid, etc.
Dus van binnenuit vind ik wel een goed idee, iig om eens te proberen.
Of wil je dat niet wetenquote:Drug agency warnings
In 2007, the FDA issued a warning to an American vendor illegally marketing melanotan II on the internet as a drug that prevents skin cancer and assists tanning. The FDA has not licensed melanotan II, and explained: "There is no evidence that the product is generally recognized as safe and effective [GRAS/E] for its labeled uses." The FDA concurrently gave a blanket warning advising consumers to, "stop using Melanotan II, an unapproved product".[11]
On August 8, 2008 the Danish Medicines Agency (DMA) issued a warning[12] against the usage of Melanotan purchased on the internet, noting that claims that imply that it has an, "effect" for protection against skin cancer, "has not been documented". The DMA further warned that Melanotan has not undergone tests for its effect and possible side effects, and that it is not licensed for usage in the EU or the USA.
The UK Medicines and Healthcare products Regulatory Agency issued a similar warning on November 17 2008[13] stating that "We are warning people not to use this product. Don’t be fooled into thinking that Melanotan offers a shortcut to a safer and more even tan. The safety of these products is unknown and they are unlicensed in the UK. The side effects could be extremely serious. If you have used either of these products do not use them again and if you have any concerns you should seek advice from your doctor.
Ja, dat zei ik dus al. De enige kritiek is van officials die roepen dat het officiële stempeltje ontbreekt. Inhoudelijk zeggen ze niets.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:51 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
En uit dat zelfde artikel....
[..]
Of wil je dat niet weten
Er is geen bewijs dat het geen kwaad kan .... en geen bewijs dat het werkt tegen huid kanker ... en niet getest op mogelijke bijwerkingen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik dus al. De enige kritiek is van officials die roepen dat het officiële stempeltje ontbreekt. Inhoudelijk zeggen ze niets.
Het is vrijgegeven voor tests op mensen. Het is aangetoond dat er geen giftigheid is op korte termijn. Het is bewezen dat je er flink bruin van wordt, en áls een gebruinde huid helpt te beschermen tegen huidkanker, dan dit dus ook... Mensen gebruiken het al jaren, zonder noemenswaardige bijwerkingen. Dat vind ik eigenlijk al genoeg zeggen, het boeit me niet zo dat er voor de FDA nog geen tests zijn afgerond en er nog geen mooi OK-stempeltje is gezet op wat documenten. Dat je er in theorie dus pimpelpaars met gele stippeltjes van kunt worden, omdat niet bewezen is dat dat niet zo is. Moeten we eerst 10 jaar wachten om te kijken of er op lange termijn ook geen effecten zijn?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:56 schreef koffiekoekje het volgende:
Er is geen bewijs dat het geen kwaad kan .... en geen bewijs dat het werkt tegen huid kanker ... en niet getest op mogelijke bijwerkingen.
Inhoudelijker dan dat hoeft het voor mij ook niet te wezen qua veiligheid en betrouwbaarheid
Het maakt je geil?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:19 schreef DennisMoore het volgende:
D'r is wel een bijwerking trouwens die niet helemaal onprettig is.
Maar dat zou ook aan 't warme weer kunnen liggen...
Het is natuurlijk een afweging (voordelen / nadelen) die je moet maken. Een afweging die mensen niet maken als ze onder de zonnebank gaan, terwijl dat (ook) schadelijk kan zijn. Ik denk wel dat dit een grote hit gaat worden als het bekend(er) wordt. Heb je toevallig before / after foto's van jezelf of zet je deze liever niet op een openbaar forum? Ik vind het namelijk nog steeds een interessant goedje.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:08 schreef DennisMoore het volgende:
Het is nu al een uitkomst voor veel mensen, als je de fora leest. Mensen die eerst niet een kwartiertje in de zon kunnen zonder gelijk te verbranden, hebben nu geen last meer en worden zelfs een beetje bruin.
Cosmetisch gebruik, puur om bruin te worden, is natuurlijk slechts luxe en geen noodzaak. Maar als die mensen anders continu in de zon en zonnebanken liggen te bakken om bruin te worden, lijkt me dit minder ongezond.
Je wordt namelijk al bruin van gewoon zonlicht namelijk. M'n handen en gezicht (blootgesteld aan daglicht) waren al flink bruin zonder dat ik bewust ben gaan zonnen of onder de zonnebank heb gelegen.
'k Weet niet hoeveel je zou moeten gebruik waardoor het effect heeft op je haarzakjes (dat is het dan toch?), waardoor de haren die eruit groeien donker gaan worden... Ik gebruik dus de helft van de 'aanbevolen' hoeveelheid, en ik merk wel dat m'n moedervlekken veel donkerder zijn geworden, en dat ik er nu ook een paar bij heb die eerst blijkbaar onzichtbaar waren.
(Zie edit voor kosten-verhaaltje.)quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:22 schreef Onbepaald het volgende:
Het is natuurlijk een afweging (voordelen / nadelen) die je moet maken. Een afweging die mensen niet maken als ze onder de zonnebank gaan, terwijl dat (ook) schadelijk kan zijn. Ik denk wel dat dit een grote hit gaat worden als het bekend(er) wordt. Heb je toevallig before / after foto's van jezelf of zet je deze liever niet op een openbaar forum? Ik vind het namelijk nog steeds een interessant goedje.
Zo te lezen dus wel:quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:01 schreef Lamon het volgende:
Okee, dan maar naar dit topic, maar je krijgt er dus wel een versterking van je moedervlekken van, dat had ik al eerder gehoord?
Maar dus geen nieuwe vlekjes die er eerder nog niet waren?
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:08 schreef DennisMoore het volgende:
Ik gebruik dus de helft van de 'aanbevolen' hoeveelheid, en ik merk wel dat m'n moedervlekken veel donkerder zijn geworden, en dat ik er nu ook een aantal bij heb die eerst blijkbaar onzichtbaar waren.
Jawel. 'k Blijk een moedervlek op een neusvleugel te hebben, 3 kleintjes bij m'n oog, en eentje op een oorlelquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:01 schreef Lamon het volgende:
Maar dus geen nieuwe vlekjes die er eerder nog niet waren?
Haar groeit alleen donkerder vanuit de wortel denk ik, dus dan zou je het spul maandenlang moeten gebruiken, of je haar moet heel kort zijn, wil je 't zien.quote:En je haar wordt donkerder, dat wist ik al, maar ja, als je een lekker kleurtje hebt, maakt dat natuurlijk geen klap uit.
Je kunt kijken op 't forum op www.melanotan.nl, daar staat ook een advertentie van een webshop.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:54 schreef Richel het volgende:
Ik heb wel serieuze interesse in het product, kun je niet je e-mailadres hier plaatsen?
Dan stuur ik je een mailtje..
En die webshop zit nu tijdelijk (?) verborgen achter een wachtwoord dat is rondgemailed aan de melanotan-forumleden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:25 schreef DennisMoore het volgende:
Je kunt kijken op 't forum op www.melanotan.nl, daar staat ook een advertentie van een webshop.
150 euro voor 3 weken bruin zijn?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:59 schreef Yzord het volgende:
Absoluut geen nep bruin...vergeet niet dat wat normaal de zon stimuleert, nu dat spul het doet. Dus niks geen beta caroteen of nep uv van zonnebank.
En je wordt geleidelijk bruin...als je je te bruin vindt worden, dan stop je ermee. Er met 30mg doe je drie weken ongeveer, en dat is meer dan zat.
Ik ben mijn derde kuur al aan het plannen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |