abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 17 april 2007 @ 23:45:54 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_48442723
Ik vraag me af of dat jochie die al die mensen heeft doodgeschoten nou naar de hemel of de hel zal gaan of naar helemaal niets als er niets is. Ik denk zelf naar eeeeeh de hemel, want ik geloof eigenlijk niet dat er een hel bestaat. Ik denk namelijk dat als er een god bestaat dat hij iedereen goed of slecht in zijn hemel laat komen. Ook een btje in de trant van de bijbel en de verhalen over god en jezus.
Denk jij dat je naar de hemel gaat ?
Denk je dat er een hemel bestaat?
Denk jij dat er een hel bestaat ?
Hoe stel je de hemel/hel voor ?
Wat denken jullie ervan ?

[ Bericht 7% gewijzigd door Paul op 18-04-2007 22:50:54 ]
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_48442781
- Ja
- Ja
- Nee
- Dezelfde wereld, alleen met overledenen in een andere tijdszone.
  dinsdag 17 april 2007 @ 23:48:37 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48442815
In dit geval denk ik dat het jochie idd richting hel is. Tenzij hij in de laatste momenten van zijn leven oprecht berouw had en vergiffenis heeft gevraagd aan God.
(ik geloof dus dat hemel en hel bestaan ja).

en of ik zelf naar de hemel ga.. geen idee. Ik mik op het vagevuur
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 17 april 2007 @ 23:53:00 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_48442942
Kwaliteitstopic
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 17 april 2007 @ 23:56:52 #5
80791 crew  Paul
pi_48443065
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 23:53 schreef SpecialK het volgende:
Kwaliteitstopic
Wat nou weer ?
pi_48443585
Volgens het hiernamaals van de Vikingen gaan alleen mannen naar Valhalla als ze in gevecht zijn gesneuveld - ja dus. Deze Koreaan kan genieten van zijn eeuwige leven met Odin.
  woensdag 18 april 2007 @ 00:14:53 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_48443608
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 23:56 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Wat nou weer ?
Laat maar ik kijk het nog even aan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_48444191
Ik heb eigenlijk wel medelijden met dat jochie. Want ik denk dat hij het nog goed voor zijn kiezen zal krijgen. Van de andere kant realiseer ik me, dat hij misschien wel sneller opschiet vorderingen maakt dan voorzichtige mensen.
Hel en hemel? Ach, welnee. Vagevuur in zekere zin.
En dan elke keer opnieuw dat gedoe met naar school gaan, verliefd worden, carrière maken, oud worden, dood gaan.
En god? We zullen wel zien, maar dat kan nog wel een tijdje duren. Voorlopig nog niet relevant.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48444213
quote:
Op woensdag 18 april 2007 00:14 schreef Autodidact het volgende:
Volgens het hiernamaals van de Vikingen gaan alleen mannen naar Valhalla als ze in gevecht zijn gesneuveld - ja dus. Deze Koreaan kan genieten van zijn eeuwige leven met Odin.
Zekers, dat is pas een hemel, bier drinken en vechten in Walhalla...

Overigens, die Koreaan zal niet naar het Walhalla gaan....
Hij is niet gesneuveld in het gevecht, hi jheeft zijn eigen leven genomen

Het woord hel komt voor het eerst voor bij de Germanen. Het woord hel is afgeleid van helen, wat verbergen betekent. De hel was als het ware een schuilplaats waar de doden werden verborgen. In het begin kwamen alle doden in de hel terecht, ongeacht of je goed of slecht was, man of vrouw was, krijger of slaaf was.... Denk ook aan de Oude Grieken en hun Hades
Erwas geen onderscheid tussen goede en slechte mensen, geen tijdelijke of definitieve verblijven, geen opstanding, geen laatste oordeel, geen nieuwe wereld, geen nieuwe hemel, geen rokende zwavel, geen eeuwig vuur..... De hel was het schimmenrijk, het einde.

In den beginne schiep god de hemel en de aarde.... Er staat niets over de hel. De eerste verwijzing naar de hel, of een hiernamaals met een andere naam, komt je pas later in de bijbel tegen. Aan het einde van de bijbel , veranderen de meningen over de hel steeds. Wat de hel is en hoe de hel er uitziet evolueert met de tijd.
De hel zoals we die vandaag de dag kennen is te danken aan de christelijke Kerk... met name in de Middeleeuwen tijdens het manicheïsme...
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 18 april 2007 @ 00:53:17 #10
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_48444507
Nou, naar de hel zal hij inderdaad niet gaan, want de bijbel leert het bestaan van zo een plaats niet.
Maar, volgens de bijbel, zal hij ook niet naar de hemel gaan. In werkelijkheid gaan volgens de bijbel slechts 144.000 mensen naar de hemel en alleen omdat zij een leven van getrouwheid achter de rug hebben en mederegeerders zullen worden met Christus.

Gewone mensen zoals hij en jij en ik gaan gewoon dood en de materie vergaat en er leeft niets door na de dood. Er is geen onsterfelijk deel dat doorleeft (zie ook het topic: Leert de bijbel het bestaan van een 'hel'?).

De bijbel zegt:

Prediker 9
5 Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust, ook hebben zij geen loon meer, want de gedachtenis aan hen is vergeten. 6 Ook hun liefde en hun haat en hun jaloezie zijn reeds vergaan, en zij hebben tot onbepaalde tijd geen deel meer aan iets wat onder de zon moet worden gedaan.

10 Alles wat uw hand te doen vindt, doe dat met uw krácht, want er is geen werk noch overleg noch kennis noch wijsheid in Sjeool, de plaats waarheen gij gaat.

Dus er is niets na de dood. Jezus noemde de dood een slaap; een toestand van onbewustzijn waaruit 'wakker worden' mogelijk is dmv de opstanding die Jezus leerde en ten uitvoer bracht.
Men gaat niet standaard naar de hemel en zeker niet naar de hel, maar naar Sjeool (Grieks: Hades): het gemeenschappelijke graf van de mensheid.

Hoop dat het duidelijk is zo.

PS. De bijbel leert dus de opstandingshoop, alle vroeger gestorvenen kunnen terugkomen in het paradijs op aarde, maar er is best kans dat zieke geesten zoals deze niet zullen terugkeren. Massamoordenaars verwacht ik er persoonlijk niet echt terug,

PPS. Ik bedenk me nu ook net (naar aanleiding van de post hierboven) dat het inderdaad zo is dat er geen hel bestond 'in den beginne'. Sterker nog, mensen zouden niet gestorven zijn als Adam en Eva niet hadden gezondigd. Dus het hele hel-concept zou onzin zijn, want er zouden nooit mensen sterven.
En er wordt inderdaad nergens in de bijbel melding gemaakt over het maken ervan.
Verder is het nogal liefdeloos als een God van liefde, mensen, hoe ziek ook, voor eeuwig gruwelijk laat martelen voor die paar jaar hier op aarde. De hel is gewoon onzin.

[ Bericht 5% gewijzigd door STORMSEEKER op 18-04-2007 01:02:07 ]
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  woensdag 18 april 2007 @ 01:08:59 #11
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48444741
quote:
Op woensdag 18 april 2007 00:53 schreef STORMSEEKER het volgende:

PPS. Ik bedenk me nu ook net (naar aanleiding van de post hierboven) dat het inderdaad zo is dat er geen hel bestond 'in den beginne'. Sterker nog, mensen zouden niet gestorven zijn als Adam en Eva niet hadden gezondigd. Dus het hele hel-concept zou onzin zijn, want er zouden nooit mensen sterven.
En er wordt inderdaad nergens in de bijbel melding gemaakt over het maken ervan.
Verder is het nogal liefdeloos als een God van liefde, mensen, hoe ziek ook, voor eeuwig gruwelijk laat martelen voor die paar jaar hier op aarde. De hel is gewoon onzin.
je hebt deels gelijk. In den beginne was er alleen hemel en aarde. Echter, door de val van Lucifer die op zijn beurt weer zorgde voor de zondeval, is de hel gecreeerd
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  woensdag 18 april 2007 @ 01:12:44 #12
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_48444817
Laat mij die tekst maar eens zien dan
pi_48444899
quote:
Nou, naar de hel zal hij inderdaad niet gaan, want de bijbel leert het bestaan van zo een plaats niet.
Maar, volgens de bijbel, zal hij ook niet naar de hemel gaan. In werkelijkheid gaan volgens de bijbel slechts 144.000 mensen naar de hemel en alleen omdat zij een leven van getrouwheid achter de rug hebben en mederegeerders zullen worden met Christus.

Gewone mensen zoals hij en jij en ik gaan gewoon dood en de materie vergaat en er leeft niets door na de dood. Er is geen onsterfelijk deel dat doorleeft (zie ook het topic: Leert de bijbel het bestaan van een 'hel'?).

De bijbel zegt:

Prediker 9
5 Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust, ook hebben zij geen loon meer, want de gedachtenis aan hen is vergeten. 6 Ook hun liefde en hun haat en hun jaloezie zijn reeds vergaan, en zij hebben tot onbepaalde tijd geen deel meer aan iets wat onder de zon moet worden gedaan.

10 Alles wat uw hand te doen vindt, doe dat met uw krácht, want er is geen werk noch overleg noch kennis noch wijsheid in Sjeool, de plaats waarheen gij gaat.

Dus er is niets na de dood. Jezus noemde de dood een slaap; een toestand van onbewustzijn waaruit 'wakker worden' mogelijk is dmv de opstanding die Jezus leerde en ten uitvoer bracht.
Men gaat niet standaard naar de hemel en zeker niet naar de hel, maar naar Sjeool (Grieks: Hades): het gemeenschappelijke graf van de mensheid.

PS. De bijbel leert dus de opstandingshoop, alle vroeger gestorvenen kunnen terugkomen in het paradijs op aarde, maar er is best kans dat zieke geesten zoals deze niet zullen terugkeren. Massamoordenaars verwacht ik er persoonlijk niet echt terug,

Leerzaam. Bedankt!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 18 april 2007 @ 01:18:32 #14
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_48444906
No problem
  woensdag 18 april 2007 @ 01:26:49 #15
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48445042
quote:
Op woensdag 18 april 2007 01:12 schreef STORMSEEKER het volgende:
Laat mij die tekst maar eens zien dan
staat niet in de bijbel, maar in het apocriefe boek van Henoch (2 Henoch, hfst. 29)

ik ga nog even op zoek naar de complete tekst.
  woensdag 18 april 2007 @ 01:34:28 #16
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_48445165
Ai apocriefe boeken.....tja....daar doe ik niet aan

Ik doe wel aan de bijbel en daar staat dit (nog even AL het andere buiten beschouwing gelaten):
Rom 6:23. 6:7

23 Want het loon dat de zonde betaalt, is de dood, maar de gave die God schenkt, is eeuwig leven door Christus Jezus, onze Heer.

7 Want wie gestorven is, is van [zijn] zonde vrijgesproken.

Het loon, oftewel dat wat je helemaal aan het eind krijgt als alles is gedaan, is de dood, staat hier letterlijk.
Geen pijniging, geen gang naar de hel of de hemel, gewoon dood.

Daarbij komt nog (!!) dat een ieder die sterft in principe geen zonde meer heeft, want een ieder wordt van de zonde vrijgesproken, want je betaalt ervoor met de dood.
Iets dat niet bestaat kan ook geen zonde hebben (Er resteert slechts een materieel, dood omhulsel).

Dus, je kan niet gepijnigd worden, want je hebt dan al geen zonde meer. Dus zou de hel altijd onterecht zijn!
  woensdag 18 april 2007 @ 01:36:40 #17
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48445196
Hoe kom je erbij dat iedereen die sterft automatisch vrij is van zonde Als dat zo zou zijn, waarom heeft God dan nog geboden gegeven?
  woensdag 18 april 2007 @ 01:40:36 #18
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_48445246
Elk gebod is er om God te gehoorzamen en het hier wat fijner te hebben met je medemens. Niet om een ziekelijke angst voor straf in de hel in te boezemen. Dat zou nogal een laag motief zijn, alleen wetten volgen om geen straf te krijgen. Gedraag je nu goed en je mag wellicht het paradijs op aarde beerven.
DAAR gaat het om.

En wat die tekst betreft: het staat er zeer letterlijk, dus verzinnen doe ik het niet.

Maarre, ik ga slapen, welterusten

[ Bericht 7% gewijzigd door STORMSEEKER op 18-04-2007 01:46:40 ]
pi_48445499
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 23:45 schreef paultjuhhh het volgende:
Denk jij dat je naar de hemel gaat ?
Denk je dat er een hemel bestaat?
Denk jij dat er een hel bestaat ?
Hoe stel je de hemel/hel voor ?
Wat denken jullie ervan ?
Hemel en hel zijn geestelijke staten.
  woensdag 18 april 2007 @ 02:33:22 #20
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_48445849
ik denk dat zijn hersenactiviteit het niet meer doet en dat zijn ziel dus niet meer is
pi_48448090
quote:
Op woensdag 18 april 2007 01:08 schreef teamlead het volgende:

[..]

je hebt deels gelijk. In den beginne was er alleen hemel en aarde. Echter, door de val van Lucifer die op zijn beurt weer zorgde voor de zondeval, is de hel gecreeerd
Nee man. Zo is het gegaan:
quote:
Eerst was er Ginnungagap, de oerchaos, de gapende afgrond, het grote niets en het alomvattende. Of het altijd al zo geweest was, of dat er pas later een polarisatie plaats vond is onbekend, maar op een gegeven moment was de situatie als volgt: aan het ene uiterste, in het zuiden, bevond zich de vurige wereld Muspelheim, waaruit hete vonken Ginnungagap in rezen. Aan het andere uiterste, in het noorden, bevond zich Nifelheim, een wereld van ijzige kou. Hieruit vandaan verplaatsten koude golven zich in de leegte in de vorm van rijp en ijzel. Het midden van Ginnungagap bleef mild als windstille lucht. Waar vuur en ijs elkaar ontmoetten smeltte het ijs. Hieruit ontstond de eerste vorstreus, Ymir. Uit het zweet van onder zijn oksels werden de eersten van het ras der vorstreuzen geboren. Zij gingen in Jotunheim wonen.
Uit de smeltende rijp ontstond ook de kosmische oerkoe Audhumla. Het was haar melk die Ymir voedde. Zij zelf likte van het zoute ijs van Nifelheim. Zo vormde zij Buri. Uit Buri kwam Borr voort. Borr trouwde met Bestla, de dochter van een vorstreus. Uit deze verbintenis kwamen de drie broers Odin, Vili en Vé voort.

Zij doodden Ymir. De andere vorstreuzen verdronken in zijn bloed. Enkel Bergelmir en zijn vrouw wisten te ontkomen. Zij gaven later geboorte aan een nieuw geslacht van vorstreuzen.
Het lichaam van Ymir werd door Odin, Vili en Vé in Ginnungagap gegooid. Ymir's vlees werd de aarde, zijn botten de bergen, zijn kaken werden de rotsen, zijn bloed de rivieren, meren en zeeën. Ymir's hersenen werden de wolken, uit zijn haren werden de bomen gemaakt. Tenslotte maakten de goden van Ymir's schedel de hemelkoepel, op de vier hoekpunten ondersteund door de vier dwergen Nordri, Ostri, Sudri en Vestri. Zo kwam Midgard, de wereld zoals wij die kennen tot stand.
Om Midgard heen, er boven en er onder, lagen nu acht werelden, Nifelheim en Muspelheim, Jotunheim, Vanaheim, Hel, Svartalfheim, Lichtalfheim en Asgard, tezamen met Midgard gedragen door de wereldboom Yggdrasil.

Later, nadat de goden de zon, maan, planeten en sterren hun functies in de cycli van het heelal hadden gegeven, wandelden de goden Odin, Hoenir en Lodur (mogelijk Odin, Vili en Vé) langs een oever en zagen daar twee stukken hout: Ask en Embla (Es en Olm). Odin gaf hen de levensadem, Hoenir gaf hen inzicht en inspiratie, en tenslotte gaf Lodur hen vorm, beweging en gezondheid. Zo kwamen de eerste mensen tot wording.
Heiden.
  woensdag 18 april 2007 @ 12:39:11 #22
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_48456643
quote:
Die God van liefde heeft anders nare dingen op zijn geweten.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_48460834
quote:
Op woensdag 18 april 2007 01:34 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ai apocriefe boeken.....tja....daar doe ik niet aan

Ik doe wel aan de bijbel
Genieten....
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_48462818
Een plaats waar mensen, of wat daarvan over is, tot in alle eeuwigheid worden gemarteld enzo; ik heb moeite om daarin te geloven. Van de andere kant: als ik ouwe sokken weggooi zal het mij ook worst wezen wat ermee gebeurt. Dus het valt niet helemaal uit te sluiten dat God de ongelovigen aan hun lot overlaat en dat zoiets als de duivel daarvan profiteert.

Of de hemel bestaat en in welke vorm, dat vind ik minder interessant. Elke vorm van leven die niet de hel benadert lijkt me mooi meegenomen, mits je dan niet gedwongen wordt om zo eeuwig in leven te blijven.

Of ik naar de hemel ga, zou ik niet weten. Dat zou er mede van afhangen welke godsdienst het bij het rechte eind heeft. Mochten de moslims gelijk hebben, zie ik het zwart in; mochten de christenen gelijk hebben, zal het er maar net van afhangen of ik op het moment van sterven een gelovige bui heb. Maar waarschijnlijk heb ik er het meeste baat bij als een godsdienst gelijk heeft die geen ongelovigen veroordeelt vanwege hun ongeloof, want al die verschillende geloven samen maken het nou niet bepaald gemakkelijk om de juiste keuze te maken.
pi_48462917
Hemel of hel, wat maakt het uit. Het zijn beide hersenspinsels
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 18 april 2007 @ 14:55:42 #26
165512 MASD
Music is dead.
pi_48462953
Ik denk zelf dat ze niet kunnen bestaan.
Reden hiervoor is dat iedereen een ander beeld van een hemel (de perfecte plek)en hel (nachtmerrie) heeft.
Long live music.
  woensdag 18 april 2007 @ 14:59:44 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48463118
Hemel en hel bestaan denk ik niet als fysieke plaatsen in het hiernamaals, maar als staat van zijn in het hier en nu. Hierbij denk ik niet dat er sprake is van een recht om in de hel of hemel te zijn, maar meer van een natuurlijke golf.

Mochten hemel en hel wel als fysieke plaatsen in het hiernamaals bestaan dan kom ik volgens Dante's inferno test in de meeste gevallen terecht in het een-na-diepste niveau, waar een niet al te gezellige beschrijving bij hoort.
pi_48467466
dit zijn van die onderwerpen waarover de mens geen oordeel heeft
pi_48468008
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:42 schreef celi het volgende:
dit zijn van die onderwerpen waarover de mens geen oordeel heeft
Dan verzin je toch een hiernamaals. Kies maar wat je leuk vindt.
pi_48476622
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:59 schreef Alicey het volgende:
Hemel en hel bestaan denk ik niet als fysieke plaatsen in het hiernamaals, maar als staat van zijn in het hier en nu. Hierbij denk ik niet dat er sprake is van een recht om in de hel of hemel te zijn, maar meer van een natuurlijke golf.

Mochten hemel en hel wel als fysieke plaatsen in het hiernamaals bestaan dan kom ik volgens Dante's inferno test in de meeste gevallen terecht in het een-na-diepste niveau, waar een niet al te gezellige beschrijving bij hoort.
Kortom een nietszeggende reactie.

In de Bijbel staat dat God oordeelt over je toekomst na de opstanding op de grote oordeelsdag.
Het is niet aan mensen om te gissen of te bepalen hoe dit oordeel uit zal vallen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_48476641
Het woord hiernamaals is een typisch roomse uitdrukking.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_48477693
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:25 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Kortom een nietszeggende reactie.

In de Bijbel staat dat God oordeelt over je toekomst na de opstanding op de grote oordeelsdag.
Het is niet aan mensen om te gissen of te bepalen hoe dit oordeel uit zal vallen.
Nou ja, in de Bijbel gissen mensen ook naar het oordeel, alleen claimen ze daar dat het door God geïnspireerd is.
pi_48478464
Volgens de bijbel is de hemel de wereld zoals deze bedoeld is, zonder zonde/dood/verderf/kwaad etc dus, met een nieuw Jeruzalem, even breed als hoog als lang (pyramide? kubus?) waarin iedereen een huis heeft, door God zelf gebouwd.De straten zijn van goud en in het midden van de stad staat de boom des levens met 12 verschillende soorten vruchten en bladeren met helende kracht waar iedere week gefeest en aanbeden wordt. Verder heeft iedereen een boerderij op het land. In de hemel is dus geen dood, dier en mens zijn veganistisch, 'de leeuw zal bij de os liggen'. Verder kun je reizen met de snelheid van gedachte, als je zin hebt om naar planeet X te gaan hoef je er alleen maar aan te denken en hoppa je bent er. De hel is het vuur waarin je zal sterven als je dat verdient maar geen eeuwigdurende kwellingsplaats. Ik hoop dat ik in de hemel kom maar ik denk niet dat je daar uitspraken over kan doen. Wat die gast van die school betreft ook niet, ik ken zijn hele leven niet.

[ Bericht 33% gewijzigd door Ali_Kannibali op 18-04-2007 21:13:11 ]
pi_48483987
En volgens de qoraan is het paradijs een mooie plaats aan het water, met goede wijngaarden (?!?), waar je op goede banken ligt en bediend wordt door meisjes met mooie ogen of fraaie jongelingen die niet ouder worden. En ze schenken wijn uit waar je geen hoofdpijn van krijgt.
En de hel is een plaats waar je overgoten wordt met gesmolten metaal en waar je kokend water te drinken krijgt. Voorwaar geen aantrekkelijk verbijfplaats.
Maar ja: degene die daar over beslist is Allah en hij alleen. En hij kent je hart en rekent je alleen af op je eigen daden en gedachten.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 18 april 2007 @ 22:49:39 #35
80791 crew  Paul
pi_48484041
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:48 schreef Kees22 het volgende:
En volgens de qoraan is het paradijs een mooie plaats aan het water, met goede wijngaarden (?!?), waar je op goede banken ligt en bediend wordt door meisjes met mooie ogen of fraaie jongelingen die niet ouder worden. En ze schenken wijn uit waar je geen hoofdpijn van krijgt.
En de hel is een plaats waar je overgoten wordt met gesmolten metaal en waar je kokend water te drinken krijgt. Voorwaar geen aantrekkelijk verbijfplaats.
Maar ja: degene die daar over beslist is Allah en hij alleen. En hij kent je hart en rekent je alleen af op je eigen daden en gedachten.
Creepy verhaal
pi_48484286
quote:

Prediker 9
6 Ook hun liefde en hun haat en hun jaloezie zijn reeds vergaan, en zij hebben tot onbepaalde tijd geen deel meer aan iets wat onder de zon moet worden gedaan.

Ik wilde iets vragen over dat vette "onbepaalde tijd" maar in mijn vertaling staat "nimmer", dus mijn vraag vervalt. De eerste formulering suggereert, dat er een einde aan het dood-zijn is.
Het tweede vet suggereert een mogelijke opstanding, maar die zou dan maar voor 144.000 mensen gelden.
Verder dacht ik altijd dat sjoel een soor bijeenkomst was van joden. Mag ik passen? Of is er het besef dat een bijeenkomst van joden maar een akelige bedoening is?

En daar ben ik het hartgrondig mee eens.

Merkwaardige uitleg heb je. Hoe kom je daaraan? Zelf bedacht?

[ Bericht 15% gewijzigd door Kees22 op 18-04-2007 23:01:13 ]
pi_48484720
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:49 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Creepy verhaal
Inderdaad. Toen ik dat voor de 50ste keer gelezen had, begon ik het zelfs benauwd te krijgen. Tot ik me realiseerde, dat herhaling de kracht van de reclame is.
Overigens vind ik het wel een sterk punt, dat Allah mensen op hun eigen daden afrekent. Dus er is helemaal geen reden om ongelovigen of verkeerd-gelovigen te pesten of vermoorden. Allah kan dat heel goed zelf regelen!
  woensdag 18 april 2007 @ 23:04:52 #38
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48484734
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Volgens de bijbel is de hemel de wereld zoals deze bedoeld is, zonder zonde/dood/verderf/kwaad etc dus, met een nieuw Jeruzalem, even breed als hoog als lang (pyramide? kubus?) waarin iedereen een huis heeft, door God zelf gebouwd.De straten zijn van goud en in het midden van de stad staat de boom des levens met 12 verschillende soorten vruchten en bladeren met helende kracht waar iedere week gefeest en aanbeden wordt. Verder heeft iedereen een boerderij op het land. In de hemel is dus geen dood, dier en mens zijn veganistisch, 'de leeuw zal bij de os liggen'. Verder kun je reizen met de snelheid van gedachte, als je zin hebt om naar planeet X te gaan hoef je er alleen maar aan te denken en hoppa je bent er. De hel is het vuur waarin je zal sterven als je dat verdient maar geen eeuwigdurende kwellingsplaats. Ik hoop dat ik in de hemel kom maar ik denk niet dat je daar uitspraken over kan doen. Wat die gast van die school betreft ook niet, ik ken zijn hele leven niet.
op welke bijbelverzen baseer je dti?
pi_48486037
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:04 schreef teamlead het volgende:

[..]

op welke bijbelverzen baseer je dti?
pfoe, verschillende. In openbaringen wordt het nieuwe Jeruzalem uitgebreid beschreven. Hier een paar verzen:

21:16 En de stad lag vierkant, en haar lengte was zo groot als haar breedte. En hij mat de stad met den rietstok op twaalf duizend stadiën; de lengte, en de breedte, en de hoogte derzelve waren even gelijk.

22:2 In het midden van haar straat en op de ene en de andere zijde der rivier was de boom des levens, voortbrengende twaalf vruchten, van maand tot maand gevende zijne vrucht; en de bladeren des booms waren tot genezing der heidenen.

jesaja 11:6 En de wolf zal met het lam verkeren, en de luipaard bij den geitenbok nederliggen; en het kalf, en de jonge leeuw, en het mestvee te zamen, en een klein jongske zal ze drijven.7 De koe en de berin zullen te zamen weiden, haar jongen zullen te zamen nederliggen, en de leeuw zal stro eten, gelijk de os.8 En een zoogkind zal zich vermaken over het hol van een adder; en een gespeend kind zal zijn hand uitsteken in de kuil van den basilisk.9 Men zal nergens leed doen noch verderven op den gansen berg Mijner heiligheid; want de aarde zal vol van kennis des HEEREN zijn, gelijk de wateren den bodem der zee bedekken.

jesaja 66:22 Want gelijk als die nieuwe hemel en die nieuwe aarde, die Ik maken zal, voor Mijn aangezicht zullen staan, spreekt de HEERE, alzo zal ook ulieder zaad en ulieder naam staan.23 En het zal geschieden, dat van de ene nieuwe maan tot de andere, en van den enen sabbat tot den anderen, alle vlees komen zal om aan te bidden voor Mijn aangezicht, zegt de HEERE.

etc

[ Bericht 11% gewijzigd door Ali_Kannibali op 18-04-2007 23:42:02 ]
pi_48487300
quote:
De bijbel spreekt zich over de hel -zoals op zoveel punten- op meerdere plekken tegen. het is dus incorrect te zeggen 'de bijbel leert...', want de bijbel leert zowel dat er wel een hel is, als dat er geen hel is, als dat bijna iedereen naar de hel gaat, als dat bijna iedereen naar de hemel gaat als dat alleen volgelingen van Christus naar de hemal gaan als dat mensen gewoon dood gaan en niet eens naar een hemel gaan als dat de voorwaarden om in de hemel te komen praktisch onmogelijk zijn.

Kortom, er valt gewoon geen zinnig woord over te zeggen, de vele schrijvers van de bijbel zogen ook maar wat uit hun duim.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_48488834
Grappig!
pi_48500697
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou ja, in de Bijbel gissen mensen ook naar het oordeel, alleen claimen ze daar dat het door God geïnspireerd is.
mooie gedachte
pi_48501382
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
....
Overigens vind ik het wel een sterk punt, dat Allah mensen op hun eigen daden afrekent. Dus er is helemaal geen reden om ongelovigen of verkeerd-gelovigen te pesten of vermoorden. Allah kan dat heel goed zelf regelen!
Dat is ook wat ik altijd zeg. Waarom je drukmaken over zaken die toch zullen worden afgehandeld?
pi_48501797
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik altijd zeg. Waarom je drukmaken over zaken die toch zullen worden afgehandeld?
Waarom je drukmaken om de bouw van moskees, vijf keer bidden per dag, halal voedsel, de hadj, de sluier en de ramadam als anderen stellen dat je kerken, stupas of tempels moet bouwen, wel varkens maar geen rundvlees mag eten, je op pelgrimage naar Udaipur en niet naar Mekka moet gaan, niet hoeft te bidden, maar moet mediteren en geen sluier maar een tulband of keppel moet dragen?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_48502708
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:13 schreef onemangang het volgende:

[..]

Waarom je drukmaken om de bouw van moskees, vijf keer bidden per dag, halal voedsel, de hadj, de sluier en de ramadam als anderen stellen dat je kerken, stupas of tempels moet bouwen, wel varkens maar geen rundvlees mag eten, je op pelgrimage naar Udaipur en niet naar Mekka moet gaan, niet hoeft te bidden, maar moet mediteren en geen sluier maar een tulband of keppel moet dragen?
Omdat dat betrekking heeft op mij en niemand anders. En iets dat betrekking heeft op mij, heeft mijn volledige aandacht en ik zal me er dus ook druk om maken als dat nodig is.

Maar ik dacht dat het ging om je drukmaken over wat anderen doen en denken
  vrijdag 20 april 2007 @ 01:37:26 #46
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_48526446
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:55 schreef Kees22 het volgende:
Ik wilde iets vragen over dat vette "onbepaalde tijd" maar in mijn vertaling staat "nimmer", dus mijn vraag vervalt. De eerste formulering suggereert, dat er een einde aan het dood-zijn is.
Nou, het is tot onbepaalde tijd omdat mensen in het herstelde paradijs op aarde, waar de bijbel over spreekt, weer tot leven gewekt kunnen worden. De tijd totdat dat gebeurt is nog onbepaald.
quote:
Het tweede vet suggereert een mogelijke opstanding, maar die zou dan maar voor 144.000 mensen gelden.
Nee, niet waar. Er is wel een opstanding, maar niet alleen voor de 144.000. Alleen de 144.000 krijgen een hemelse opstanding, maar de rest komt terug op aarde.

Joh 5:28
28 Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen 29 en te voorschijn zullen komen,
quote:
Verder dacht ik altijd dat sjoel een soor bijeenkomst was van joden.
Nee.

Ps. 89:48 „Welke fysiek sterke man leeft er die de dood niet zal zien? Kan hij zijn ziel ontkoming verschaffen uit de hand van Sjeool?”

Ps. 9:17 „De goddelozen zullen naar Sjeool terugkeren, ja, alle natiën die God vergeten.”

Sjeool is Hebreeuwse equivalent van het Griekse Hades en betekent niets anders dan het graf, de plaats waar elke dode heengaat [begraven in de aarde].
quote:
Merkwaardige uitleg heb je. Hoe kom je daaraan? Zelf bedacht?
Ze is consistent met de bijbel.

[ Bericht 1% gewijzigd door STORMSEEKER op 20-04-2007 01:42:36 ]
pi_48526563
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 01:37 schreef STORMSEEKER het volgende:

Ze is consistent met de bijbel.
Ja, dat heb je wel laten zien. Maar dat beantwoordt mijn vraag niet. Want ik ben nog nooit zo'n verklaring tegengekomen.
  vrijdag 20 april 2007 @ 09:47:13 #48
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_48530217
Ik ben een Jehovah's Getuige, wij werken erg veel met de bijbel en zien het vergaren van kennis ervan als bijzonder belangrijk. Ik weet wat een ieder van ons weet. Beantwoordt dit je vraag?
  vrijdag 20 april 2007 @ 10:00:19 #49
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_48530694
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 01:49 schreef Kees22 het volgende:
[...] ik ben nog nooit zo'n verklaring tegengekomen.
Wij willen zoveel mogelijk ons best doen om de bijbel te laten spreken in plaats van dogma's aan te hangen zoals zoveel kerken al honderden/duizenden jaren doen. Men kan dan tot verrassende inzichten komen met betrekking tot de ''drie-eenheid'', de ''hel'', het feit dat God een naam heeft, de ''onsterfelijke'' ziel en het gebruik van het ''kruis'', om eens wat zaken te noemen.

Mensen die echt de bijbel gaan bestuderen zijn nog al eens ''geschokt'' als ze zien wat de bijbel echt blijkt te leren. Ook zijn wij zo goed als de enige groep die daadwerkelijk georganiseerd over de hele wereld het goede nieuws predikt tot alle mensen uit alle talen, ''rassen'', rangen en standen, zoals Jezus gebood.
  zondag 22 april 2007 @ 00:48:58 #50
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_48587418
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:12 schreef onemangang het volgende:

[..]

De bijbel spreekt zich over de hel -zoals op zoveel punten- op meerdere plekken tegen. het is dus incorrect te zeggen 'de bijbel leert...', want de bijbel leert zowel dat er wel een hel is, als dat er geen hel is, als dat bijna iedereen naar de hel gaat, als dat bijna iedereen naar de hemel gaat als dat alleen volgelingen van Christus naar de hemal gaan als dat mensen gewoon dood gaan en niet eens naar een hemel gaan als dat de voorwaarden om in de hemel te komen praktisch onmogelijk zijn.

Kortom, er valt gewoon geen zinnig woord over te zeggen, de vele schrijvers van de bijbel zogen ook maar wat uit hun duim.
Sorry, mag ik lachen om die links? Iemand heeft iets niet helemaal begrepen!
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')