Hé, ik heb een briljant idee! Wat als je nou eens gewoon secundair gaat rijden.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:20 schreef chromosoompje het volgende:
Heb op dit moment namelijk niet even iemand in de buurt die anwb lid is of een ambulance die ik kan regelen, anders kost het echt een bom duiten
80.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
een gesleept voertuig mag max 50 rijden
Denk je dat dat verstandig is, 80 rijden met een wagen achter je aan gesleept? Iig niet als het met een sleepkabel is, want als je dan opeens hard moet remmen, heb je wel een probleem.quote:Op woensdag 18 april 2007 01:02 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
80.
Het gesleepte voertuig wordt immers, op dat moment, aangemerkt als een aanhangwagen.
Daarom moet je slepen eigenlijk alleen doen met iemand die je vrij goed kent, voor wat betreft verkeersgedrag en voertuigbeheersing.quote:Op woensdag 18 april 2007 01:05 schreef Wombcat het volgende:
Denk je dat dat verstandig is, 80 rijden met een wagen achter je aan gesleept? Iig niet als het met een sleepkabel is, want als je dan opeens hard moet remmen, heb je wel een probleem.
Je voertuig moet echter wel de 60 km/h kunnen en mogen halen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:25 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Fout. Er is geen wettelijk vastgestelde minimum snelheid voor de snelweg
Klopt, dat schreef ik 2 regels later...quote:Op woensdag 18 april 2007 08:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je voertuig moet echter wel de 60 km/h kunnen en mogen halen.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:25 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Fout. Er is geen wettelijk vastgestelde minimum snelheid voor de snelweg. Ongeschreven regel is echter 80 omdat je anders het overige verkeer in gevaar brengt. Constructiesnelheidseis om de snelweg te mogen betreden is slechts 60km/h.
Een gesleept voertuig word nooit als aanhangwagen gezien.quote:Op woensdag 18 april 2007 01:02 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
80.
Het gesleepte voertuig wordt immers, op dat moment, aangemerkt als aanhangwagen.
WVW 1994:quote:Op woensdag 18 april 2007 17:26 schreef klipper het volgende:
Een gesleept voertuig word nooit als aanhangwagen gezien.
quote:Artikel 1
1. In deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
(...)
d. aanhangwagen: voertuig dat kennelijk is bestemd om te worden voortbewogen door een motorrijtuig. In het bepaalde krachtens deze wet kan onder aanhangwagen tevens worden verstaan een voertuig dat door een ander voertuig wordt voortbewogen of kennelijk is bestemd om door een ander voertuig te worden voortbewogen;
(...)
Je heb gelijk, alleen is hier wel een toelichting op.quote:
Daarbij komt dat de meeste auto`s tegenwoordig sterk aan remkracht moeten inleveren als de motor het niet doet, en je zal dan maar plotseling moeten remmen. ( hou je wel 2 mini`s over)quote:Op woensdag 18 april 2007 19:27 schreef highway101 het volgende:
levensgevaarlijk om zo'n eind met een dergelijke snelheid over de snelweg te rijden. Niet doen dus! artikel 5 lijkt me zeer logisch. Te langzaam rijden is nog gevaarlijker dan te hard rijden.
Dát is nou dus juist de vraag.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:08 schreef fr0x het volgende:
Tijdje terug nog me ouwe karretje gesleept van amsterdam naar alkmaar.. ging makkelijk geen problemen gehad. Wist niet eens dat het niet mocht hehe
dus , gewoon met het verkeer meerijden qua snelheid, dan is er geen probleem...quote:Op woensdag 18 april 2007 19:27 schreef highway101 het volgende:
levensgevaarlijk om zo'n eind met een dergelijke snelheid over de snelweg te rijden. Niet doen dus! artikel 5 lijkt me zeer logisch. Te langzaam rijden is nog gevaarlijker dan te hard rijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |