Denk je dat of weet je dat?quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:57 schreef klipper het volgende:
Precies dan krijg je een boete, moeten ze je natuurlijk wel betrappen.
Het slepen mag alleen tot de eerstvolgende afslag.
hmmzz heb ff gegoogled maar kan niks vinden daarover..... wel dat stilstaan op de weg 200 euro kost, en het niet plaatsen van een gevarendriehoek 75 euro.........quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:59 schreef chromosoompje het volgende:
En hoeveel is de boete?
Mij staat bij dat je helemaal niet mag slepen, dat alleen een gespecialiseerd bedrijf dat mag doen (wagens ophalen langs de kant van de snelweg)quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:21 schreef Nnelis het volgende:
Mij staat ook bij dat je 1 afslag mag slepen...
Was de minimumsnelheid niet al een tijdje afgeschaft? En is 'artikel 5' er bij gekomen die zegt dat ze je kunnen pakken op het creeeren van een verkeersgevaarlijke situatie?quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
een gesleept voertuig mag max 50 rijden
en beneden de 70 km rijden op de snelweg is niet toegestaan
Fout. Er is geen wettelijk vastgestelde minimum snelheid voor de snelweg. Ongeschreven regel is echter 80 omdat je anders het overige verkeer in gevaar brengt. Constructiesnelheidseis om de snelweg te mogen betreden is slechts 60km/h.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
en beneden de 70 km rijden op de snelweg is niet toegestaan
Dat klopt al niet. Buiten de snelweg om mag je zeker slepen, ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:22 schreef chromosoompje het volgende:
[..]
Mij staat bij dat je helemaal niet mag slepen, dat alleen een gespecialiseerd bedrijf dat mag doen (wagens ophalen langs de kant van de snelweg)
heb je geen verhuurbedrijf in de buurt die die dingen verhuren??? of je eigen garage? waar je hem kan lenen?quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:20 schreef chromosoompje het volgende:
En wat zijn daar de kosten van? Heb op dit moment namelijk niet even iemand in de buurt die anwb lid is of een ambulance die ik kan regelen, anders kost het echt een bom duiten
Ja dat bedoel ik ook dat buiten de snelweg je wel gesleept mag worden maar enkel OVER de snelweg niet en verder dus welquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:25 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Dat klopt al niet. Buiten de snelweg om mag je zeker slepen, ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.
Slepen over de vluchtstrook mag weer niet, maar misschien kan je die boete beter nemen dan de verkeersveiligheid in gevaar brengen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:30 schreef Fe2O3 het volgende:
Gewoon claimen dat je op weg bent naar de volgende afslag ^^ En eigenlijk de ANWB of sleepdienst bellen ja. Denk dat de politie op zich weinig problemen ermee heeft als je hem zelf met een vriend(in) naar de eerstvolgende afslag sleept over de vluchtstrook, even aangenomen dat je dan met een groep van tenminste twee auto's onderweg was, en dus direct met slepen kan beginnen. Alarmlichten aan en gaan, hoe sneller je dan weg kunt zijn van de snelweg hoe beter lijkt me. Maar idd, je haalt de min snelheid waarschijnlijk niet, rijdt dan over de vluchtstrook en moet de eerste afslag nemen en via B wegen de weg voortzetten, dus daarom mag het niet. Of het kan ... alles kan.
Vanuit een veiligheids oogpunt gezien is het helemaal een idiote onderneming, zelfs het stukje via de vluchtstrook zoals hierboven beschreven.Het Als je dan even stilstaat bij het gevaar waar je jezelf in brengt, en anderen, als je dit op de rechterijbaan onderneemt. Als een vrachtwagen met 80 - 90 of personen auto met 100 - 130 achterop komt dan heb je een instant legpuzzel met minimaal 3x mens vulling ~:-)
Gok dat het een punt van je rijbewijs is trouwens, gezien het gevaar aspect? Of zelfs gewoon directe inbeslagname om te toetsen of je wel vaardig genoeg bent om deel te nemen aan het verkeer. Mits je je bewijs nog maar < 5 jaar hebt (Erg onduidelijk die regelgeving daaromtrent imho)
Da's dan kut, dus iedereen in de file is dan dagelijks in overtreding.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
en beneden de 70 km rijden op de snelweg is niet toegestaan
Een auto met aanhanger mag maar 80km/h. Dat moet je toch wel halen als je een andere auto sleept, zeker als je een fatsoenlijke middenklasser meebrengt.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:30 schreef Fe2O3 het volgende:
Vanuit een veiligheids oogpunt gezien is het helemaal een idiote onderneming, zelfs het stukje via de vluchtstrook zoals hierboven beschreven.Het Als je dan even stilstaat bij het gevaar waar je jezelf in brengt, en anderen, als je dit op de rechterijbaan onderneemt. Als een vrachtwagen met 80 - 90 of personen auto met 100 - 130 achterop komt dan heb je een instant legpuzzel met minimaal 3x mens vulling ~:-)
Lijkt me geen dergelijke gevaarzetting om een punt aftrek op te leggen? 50km/h te hard, ongeluk veroorzaken met letsel van betrokkenen, teveel alcohol etc. weegt toch een stuk zwaarder naar mijn mening. Daarnaast motiveer je een dergelijke sleepactie gewoon duidelijk, door aan te geven het uit veiligheidsoverwegingen te hebben gedaan. Mits je bij de eerstvolgende afslag eraf gaat natuurlijk, iets wat in Nederland na 1km al is.quote:Gok dat het een punt van je rijbewijs is trouwens, gezien het gevaar aspect? Of zelfs gewoon directe inbeslagname om te toetsen of je wel vaardig genoeg bent om deel te nemen aan het verkeer. Mits je je bewijs nog maar < 5 jaar hebt (Erg onduidelijk die regelgeving daaromtrent imho)
meh. Stukken zat waar een kapot autoke meer gevaar opleverd dan wegslepen. Er is ook nog een wetsartikel die zegt dat de wet het zo niet bedoeld heeft. Denk aan motorrijders die een kapotte moter duwen en geen helm dragen enzo. Ze ZIJN bestuurder van een motervoertuig op 2 wielen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
dat laatste wordt wel als geconcretiseerde gevaarzetting beschouwd
Ja dat zijn allemaal overtredingen die ernstige ongevallen tot gevolge kunnen hebben, daarom is de sanctie ook zo zwaar (en terecht).quote:Lijkt me geen dergelijke gevaarzetting om een punt aftrek op te leggen? 50km/h te hard, ongeluk veroorzaken met letsel van betrokkenen, teveel alcohol etc. weegt toch een stuk zwaarder naar mijn mening. Daarnaast motiveer je een dergelijke sleepactie gewoon duidelijk, door aan te geven het uit veiligheidsoverwegingen te hebben gedaan. Mits je bij de eerstvolgende afslag eraf gaat natuurlijk, iets wat in Nederland na 1km al is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |