De mensen die deze vrouw in elkaar hebben geslagen hebben voor zichzelf besloten dat haar uitspraken 'beledigend' waren, en vervolgens voor zichzelf besloten dat haar de godkankertifus in slaan de 'consequenties' waren.quote:
Dat kan, al had ik het persoonlijk anders aangepakt. Ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van een ander.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:44 schreef Seneca het volgende:
[..]
De mensen die deze vrouw in elkaar hebben geslagen hebben voor zichzelf besloten dat haar uitspraken 'beledigend' waren, en vervolgens voor zichzelf besloten dat haar de godkankertifus in slaan de 'consequenties' waren.
Heel goedquote:Dat is niet vanzelfsprekend, een uitspraak kan alleen beledigend zijn als iemand zich beledigd voelt. En dat bepaalt dus degene die wordt beledigd.
Dat is onzin, aangezien terechte kritiek altijd met argumenten ondersteund kan worden. Een belediging onder het mom van kritiek kan niet met argumenten ondersteund worden en dat laatste is wat we voornamelijk zien, maar toch schroomt men niet om het kritiek te noemen. Hoe kunnen feiten immers beledigend zijn? Als ik zeg dat gras groen is, dan is dat een feit en niemand kan dit als beledigend opvatten. Middels wetenschappelijk onderzoek kan ik immers aantonen dat gras groen is, kortom met argumenten.quote:Zo kun je iedereen het zwijgen opleggen die kritiek op je levert, door simpelweg te beweren dat kritiek beledigend is.
Je hebt mensenkennis en inlevingsvermogen nodig om anderen te kunnen begrijpen. Begrip is niet synoniem aan goedkeuring.quote:Dat de consequenties daarvan ook nog zouden zijn dat je dus geweld kunt verwachten is al helemaal niet vanzelfsprekend. Het feit dat jij dat wel lijkt te vinden (begrip, weet je nog?) is tekenend.
Helemaal mee eens op 1 punt na: jouw goedkeuring van gewelddadige daden vanwege iemand anders zijn opvattingen kan wel tot nieuwe gewelddadige daden aansporen. Reageer aub eens op mijn stukje over fundamentalisme versus de opbloeiende moslimcultuur ten tijde van de Abbasiden.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat kan, al had ik het persoonlijk anders aangepakt. Ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van een ander.
[..]
Heel goed
[..]
Dat is onzin, aangezien terechte kritiek altijd met argumenten ondersteund kan worden. Een belediging onder het mom van kritiek kan niet met argumenten ondersteund worden en dat laatste is wat we voornamelijk zien, maar toch schroomt men niet om het kritiek te noemen. Hoe kunnen feiten immers beledigend zijn? Als ik zeg dat gras groen is, dan is dat een feit en niemand kan dit als beledigend opvatten. Middels wetenschappelijk onderzoek kan ik immers aantonen dat gras groen is, kortom met argumenten.
[..]
Je hebt mensenkennis en inlevingsvermogen nodig om anderen te kunnen begrijpen. Begrip is niet synoniem aan goedkeuring.
Hoe vaak moet ik nog aangeven dat ik het absoluut niet goedkeur? Hoe komt het dat je het verschil tussen goedkeuring en begrip niet begrijpt?quote:Op donderdag 19 april 2007 11:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Helemaal mee eens op 1 punt na: jouw goedkeuring van gewelddadige daden vanwege iemand anders zijn opvattingen kan wel tot nieuwe gewelddadige daden aansporen.
Je hebt gelijk als je zegt dat het beeld van de Islam gekaapt is door radicalen. Maar ik kijk graag wat verder en probeer te achterhalen wat de oorzaak is van deze relatief nieuwe stroming. Als ik een probleem zie probeer ik niet de symptonen te bestrijden maar de wortel hiervan aan te pakken.quote:Reageer aub eens op mijn stukje over fundamentalisme versus de opbloeiende moslimcultuur ten tijde van de Abbasiden.
Een religie is geen entiteit dat gedragingen heeft. Mensen hebben die.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:41 schreef Perrin het volgende:
Als alle religies wat minder zichzelf serieus zouden nemen, en eens wat meer om zich heen keken.. wie weet krijgen we dan een bloeiperiode als tijdens de Abbasiden. Dat was de Islam op zijn allermooist. Een cultuur om jaloers op te zijn.
Ten aanzien van de individuen; is dat dan geen gemeenschap waar het recht van de sterksten geldt?quote:Op woensdag 18 april 2007 13:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nou ja, primitief en mafia is natuurlijk wat overdreven. Hou je over een tribale maatschappij. Ik zou dat verwoorden naar een maatschappij waarin de gemeenschap belangrijker is dan een individu.
Meer kun je niet, mannetje. Ik grijns bij de wetenschap dat heel het westen jouw soort binnenkort uitkotst.quote:
Bedankt voor je wederom zeer inhoudelijke reactie, Stefje. Heb je nog meer interessante zaken te melden?quote:
Lieve schat, deze vrouw komt ook met argumenten. Dat jij ze niet als zodanig accepteert is wederom jouw probleem. Bovendien is het onzin dat je alleen maar uitspraken zou mogen doen over dingen die wetenschappelijk zijn te bewijzen. Je wilt toch niet serieus pleiten voor een wereld waarin een moslim die roept dat jezus niet de zoon van God was volledig de tering in wordt geslagen, omdat dat 'onterechte kritiek' is volgens bepaalde Christenen.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat is onzin, aangezien terechte kritiek altijd met argumenten ondersteund kan worden. Een belediging onder het mom van kritiek kan niet met argumenten ondersteund worden en dat laatste is wat we voornamelijk zien, maar toch schroomt men niet om het kritiek te noemen. Hoe kunnen feiten immers beledigend zijn? Als ik zeg dat gras groen is, dan is dat een feit en niemand kan dit als beledigend opvatten. Middels wetenschappelijk onderzoek kan ik immers aantonen dat gras groen is, kortom met argumenten.
Het grappige is dat een voorbeeld zoals ik dat hierboven geef, Christenen die iemand in elkaar slaan om hun mening, relatief veel minder vaak voorkomt op het moment dan het geval in d OP. Ik vraag me af waar je dan begrip voor hebt. Blijkbaar begrijp jij waarom deze mensen zo agressief reageren. Dat betekent dus dat er voor jou een soort rationale, logica, achter zit. Dat vind ik al eng genoeg, dat jij je blijkbaar op zo'n manier in deze mensen kunt verplaatsen.quote:Je hebt mensenkennis en inlevingsvermogen nodig om anderen te kunnen begrijpen. Begrip is niet synoniem aan goedkeuring.
quote:Op donderdag 19 april 2007 06:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Heb je jezelf nog niet genoeg voor gek gezet? Tsss.
Zie het mannetje eens verkondigen dat moslims zich niet aan de -superieure- westerse rechtsstaat hoeven te houden. Kom nou! Daar zijn de moslimpjes veel te goed voor; ze hoeven zich niet aan die westerse hondenwetten te houden. Nee, de moslimpjes lossen dat wel binnenshuis op. Mensen aftuigen mag, want kritiek op de pedo Mohamed en z'n knurftenreligie wordt niet geduld! Vuile was hoort binnen te blijven! Kritiek wordt keihard afgestraft!
Het wordt hoog tijd dat het iedereen duidelijk gemaakt wordt wat voor vunzige, laffe, haatdragende religie c.q. cultuur de islam wel niet is. Stiekem weten de baardmannetjes dat het waar is, maar ze durven het zelf nog niet toe te geven. En ze slaan eenieder die dat wel doet, in elkaar. Waarna de rest van de moslimpjes zoals Kirmizitje het gewoon goedkeurt - onder een stompzinnig dekmanteltje van 'begrip'. Net zoals met 9/11: gewoon stiekem gniffelen en die arme baardmannetjes 'begrijpen'. Tuurlijk jochie, tuurlijk. Alleen een idioot ziet niet dat jij net zo erg bent als die 'mensen' die haar in elkaar sloegen.
Welke dan, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 20 april 2007 08:54 schreef Seneca het volgende:
[..]
Lieve schat, deze vrouw komt ook met argumenten. Dat jij ze niet als zodanig accepteert is wederom jouw probleem.
Dat zeg ik ook niet. Maar als je iets wereldkundig maakt waarvan je weet dat het een groep mensen zal aanspreken, dan mag je ervan uitgaan dat argumenten op basis van feiten wel een minimale vereiste is.quote:Bovendien is het onzin dat je alleen maar uitspraken zou mogen doen over dingen die wetenschappelijk zijn te bewijzen.
Itt de uitspraken van deze mevrouw zijn dit soort zaken eerder een kwestie van geloof dan een kwestie van wetenschappelijke verklaringen.quote:Je wilt toch niet serieus pleiten voor een wereld waarin een moslim die roept dat jezus niet de zoon van God was volledig de tering in wordt geslagen, omdat dat 'onterechte kritiek' is volgens bepaalde Christenen.
Ik kan me in ongelooflijk veel mensen verplaatsen, dat is niets bijzonders. Zo kan ik me verplaatsen in Hitler, Mao, Osama, Bush, moeder Theresa, de overbuurman, de jongen in de klas die gepest wordt, de meisjes die deze jongen uitlachen. Kortom, bijna iedereen is te begrijpen, als je maar de capaciteit hebt om je te verplaatsen in een ander. Als je je kunt verplaatsen in een ander, dan kun je ook begrip voor bepaalde acties hebben. Ik heb echter het idee dat je denkt dat begrip ook automatisch goedkeuring inhoudt.quote:[..]
Het grappige is dat een voorbeeld zoals ik dat hierboven geef, Christenen die iemand in elkaar slaan om hun mening, relatief veel minder vaak voorkomt op het moment dan het geval in d OP. Ik vraag me af waar je dan begrip voor hebt. Blijkbaar begrijp jij waarom deze mensen zo agressief reageren. Dat betekent dus dat er voor jou een soort rationale, logica, achter zit. Dat vind ik al eng genoeg, dat jij je blijkbaar op zo'n manier in deze mensen kunt verplaatsen.
Ja, want dan vertel je in feite maar de helft van wat je vindt. De wereld is niet zo zwart-wit als jij het ziet. Mensen hebben redenen om te doen wat ze doen en als je enkel iets afkeurt of goedkeurt, dan doe je die mensen geen recht aan. Je kijkt niet verder dan je neus lang is. Ben je nooit benieuwd naar de beweegredenen van mensen?quote:Verder voegt de hele mededeling dat je 'begrip' hebt voor deze actie niets toe. Ik vind het altijd typerend hoe bepaalde mensen een actie zoals deze meteen afkeuren, om er daarna vrijwel altijd achter te vermelden dat ze er wel begrip voor hebben. Is het zo moeilijk om het gewoon te laten bij afkeuring? Waarom ook nog altijd je begrip er voor uitspreken?
- Ja, ik vind het wel amusant om altijd dezelfde groep mensen te stangen die hier moeite mee hebben.quote:Om mensen hier te stangen? Om duidelijk te maken dat het met die afkeuring ook wel meevalt? Waarom?
quote:Op vrijdag 20 april 2007 09:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Welke dan, als ik vragen mag?
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar als je iets wereldkundig maakt waarvan je weet dat het een groep mensen zal aanspreken, dan mag je ervan uitgaan dat argumenten op basis van feiten wel een minimale vereiste is.
quote:Op donderdag 19 april 2007 15:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom je drukmaken over zaken die toch zullen worden afgehandeld?
Pijnlijk he, de waarheid? Allahu akbarretje en zoquote:Op vrijdag 20 april 2007 07:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Bedankt voor je wederom zeer inhoudelijke reactie, Stefje. Heb je nog meer interessante zaken te melden?
Laat ik weer eens een poging doen inhoudelijk te reageren. Wat heeft de trend van ongeloof en schijngeloof dan voor ergs teweeggebracht, erger dan in fundamentalistische landen (waar het geloof volgens jou wel serieus genomen wordt) ?. Het Ottomaanse rijk was nou ook niet het toonbeeld van mensenrechten.....quote:Op donderdag 19 april 2007 13:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat ik zelf denk, als al die gelovigen hun geloof eens wat serieuzer zouden beleven, dán zou een bloeiperiode pas kunnen uitbreken. Persoonlijk zie ik liever het Ottomaanse Rijk in de beginperiode als iets om trots op te zijn. Momenteel zien we maar al te goed wat de trend van ongeloof en schijngeloof heeft teweeggebracht. Een beetje gelovige zou het bijvoorbeeld wel uit zijn hoofd halen om ook maar aan moorden en wat nog meer te denken.
De ''Islamitische landen'' waar jij het over hebt, zijn niet Islamitisch. Het enige wat wel te maken heeft is dat de bevolking moslim zijn en dat er een paar islamitische strafrechten gelden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Laat ik weer eens een poging doen inhoudelijk te reageren. Wat heeft de trend van ongeloof en schijngeloof dan voor ergs teweeggebracht, erger dan in fundamentalistische landen (waar het geloof volgens jou wel serieus genomen wordt) ?.
voorbeeld graag...quote:Het Ottomaanse rijk was nou ook niet het toonbeeld van mensenrechten.....
Behalve het verval van normen en waarden, zedeloosheid, individualisatie ten koste van de zwakkeren, intolerantie jegens gelovigen en andersdenkenden, een paar wereldoorlogen, de ongebreidelde verspreiding van wapens, uitbuiting van zwakkeren, arrogantie, enz?quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat heeft de trend van ongeloof en schijngeloof dan voor ergs teweeggebracht, erger dan in fundamentalistische landen (waar het geloof volgens jou wel serieus genomen wordt) ?
Het was het meest humane en tolerante wereldrijk van de hele geschiedenis. Maar het staat je vrij om het tegendeel te bewijzen.quote:Het Ottomaanse rijk was nou ook niet het toonbeeld van mensenrechten.....
JOUW islamitische normen en waarden zal je bedoelen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Behalve het verval van normen en waarden,
Dus?quote:zedeloosheid,
De West-Europese landen hebben enorme sociale vangnetten voor deze mensen. Dat is pas ongekend in de geschiedenis en in de wereld. Nergens hebben ze het beter als hier, zeker niet in jouw geliefde Turkije.quote:individualisatie ten koste van de zwakkeren,
Pot-ketel: gelovigen zijn zelf extreem intolerant tegen niet- en anders gelovigen.quote:intolerantie jegens gelovigen en andersdenkenden,
Gelukkig voerde moslims nooit oorlogquote:een paar wereldoorlogen,
Jaloers dat jullie nog steeds geen goede wapens kunnen maken? Of eigenlijk uberhaupt iets? Machines of zo?quote:de ongebreidelde verspreiding van wapens,
Zoals gezegd: nergens hebben die het beter als hier.quote:uitbuiting van zwakkeren,
quote:arrogantie, enz?
Doe dat, want dat heb je duidelijk nog niet gedaan.quote:Tja, daar zou ik over moeten nadenken.
Nee, jij beweert het dus jij mag het bewijzen.quote:Het was het meest humane en tolerante wereldrijk van de hele geschiedenis. Maar het staat je vrij om het tegendeel te bewijzen.
Je gebrek aan kennis had je best in minder woorden kunnen aantonen. Dit had net zoveel impact gehad op mij, namelijk geen.quote:
Nee KermisBeunhaas, je verhaal over uitbuiting van de sociaal zwakkeren is direct gefalsificeerd door Raymond. Dat gebeurt namelijk veel meer in de rest van de wereld met grotere verschillen tussen arm en rijk.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je gebrek aan kennis had je best in minder woorden kunnen aantonen. Dit had net zoveel impact gehad op mij, namelijk geen.
![]()
Ik heb het nooit gehad over sociaal zwakkeren. Raymond heeft helemaal niets gefalsificeerd. Dat vergt wel meer dan een loze stelling. Uiteraard zul jij je kunnen vinden in de uitlatingen van Raymond, maar dat zegt niets over de werkelijkheid. Wel over jouw werkelijkheid.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Nee KermisBeunhaas, je verhaal over uitbuiting van de sociaal zwakkeren is direct gefalsificeerd door Raymond. Dat gebeurt namelijk veel meer in de rest van de wereld met grotere verschillen tussen arm en rijk.
He, het is vrijdag. Ga eens in jezelf praten en denken dat je het tegen een opperwezen hebt.quote:
Intolerantie jegens gelovigen en andersdenkenden is helemaal een gotspe. Nergens heb je meer ruimte voor vrijheid van godsdienst als in West Europa.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik heb het nooit gehad over sociaal zwakkeren. Raymond heeft helemaal niets gefalsificeerd. Dat vergt wel meer dan een loze stelling. Uiteraard zul jij je kunnen vinden in de uitlatingen van Raymond, maar dat zegt niets over de werkelijkheid. Wel over jouw werkelijkheid.
Dan weet je heel weinig over de geschiedenis.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De West-Europese landen hebben enorme sociale vangnetten voor deze mensen. Dat is pas ongekend in de geschiedenis en in de wereld. Nergens hebben ze het beter als hier, zeker niet in jouw geliefde Turkije.
Bewijs?quote:Pot-ketel: gelovigen zijn zelf extreem intolerant tegen niet- en anders gelovigen.
We kunnen wel zeggen dat moslims geen burgers doodden. Er is ook geen colleteral damage in Islam.quote:Gelukkig voerde moslims nooit oorlog
Ten eerste is het al bewezen dat er opstand was. Net zo zijn er lijken gevonden in dat gebied waarvan bewezen is dat ze moslims waren. En er waren ook andere nationalistische opstanden. Turkse opstand gevoed door Ataturk, Arabische opstand door Lawrence of Arabia en andere opstanden.quote:[..]
Nee, jij beweert het dus jij mag het bewijzen.
Buiten dat is het met 1 voorbeeld al teniet gedaan: De Armeense genocide.
Ik had zelfs op Fok hierover gediscusseerd met een Armeen en hij had het geaccepteerd.quote:Throughout history, hundreds, thousands...millions of people lived on these lands. At times, their existence was marked by battles, and at others, peace reigned over them. The Armenians too, were among the inhabitants of these lands. They were ruled by the Persians, the Macedonians, the Seleucids, the Romans, Partians, Byzantines and Arabs...were constantly exiled from one region to the other, and were accorded third-class citizenship until the Turks gained sovereignty over Anatolia, in 1071. After this date, fighting gradually diminished and Byzantine persecution left its place to the just, tolerant, humanitarian and unifying beliefs and traditions of the Seljuks. The years of peace and calm enjoyed by Armenians under the hegemony of the Seljuks reached a climax under the rule of the Ottomans...a period that can be defined as the 'Golden Age'... Sultan Mehmed the Conqueror, who put an end to Byzantine rule, allowed the foundation of the Armenian Patriarchate, an unprecedented move for the Armenians to whom he granted freedom of conscience and faith. The transformation of the Armenian Episcopate in Western Anatolia to the Istanbul Patriarchate, following a decree he issued in 1461, is clear evidence of the vision and tolerance displayed by Mehmed and of the subsequent Ottoman Sultans toward other faiths.
Meer als jij. Ik baseer me nml op feiten ipv sprookjesboeken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:37 schreef Stark het volgende:
[..]
Dan weet je heel weinig over de geschiedenis.
quote:Bewijs?
Nee, notabene de eigen profeet was een massamoordenaarquote:We kunnen wel zeggen dat moslims geen burgers doodden. Er is ook geen colleteral damage in Islam.
Ja. Die ja.quote:Met welke landen of personen bedoel je ''jullie''. De zogenaamde Islamitische landen?
Oh nou als 1 Armeen op Fok je gelijk geeft dan is het zo.quote:Ten eerste is het al bewezen dat er opstand was. Net zo zijn er lijken gevonden in dat gebied waarvan bewezen is dat ze moslims waren. En er waren ook andere nationalistische opstanden. Turkse opstand gevoed door Ataturk, Arabische opstand door Lawrence of Arabia en andere opstanden.
Hier een website hierover: http://www.ermenisorunu.gen.tr/english/intro/index.html
[..]
Ik had zelfs op Fok hierover gediscusseerd met een Armeen en hij had het geaccepteerd.
Ja... vandaar dat alle Grieken met geweld eruit gepleurt werden na 1918.quote:Één klein voorbeeld aan mijn kant over de tolerantie van de Islam: Griekenland.
Terwijl Griekenland eeuwenlang aan de Islamitische staat toebehoorde zijn er nooit problemen geweest. Er werd niet gevraagd om te integreren, er werd niet gevraagd om de Griekse cultuur te verlaten of iets anders. Ze mochten hun eigen geloof uitoefenen en mochten hun cultuur behouden. En dat kunnen we tot vandaag de dag nog steeds zien...
En dit is nog maar één ervan.
Alleen als je als 2-rangs burger leven accepteerde.quote:Hier een brief van Sultan Suleyman: [afbeelding]
After Sultan Mehmed the Conqueror had invaded Bosnia, he offered the locals, religious freedom as a result of Ottoman governmental policies. In his firman (1478) addressed to the Latin priests, Mehmed the Conqueror says: "I Sultan Mehmed Han, All the people from lower and upper classes should know that, I order this to the Bosnian priests who are carrying this firman that: No one shall disturb or interfere with those priests or their churches. All the people who are unaware of this order or all the people who run away from my country can come to our lands and to their churches. Neither me nor my viziers shall disturb those people. I sware on the name of Allah, on the name of Mohammed, on the names of seven holy books, on the names of 124.000 prophets and on sword I wore, no one shall oppose those priests who will obbey my authority and who will serve my country." As it is seen in the pertinant firman, all the minorities living under Ottoman rule had enjoyed freedom equally.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:37 schreef Stark het volgende:
[..]
We kunnen wel zeggen dat moslims geen burgers doodden. Er is ook geen colleteral damage in Islam.
[..]
Nee.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
![]()
Wie is Stark nou weer? Het lijkt verdorie de kweekvijver van Ajax wel, al die fundi's op fok. Zal ik de dag nog mogen meemaken een moslim op Fok tegen te komen die wel op een frisse manier naar dit soort dingen kan kijken?
Oh ja, jij bent zeker de Turkije-deskundige hier, of niet? Laat me niet lachen man. Ooit gehoord van de Onafhankelijkheidsoorlog? Heel Turkije was door het westen in stukken gedeeld. De Grieken, Engelsen, Fransen, Italianen en Armenen kregen ieder een deel. Dan is het het heel normaal dat we terugvechten. Dat er veel Grieken daarna naar Griekenland zijn gegaan komt door een overeenkomt tussen Turkije en Griekenland (bevolkingsuitwisselingen --> Turken in Griekenland en Thracië naar Turkije, Grieken in Turkije naar Griekenland).quote:Ja... vandaar dat alle Grieken met geweld eruit gepleurt werden na 1918.
Ja. Zo kan je het noemen. Het waren natuurlijk gewoon deportaties.quote:
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt he?quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja. Zo kan je het noemen. Het waren natuurlijk gewoon deportaties.
Maar prima, zullen we het nu in Europa ook doen? Alle moslims eruit en alle christenen vanuit het MO hierheen en andersom?
quote:...een overeenkomt tussen Turkije en Griekenland (bevolkingsuitwisselingen --> Turken in Griekenland en Thracië naar Turkije, Grieken in Turkije naar Griekenland).
Tsja, er zullen altijd mensen zijn met een bord voor hun kop.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:01 schreef Perrin het volgende:
Ik vind de toon van KirmiziBeyaz en Stark anders een stuk frisser en beschaafder..
Noem eerder 1 voorbeeld van de Islamitische Kalifaat waarbij gediscrimineerd werd tussen moslims en niet-moslims. De wetgeving is harder dan de huidige westerse, maar er werd geen onderscheid gemaakt.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Meer als jij. Ik baseer me nml op feiten ipv sprookjesboeken.
[..]
Moet ik even de waslijst op gaan sommen wat er met niet-moslims gebeurt in heel veel islamitische landen?
Leugens, of kan je met enig bewijs komen?quote:[..]
Nee, notabene de eigen profeet was een massamoordenaar
In India is helemaal verschrikkelijk huisgehouden.
Toen was het ook afgelopen met de Ottomaanse Staat.quote:[..]
Ja. Die ja.
[..]
Ja... vandaar dat alle Grieken met geweld eruit gepleurt werden na 1918.
quote:[..]
Alleen als je als 2-rangs burger leven accepteerde.
En ik heb al bewezen dat er veel niet-moslims in de Islamitische staat leefden. Als je het nog steeds niet in wilt zien kan ik er niets aan doen. Maar het moet wel gezegd worden dat er veel leugens over Islam verspreid is.quote:De term dhimmi komt van het woord dhimma, wat
letterlijk 'bescherming' betekent, maar ook
'veiligheid', 'onschendbaarheid', 'garantie', 'pact' en
'overeenkomst'. Hieruit resulteert dat de dhimmis of
Ahloe Dhimma (het volk van dhimma) de nietmoslims
onder bescherming van de Islamitische Staat
zijn, en de niet-moslims die een verbond hebben
gesloten met de Islamitische Staat.
De dhimmis zijn de niet-moslims die woonachtig zijn
in Dar al Islam (letterlijk 'het thuis van Islam') samen
met de moslims, die de jizya betalen en die
geaccepteerd hebben door de islamitische wet
geregeerd te worden. Naar deze definitie karakteriseert
de jizya de niet-moslim in de Islamitische
Staat. Zij is het verschil tussen de moslim en de nietmoslim
onderdaan van de Islamitische Staat, omdat
als vanzelfsprekend de moslim - die natuurlijk de
islamitische wet accepteert - een onderdaan van de
staat wordt enkel door zich te vestigen in Dar al Islam.
Dit daar toen de
Boodschapper van Allah (saw) Moe'az naar Jemen
stuurde, hij hem opdroeg een dinar te nemen van
iedere jongen die de pubertijd bereikt had. En 'Oemar
schreef zijn legerleiders:
Leg de jizya op, maar niet aan de vrouwen en de
kinderen die nog niet de puberteit bereikt hebben;
om precies te zijn, leg ze niet op aan de jonge
mannen tenzij ze zich reeds scheren (hun
geslachtsdelen), oftewel volwassen zijn geworden."
Echter, indien een iemand recht heeft op
bijstand wordt zijn verplichting tot jizya opgeheven
omdat ze niet voldaan kan worden. En Allah (swt)
zegt in soerah Al Baqarah, vers 233: "En Allah belast geen ziel dan naar haar vermogen."
Dinar Equivalente grammen goud
1. De rijken 4 = 17 gram
2. De middenklasse 2 = 8.50 gram
3. De arbeider 1 = 4.25 gram
Maar dan heb je het niet over de inhoud, want daat lusten de (christen)honden geen brood van.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:01 schreef Perrin het volgende:
Ik vind de toon van KirmiziBeyaz en Stark anders een stuk frisser en beschaafder..
ik weet niet wie je hier als grijze wolf ziet, maar nationalisme is toch echt verboden in Islam.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Maar dan heb je het niet over de inhoud, want daat lusten de (christen)honden geen brood van.
Maar goed, jij mag gerust met de (grijze) wolven in het bos meehuilen hoor.
Ook al noem je een kip een koe, het blijft een kipquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt he?
quote:In Greece this was called the Asia Minor Catastrophe (Greek: Μικρασιατική καταστροφή) as it involved the expulsion of about one third of the Greek population from millennia old homelands, practically ending some 3,000 years old presence of ethnic Greek people in Asia Minor, from Smyrna (İzmir) in the Ionian shores to Samsun and Trebizond in Pontus.
Many huge refugee displacements and movements occurred in the upheaval following the dissolution of the Ottoman Empire and its evolution into modern Turkey, especially following the Balkan Wars, World War I, and the Greco-Turkish War (1919-1922), which was part of the Turkish War for Independence. These included smaller exchanges of Greeks and Slavs, and Turks and Bulgarians.
Ik huil met niemand mee, ik volg de 'discussie' met veel plezier.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Maar dan heb je het niet over de inhoud, want daat lusten de (christen)honden geen brood van.
Maar goed, jij mag gerust met de (grijze) wolven in het bos meehuilen hoor.
In je knoran: mohammed dode honderden joden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:21 schreef Stark het volgende:
[..]
Noem eerder 1 voorbeeld van de Islamitische Kalifaat waarbij gediscrimineerd werd tussen moslims en niet-moslims. De wetgeving is harder dan de huidige westerse, maar er werd geen onderscheid gemaakt.
[..]
Leugens, of kan je met enig bewijs komen?
Zeg. Dit vind jij normaal?quote:Toen was het ook afgelopen met de Ottomaanse Staat.![]()
Tot het verval van de staat hebben ze met de moslims samengeleefd. Onder behoud van cultuur en geloof
[..]
En ik heb al bewezen dat er veel niet-moslims in de Islamitische staat leefden. Als je het nog steeds niet in wilt zien kan ik er niets aan doen. Maar het moet wel gezegd worden dat er veel leugens over Islam verspreid is.
Dat allemaal nadat het Ottomaanse staat was vervallen en Ataturk de leiding had. En heeft niets met Islam te maken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ook al noem je een kip een koe, het blijft een kip
[..]
O? Interessant. Waar precies? Sura en ayet?quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In je knoran: mohammed dode honderden joden.
Dat is niet meer dan normaal. In NL mag een allochtoon die geen nederlander is ook niet stemmen voor de 2e Kamer. Die extra belasting is ook niet meer dan het gelijktrekken met de rest van de moslimbevolking die ook nog eens jaarlijks zekat betaalt, zo'n 2,5% van je bezit. Rechtvaardiger kan haast niet. Zo gaat het ook met de grefo's in dit land die geen verzekeringen betalen. zij betalen uiteindelijk het zelfde, maar het heet anders.quote:[..]
Zeg. Dit vind jij normaal?
geregeerd te worden.
Hoe zal jij het vinden als moslims in NL een extra belasting moeten betalen? Geen geldige getuigen zijn? Etc? Ik weet zeker dat je om het hardst discriminatie schreeuwt.
Waar ligt Islam?quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:27 schreef Stark het volgende:
[..]
ik weet niet wie je hier als grijze wolf ziet, maar nationalisme is toch echt verboden in Islam.
Bedoel je dit:quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In je knoran: mohammed dode honderden joden.
quote:Kort na zijn emigratie van Mekkah naar
al Madinah in het jaar 622 n.C., liet Profeet
Mohammed (saw) een overeenkomst opstellen tussen
de Emigranten (Moehadjirien), de Helpers van de
Emigranten (Ansar) en de joden van al Madinah.
Deze overeenkomst is bekend geworden als het "Pact
van al Madinah". Het is een historisch document dat
enerzijds de relatie ordende tussen de moslim
emigranten uit Mekkah in al Madinah en hun moslim
helpers in al Madinah, en anderzijds de relatie tussen
de moslims en de joden in al Madinah met hun
bondgenoten. De belangrijkste punten van deze
overeenkomst waren:
- "Dit is een document van Mohammed de
Profeet waarop de relaties tussen de gelovigen
en moslims van de Qoraish en Yathrib, en
degenen die hen gevolgd zijn en degenen die
gewerkt hebben voor hen, gebaseerd zullen
worden.
- Zij zijn één Oemmah, waar al de andere
mensen van buitengesloten zijn.De joden van Banoe Auf vormen een
gemeenschap samen met de gelovigen, de
joden hebben hun eigen religie evenals de
moslim, en de vrije (voormalig) slaven, met
uitzondering van degenen die zich oneerlijk
gedragen of zondigen, want zij beschadigen
zichzelf en hun families.
- Hetzelfde geldt voor de joden van Banoe an
Najjar, Banoe al Harith, Banoe Sa'idah,
Banoe Joesham, Banoe al Aus, Banoe
Thalabah en de Jafnah, een clan van de
Thalabah en Banoe ash Shoetaibah.
Er moet bijverteld worden dat er veel dingen zijn die niet-moslims wel mogen doen en moslims niet, zoals alcohol drinken, etc. Omdat ze simpel niet moslim zijn en dus gelden deze geboden niet.quote:[..]
Zeg. Dit vind jij normaal?
geregeerd te worden.
Hoe zal jij het vinden als moslims in NL een extra belasting moeten betalen? Geen geldige getuigen zijn? Etc? Ik weet zeker dat je om het hardst discriminatie schreeuwt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |