abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48455466
quote:
Op woensdag 18 april 2007 11:57 schreef Autodidact het volgende:

[..]

[..]

Een vluchteling zeg maar.
Goh
quote:
Als we terug zouden gaan, zijn er dezelfde problemen, met moslims. Er zijn veel van onze mensen vermoord
He, wat verrassend.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 18 april 2007 @ 12:38:36 #277
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_48456619
quote:
Financiële tegenvaller voor Bos

Van onze verslaggever Douwe Douwes

DEN HAAG - Minister Bos van Financiën heeft te maken met een forse financiële tegenvaller. Een woordvoerster van Financiën vreest dat het financieringstekort dit jaar wel eens boven de 1 procent van het binnenlands product uit kan komen.

Lagere aardgasbaten als gevolg van de gedaalde olieprijs, een forse tegenvaller op de begroting van het ministerie van Volksgezondheid en extra kosten in verband met de afspraken in het regeerakkoord zijn de oorzaken van de tegenvaller. Bos kampt daarnaast met een aantal lijken in de kast die zijn voorganger Gerrit Zalm heeft achtergelaten.

Grofweg staan het kabinet drie opties open. Het kan gaan bezuinigen, de lasten verzwaren, of het financiële einddoel van dit kabinet – in 2011 een overschot op de begroting van 1 procent van het binnenlands product – loslaten.

Die laatste optie is voor coalitiepartij CDA onbespreekbaar. ‘Dat overschot hebben we nodig om de vergrijzing op te vangen, zodat we de generaties niet opzadelen met onze schulden’, zegt financieel woordvoerder Frans de Nerée. ‘Ik ben ervan overtuigd dat Wouter Bos een oplossing zal vinden binnen de begrotingsregels.’

Het huidige kabinet heeft afgesproken de zogeheten Zalmnorm te blijven hanteren. De regels houden in dat iedere minister zelf bezuinigingen op zijn begroting moet zien te vinden als de uitgaven oplopen. Inkomstentegenvallers, zoals bijvoorbeeld lagere aardgasbaten, mogen ‘in het tekort lopen’: daarvoor hoeft Bos in eerste instantie geen bezuinigingen voor in te voeren.
Dat krijg je als je niet langer voorzichtig begroot als Zalm maar jezelf rijk rekenen wil om alle mooie plannen te gaan betalen.

En dan moet Woutertje ook nog een paar duiten vinden om het Generaal Pardon te betalen...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_48456767
quote:
Op woensdag 18 april 2007 11:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zonder al die gasten die er enkel op uit zijn een vuurtje te stoken, zou het een stuk aangenamer zijn.

Is dit niet zo'n beetje de meest ironische post van heel Fok?
pi_48456825
quote:
Op woensdag 18 april 2007 10:04 schreef Mutant01 het volgende:
Tja, als ie 1 cm voor je ogen hangt, zien ze er nogal groot uit.
Goede bril kopen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48456929
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:38 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat krijg je als je niet langer voorzichtig begroot als Zalm maar jezelf rijk rekenen wil om alle mooie plannen te gaan betalen.

En dan moet Woutertje ook nog een paar duiten vinden om het Generaal Pardon te betalen...
ach, ze kunnen nog altijd Schiphol verkopen:
quote:
ECONOMIE/CHINA:
China op zoek naar offensievere investeringsstrategie
Antoaneta Bezlova

PEKING, 16 april (IPS) - De bloeiende export levert China een schat aan deviezen op, die voor een groot stuk is belegd in weinig risicovolle Amerikaanse schatkistcertificaten. De financiële mandarijnen in Peking beginnen stilaan te denken aan een meer rendabele investeringen en worden daarbij door de hele wereld op de vingers gekeken.

Geen enkel land zit op zo’n grote schat deviezen als China. Eind maart zat in het spaarvarken met buitenlandse munten 1,2 miljard dollar (885 miljard euro). Door het handelsoverschot met de rest van de wereld groeit de schat elke maand met 20 miljard dollar (15 miljard euro) aan.

De wijze waarop China die rijkdom belegt, weegt zwaar door op de financiële markten en grondstoffenprijzen in de hele wereld. Een gerucht dat Peking van plan zou zijn goud te kopen, volstond vorig jaar om de prijs van het edele metaal de hoogte in te jagen.

Weinig rendabale belegging

China was tot nu toe erg voorzichtig in zijn buitenlandse beleggingen. Het meeste geld is belegd in dollars, bijvoorbeeld in Amerikaanse schatkistcertificaten, een zekere maar weinig rendabele belegging.

In maart maakte de regering bekend dat het 200 tot 300 miljoen dollar zou pompen in een nieuwe, voorlopig naamloze investeringsmaatschappij. Wanneer het agentschap genoeg autonomie krijgt, kan het een belangrijke speler worden op de wereldmarkt, vooral in Afrika en Latijns-Amerika, zo verwachten analisten.

De Chinese premier Wen Jiabao verklaarde in maart dat het agentschap de waarde van de Chinese deviezen moet “behouden en vergroten” en dat het daarbij een conservatieve koers zou varen. In de Chinese politiek en academische wereld klinken echter steeds luidere stemmen die pleiten voor een meer offensieve investeringspolitiek.

“China is een groot ontwikkelingsland met een enorme bevolking en onvoldoende middelen”, zegt Liu Uyhui, een expert van het Instituut voor Financieel Onderzoek van de Chinese Academie van Sociale Wetenschappen. “De aankoop van olievelden, mijnen of zelfs landbouwgrond kan een valabele investering vormen om de ontwikkeling van het land te steunen.”

Vitale grondstoffen

Uit politieke hoek klinken gelijkaardige geluiden. De Chinese vice-premier Zeng Peiyan verklaarde in 2006 tegenover het officiële nieuwsagentschap Xinhua dat een deel van de financiële reserves naar de aanschaf van vitale grondstoffen als olie, ijzererts en steenkool moet gaan.

Anderen pleiten dan weer voor “patriottische investeringen”, om de activiteiten van Chinese staatsbedrijven in het buitenland te steunen. Die strategie is echter niet zonder gevaar. De Chinese poging om het Amerikaanse oliebedrijf Unocal over te nemen zorgde voor een opstoot van Amerikaans protectionisme. Amerikaanse parlementsleden verweten Peking zijn inkoopronde te financieren met rijkdom die het resultaat was van een chronisch ondergewaardeerde munt.

Alleen een onafhankelijk investeringsagenstschap kan dergelijke reacties voorkomen, meent Gua Tianyong, bankexpert bij de China Central Finance and Economics University. Temasek Holdings, dat namens de regering van Singapore een reusachtige portefeuille van fondsen beheert, geldt in Peking als een nuttig voorbeeld.

“Het minste gerucht over Chinese aankoopintenties, jaagt de prijs onmiddellijk de hoogte in”, legt Tiangyong uit, “Zonder een aangepast investeringsvehikel dat de nodige commerciële discretie aan de dag legt, kunnen we gemakkelijk worden benadeeld en zullen we hogere prijzen betalen.” IPS (MC/BV)(EINDE/2007)
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=9025
pi_48456940
quote:
Bos kampt daarnaast met een aantal lijken in de kast die zijn voorganger Gerrit Zalm heeft achtergelaten.
quote:

[..]

Wat moet ik er meer over zeggen?
pi_48457024
quote:

[..]

Zalm heeft het ook leuk gedaan door z''n laatste begroting mooi op te poetsen (fijn zo met verkiezingen vlak na prinsjesdag) maar dan kampt de opvolger met de problemen. Heb het al vaker geroepen dat er nog wel wat lijken uit de Zalmkast zullen komen rollen.
pi_48457116
quote:

[..]

Fijn hè, zo'n erfenis van zelfverklaard zuinige Zalm. Heb je het artikel wel gelezen?
quote:
Het huidige kabinet heeft afgesproken de zogeheten Zalmnorm te blijven hanteren
pi_48457257
Deja vu paarse Zalm.....
pi_48457340
quote:

[..]

en extra kosten in verband met de afspraken in het regeerakkoord zijn de oorzaken van de tegenvaller.
Het Generaal Pardon dus?

Maar goed, de PvdA zit weer in het kabinet dus het grote uitdelen kan weer beginnen
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48458176
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:42 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Is dit niet zo'n beetje de meest ironische post van heel Fok?
Hoe kansloos ben je wel niet als je mij helemaal zit te volgen tot in een topic van Turken in GC

pi_48458439
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het Generaal Pardon dus?

Maar goed, de PvdA zit weer in het kabinet dus het grote uitdelen kan weer beginnen
Dat zijn kosten die nu nog niet in de begroting zitten gok ik. Veel meer dan een ruwe schatting kan je daar ook niet van maken namelijk.
pi_48458486
Ik weet niet hoe dit op de kansloosheidsladder staat in verhouding tot een fetisjisme over het comfort van de string van een ander forumlid eigenlijk
pi_48458672
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:17 schreef Autodidact het volgende:
Ik weet niet hoe dit op de kansloosheidsladder staat in verhouding tot een fetisjisme over het comfort van de string van een ander forumlid eigenlijk
Je vergelijkt jouw ziekelijke stalking van mijn persoon met mijn barmhartige intentie aangaande een knellende onderbroek?

Misschien moet jij maar weer doen waar je goed in bent, het zoeken van armeense 'slachtoffers' achter elke Turkse boom.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:27:07 #291
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48458914
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:09 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Standje 69 is immoreel! VERBIEDEN!!
Bemerk ik hier het prille begin van een nieuwe beweging?
pi_48458918
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je vergelijkt jouw ziekelijke stalking van mijn persoon met mijn barmhartige intentie aangaande een knellende onderbroek?

Misschien moet jij maar weer doen waar je goed in bent, het zoeken van armeense 'slachtoffers' achter elke Turkse boom.
Armeense slachtoffers? Citeren is een ziekelijke stalking .

Je begint een beetje te ijlen KB...van vrouwenmishandelingen bagatelliseren wordt je niet veel slimmer.
pi_48459115
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:27 schreef Reya het volgende:

[..]

Bemerk ik hier het prille begin van een nieuwe beweging?
Seksuele zuiverheid. JETZT.
pi_48459134
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Fijn hè, zo'n erfenis van zelfverklaard zuinige Zalm. Heb je het artikel wel gelezen?
[..]
Klopt niet helemaal, kabinet heeft namelijk verklaard met een hogere economische groei te begroten. Dat is wat anders dan de Zalm norm
pi_48459184
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zalm heeft het ook leuk gedaan door z''n laatste begroting mooi op te poetsen (fijn zo met verkiezingen vlak na prinsjesdag) maar dan kampt de opvolger met de problemen. Heb het al vaker geroepen dat er nog wel wat lijken uit de Zalmkast zullen komen rollen.
Zalm poetst de begroting niet op, dat doet het huidige kabinet door minder voorzichtig te begroten.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:32:53 #296
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48459187
Wel verbod heefdt het kabinet trouwens vandaag weer uitgevaardigd?
pi_48459206
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:32 schreef Reya het volgende:
Wel verbod heefdt het kabinet trouwens vandaag weer uitgevaardigd?
Fijn he Grijs I?
  woensdag 18 april 2007 @ 13:35:22 #298
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48459281
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:33 schreef Chewie het volgende:

[..]

Fijn he Grijs I?
Ik heb er niet voor gestemd, dus spreek mij er niet op aan
pi_48459353
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:35 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik heb er niet voor gestemd, dus spreek mij er niet op aan
Ik ook niet, was ook niet op aanspreken maar een vraag.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:37:52 #300
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48459387
http://www.volkskrant.nl/(...)bortus_en_euthanasie

Ze lijken zowaar voor even het licht te hebben gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')