Maar waarom vind je ze leuk?quote:Op maandag 16 april 2007 23:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sorry, maar dat kan ik natuurlijk niet gaan bespreken op een publiek forum. Ik denk dat het me niet in dank gaat worden afgenomen als ik mijn bron vermeld op internet.![]()
Ik ben dat niet.... ik heb wel ooit met een dergelijk wapen geschotenquote:Op maandag 16 april 2007 23:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ben jij dat? (Psst, je bandbreedte...)
Brrr. Ik zou me toch wel twee keer bedenken voordat ik bij jou iets ging drinken.
Reken me eerst eens voor wat dat, bij welk Opperwezen dan ook, boeit?quote:Op maandag 16 april 2007 23:50 schreef newsman het volgende:
hebben jullie nog wat gehoord, geloofsovertuiging enz?
Ja, het was een moslim.quote:Op maandag 16 april 2007 23:50 schreef newsman het volgende:
Isser al bekend, wie de schutter was, hoorde 3 uur geleden, dat het een Aziaat was, hebben jullie nog wat gehoord, geloofsovertuiging enz?
Omdat zelfverdediging met een wapen dat op korte afstand vrijwel zeker dodelijk is in mijn ogen buiten proportie is. Het is een vicieuze cirkel: omdat mensen vuurwapens bezitten, bestaat de kans dat men die tegen mij gebruikt, en dus wil ik een vuurwapen om mijzelf tegen deze mensen te beschermen. Ontneem mensen de vrijheid van het bezit van een wapen en een gedeelte van het probleem is opgelost. Een goed startpunt lijkt mij het verbieden van verkoop van wapens en munitie in supermarkten.quote:Op maandag 16 april 2007 23:42 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Waarom moet zelfverdediging verboden worden!?![]()
En de afweging van maatschappelijk risico en individuele vrijeheid is een ingewikkelde zaak, en duidelijk hebben wij hele andere ideeen over.
Bron? Ik ben wel benieuwd naar zin motief.quote:Op maandag 16 april 2007 23:48 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Oke, nou de afgelopen keer dat ik in België was kon je nog zo een wapen aanschaffen. Dit geldt ook voor Italië bijvoorbeeld, daar kon je ook gewoon wapens kopen.
Maar goed. Die 2e persoon die hij in die eerste 'tranche' had doodgeschoten was de kerel die met zijn vriendin had lopen neuken had ik gelezen.
Nou, met een zwaard kan ik je aan.quote:Op maandag 16 april 2007 23:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik ben dat niet.... ik heb wel ooit met een dergelijk wapen geschoten
En stappen met een gillende keukenmeid zie ik niet zitten.![]()
quote:Op maandag 16 april 2007 23:51 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jij zegt dat hij met een hakbijl waarschijnlijk niet 1 had gedood achterlijke flapdrol, denk eens na.
Moet je niet ook even Israel erbij betrekken? En het milieu?quote:Op maandag 16 april 2007 23:53 schreef rood_verzet het volgende:
Weer 34 doden op het conto van het kapitalisme. Het verheerlijken van geweld, het individualisme, de NRA etc. tonen aan hoe verziekt deze samenleving werkelijk is. We krijgen alleen maar verhullend nieuws te horen hoe geweldig het land wel niet is met hun celiberties en grootste economie ter wereld, maar ondertussen verschuilt zich een ware dystopie waar men geeneens hun armste bevolkingsgroep te eten kan geven of hun burgers kan beschermen tegen een orkaan. Met hun hypocriete standpunt over democratie en vrijheid vallen ze andere landen binnen en moorden ze miljoenen mensen uit. Alleen maar om te verhullen dat hun eigen land er beroert aan toe is. Ons land doet gretig aan mee om geenzins kritiek over deze samenleving te geven, maar probeert ze zelfs na te bootsen. Het individualisme en hebzucht wordt hier ook meer en meer aangewakkert.
Erfurt...quote:Op maandag 16 april 2007 23:53 schreef rood_verzet het volgende:
Weer 34 doden op het conto van het kapitalisme. Het verheerlijken van geweld, het individualisme, de NRA etc. tonen aan hoe verziekt deze samenleving werkelijk is. We krijgen alleen maar verhullend nieuws te horen hoe geweldig het land wel niet is met hun celiberties en grootste economie ter wereld, maar ondertussen verschuilt zich een ware dystopie waar men geeneens hun armste bevolkingsgroep te eten kan geven of hun burgers kan beschermen tegen een orkaan. Met hun hypocriete standpunt over democratie en vrijheid vallen ze andere landen binnen en moorden ze miljoenen mensen uit. Alleen maar om te verhullen dat hun eigen land er beroert aan toe is. Ons land doet gretig aan mee om geenzins kritiek over deze samenleving te geven, maar probeert ze zelfs na te bootsen. Het individualisme en hebzucht wordt hier ook meer en meer aangewakkert.
Hee, een StephanP maar dan anders...quote:Op maandag 16 april 2007 23:53 schreef rood_verzet het volgende:
Punt is dat hij net zo goed mensen had vermoord, makkelijker en meer dan met zijn vuisten en toch zou niemand een campagne tegen bijlen te beginnen.quote:Op maandag 16 april 2007 23:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met een hakbijl was hij
a. eerder opgevallen
b. minder tref zeker geweest
c. moet hij dichtbij de slachtoffers komen
d. makkelijker te overmeesteren.
gods ko le re
Nee, maar blijkbaar moet je toch deze pijler onder het geweld weghalen wil je het veranderen.quote:Op maandag 16 april 2007 23:54 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik wil nog even inspringen op het wapenverbod in België wat er pas sinds kort is. Ik denk namelijk dat het niet per sé ligt aan het legaal verkopen van wapens in de VS, België is hier een goed voorbeeld van. Daar gebeuren toch ook niet dit soort dingen?
De samenleving in de VS is gewoon heel anders, ik denk niet dat dat per definitie aan het legaal in bezit hebben van vuurwapens ligt.
wel potverdriedubbeltjes!quote:
quote:Op maandag 16 april 2007 23:53 schreef rood_verzet het volgende:
Het komt allemaal door de Euroquote:Op maandag 16 april 2007 23:53 schreef rood_verzet het volgende:
Heb ik eigenlijk geen verklaring voor, maar het is eigenlijk al zo lang ik me kan herinneren, van thuis meegekregen denk ik (paar militairen in de familie).quote:Op maandag 16 april 2007 23:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar waarom vind je ze leuk?
En heb je al eens een inval gehad? Daar krijg je een niet te verstaan strafblad voor.
Nee, maarquote:Op maandag 16 april 2007 23:54 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik wil nog even inspringen op het wapenverbod in België wat er pas sinds kort is. Ik denk namelijk dat het niet per sé ligt aan het legaal verkopen van wapens in de VS, België is hier een goed voorbeeld van. Daar gebeuren toch ook niet dit soort dingen?
De samenleving in de VS is gewoon heel anders, ik denk niet dat dat per definitie aan het legaal in bezit hebben van vuurwapens ligt.
Het is lastig om een allesomvattende oorzaak aan te wijzen maar de kloof tussen have's en have not's, etnische spanningen en slecht functionerende gezinssituaties lijken me bij te dragen aan de gewelddadige Amerikaanse samenleving.quote:Op maandag 16 april 2007 23:50 schreef Floripas het volgende:
En die zijn...?
Ik weet niet of dat wel zo is eerlijk gezegd. Er zijn zat andere manieren om iemand om te brengen.quote:Op maandag 16 april 2007 23:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar blijkbaar moet je toch deze pijler onder het geweld weghalen wil je het veranderen.
Oh ja, dat was natuurlijk het goede antwoordquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |