En in Amerika mag je er niet zomaar mensen mee doodschieten.quote:Op maandag 16 april 2007 23:21 schreef Floripas het volgende:
Ja, je hebt gelijk. Maar ik lees net op de wiki dat je ze niet zomaar mee naar buiten mag nemen.
Je weet och, neger: Term voor dat je veel woorden kentquote:Op maandag 16 april 2007 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boh gek, semantisch aangelegd zeker
Turkse knulletje bedoel je. Ja, die miste ik ook al. Hieroquote:Op maandag 16 april 2007 23:24 schreef Re het volgende:
dat nederlandse knulletje wat die leraar heeft doodgeschoten staat er trouwens niet tussen geloof ik
Ja, is dat zo gek dan? En ik ken genoeg anderen die het ook hebben. Het mag dan wel illegaal zijn, maar sinds wanneer heeft dat mensen belet toch iets aan te schaffen of te doen?quote:Op maandag 16 april 2007 23:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb jij echt geweren in huis? En munitie? In Nederland?
Er was zeker geen Wal-mart in de buurt.quote:Op maandag 16 april 2007 23:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Jawel, maar hij wist niet dat het een wapenvrije zone was en dat je dus geen munitie kon kopen op de campus. Dat schijnt nogal vreemd te zijn namelijk.
Een minder gewelddadige en minder bangige cultuur, minder obsessie met geweld en criminaliteit, denk ik.quote:Op maandag 16 april 2007 23:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En in Amerika mag je er niet zomaar mensen mee doodschieten.
De wet in Zwitserland die voorschrijft dat je een wapen niet zomaar mee naar buiten mag nemen weerhoudt een idioot er vast niet van om mensen op een school dood te schieten. Waarom gebeurt zoiets dan wel in Amerika en niet in Zwitserland? Vind ik een interessante vraag.
Onzin, Zwitserland is behoorlijk ruim als het gaat over de vrijheid van wapens versus sportbeoefening.quote:Op maandag 16 april 2007 23:12 schreef Floripas het volgende:
Zwitserland is dunnerbevolkt, en mensen hebben daar geen semi-automatische geweren in de kast. Ze hebben daar depots.
Had hij nog een verklaring?quote:
Waarvoor in godesnaam?quote:Op maandag 16 april 2007 23:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, is dat zo gek dan? En ik ken genoeg anderen die het ook hebben. Het mag dan wel illegaal zijn, maar sinds wanneer heeft dat mensen belet toch iets aan te schaffen of te doen?
Vast niet. IK vind het op z'n minst zonderling, ongebruikelijk en angstaanjagend, maar het zal vast doodnormaal zijnquote:
Dat je het niet begrijpt zal best, jij bezit waarschijnlijk zelf geen wapens, je kent waarschijnlijk geen wapenbezitters, je hebt je waarschijnlijk nooit verdiept in het verschijnsel. Dat is niet erg, maar dan moet je wel open staan voor mensen met een andere kijk op zaken.quote:Op maandag 16 april 2007 23:21 schreef mausb het volgende:
[..]
Na compleet verbieden in heel Amerika (zoals gebruikelijk is in een groot deel van de beschaafde wereld) kan wapenbezit effectief worden aangepakt. Bij wet verbieden en vervolgens scherpe handhaving moet toch een gedeelte van het probleem oplossen? Ik begrijp echt niet waar het zo nodig bezitten van een wapen uit voortkomt. Als niemand er een heeft is er toch geen enkel probleem? Niet realistisch, dat begrijp ik wel, maar moeten we dan maar toestaan dat jan en alleman met een wapen mag lopen? Stel je voor: moorden mag niet, maar een paar zieke geesten kunnen het niet laten, dus gaan we het maar legaliseren.
Ik had mijzelve al gerectificeerd, lieverd.quote:Op maandag 16 april 2007 23:27 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Onzin, Zwitserland is behoorlijk ruim als het gaat over de vrijheid van wapens versus sportbeoefening.
Het ging zelf zover dat je zelf een kanon mocht hebben (die wet hebben ze wel aangepast overigens)
Militairen mogen hun wapen gewoon mee naar huis nemen (weet niet of dit nog zo is).
http://www.shootpetoet.be/NIEUWE%20WAPENWET%20DEF.pdf
Pagina 16![]()
Psyche, karaktereigenschappen, cultuur, economie etcetera. Zwitserland is in niks met Amerika te vergelijken.quote:Op maandag 16 april 2007 23:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De wet in Zwitserland die voorschrijft dat je een wapen niet zomaar mee naar buiten mag nemen weerhoudt een idioot er vast niet van om mensen op een school dood te schieten. Waarom gebeurt zoiets dan wel in Amerika en niet in Zwitserland? Vind ik een interessante vraag.
Inwonersaantalquote:Op maandag 16 april 2007 23:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop dat een van de agenten op fok hier meeleest.quote:Op maandag 16 april 2007 23:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, is dat zo gek dan? En ik ken genoeg anderen die het ook hebben. Het mag dan wel illegaal zijn, maar sinds wanneer heeft dat mensen belet toch iets aan te schaffen of te doen?
de amerikanen zijn per definitie een geweldadiger volk omdat ze een geweldadige geschiedenis hebben ... of dat was de uitleg van een van de experts...quote:
Sportschieten wat anders.quote:Op maandag 16 april 2007 23:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Brrr, wat naar. Wat moeten al die mensen ermee?
"Amerikanen zijn gek"quote:
Weet ik veel, ik heb altijd al een wapentik gehad. Ik loop er ook niet mee over straat of zo, ik heb ze gewoon hier liggen, das alles. Een paar jaar geleden had ik door omstandigheden een politieinval, en toen hadden ze mijn hele zwikkie in beslag genomen, maar inmiddels heb ik weer een aardige verzameling.quote:
Nee, Europeanen hebben een vredige geschiedenisquote:Op maandag 16 april 2007 23:29 schreef Re het volgende:
de amerikanen zijn per definitie een geweldadiger volk omdat ze een geweldadige geschiedenis hebben ... of dat was de uitleg van een van de experts...
Dat is ook meteen één van de redenen waarom een wapenverbod er nooit gaat komen. De Amerikaanse geschiedenis. Of er nou zieke dingen mee gebeuren of niet.quote:Op maandag 16 april 2007 23:29 schreef Re het volgende:
[..]
de amerikanen zijn per definitie een geweldadiger volk omdat ze een geweldadige geschiedenis hebben ... of dat was de uitleg van een van de experts...
Of voor wanneer de zombies opstaan.quote:Op maandag 16 april 2007 23:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
En voor als de Bourgondiers het Lotharingische Rijk weer willen veroveren, toch?
Ik hoop dat jij vanavond ontzettend dun in je broek schijt.quote:Op maandag 16 april 2007 23:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik hoop dat een van de agenten op fok hier meeleest.
Dat was Michael More's reactie ookquote:Op maandag 16 april 2007 23:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, Europeanen hebben een vredige geschiedenis![]()
Er zaten wel fouten in de film hoor.quote:Op maandag 16 april 2007 23:32 schreef Re het volgende:
Evil Jur zal zo wel met de debunk site aankomen van Bowling for Columbine
tjsa, blijkbaar kunnen die meer hebben en hebben we degene met de korte lontjes naar Amerika verbannen?quote:Op maandag 16 april 2007 23:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, Europeanen hebben een vredige geschiedenis![]()
Wat opzich al gek is aangezien More eigenlijk geen conclusies trok.quote:Op maandag 16 april 2007 23:32 schreef Re het volgende:
Evil Jur zal zo wel met de debunk site aankomen van Bowling for Columbine
En ik vraag me af hoe je een wapenverbod in Amerika moet gaan handhaven. Er zijn al zo ongelofelijk veel wapens in omloop.quote:Op maandag 16 april 2007 23:31 schreef ChRoNiC het volgende:
Dat is ook meteen één van de redenen waarom een wapenverbod er nooit gaat komen. De Amerikaanse geschiedenis. Of er nou zieke dingen mee gebeuren of niet.
Dat is ongeveer de bottemline, het is een stukje geschiedenis geworden.quote:Op maandag 16 april 2007 23:31 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Dat is ook meteen één van de redenen waarom een wapenverbod er nooit gaat komen. De Amerikaanse geschiedenis. Of er nou zieke dingen mee gebeuren of niet.
Waarom? Ik snij er groenten mee.quote:Op maandag 16 april 2007 23:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Sportschieten wat anders.
Gooi die keukenmessen eens in de kliko. Als we het toch over naar hebben,
ja elke docu zal uiteindelijk fouten hebben en dan kan je je lekker daar op concentreren zodat je de big picture niet onder ogen hoeft te zien komenquote:Op maandag 16 april 2007 23:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Er zaten wel fouten in de film hoor.
Ik heb Fahrenheid 9/11 gezien en die vond ik heel slechtquote:Op maandag 16 april 2007 23:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat was Michael More's reactie ook
Kijk die film... een must see.
Inleverpremies.quote:Op maandag 16 april 2007 23:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik vraag me af hoe je een wapenverbod in Amerika moet gaan handhaven. Er zijn al zo ongelofelijk veel wapens in omloop.
Nee, blijven.quote:Op maandag 16 april 2007 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben weg hier jongens. We hebben het over een schokkende massamoord waar tientallen nietsvermoedende en onschuldige mensen voor helemaal niks te pletter geschoten zijn, en ik zit me hier op te winden over de huichelachtige goedpraterij van een stel proppenschietergeile ballenkrabbers met gelul over "individuele vrijheid"
Tabee.
Gewoon zoals het overal gebeurt en hier ook gebeurde. Word je gepakt met een vuurwapen, usual straf maar je kan tot dan en dan straffeloos je vuurwapen inleveren of zelfs een 'beloning' krijgen.quote:Op maandag 16 april 2007 23:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik vraag me af hoe je een wapenverbod in Amerika moet gaan handhaven. Er zijn al zo ongelofelijk veel wapens in omloop.
Het is een misdaad. Er staat maximaal acht jaar op.quote:Op maandag 16 april 2007 23:35 schreef Evil_Jur het volgende:
Kan een mod niet gewoon even de gegevens en de betreffende posts van Hathor doorgeven aan de politie? Meneer geeft hier aan schuldig te zijn aan een ernstig misdrijf. Met dat soort debielen die illegaal wapens bezitten voel ik me dus wel onveiliger.
Klopt, dat is in de praktijk niet meer te doen denk ik.quote:Op maandag 16 april 2007 23:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
sorry, maar dit soort incidenten met semi-automatische mogen gewoon absoluut niet voorkomen. Het is belachelijk dat Bush die wet die dat verbied heeft laten afschaffen.quote:Op maandag 16 april 2007 23:28 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat je het niet begrijpt zal best, jij bezit waarschijnlijk zelf geen wapens, je kent waarschijnlijk geen wapenbezitters, je hebt je waarschijnlijk nooit verdiept in het verschijnsel. Dat is niet erg, maar dan moet je wel open staan voor mensen met een andere kijk op zaken.
Allerlei mensen hebben allerlei (voor mij) goede redenen waarom ze wapens willen bezitten. Of het nou sport, hobby, jagen, recreatie, zelfverdediging of gewoon een kwestie van individuele vrijheid is.
Dronken rijden mag ook niet, maar we gaan niet alcohol of autorijden verbieden.
Jij snijdt groenten met messen, ik schiet op papier met vuurwapens. Zolang we ons aan de regels houden en jij geen mensen snijdt met die messen, en ik geen mensen schiet, dan is toch alles ok?quote:Op maandag 16 april 2007 23:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom? Ik snij er groenten mee.
Waarvoor zijn handgeweren en semi-automaten anders bedoeld dan, mutatis mutandis, iemand doodschieten? Ook al simuleer je het doormiddel van sport?
Als keukenmessen geen groentedoel zouden hebben zouden ze van mij ook verboden mogen worden.
Weinig.quote:Op maandag 16 april 2007 23:36 schreef Re het volgende:
maar ok, het laatste nieuws?
Sommige dingen zijn gewoon onbetaalbaar, een vuurwapen is voor veel Amerikanen net zo heilig als een moskee is voor moslims. Misschien dat hier in Nederland wat mensen een paar waardeloze prullen in gaan leveren als ze er geld voor krijgen, maar in Amerika hoef je daar niet op te rekenen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |