Voor zover ik weet is gokken voor geld verboden in Tokyo. Bij Pachinko automaten schijn je je gewonnen balletjes om te kunnen ruilen voor een prijs, een klein poppetje ofzo. En een eindje verderop staat er dan geheel toevallig een winkeltje waar ze poppetjes inkopen voor geld.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:56 schreef JoPiDo het volgende:
kun je ergens pokeren in Tokyo? voor poen uiteraard?
of is gokken verboden in alle regionen van Japan?
COME ON AVISPA!quote:1 Consadole Sapporo 30 14 9 3 2 17 8 +9
2 Montedio Yamagata 28 14 8 4 2 22 11 +11
3 Vegalta Sendai 26 14 7 5 2 29 16 +13
4 Avispa Fukuoka 24 13 7 3 3 25 13 +12
5 Shonan Bellmare 24 14 7 3 4 22 14 +8
6 Kyoto Sanga F.C. 23 14 6 5 3 21 18 +3
7 Tokyo Verdy 1969 17 14 5 2 7 25 27 -2
8 Thespa Kusatsu 16 14 4 4 6 14 22 -8
9 Cerezo Osaka 15 14 4 3 7 14 16 -2
10 Sagan Tosu 15 14 4 3 7 15 27 -12
11 Tokushima Vortis 13 14 2 7 5 12 15 -3
12 Ehime FC 8 14 2 2 10 7 22 -15
※ 13 Mito Hollyhock 7 13 1 4 8 9 23 -14
Pokeren kan ik je niet vertellen, Pachinko en paardenrennen lijkt namelijk een monopoly te hebben in de gok wereld. En pachinko is trouwens officieel illegaal, maar door een loop-hole in de wet is het legaal te maken. Weet niet precies hoe dit werkt. Volgens mij mag je geen geld winnen, dus je wint fiches die je buiten kunt omwisselen voor geld. (of zoiets) Vorige maand met mijn vriendin eens Pachinko gedaan, saaie bedoeling vond ik het maar. Kan me niet voorstellen dat mensen hier verslaafd aan kunnen raken.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:56 schreef JoPiDo het volgende:
kun je ergens pokeren in Tokyo? voor poen uiteraard?
of is gokken verboden in alle regionen van Japan?
Ichi-man-nen zou ik met de 'n' uitspreken (ik heb het niet zo snel over 10.000 mensen)... en Ichi-man-en spreek ik uit als Ichi-mah'enquote:Op dinsdag 15 mei 2007 05:52 schreef Binsentu het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met de N en M in het japans?
Ik moet steeds van mijn lerares "Ichiman-nen" en "Ichiman-en" (snel) uitspreken, maar het komt steeds hetzelfde mn strot uit.
En over de N gesproken, het is helemaal geen N, volgens mijn lerares en mijn vriendin moet je de N uitspreken zonder je tong te bewegen. En soms veranderd de N klank in een M, ook zoiets leuks.
Voorbeeld 日本橋 (にほんばし), een station in Tokyo, spreek je namelijk uit als Nihombashi.
Dit staat zelfs ook zo aangeven in het Romaji op het station. Vind het maar vaag allemaal.
Ik las het vanmiddag op de FP jaquote:Op dinsdag 15 mei 2007 08:51 schreef xienix84 het volgende:
Als temporary psycholinguist en daarnaast via mijn vriendin.![]()
In het Japans zijn de laatste klanken van een woord stukken minder belangrijk. Vaak worden de laatste letters gewoon weggelaten tijdens spreektaal. Daardoor zie je ook veel variatie in uitspraak van mensen(of daar regels aan vast zitten weet ik zo niet. Zo hoor je bijvoorbeeld soms "sou deS ne" waarbij de su als -s- wordt uitgesproken, maar ook weer mensen die heel duidelijk "sou desU ne" uitspreken.
Er is veel variatie in de uitspraak van de -n-, soms als "m" soms als "n". Het schijnt ook dat Japanners phonetisch gezien het verschil vaak niet kunnen onderscheiden(op andere plekken in een woord weer wel).
Zelfde geval met R en L, de Japanse R zit phonetisch gezien dicht bij onze L. Zo ook veel problemen
Toeristen per abuis op Westelijke Jordaanoever
Maar inderdaad zou ik ichi-man-en ook uitspreken als ichi ma-en(en zelfs die laatste -n- niet heel duidelijk). en ichi-man-nen meer met een langere -n- klank.
Smap... ik zal eens kijken... Er is ook een Sendai meiden band...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:38 schreef xienix84 het volgende:
Dan moet je de dvd van Smap kopen. Helemaal geweldige Jpop(veel te blij, veel te veel voor kinderen MAAR makkelijk voor beginnende karaoke in het Japans).
Ik heb ook aardig wat. Meer nostalgie dan leuk. Ik heb Ayumi, smap, als in de blije deuntjes. Verder nog aquatimez, remioromen en nog zo een(van het nr "sakura") en daarnaast zijn er ook nog punkbandjes zoals the back horn etc. Maar ik ben niet echt fan ofzo...
Ik heb dan weer geen stereoset... En om mijn laptop weer aan te zetten, oordopjes in te pluggen... nee... dan maar okasan-television... Behalve die kinderprogramma en BS-cinema is Japanse tv nix aan. Ik had een hekel aan sport op tv kijken, maar bij gebrek aan beter ben ik maar Major League Baseball gaan volgen...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:30 schreef xienix84 het volgende:
Oh dat gaat afkicken worden als je weer terug in Nederland bent...
Maar wat een zoete kleurrijke wakkerword-periode heb je dan zeg. De mijne bestond uit muziek aan, koffie, eten/conbini en dan weg. Maar goed, ik heb dan ook een jaar lang zonder tv gedaan(al hadden we bigscreen WK voetbal)
Nog geen 20 Euro. Betaal je in Nederland ook toch voor normale CD's? (Dan heb ik het niet over die 3 voor 25,- acties van de FRS)quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:07 schreef mecano het volgende:
Utada Hikaru maakt geweldige muziek, vooral album Distance is goed. Verder zijn ayaka, Onitsuka Chihiro, Angela Aki en Ito Yuna aanraders. Maar helaas zijn Japanse cds, de Japanse versie dan zo duur. Ik was in Azie op vakantie, niet in JP trouwens. Daar heb ik een aantal Japanse cds gekocht. Ik kon kiezen uit de Japanse of de overseas versie. Aangezien de JP versie minstens 2x zo duur was, heb ik de overseas versie maar gekocht. Ik zag dat de prijs van die JP cds standaard op een papiertje aan de zijkant v/d cd is bevestigd. Een cd is gauw ¥3000.
Nou ja... dit was de gelimiteerde best of, van Kumi (incl DVD, voor 3,400 yen) en een best of van Ayumi met 2 DVD's (voor 4,700 yen)... En dit is toevallig wel erg nieuw... Maar thanks voor de tip! Ik ga daar eens rondkijken. Ik wil nog iets van The Blue Hearts scoren...quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:03 schreef xienix84 het volgende:
Ho even? Je betaalt ongeveer 20 euro voor een cd? waar haal je die dan? Dan heb ik een tip voor als je gewoon leuke Japanse muziek wil. BOOK OFF!!!!!! Die zit in Sendai tegenover de Loft(niet aan de stationszijde maar de andere kant) en in Tokyo weet ik er bijv. een grote in Harajuku(maar er zijn er honderden volgens mij) Daar kan je goedkope manga krijgen, en ook heel veel goedkope cd's! Echt spotprijzen(v.a. 250 yen geloof ik). En het zijn gewoon goeie cd's, misschien niet het nieuwste van het nieuwste maar voor gewoon Japanse artiesten zeker te doen.
Goed,... ik ben in juni nog wel een aantal dagen in Tokyo.quote:
Ja die heb ik dus... erg mooie CD en de clips zijn gaaf... ik ga de White version ook maar kopen denk ik... maar niet deze week... ik heb al 4 cd's gekocht deze week...quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:37 schreef mecano het volgende:
Cd's vanaf ¥250, zijn deze niet misschien 2dehands? Ik wou ook Hamasaki Ayumi A Best 2 Black 1cd+2dvd version kopen, maar de overseas versie was nog niet uit. De JP versie was omgerekend 30 euro, dus een beetje te duur voor mij. Beide zijn meestal bijna hetzelfde, enige verschil is dat de overseas versie een extra papiertje bijzit met tekst vertaald in Chinees of dat er soms een kaft eromheen zit met de titels vertaald in Chinees. En natuurlijk staat er ook op dat het niet in Japan verkocht mag worden.
Uhm... rijk... nee,... maar mijn verblijf hier is ietsjes goedkoper uitgevallen... En aangezien dit CD's zijn die je niet zomaar even in NL koopt, heb ik er wel wat voor over.quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:15 schreef mecano het volgende:
Die pvs van Hamasaki Ayumi zijn inderdaad gaaf. Volgens mij maakt zij naast Utada Hikaru de duurste clips. Zo ben je rijk ofzo? Of leef je erg zuinig daar?
Ik heb ook veel geld besteed aan cd's tijdens mijn vakantie. Ik had iets van 130 euro betaald voor 12 cds. Daarvoor heb ik al jaren geen cds gekocht.
Maar ik heb tijdelijk maar de White en de Black versie van het net afgehaald, inclusief die dvds. Ik ga wel wanneer ik op vakantie ben, de echte versies halen.
Cool... vast wel. En anders snel vrienden maken zodat je ergens kan blijven pittenquote:Op woensdag 16 mei 2007 11:54 schreef NegaSado het volgende:
Over 4 dagen is het zo ver!!
Ik heb eigenlijk alles geregeld, nu nog maar hopen dat men bankpasje het gewoon doet en dan is alles helemaal oke.
Hotel is al geregeld!quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:24 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Cool... vast wel. En anders snel vrienden maken zodat je ergens kan blijven pitten
Even je quote aangepast nav eigen ervaringquote:Op woensdag 16 mei 2007 15:20 schreef speknek het volgende:
Bankpas op het vliegveld moet vast wel lukken (in ieder geval als je postbank hebt ofzo), Maestro accepteert ie in ieder geval. Daarbuiten wordt het een stuk lastiger; dan moet je bij een postkantoor langs (of de American Club als je daar toevallig in de buurt zit).
Half juni... ahhh, dan komt mijn vriendin en gaan we reizen; ik neem wel een parapluutje mee. Ik had begrepen dat ze een soort vogeltjes dans houden?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:47 schreef xienix84 het volgende:
Serieus??? Vorig jaar was het prachtig weer, echt helemaal geweldig. Maar goed, daar heb je weinig aan. En om je nog meer te vervelen: het regenseizoen is nog niet eens begonnen volgens mij. Dat begint half juni meestal.
Aoba matsuri is wel echt ontzettend leuk![]()
Hehe... leuk dat je nog contact hebt met de ouders van je ex... misschien een goede ijsbreker voor zondag: "Als het misloopt met uw dochter, dan blijf ik wel aardig tegen u doen hoor!"quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:04 schreef Binsentu het volgende:
Morgen is het mooi weer. (Tokyo eo) Weekend weet ik niet, moet je even naar de Japanse Piet Paulusma kijken.
Groot nieuws trouwens:
Ik ga zondag de ouders van mijn vriendin ontmoeten![]()
Meestal ben ik wel goed met ouders, maar hier in Japan weet je maar nooit.
De ouders van mijn ex-vriendin zijn echt hardstikke cool, maar dat komt vooral doordat papa Kenzo een jaar lang heeft rondgereisd door Europa in zijn studententijd en dus redelijk bekend was met andere culturen. Ik spreek ze nu zelfs nog en vinden het jammer dat het uit is.
Maar de ouders van mijn huidige vriendin hebben (als ik haar mag geloven) nog nooit met een buitenlander gesproken.![]()
Ze vertelde me dat toen ze 2 jaar geleden haar ex-vriend meenam naar huis haar vader de hele avond stil op bank zat en niets zei. En hij was zelfs Japans. Dat beloofd dus nogal wat.
Morgen maar wat drank kopen (zouden ze hier Nederlandse jenever verkopen?) voor vaders en een bloemetje voor moeders.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:38 schreef Binsentu het volgende:
Weet je wat me laats opviel?
Ze hebben hier geen "voordeel pakken". In Nederland is het meestal goedkoper wanneer je een produkt in grote hoeveelheden koopt dan per stuk. In Japan is gewoon alles even duur, ze vermenigvuldigen het gewoon met het aantal dat in de verpakking zit.
Ik zag laatst bijvoorbeeld Chip Star die per 3 waren verpakt, ik ging er dus vanuit dat het goedkoper was..... niet dus, het was gewoon 3x de prijs van 1 pak. Heel vreemd.
100 Yen shops, wat een uitvinding. Mijn hele bestek komt hiervandaan, net als mijn glazen, borden, eetstokjes, snacks, telefoonoplader, pannen, schuursponzen, afstandsbediening en asbakken.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 06:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]Niet eens op gelet joh... als ik pleepapier koop ga ik naar Daiso of Tomod's om daar zo'n family-pack te halen... scheelt wel in prijs als je het vergelijkt met kleinere pakjes...
Louis Vuittonquote:Op zaterdag 19 mei 2007 06:48 schreef Binsentu het volgende:
[..]
100 Yen shops, wat een uitvinding. Mijn hele bestek komt hiervandaan, net als mijn glazen, borden, eetstokjes, snacks, telefoonoplader, pannen, schuursponzen, afstandsbediening en asbakken.![]()
Mijn vriendin vertelde me laatst dat Japanners alleen in iets zijn geinterresseerd wanneer het óf heel duur is óf heel goedkoop. Dezelfde mensen die je bij Louis Vuitton ziet shoppen kopen een uurtje daarna bij de 100 Yen shops nieuwe slippers![]()
Ik zie/zag sowieso ontzettend veel merkspullen in Japan. Veel studenten dragen alleen merkkleding. Sowieso vind ik de Japanse mode nu niet echt mijn smaak. Vooral meisjes kunnen er erg vreemd uitzien(vooral in de zomer). Aan de andere kant heb ik best een aantal leuke kleren meegenomen(Harajuku bijvoorbeeld, maar ook uniclothes in AER gebouw in Sendaiquote:Op zaterdag 19 mei 2007 07:56 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Louis Vuitton![]()
Ik snap niet dat mensen daar in Japan zoveel waarde aan hechten. Het zijn niet de mooiste tassen en t*fus duur![]()
Een labcollega vertelde dat mensen zich zelfs in de schulden werken om zo'n status-product te kunnen kopen en bij de groep te kunnen horen...
AER is cool ja... en bij UniQlo heb ik ook al wat gekocht... lekker goedkoop en leuk spul.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:52 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Ik zie/zag sowieso ontzettend veel merkspullen in Japan. Veel studenten dragen alleen merkkleding. Sowieso vind ik de Japanse mode nu niet echt mijn smaak. Vooral meisjes kunnen er erg vreemd uitzien(vooral in de zomer). Aan de andere kant heb ik best een aantal leuke kleren meegenomen(Harajuku bijvoorbeeld, maar ook uniclothes in AER gebouw in Sendai)
Wat ze in die Louis Vuitton troep zien weet ik ook niet. Ik vind het gewoon ronduit lelijk en alles is van hetzelfde lelijke motiefje. En speciaal is het allang niet meer, iedereen heeft er wel iets van. Lijkt me idd alles te maken hebben met de groepscultuur.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:52 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Ik zie/zag sowieso ontzettend veel merkspullen in Japan. Veel studenten dragen alleen merkkleding. Sowieso vind ik de Japanse mode nu niet echt mijn smaak. Vooral meisjes kunnen er erg vreemd uitzien(vooral in de zomer). Aan de andere kant heb ik best een aantal leuke kleren meegenomen(Harajuku bijvoorbeeld, maar ook uniclothes in AER gebouw in Sendai)
Gefeliciteerd en bedankt !quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:02 schreef Doodkapje het volgende:
WHooohoooo! Mijn duizendste post na 5,5 jaar
Binsentu, succes morgen bij meet-the-parents matsuri
quote:Op zondag 20 mei 2007 14:18 schreef Binsentu het volgende:
Zow, ben net teruggekomen van Eri's ouders. Ik ben ongeveer 5 uur binnen geweest en heb misschien 2 zinnen gewisseld met haar vader.Toen ik binnenkwam zei hij "Welkom, maak jezelf thuis" en toen ik wegging zei hij "Leuk je te hebben ontmoet"
![]()
Eri kwam me ophalen op het station en vertelde me toen al dat haar vader graag naar paardenrennen had willen gaan, maar haar moeder had em dat verboden.Dus misschien lag het daaraan. Ik had gevoel dat ze niet goed durfde, volgens Eri waren ze gewoon erg verlegen en wisten ze niet goed wat ze met me aanmoesten. Ik had een paar fotoboeken meegenomen over Nederland en die hebben ze vol interesse doorgebladerd.
Haar moeder had yakisoba en curry rijst voor me gemaakt wat me erg heeft gesmaakt.
Zal me benieuwen hoe het de volgende keer gaat.
PS: Ik heb net nog even een video geupload op Youtube van toen ik naar de Marines ben geweest:
http://www.youtube.com/watch?v=Yzg1Mm28ZlY
Fantastisch! In mijn vakantie ben ik ook naar een baseball wedstrijd geweest, was supergezellig. En inderdaad goede sfeer, vooral ook goed gecoordineerd. Overigens waren ze wat minder gewend aan een hardschreeuwende aan nederlandse voetbal gewende supporter, maar toen ik een toeter had gevouwen van het programmablad waren de japanner volgens mij wel gecharmeerd...quote:Op zondag 20 mei 2007 14:18 schreef Binsentu het volgende:
PS: Ik heb net nog even een video geupload op Youtube van toen ik naar de Marines ben geweest:
http://www.youtube.com/watch?v=Yzg1Mm28ZlY
quote:
Ja dank jequote:Op maandag 21 mei 2007 08:51 schreef speknek het volgende:
[..]jij kan inderdaad doorgaan voor een Japanner.
Mooi dat het relatief ()goed is gegaan Binsentu! Was gisteren in Ginza (overigens leuke wijk in Tokyo) en er stonden ook gigantische rijen voor wat eruit zag van gokkantoren.. Zal dan misschien ook met het paardenrijen te maken hebben gehad..
smoesjes,... smoesjes...quote:Op maandag 21 mei 2007 10:42 schreef speknek het volgende:
Geen idee, de rij was twaalf meter lang, dus ik had geen zin om het uit te testen.
Je avatar!quote:Op maandag 21 mei 2007 10:42 schreef speknek het volgende:
Geen idee, de rij was twaalf meter lang, dus ik had geen zin om het uit te testen.
Moria heeft al 2 (!) tunes die in mijn hersenen gebrand zijn. Mijn auditieve cortex komt dit nooit meer te boven. Eerst heb je de standaard tune over CGC, hun huismerk. En dan heb je er nog eentje waarbij kinderen en nog een blije huisvader blèren over ‘Asa-gohan’ (het ontbijt).quote:Op maandag 21 mei 2007 12:04 schreef xienix84 het volgende:
Maar de vraag is dan ook: welke kantoren hebben geen blije muziekjes? Toch? Dat zou gaaf zijn(voor een keer, niet voor vaker) een cd met alle convenie-muziekjes ofzo...
Ja man, maar heb je dat nog niet? Je woont immers al langer in Japan.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 05:51 schreef Binsentu het volgende:
Mijn vriendin kent ze allemaal uit d'r hoofd. Als je met haar gaat winkelen in een willekeurige shop begint ze de muziekjes mee te zingen en pas als ik haar vreemd aankijken heeft ze door wat ze aan het doen is.En VEEL winkels hebben een eigen muziekje. Ik zou helemaal gek worden als ik er zou werken.
Leuk, bij de ambassade !quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:25 schreef Blaetman het volgende:
Tof topic
Ik ga vanaf 22 augustus weer eens rellen in Japan. Stage lopen bij de nederlandse ambassade in Tokyo.
Alles is ongeveer geregeld, alleen nog even een leuke kamer scoren. Ik zat te denken gewoon via sakura house in een guest house te gaan zitten, maar wil wel het liefst een beetje op een leuke plek zitten ( zelf zat ik te denken ergens in de buurt van shibuya ). Als iemand nog toffe tips heeft voor een kamer, laat het weten.
sayou de gozaimasu.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:26 schreef speknek het volgende:
Cool ja! Azabu-Juban / Minato-ku is dat toch? Zat er nog aan te denken langs te gaan met Koninginnedag.
hehe, klopt helemaal. Wat ik ook veel gebruik nu is de harde "Un". Ik doe het nu zelfs als ik met mijn ouders aan het bellen ben. In het begin vond ik het heel irritant als japanners dat deden, maar nu doe ik het dus zelfquote:
Wat moeten ze dan oefenen? Openingsact ofzo... ik neem aan dat ze niet gaan oefenen wanneer wie een doelpunt moet scoren oid...quote:Op donderdag 24 mei 2007 03:57 schreef Binsentu het volgende:
[..]
hehe, klopt helemaal. Wat ik ook veel gebruik nu is de harde "Un". Ik doe het nu zelfs als ik met mijn ouders aan het bellen ben. In het begin vond ik het heel irritant als japanners dat deden, maar nu doe ik het dus zelf![]()
Dit weekend trouwens sport festival op school, deze week hebben ze dagelijks geoefend en vandaag is er een generale repetitie. Echt Japans om een sport festival te gaan oefenen.![]()
Ze oefenen ALLES. Openingsact, yells, sporten, wie waar moet staan en wanneer. Het scheelt niet veel of ze gaan idd oefenen wie moet winnen. Echt bizar.quote:Op donderdag 24 mei 2007 07:13 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan oefenen? Openingsact ofzo... ik neem aan dat ze niet gaan oefenen wanneer wie een doelpunt moet scoren oid...
Hoe heb je dat geregeld gekregen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:25 schreef Blaetman het volgende:
Tof topic
Ik ga vanaf 22 augustus weer eens rellen in Japan. Stage lopen bij de nederlandse ambassade in Tokyo.
Alles is ongeveer geregeld, alleen nog even een leuke kamer scoren. Ik zat te denken gewoon via sakura house in een guest house te gaan zitten, maar wil wel het liefst een beetje op een leuke plek zitten ( zelf zat ik te denken ergens in de buurt van shibuya ). Als iemand nog toffe tips heeft voor een kamer, laat het weten.
OT:Verdorie, we moeten echt opschieten met het OPquote:Op zondag 27 mei 2007 10:47 schreef Klop_Klop het volgende:
Ik ben al een lange tijd gefascineerd door Japan en wil er heel graag heen. Ik heb een deel van dit topic door gelezen maar niet alles. Ik heb een aantal vragen, misschien ze ergens anders al beantwoord zijn..... Maar goed, ik wil graag iets van een maand reizen door Japan. Ik heb via via gehoord dat je relatief goedkoop een treinkaart voor een maand kan kopen. Weet iemand hier meer van? Ik heb altijd het idee dat Japan heel erg duur is, is dat ook zo of alleen in de steden? Alvast bedankt.
Sigaretten...quote:Op zondag 27 mei 2007 11:34 schreef Binsentu het volgende:
[..]
OT:Verdorie, we moeten echt opschieten met het OP![]()
@ Klop_klop:
1. Je hebt het over een JR Rail Pass
2. Nee, in tegenstelling tot wat je hoort, Japan HOEFT niet duur te zijn.
Het komt er eigenlijk op neer dat bepaalde dingen hier veel duurder zijn dan in Nederland en andere dingen zijn weer veel goedkoper (Sigaretten kosten hier maar Y300!!)
Ik kook bijna nooit en ga vaak "uit eten", voor minder dan 5 Euro zit ik al goed vol. Dan heb ik het niet over echte restaurants maar bijv. Yoshinoya of Sukiya.
Als ik uit ga drinken ga ik meestal naar barretjes waar bier Y300 kost, die zijn er genoeg, maar je moet wel even zoeken. Maar er zijn ook discotheken waar je Y800 voor een biertje betaald.
Hmm, misschien had ik beter een ander voorbeeld moeten geven.quote:Op maandag 28 mei 2007 12:31 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Sigaretten...tot zover de opvoedkundige kant van Binsentu
![]()
Ik eet 's avonds in de mensa van de faculteit hier... voor 500 yen krijg je een goed menu en je kunt onbeperkt rijst en miso-soep bijtanken.
300 yen voor een biertje heb ik ook nog niet gezoen... beter zoeken denk ik
Ik ga maar weer eens naar Higashiyama... 4000 yen nomihodai/tabehodai yakiniku, twee uur langquote:Op maandag 28 mei 2007 14:48 schreef xienix84 het volgende:
Precies... je moet wel meedrinkenJij snapt t
Naja, zij vonden dat zij snel konden drinken, ik vond dat ik sneller kon drinken. En het was in mijn eerste weken dus je moet je toch bewijzen he. Het ergste was dat ik de combinatie veel drinken én veel eten niet goed aankon.
Klinkt goed! Als ik via google zoek kom ik hierop uit, maar gezien hoe poepiechique dat is, zal het wel geen keten zijn?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:35 schreef Doodkapje het volgende:
Ik ga maar weer eens naar Higashiyama... 4000 yen nomihodai/tabehodai yakiniku, twee uur langNa 5 pullen bier en 5 units vlees heb je het er alweer uit
Maar het gaat natuurlijk om de gezelligheid hoor![]()
Jep dat liedje is de shitquote:Op dinsdag 29 mei 2007 04:40 schreef Crashcat het volgende:
Net op een blog een leuke lied gevonden.. Shima Uta van The Bloom Shima Uta
Gackt heeft ook een cover gemaakt. Shima Uta
Shima Uta... nooit van gehoordquote:
Ja dank je! Maak me nog gerusterquote:Op woensdag 30 mei 2007 04:53 schreef speknek het volgende:
Ik ben ook ziek. En ik las net dat de mazelen beginnen met griepverschijnselen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |