Uiteraard.quote:Op maandag 16 april 2007 12:56 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Stel ik neem een dame onveilig, nadat ze me vertelde dat ze de pil slikt. Ze raakt alsnog zwanger en weigert abortus te laten plegen. Ben ik dan verplicht financieel bij te dragen in de opvoeding van dat kind?
Gewoon gezond verstand van 'het is jouw kind' is niet voldoende?quote:Op maandag 16 april 2007 12:58 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Wetsartikelen die jullie uitspraken ondersteunen zou nice zijn.
Een wetgever hier heeft wat dat aangaat wel wat gezond verstand in huis. Voel me niet geroepen hier verder op in te gaan.quote:Op maandag 16 april 2007 12:58 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Wetsartikelen die jullie uitspraken ondersteunen zou nice zijn.
Aldus postbus 51.quote:Kan ik de onderhoudsverplichting van de verwekker van het kind vast laten stellen?
Indien de verwekker van het kind niet vrijwillig aan zijn onderhoudsverplichting voldoet, heeft u twee mogelijkheden deze onderhoudsverplichting door de rechter te laten vaststellen:
* gerechtelijke vaststelling van het vaderschap;
* vaderschapsactie.
Onderhoudsverplichting
De wettelijke vader van een kind is onderhoudsplichtig ten opzichte van het kind. Bent u niet gehuwd dan is de wettelijke vader van het kind, de man die het kind erkend heeft. Is het kind niet door de man erkend, dan heeft deze man in beginsel geen onderhoudsplicht ten opzichte van het kind. Erkenning kan alleen vrijwillig geschieden.
Gerechtelijke vaststelling van het vaderschap
Het vaderschap kan door de rechter worden vastgesteld. Op deze manier wordt de man de wettelijke vader. Dit betekent onder andere dat hij onderhoudsplichtig wordt ten opzichte van het kind. U kunt tegelijk met het verzoek tot gerechtelijke vaststelling van het vaderschap, de rechter verzoeken een bedrag aan alimentatie vast te stellen. De vaststelling van het vaderschap heeft dezelfde gevolgen als erkenning.
Vaderschapsactie
U kunt aan de rechter verzoeken een bedrag aan alimentatie vast te stellen, zonder dat de man de wettelijke vader wordt. Op deze manier wordt alleen de onderhoudsverplichting van de man ten opzichte van het kind vastgesteld. Een vaderschapsactie heeft niet de andere gevolgen die het gerechtelijk vaststellen van het vaderschap en erkenning wel hebben.
Het verzoek
De gerechtelijke vaststelling van het vaderschap en de vaderschapsactie zijn procedures die moeten worden gevoerd voor de rechtbank. Hiervoor heeft u een advocaat nodig.
Vaderschapstestjes geven tegenwoordig prima uitsluitsel hoorquote:Op maandag 16 april 2007 13:01 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij alleen als je het kind erkend hebt. Wat in dit geval waarschijnlijk niet zo zou zijn
Op zich is het wel krom dat je er geen condoom om schuift en zo de vrouw met het 'probleem' opzadeltquote:Op maandag 16 april 2007 13:03 schreef Echo99 het volgende:
Op zich is dat wel krom ook dat je hoe dan ook de lul bent
Jij kiest er zelf voor om je snikkel onbeschermd in haar gleuf te hangen.quote:Op maandag 16 april 2007 13:01 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Gezond verstand? Dat de vrouw alles mag bepalen, zelfs als ze leugenachtig is geweest?
quote:Op maandag 16 april 2007 13:01 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Gezond verstand? Dat de vrouw alles mag bepalen, zelfs als ze leugenachtig is geweest?
Dat was Boris Becker.quote:Op maandag 16 april 2007 13:03 schreef longinus het volgende:
Was er niet een voetballer die gepijpt werd waarbij de vrouw het zaad niet doorslikte en zichzelf ermee bevruchtte
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |