abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:36:52 #251
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49177228
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:08 schreef George.W.Bush het volgende:

[ code verwijderd ]
Sweet die pak ik natuurlijk wel ff mee straks
pi_49178774
Ik snap iets niet. Waarom krijg ik meerdere resultaten van een count met de volgende Query!:

1
2
3
4
5
6
7
SELECT count( weblog_posts.id ) 
FROM weblog_posts
LEFT JOIN users ON users.id = weblog_posts.user_id
LEFT JOIN weblog ON weblog.id = weblog_posts.weblog_id
WHERE weblog_posts.message LIKE '%weblog%'
GROUP BY weblog_posts.id
LIMIT 0 , 30

:?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_49179712
@Chandler

Het enige wat ik nu even kan bedenken is dat hij COUNT(weblog_posts.id) als een aggregaatfunctie ziet bij "GROUP BY weblog_posts.id", waardoor hij het aantal weblog_posts.id's pér weblog_posts.id gaat tellen. Dan zou je als het goed is een hoop records met '1' moeten terugkrijgen. Zoek je niet toevallig COUNT(*)?

[ Bericht 81% gewijzigd door JeRa op 09-05-2007 12:44:47 ]
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:38:42 #254
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49182341
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:39 schreef JeRa het volgende:
@Chandler

Het enige wat ik nu even kan bedenken is dat hij COUNT(weblog_posts.id) als een aggregaatfunctie ziet bij "GROUP BY weblog_posts.id", waardoor hij het aantal weblog_posts.id's pér weblog_posts.id gaat tellen. Dan zou je als het goed is een hoop records met '1' moeten terugkrijgen. Zoek je niet toevallig COUNT(*)?
Ja als hij het aantal records wil weten wel ja

Het is trouwens nooit aan te raden om een veld wat in een aggregate function staat ook in een groupy by te gebruiken.
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:17:35 #255
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_49191534
ik ben bezig met een fotouploadscript. Nu wil ik ervoor zorgen dat elke filename uniek is als ik hem wegschrijf. Ik vond hiervoor de mooie functie tempnam maar ik snap nog niet geheel hoe ik deze werkend krijg.
1
2
3
<?php
$filename
= tempnam("images", "news".$lastnewsid);
?>

Dit doe ik en ik krijg dan een pad naar een windows temp bestand terug.
Mijn bedoeling is dat ik een naam terugkrijg waarmee ik hem uniek in de map images op kan slaan. De bestandsnaam begint dan met news01 en daarna wat rommel om hem uniek te maken. Iemand een idee hoe dit te doen?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:24:10 #256
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_49191774
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:19 schreef HuHu het volgende:
[...]
Er staan dus 3 regels tekst in, gescheiden door een newline. Nu wil ik een view maken waarin elke regel zijn eigen cel krijgt. Ik kan de inhoud van de cel splitsen op '\n' en er zo 3 losse cellen van maken.
[...]
Dat lijkt me echt iets om in PHP op te lossen en niet in SQL.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_49194300
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:24 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt iets om in PHP op te lossen en niet in SQL.
Ja, maar de 3 resultaat-cellen worden gebruikt in een externe applicatie die via ODBC de database uitleest. Ik kon dit dus niet in PHP oplossen en van de externe applicatie heb ik niet de beschikking over de broncode.

Ik heb dus een VIEW gemaakt die mijn eigen data zo omzet dat de externe applicatie er mee overweg kan.
pi_49196471
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:17 schreef hornage het volgende:
ik ben bezig met een fotouploadscript. Nu wil ik ervoor zorgen dat elke filename uniek is als ik hem wegschrijf. Ik vond hiervoor de mooie functie tempnam maar ik snap nog niet geheel hoe ik deze werkend krijg.
[ code verwijderd ]

Mijn bedoeling is dat ik een naam terugkrijg waarmee ik hem uniek in de map images op kan slaan. De bestandsnaam begint dan met news01 en daarna wat rommel om hem uniek te maken. Iemand een idee hoe dit te doen?
Als je het in combinatie doet met mysql dan kan je toch net zo goed het bestand naar de sleutel vernoemen (altijd uniek...)?
pi_49196676
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:17 schreef hornage het volgende:
[ code verwijderd ]

Daarvoor kun je de functie uniqid gebruiken wat een uniek id maakt.
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:08:23 #260
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49197663
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:08 schreef JortK het volgende:
Of UUID() als je in MySQL aan de gang gaat
Ik zag vandaag toevallig een database-opzet voor een commerciële applicatie waarbij *alle* PK's gegenereerde UUID's waren. Wat bezielt sommige mensen?
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:24:21 #262
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_49198251
Ik gebruik DOMXML voor het parsen van een XML-bestand, maar ik krijg het niet voor elkaar om de waarde van een element uit te lezen (dus <element>waarde</element>). Wie heeft de gouden tip, want van de manual word ik ook niet echt wijzer (alle pogingen lijken niet te werken)?
pi_49200397
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:24 schreef CraZaay het volgende:
Ik gebruik DOMXML voor het parsen van een XML-bestand, maar ik krijg het niet voor elkaar om de waarde van een element uit te lezen (dus <element>waarde</element>). Wie heeft de gouden tip, want van de manual word ik ook niet echt wijzer (alle pogingen lijken niet te werken)?
1
2
3
<?php
preg_match
('<element>(.*?)</element>',$string);
?>

even uit mijn hoofd hoor...
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:15:49 #264
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_49200863
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:07 schreef mschol het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

even uit mijn hoofd hoor...
Da's toch lichtelijk ranzig wat mij betreft hoor

Ik wil graag DOMXML gebruiken om het XML-document te parsen, en het document niet als een string behandelen.

Waarschijnlijk is het issue dat een element meerdere kinderen heeft, omdat bijv. een tab ook een node is. Dan moet je weer gaan loopen om de eerste TextNode te vinden (net zoals in Javascript), maar ik vroeg me af of er geen functie is binnen de DOMXML-library die dit vanzelf doet.
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:48:28 #265
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49205972
Weet iemand hoe ik een nieuw browser venster kan openen, maar zeg maar als een soort dialoog scherm van me current browser window?

En dan die output vanuit het dialog window weer terug kan geven aan me current browser window?
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:56:17 #266
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_49206403
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:48 schreef JortK het volgende:
Weet iemand hoe ik een nieuw browser venster kan openen, maar zeg maar als een soort dialoog scherm van me current browser window?

En dan die output vanuit het dialog window weer terug kan geven aan me current browser window?
window.opener is een referentie naar het venster wat het nieuwe venster aanroept. Daarmee kun je gewoon variabelen of de DOM tree aanpassen .
Hope for the best, prepare for the worst.
  woensdag 9 mei 2007 @ 23:10:08 #267
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49207044
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:56 schreef cyberstalker het volgende:

[..]

window.opener is een referentie naar het venster wat het nieuwe venster aanroept. Daarmee kun je gewoon variabelen of de DOM tree aanpassen .
Thanks!
pi_49207182
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:15 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Da's toch lichtelijk ranzig wat mij betreft hoor

Ik wil graag DOMXML gebruiken om het XML-document te parsen, en het document niet als een string behandelen.

Waarschijnlijk is het issue dat een element meerdere kinderen heeft, omdat bijv. een tab ook een node is. Dan moet je weer gaan loopen om de eerste TextNode te vinden (net zoals in Javascript), maar ik vroeg me af of er geen functie is binnen de DOMXML-library die dit vanzelf doet.
Hmm, zelf niet veel ervaring met parsen van bepaalde elementen van een DOM XML via PHP, maar op deze pagina staan alle Dom XML functies/classes van PHP. DomNode->child_nodes is kennelijk geschikt voor het parsen van elementen met meerdere childs.
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:10 schreef JortK het volgende:

[..]

Thanks!
Inderdaad is window.opener de referentie naar de window die je betreffende window geopend heeft. Een mooiere oplossing vind ik echter een <div>je die als 'venster' fungeert, in plaats van zo'n lelijk nieuw browservenster. Kun je 'm ook helemaal zelf stijlen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:37:21 #269
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_49210263
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:13 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Hmm, zelf niet veel ervaring met parsen van bepaalde elementen van een DOM XML via PHP, maar op deze pagina staan alle Dom XML functies/classes van PHP. DomNode->child_nodes is kennelijk geschikt voor het parsen van elementen met meerdere childs.
Weet ik en had uiteraard de manual al gelezen Punt is dus dat ik de waarde (cdata) van die child nodes wil hebben, maar dat lijkt nog niet zo makkelijk
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:46:59 #270
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_49217158
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:37 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Weet ik en had uiteraard de manual al gelezen :) Punt is dus dat ik de waarde (cdata) van die child nodes wil hebben, maar dat lijkt nog niet zo makkelijk :P
Zoals ik al dacht heeft een element meerdere nodes in zich en gaat het om de text node.

1
2
3
4
5
6
7
foreach ($parent->child_nodes() AS $child)
{
   if ($child2->node_type() == XML_TEXT_NODE)
   {
      echo($child->node_value());
   }
}
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:34:21 #271
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49228704
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:13 schreef Tuvai.net het volgende:

Inderdaad is window.opener de referentie naar de window die je betreffende window geopend heeft. Een mooiere oplossing vind ik echter een <div>je die als 'venster' fungeert, in plaats van zo'n lelijk nieuw browservenster. Kun je 'm ook helemaal zelf stijlen.
Hoe bedoel je precies met een DIV, hoe kan ik op die manier een nieuw window opbouwen dan?

* JortK wordt nu toch wel nieuwsgierig
pi_49228807
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:34 schreef JortK het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies met een DIV, hoe kan ik op die manier een nieuw window opbouwen dan?

* JortK wordt nu toch wel nieuwsgierig
Maak een 'zwevende' div die je met CSS styled als venster. Het is dus geen nieuw venster, maar een neppe.
Zie als voorbeeld het PM systeem hier, als je het voorbeeld van een nieuw bericht bekijkt
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:48:55 #273
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49229348
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:36 schreef Piles het volgende:

[..]

Maak een 'zwevende' div die je met CSS styled als venster. Het is dus geen nieuw venster, maar een neppe.
Zie als voorbeeld het PM systeem hier, als je het voorbeeld van een nieuw bericht bekijkt
Ik gaat eens kijken, als iemand toevallig nog een tut ervoor heeft, genre posten
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:56:44 #275
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_49229674
En een extragatis tip: leg tussen het 'venster' en de rest van de content een viewport-vullende div met een (semi-)transparante achtergrond als je niet wilt dat bezoekers buiten dat 'venster' op een link kunnen klikken.
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:58:45 #276
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49229778
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:56 schreef CraZaay het volgende:
En een extragatis tip: leg tussen het 'venster' en de rest van de content een viewport-vullende div met een (semi-)transparante achtergrond als je niet wilt dat bezoekers buiten dat 'venster' op een link kunnen klikken.
OOhhhh die is goed die tip
pi_49229847
quote:
Die is behoorlijk brak. Als je scrolt gaat het al mis
  donderdag 10 mei 2007 @ 16:01:22 #278
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49229889
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:00 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

LOL je hebt gelijk
pi_49230127
quote:

[..]

Onder Safari gaat het scrollen wel goed, het is alleen jammer dat hij linksboven aan het venster snapt, en hij alle tekst op de pagina selecteert.
pi_49230637
quote:

[..]

Daarnaast gaat het bewegen fout, het maximaliseren is ruk en staat er levensgroot "deprecated" boven. Laat staan dat het er in m'n linuxdistro ontzettend lelijk uit ziet
pi_49232876
Beste mede-fokkers,

Ik krijg de volgende error als ik probeer een pagina met daarin data uit een MsyQL-database probeer te includen:
quote:
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)
Hebben jullie misschien een idee wat dat kan zijn? Indien ik de pagina niet include dan doet deze het wel. Zie hier.

Poepeneesje.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_49233068
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:09 schreef poepeneesje het volgende:
Ik krijg de volgende error als ik probeer een pagina met daarin data uit een MsyQL-database probeer te includen:
Zie voor meer info dus [PHP&MySQL] Includen en "correct" uitlezen uit de database
pi_49233984
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:09 schreef poepeneesje het volgende:
Beste mede-fokkers,

[..]

Hebben jullie misschien een idee wat dat kan zijn? Indien ik de pagina niet include dan doet deze het wel. Zie hier.

Poepeneesje.
Waarschijnlijk gebruik je ergens identieke variabellen-namen in de verschillende bestanden?
pi_49234574
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:39 schreef JeRa het volgende:
@Chandler

Zou je zeggen ja!.
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:38 schreef JortK het volgende:
Ja als hij het aantal records wil weten wel ja :Y

Het is trouwens nooit aan te raden om een veld wat in een aggregate function staat ook in een groupy by te gebruiken.
Ik zal wel moeten, dit omdat ik 2 queries draai.

1. voor het aantal mogelijke restultaten
2. voor het aantal resultaten per pagina!

1SELECT count(*) FROM weblog_posts LEFT JOIN users ON users.id = weblog_posts.user_id LEFT JOIN weblog ON weblog.id = weblog_posts.weblog_id WHERE weblog_posts.subject LIKE '%post%' GROUP BY weblog_posts.id

Er zijn echter nog meer mogelijke queryies ed... dit ivm de mogelijke zoekopdrachten.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? group by is namelijk een vereiste bij joins.. :@
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_49235778
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:57 schreef Chandler het volgende:
[..]
group by is namelijk een vereiste bij joins..
Huh?

Wat wil je precies tellen?
pi_49236271
@Chandler

Het is nog steeds niet duidelijk wat je precies wilt tellen; het aantal mogelijke resultaten kun je eventueel afleiden door SQL_CALC_FOUND_ROWS en FOUND_ROWS() te gebruiken, het aantal resultaten per pagina bepaal je enerzijds vantevoren en anderzijds door te kijken hoeveel records je terugkrijgt.

@SuperRembo

Hij bedoelt dat hij een GROUP BY moet plaatsen omdat ie anders één item meerdere keren als zoekresultaat terugkrijgt
pi_49236754
Bestaat er voor bijvoorbeeld Mac OS X een PHP compiler? Dat ik in de terminal gewoon PHP commands (of desnoods een lap code) in kan voeren, en hij het resultaat teruggeeft?

Zou voor sommige kleine testpunten wel makkelijk zijn
pi_49236839
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:06 schreef Geqxon het volgende:
Bestaat er voor bijvoorbeeld Mac OS X een PHP compiler? Dat ik in de terminal gewoon PHP commands (of desnoods een lap code) in kan voeren, en hij het resultaat teruggeeft?

Zou voor sommige kleine testpunten wel makkelijk zijn
PHP komt met een interpreter die je vanaf de command-line kunt aanroepen met een PHP file als argument. Bijvoorbeeld onder DOS:

1C:> php.exe -f main.php
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_49237046
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:53 schreef JeRa het volgende:
@Chandler

Het is nog steeds niet duidelijk wat je precies wilt tellen; het aantal mogelijke resultaten kun je eventueel afleiden door SQL_CALC_FOUND_ROWS en FOUND_ROWS() te gebruiken, het aantal resultaten per pagina bepaal je enerzijds vantevoren en anderzijds door te kijken hoeveel records je terugkrijgt.

@SuperRembo

Hij bedoelt dat hij een GROUP BY moet plaatsen omdat ie anders één item meerdere keren als zoekresultaat terugkrijgt
@jera; dat doe je normaal toch met MySQL_NUM_ROWS... maar dan is de query al in zijn geheel uitgevoerd... en dat wil ik dus voorkomen qua preformance.

Wat ik wil is meerdere tabellen uitlezen in 1 query... waarbij de parameters (zoekopdrachten) variabel kunnen zijn maar ik in een query uitlees hoeveel resultaten er zijn, daarna wil ik bv 25 resultaten vanaf een bepaald punt gaan uitlezen..

Ik hoop dat dit snapbaar is
Like trump...
pi_49237154
Chandler:

Wat is er mis met eerst een aparte query draaien voor het aantal resultaten (dmv mysql_result(), niet met mysql_num_rows dus ) en vervolgens de query draaien waarmee je de daadwerkelijke data/resultaten retourneert?
pi_49237400
Tuvai.net

Dat wil ik dus juist! Voorbeeld van de 2 queries.

1. Voor het totaal aantal resultaten (mysql_result(0, $sql)
1
2
3
4
5
6
SELECT count(*) 
FROM weblog_posts 
WHERE weblog_posts.subject LIKE '%post%' 
GROUP BY weblog_posts.id

en dan de query voor het uitlezen, (mysql_query, mysql_num_rows)

1
2
3
4
5
6
SELECT weblog.subdomain, weblog_posts.*, users.username AS weblogusername 
FROM weblog_posts 
WHERE weblog_posts.subject LIKE '%post%' 
GROUP BY weblog_posts.id

Like trump...
pi_49237410
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:41 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gebruik je ergens identieke variabellen-namen in de verschillende bestanden?
Ook niet...
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_49237752
Chandler:

Wat probeer je te doen? Paginanummering aan je script toe te voegen aan de hand van het aantal records?

Anyway, het aantal records kom je dus heel eenvoudig op deze manier te weten:

1$aantalRecords=mysql_result(mysql_query("SELECT count(*) FROM weblog_posts"),0,0);

En vervolgens gewoon de volgende query gebruiken voor het weergeven van je data:

1
2
3
4
5
6
SELECT wp.*, w.subdomain, u.username AS weblogusername 
FROM weblog_posts wp 
JOIN users u ON u.id=wp.user_id 
JOIN weblog w ON w.id=wp.weblog_id
WHERE wp.subject LIKE '%post%' 
ORDER BY wp.id

[ Bericht 9% gewijzigd door Tuvai.net op 10-05-2007 19:47:00 ]
pi_49238123
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:16 schreef Chandler het volgende:

[..]

@jera; dat doe je normaal toch met MySQL_NUM_ROWS... maar dan is de query al in zijn geheel uitgevoerd... en dat wil ik dus voorkomen qua preformance.
Als jij een COUNT(*) doet moet MySQL toch de hele query uitvoeren, dus qua performance zit je niet goed. Sterker nog, je moet echt eens kijken naar SQL_CALC_FOUND_ROWS, omdat je daarmee óók met een LIMIT-clausule het totaal aantal rijen kunt bepalen, en je dus maar één query hoeft uit te voeren (okee, twee, maar die tweede is voor SELECT FOUND_ROWS()).

Ook met SQL_CALC_FOUND_ROWS moet de hele query worden uitgevoerd, maar MySQL probeert dit sneller te doen door alleen data op te halen als de records binnen de LIMIT-clausule vallen.
pi_49238164
Helaas zit je toch FOUT! hehe

Stel een gebruiker wil het volgende.

1. Kijken hoeveel postings het woord (post) hebben.
2. Kijken hoeveel reacties een gebruiker heeft gepost (op basis van inner join met 'users')
3. Kijken hoeveel reacties een IP adres heeft en ga zo maar door.

Daarom moet ik de eerste resultaten doro een count halen. Daarna kan ik deze per pagina laten oproepen... Of zit ik nou raar te spacen?
Like trump...
pi_49238234
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:47 schreef Chandler het volgende:
Helaas zit je toch FOUT! hehe

Stel een gebruiker wil het volgende.

1. Kijken hoeveel postings het woord (post) hebben.
2. Kijken hoeveel reacties een gebruiker heeft gepost (op basis van inner join met 'users')
3. Kijken hoeveel reacties een IP adres heeft en ga zo maar door.

Daarom moet ik de eerste resultaten doro een count halen. Daarna kan ik deze per pagina laten oproepen... Of zit ik nou raar te spacen?
"De eerste resultaten"? En je weet dat een COUNT() zonder LIMIT alsnog de hele query uitvoert?
pi_49244365
Dat weet ik, maar als je een query uitvoert op alle velden van een tabel of alleen op de ID's van een tabel scheelt dit toch aardig in de preformance?
Like trump...
pi_49245057
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:45 schreef Chandler het volgende:
Dat weet ik, maar als je een query uitvoert op alle velden van een tabel of alleen op de ID's van een tabel scheelt dit toch aardig in de preformance?
Alleen als die velden daadwerkelijk opgehaald worden. Als je SQL_CALC_FOUND_ROWS gebruikt, wordt jouw tweede query uitgevoerd en zodra de LIMIT bereikt is gaat ie verder joinen (zonder de waarden op te halen!) en doet ie in feite een COUNT(*). Reken daarbij dat je maar de overhead van één grote en één kleine query hebt t.o.v. één grote en één normale query en je hebt performancewinst.
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:56:59 #299
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_49245080
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:45 schreef Chandler het volgende:
"query uitvoeren op"? Het verschil zit 'm toch enkel in de hoeveelheid data die je retourneert? de where-claus blijft hetzelfde, net als de joins, etc.
pi_49250741
vraagje:
ik moet een aantal rijen opbouwen voor de alternative titels in mijn database
tabel krijgt zo'n layout:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<table>
<tr>
<td>titel 1</td>
<td>titel 2</td>
</tr>
<tr>
<td>titel 1</td>
<td>titel 2</td>
</tr>
<tr>
<td>titel 1</td>
<td>titel 2</td>
</tr>
<tr>
<td>titel 3</td>
<td>titel 4</td>
</tr>
</table>

nu krijg ik wel m.b.v. een querie de juiste gegevens
ik heb d.m.v. onderstaande code een tabel opgebouwd die netjes alle namen weergeeft, echter
wil ik (als er een oneven aantal titels is) dat de laatste cel gevuld wordt met een spatie..
ik weet echter niet hoe ik dat in mijn code kan doen en of ik qua code het misschien efficienter kan doen?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
while($Details03 mysql_fetch_assoc($result_detail03))
{
    if(
$kolom 2)
    {
        if(
$kolom == 0) {$tabel .= "\r\t<tr>";}

if(
$Details03['title_language'] != '')
        {

$tabel .= "\r\t\t<td>".$Details03['title']."(".$Details03['title_language'].")</td>";
        }
        else
        {

$tabel .= "\r\t\t<td>".$Details03['title']."</td>";
        }

$kolom++;
    }
    else
    {

$tabel .= "\r\t</tr>";

$kolom 0;
    }