Conclusie: als je php.exe los aanroept laadt hij die INI-file niet. Al geprobeerd die ini-file in c:\windows\ te zetten? Of kijk even in een README, misschien dat daar wat tips in staan over het gebruik van PHP als CLI executable.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:48 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Wat zou ik aan moeten passen in de php.ini?
De juiste dll's worden al geladen in php.ini!
Alleen php.exe via cmd gebruikt die dll's niet!
Je MOET ze apart aanroepen.
Dus ik moet dan datetime gebruiken?quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Precies, als je dan toch met PHP werkt kan het inderdaad vaak makkelijker om met timestamps te werken. Strtotime is een mooie functie waar je simpelweg "-1 day" als string in kan voeren.
Ik vraag mij daardoor ook af wie er MySQL in combinatie met iets anders gebruikt dan bijvoorbeeld PHP of Java / C.
Die conclusie lees ik niet in zijn post, ik zou zeggen: lees de relevante posts hier eens door en maak zelf een beslissing over wat je het handigst vindtquote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:55 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dus ik moet dan datetime gebruiken?
1 2 | SELECT * FROM `persons` WHERE l_name LIKE A % |
Dat kan toch gewoon met een OR in je where-clause?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:54 schreef mschol het volgende:
maar kan ik dit niet combineren in 1 querie? (vind ik zelf handiger te verwerken in mijn script...)
Ja.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:55 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Dat kan toch gewoon met een OR in je where-clause?
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:55 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Dat kan toch gewoon met een OR in je where-clause?
Index errors op variabelen die nog niet bestaan? Dat is wel een beetje vreemd, meestal krijg je die op arrays waarbij je een key aanspreekt die nog niet bestaat :Pquote:Op zondag 6 mei 2007 16:45 schreef mschol het volgende:
bestaat in php een functie die gelijk staat aan dim van VBscript??
(dus in 1x een heleboel lege variabelen creeren?)
ik zit nu namelijk zoveel mogelijk index error's weg te werken maar dan krijg je dus een hele rits variable = ''; in je bestand...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $a = false; $b = 3; if (functieReturnWaarde()) { $a = true; } $b += ($a ? 2 : 3); unset($a); ?> |
1 2 3 | if ($naam == false) ?> |
nee ik had ze nog niet gedefineerd en dan krijg je idd index errorsquote:Op zondag 6 mei 2007 16:54 schreef JeRa het volgende:
[..]
Index errors op variabelen die nog niet bestaan? Dat is wel een beetje vreemd, meestal krijg je die op arrays waarbij je een key aanspreekt die nog niet bestaat :P
1 2 3 4 5 6 7 | $var1 = ''; $var3 = ''; $var2 = ''; //hier je code ?> |
Zou je een voorbeeld kunnen geven van een stuk code dat die error geeft?quote:Op zondag 6 mei 2007 17:28 schreef mschol het volgende:
[..]
nee ik had ze nog niet gedefineerd en dan krijg je idd index errors
Het hangt van je error_reporting af. Als je ook waarschuwingen weergeeft kun je een melding krijgen wanneer je probeert te lezen van een ongeinitializeerde variabele, bijvoorbeeld:quote:Op zondag 6 mei 2007 17:30 schreef JeRa het volgende:
[..]
Zou je een voorbeeld kunnen geven van een stuk code dat die error geeft? :) Want voor zover ik weet krijg je die error alleen in combinatie met arrays, en dan is het niet de variabele die de error geeft, maar de array.
1 2 3 4 | error_reporting(E_ALL); echo $hoi ?> |
Mijn tactiek is dan juist om dat altijd aan te zetten en je scripts dan zo te schrijven dat je die fouten niet krijgt.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:09 schreef JortK het volgende:
ja die error_reporting(E_ALL); is echt dodelijk voor het tonen van al je meldingen haha
Ik heb deze functie eigenlijk altijd alleen maar aanstaan voor debuggen
Ja bij het ontwikkelen heb ik het ook altijd aan staan, maar daarna haal ik hem eruit.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:13 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Mijn tactiek is dan juist om dat altijd aan te zetten en je scripts dan zo te schrijven dat je die fouten niet krijgt.
Ja, dat weet ik. Maar krijg je dan een index error (daar ging het om namelijk)?quote:Op zondag 6 mei 2007 17:56 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Het hangt van je error_reporting af. Als je ook waarschuwingen weergeeft kun je een melding krijgen wanneer je probeert te lezen van een ongeinitializeerde variabele, bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
Wat bedoel je met index error? Een error als je een arrayelement wilt lezen wat nog niet bestaat?quote:Op zondag 6 mei 2007 18:22 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar krijg je dan een index error (daar ging het om namelijk)?
Ja, zie mijn vorige posts waar ik mschol quotequote:Op zondag 6 mei 2007 18:30 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Wat bedoel je met index error? Een error als je een arrayelement wilt lezen wat nog niet bestaat?
zie de reactie van cyberstalker onder jouw reactie, dat is exact wanneer het gebeurd, nou probeer ik em zelfs met Error reporting op E_All em zo schoon mogelijk te hebben, en dan komt soms die Index error voorquote:Op zondag 6 mei 2007 17:30 schreef JeRa het volgende:
[..]
Zou je een voorbeeld kunnen geven van een stuk code dat die error geeft?Want voor zover ik weet krijg je die error alleen in combinatie met arrays, en dan is het niet de variabele die de error geeft, maar de array.
Ik krijg dan 'unknown variable'.quote:Op zondag 6 mei 2007 19:36 schreef mschol het volgende:
[..]
zie de reactie van cyberstalker onder jouw reactie, dat is exact wanneer het gebeurd, nou probeer ik em zelfs met Error reporting op E_All em zo schoon mogelijk te hebben, en dan komt soms die Index error voor
Ja dat kan ook.quote:
hmmm.. oke., ik heb kennelijk wat te lang zitten coden...quote:
ja dat dacht ik ook...quote:Op maandag 7 mei 2007 16:06 schreef fokME2 het volgende:
Ligt dat niet aan de encoding?
1 |
oplossing zat wel die kant op:quote:Op maandag 7 mei 2007 16:43 schreef fokME2 het volgende:
Misschien zelf voor de zekerheid de encoding meegeven in de headers?
[ code verwijderd ]
Edit: Dat werkt dus niet. o|O
1 2 3 | htmlentities($alt_title,ENT_NOQUOTES,"UTF-8") ?> |
quote:Op maandag 7 mei 2007 17:11 schreef mschol het volgende:
[..]
oplossing zat wel die kant op:
ik gebruikte de functie htmlentities en die moest ik de encoding meegeven..
dus met
[ code verwijderd ]
werd alles goed weergegeven
En hoe update ik dat of moet ik dan php5 installeren?quote:Op maandag 7 mei 2007 17:48 schreef JeRa het volgende:
@Bill.Clinton
De standaard mysql-extensie van PHP ondersteunt niet het nieuwe authenticatieprotocol van MySQL, je kunt daarvoor mysqli of PDO gebruiken
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | $result = mysql_query($query); $count = mysql_num_rows($result); $counter = 0; $cats = array(); // alle informatie in arrays gooien while(list($id, $naam, $parent, $actief) = mysql_fetch_row($result)){ $cats[$counter] = array($id, $naam, $parent, $actief); $counter++; } // aantal categorieen $aantal = count($cats); $aantal = $aantal - 1; // array uitlezen for ($i=0; $i<=$aantal; $i++){ // root laag if ($cats[$i][2] == 0){ echo $cats[$i][1]; echo $cats[$i][2]; echo "<br>"; } } |
Welke versie van MySQL gebruik je en hoe ziet je databasemodel eruit?quote:Op maandag 7 mei 2007 19:45 schreef markiemark het volgende:
Ik ben een kleine applicatie aan het maken, maar wel met iets ingewikkelds er in.. voor mij..
Ik wil categorieėn kunnen beheren met daaronder subcategorieėn. Nu wil ik alle categorieen in een keer ophalen, in een array gooien en vervolgens sorteren. De root categorieen haal ik zo op:
[ code verwijderd ]
Dit werkt.. Maar hoe krijg ik nu de sub categorieen daar onder?
Hmmz, ik heb 4.4.2 draaien dus dat kan het probleem niet veroorzaken?quote:Op maandag 7 mei 2007 18:09 schreef George.W.Bush het volgende:
[..]
En hoe update ik dat of moet ik dan php5 installeren?
-edit- 4.3.11 of 5.0.4 inderdaad
Waarom MS SQL eigenlijk? kleven daar nog flinke voordelen aan of gewoon omdat je in een IIS-achtige omgeving draait ofzo?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:39 schreef JortK het volgende:
Ik ga nu beginnen met PHP en MS SQL 2005
Het draait nu naar behoren kijken hoever ik kom met de functies die PHP voor MS SQL heeft
MSSQL no offence tegenover de MySQL fanaten is toch een van de meer stabielere database systemen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:49 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Waarom MS SQL eigenlijk? kleven daar nog flinke voordelen aan of gewoon omdat je in een IIS-achtige omgeving draait ofzo?
Zoals daar zijn?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:08 schreef JortK het volgende:
En het aantal functionaliteit van MS SQL (en zeker 2005) is vele malen groter als MySQL als database systeem.
Helaas geen behoorlijke error afhandeling, maar ik zal morgen wel ff een scriptje daarvor plaatsen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:39 schreef JortK het volgende:
Ik ga nu beginnen met PHP en MS SQL 2005
Het draait nu naar behoren kijken hoever ik kom met de functies die PHP voor MS SQL heeft
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | <form id="enquete" name="vragen" method="post" action="post.php"> <span class="vraag">01. Vraag 1!</span><br /> <label><input class="radio" type="radio" name="vraag1" value="a" /></label> Blah!<br /> <label><input class="radio" type="radio" name="vraag1" value="b" /></label> Blah!<br /> <label><input class="radio" type="radio" name="vraag1" value="c" /></label> Blah!<br /> <label><input class="radio" type="radio" name="vraag1" value="d" /></label> Blah!<br /> <br /> <span class="vraag">02. Vraag 2!</span><br /> <label><input class="radio" type="radio" name="vraag2" value="a" /></label> Blah!<br /> <label><input class="radio" type="radio" name="vraag2" value="b" /></label> Blah!<br /><br /> <br /> <INPUT name="Submit" type="submit" value="Submit"> </form> ?> |
1 2 3 | inhoud_van_regel_2 inhoud_van_regel_3 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | function get_sql_error () { $sql = "select @@ERROR as code"; $result = mssql_query($sql); $row = mssql_fetch_array($result); $code = $row["code"]; // error code $sql = "select cast (description as varchar(255)) as errtxt from master.dbo.sysmessages where error = $code and msglangid = 1033"; // german $result = mssql_query($sql); $row = mssql_fetch_array($result); if ($row) $text = $row["errtxt"]; // error text (with placeholders) else $text = "unknown error"; mssql_free_result($result); return "[$code] $text"; } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |