1 2 3 4 5 6 7 | FROM weblog_posts LEFT JOIN users ON users.id = weblog_posts.user_id LEFT JOIN weblog ON weblog.id = weblog_posts.weblog_id WHERE weblog_posts.message LIKE '%weblog%' GROUP BY weblog_posts.id LIMIT 0 , 30 |
Ja als hij het aantal records wil weten wel jaquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:39 schreef JeRa het volgende:
@Chandler
Het enige wat ik nu even kan bedenken is dat hij COUNT(weblog_posts.id) als een aggregaatfunctie ziet bij "GROUP BY weblog_posts.id", waardoor hij het aantal weblog_posts.id's pér weblog_posts.id gaat tellen. Dan zou je als het goed is een hoop records met '1' moeten terugkrijgen. Zoek je niet toevallig COUNT(*)?
1 2 3 | $filename = tempnam("images", "news".$lastnewsid); ?> |
Dat lijkt me echt iets om in PHP op te lossen en niet in SQL.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:19 schreef HuHu het volgende:
[...]
Er staan dus 3 regels tekst in, gescheiden door een newline. Nu wil ik een view maken waarin elke regel zijn eigen cel krijgt. Ik kan de inhoud van de cel splitsen op '\n' en er zo 3 losse cellen van maken.
[...]
Ja, maar de 3 resultaat-cellen worden gebruikt in een externe applicatie die via ODBC de database uitleest. Ik kon dit dus niet in PHP oplossen en van de externe applicatie heb ik niet de beschikking over de broncode.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:24 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt iets om in PHP op te lossen en niet in SQL.
Als je het in combinatie doet met mysql dan kan je toch net zo goed het bestand naar de sleutel vernoemen (altijd uniek...)?quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:17 schreef hornage het volgende:
ik ben bezig met een fotouploadscript. Nu wil ik ervoor zorgen dat elke filename uniek is als ik hem wegschrijf. Ik vond hiervoor de mooie functie tempnam maar ik snap nog niet geheel hoe ik deze werkend krijg.
[ code verwijderd ]
Dit doe ik en ik krijg dan een pad naar een windows temp bestand terug.
Mijn bedoeling is dat ik een naam terugkrijg waarmee ik hem uniek in de map images op kan slaan. De bestandsnaam begint dan met news01 en daarna wat rommel om hem uniek te maken. Iemand een idee hoe dit te doen?
Daarvoor kun je de functie uniqid gebruiken wat een uniek id maakt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:17 schreef hornage het volgende:
ik ben bezig met een fotouploadscript. Nu wil ik ervoor zorgen dat elke filename uniek is als ik hem wegschrijf. Ik vond hiervoor de mooie functie tempnam maar ik snap nog niet geheel hoe ik deze werkend krijg.
[ code verwijderd ]
Dit doe ik en ik krijg dan een pad naar een windows temp bestand terug.
Mijn bedoeling is dat ik een naam terugkrijg waarmee ik hem uniek in de map images op kan slaan. De bestandsnaam begint dan met news01 en daarna wat rommel om hem uniek te maken. Iemand een idee hoe dit te doen?
Ik zag vandaag toevallig een database-opzet voor een commerciële applicatie waarbij *alle* PK's gegenereerde UUID's waren. Wat bezielt sommige mensen?quote:
quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:24 schreef CraZaay het volgende:
Ik gebruik DOMXML voor het parsen van een XML-bestand, maar ik krijg het niet voor elkaar om de waarde van een element uit te lezen (dus <element>waarde</element>). Wie heeft de gouden tip, want van de manual word ik ook niet echt wijzer (alle pogingen lijken niet te werken)?
1 2 3 | preg_match('<element>(.*?)</element>',$string); ?> |
Da's toch lichtelijk ranzig wat mij betreft hoorquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:07 schreef mschol het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
even uit mijn hoofd hoor...
window.opener is een referentie naar het venster wat het nieuwe venster aanroept. Daarmee kun je gewoon variabelen of de DOM tree aanpassenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:48 schreef JortK het volgende:
Weet iemand hoe ik een nieuw browser venster kan openen, maar zeg maar als een soort dialoog scherm van me current browser window?
En dan die output vanuit het dialog window weer terug kan geven aan me current browser window?
Thanks!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:56 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
window.opener is een referentie naar het venster wat het nieuwe venster aanroept. Daarmee kun je gewoon variabelen of de DOM tree aanpassen.
Hmm, zelf niet veel ervaring met parsen van bepaalde elementen van een DOM XML via PHP, maar op deze pagina staan alle Dom XML functies/classes van PHP. DomNode->child_nodes is kennelijk geschikt voor het parsen van elementen met meerdere childs.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:15 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Da's toch lichtelijk ranzig wat mij betreft hoor
Ik wil graag DOMXML gebruiken om het XML-document te parsen, en het document niet als een string behandelen.
Waarschijnlijk is het issue dat een element meerdere kinderen heeft, omdat bijv. een tab ook een node is. Dan moet je weer gaan loopen om de eerste TextNode te vinden (net zoals in Javascript), maar ik vroeg me af of er geen functie is binnen de DOMXML-library die dit vanzelf doet.
Inderdaad is window.opener de referentie naar de window die je betreffende window geopend heeft. Een mooiere oplossing vind ik echter een <div>je die als 'venster' fungeert, in plaats van zo'n lelijk nieuw browservenster. Kun je 'm ook helemaal zelf stijlen.quote:
Weet ik en had uiteraard de manual al gelezenquote:Op woensdag 9 mei 2007 23:13 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Hmm, zelf niet veel ervaring met parsen van bepaalde elementen van een DOM XML via PHP, maar op deze pagina staan alle Dom XML functies/classes van PHP. DomNode->child_nodes is kennelijk geschikt voor het parsen van elementen met meerdere childs.
Zoals ik al dacht heeft een element meerdere nodes in zich en gaat het om de text node.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:37 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Weet ik en had uiteraard de manual al gelezen :) Punt is dus dat ik de waarde (cdata) van die child nodes wil hebben, maar dat lijkt nog niet zo makkelijk :P
1 2 3 4 5 6 7 | { if ($child2->node_type() == XML_TEXT_NODE) { echo($child->node_value()); } } |
Hoe bedoel je precies met een DIV, hoe kan ik op die manier een nieuw window opbouwen dan?quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:13 schreef Tuvai.net het volgende:
Inderdaad is window.opener de referentie naar de window die je betreffende window geopend heeft. Een mooiere oplossing vind ik echter een <div>je die als 'venster' fungeert, in plaats van zo'n lelijk nieuw browservenster. Kun je 'm ook helemaal zelf stijlen.
Maak een 'zwevende' div die je met CSS styled als venster. Het is dus geen nieuw venster, maar een neppe.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:34 schreef JortK het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies met een DIV, hoe kan ik op die manier een nieuw window opbouwen dan?
* JortK wordt nu toch wel nieuwsgierig
Ik gaat eens kijken, als iemand toevallig nog een tut ervoor heeft, genre postenquote:Op donderdag 10 mei 2007 15:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Maak een 'zwevende' div die je met CSS styled als venster. Het is dus geen nieuw venster, maar een neppe.
Zie als voorbeeld het PM systeem hier, als je het voorbeeld van een nieuw bericht bekijkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |