abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:36:52 #251
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49177228
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:08 schreef George.W.Bush het volgende:

[ code verwijderd ]
Sweet die pak ik natuurlijk wel ff mee straks
pi_49178774
Ik snap iets niet. Waarom krijg ik meerdere resultaten van een count met de volgende Query!:

1
2
3
4
5
6
7
SELECT count( weblog_posts.id ) 
FROM weblog_posts
LEFT JOIN users ON users.id = weblog_posts.user_id
LEFT JOIN weblog ON weblog.id = weblog_posts.weblog_id
WHERE weblog_posts.message LIKE '%weblog%'
GROUP BY weblog_posts.id
LIMIT 0 , 30

:?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_49179712
@Chandler

Het enige wat ik nu even kan bedenken is dat hij COUNT(weblog_posts.id) als een aggregaatfunctie ziet bij "GROUP BY weblog_posts.id", waardoor hij het aantal weblog_posts.id's pér weblog_posts.id gaat tellen. Dan zou je als het goed is een hoop records met '1' moeten terugkrijgen. Zoek je niet toevallig COUNT(*)?

[ Bericht 81% gewijzigd door JeRa op 09-05-2007 12:44:47 ]
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:38:42 #254
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49182341
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:39 schreef JeRa het volgende:
@Chandler

Het enige wat ik nu even kan bedenken is dat hij COUNT(weblog_posts.id) als een aggregaatfunctie ziet bij "GROUP BY weblog_posts.id", waardoor hij het aantal weblog_posts.id's pér weblog_posts.id gaat tellen. Dan zou je als het goed is een hoop records met '1' moeten terugkrijgen. Zoek je niet toevallig COUNT(*)?
Ja als hij het aantal records wil weten wel ja

Het is trouwens nooit aan te raden om een veld wat in een aggregate function staat ook in een groupy by te gebruiken.
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:17:35 #255
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_49191534
ik ben bezig met een fotouploadscript. Nu wil ik ervoor zorgen dat elke filename uniek is als ik hem wegschrijf. Ik vond hiervoor de mooie functie tempnam maar ik snap nog niet geheel hoe ik deze werkend krijg.
1
2
3
<?php
$filename
= tempnam("images", "news".$lastnewsid);
?>

Dit doe ik en ik krijg dan een pad naar een windows temp bestand terug.
Mijn bedoeling is dat ik een naam terugkrijg waarmee ik hem uniek in de map images op kan slaan. De bestandsnaam begint dan met news01 en daarna wat rommel om hem uniek te maken. Iemand een idee hoe dit te doen?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:24:10 #256
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_49191774
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:19 schreef HuHu het volgende:
[...]
Er staan dus 3 regels tekst in, gescheiden door een newline. Nu wil ik een view maken waarin elke regel zijn eigen cel krijgt. Ik kan de inhoud van de cel splitsen op '\n' en er zo 3 losse cellen van maken.
[...]
Dat lijkt me echt iets om in PHP op te lossen en niet in SQL.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_49194300
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:24 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt iets om in PHP op te lossen en niet in SQL.
Ja, maar de 3 resultaat-cellen worden gebruikt in een externe applicatie die via ODBC de database uitleest. Ik kon dit dus niet in PHP oplossen en van de externe applicatie heb ik niet de beschikking over de broncode.

Ik heb dus een VIEW gemaakt die mijn eigen data zo omzet dat de externe applicatie er mee overweg kan.
pi_49196471
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:17 schreef hornage het volgende:
ik ben bezig met een fotouploadscript. Nu wil ik ervoor zorgen dat elke filename uniek is als ik hem wegschrijf. Ik vond hiervoor de mooie functie tempnam maar ik snap nog niet geheel hoe ik deze werkend krijg.
[ code verwijderd ]

Mijn bedoeling is dat ik een naam terugkrijg waarmee ik hem uniek in de map images op kan slaan. De bestandsnaam begint dan met news01 en daarna wat rommel om hem uniek te maken. Iemand een idee hoe dit te doen?
Als je het in combinatie doet met mysql dan kan je toch net zo goed het bestand naar de sleutel vernoemen (altijd uniek...)?
pi_49196676
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:17 schreef hornage het volgende:
[ code verwijderd ]

Daarvoor kun je de functie uniqid gebruiken wat een uniek id maakt.
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:08:23 #260
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49197663
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:08 schreef JortK het volgende:
Of UUID() als je in MySQL aan de gang gaat
Ik zag vandaag toevallig een database-opzet voor een commerciële applicatie waarbij *alle* PK's gegenereerde UUID's waren. Wat bezielt sommige mensen?
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:24:21 #262
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_49198251
Ik gebruik DOMXML voor het parsen van een XML-bestand, maar ik krijg het niet voor elkaar om de waarde van een element uit te lezen (dus <element>waarde</element>). Wie heeft de gouden tip, want van de manual word ik ook niet echt wijzer (alle pogingen lijken niet te werken)?
pi_49200397
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:24 schreef CraZaay het volgende:
Ik gebruik DOMXML voor het parsen van een XML-bestand, maar ik krijg het niet voor elkaar om de waarde van een element uit te lezen (dus <element>waarde</element>). Wie heeft de gouden tip, want van de manual word ik ook niet echt wijzer (alle pogingen lijken niet te werken)?
1
2
3
<?php
preg_match
('<element>(.*?)</element>',$string);
?>

even uit mijn hoofd hoor...
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:15:49 #264
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_49200863
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:07 schreef mschol het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

even uit mijn hoofd hoor...
Da's toch lichtelijk ranzig wat mij betreft hoor

Ik wil graag DOMXML gebruiken om het XML-document te parsen, en het document niet als een string behandelen.

Waarschijnlijk is het issue dat een element meerdere kinderen heeft, omdat bijv. een tab ook een node is. Dan moet je weer gaan loopen om de eerste TextNode te vinden (net zoals in Javascript), maar ik vroeg me af of er geen functie is binnen de DOMXML-library die dit vanzelf doet.
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:48:28 #265
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49205972
Weet iemand hoe ik een nieuw browser venster kan openen, maar zeg maar als een soort dialoog scherm van me current browser window?

En dan die output vanuit het dialog window weer terug kan geven aan me current browser window?
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:56:17 #266
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_49206403
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:48 schreef JortK het volgende:
Weet iemand hoe ik een nieuw browser venster kan openen, maar zeg maar als een soort dialoog scherm van me current browser window?

En dan die output vanuit het dialog window weer terug kan geven aan me current browser window?
window.opener is een referentie naar het venster wat het nieuwe venster aanroept. Daarmee kun je gewoon variabelen of de DOM tree aanpassen .
Hope for the best, prepare for the worst.
  woensdag 9 mei 2007 @ 23:10:08 #267
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49207044
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:56 schreef cyberstalker het volgende:

[..]

window.opener is een referentie naar het venster wat het nieuwe venster aanroept. Daarmee kun je gewoon variabelen of de DOM tree aanpassen .
Thanks!
pi_49207182
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:15 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Da's toch lichtelijk ranzig wat mij betreft hoor

Ik wil graag DOMXML gebruiken om het XML-document te parsen, en het document niet als een string behandelen.

Waarschijnlijk is het issue dat een element meerdere kinderen heeft, omdat bijv. een tab ook een node is. Dan moet je weer gaan loopen om de eerste TextNode te vinden (net zoals in Javascript), maar ik vroeg me af of er geen functie is binnen de DOMXML-library die dit vanzelf doet.
Hmm, zelf niet veel ervaring met parsen van bepaalde elementen van een DOM XML via PHP, maar op deze pagina staan alle Dom XML functies/classes van PHP. DomNode->child_nodes is kennelijk geschikt voor het parsen van elementen met meerdere childs.
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:10 schreef JortK het volgende:

[..]

Thanks!
Inderdaad is window.opener de referentie naar de window die je betreffende window geopend heeft. Een mooiere oplossing vind ik echter een <div>je die als 'venster' fungeert, in plaats van zo'n lelijk nieuw browservenster. Kun je 'm ook helemaal zelf stijlen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:37:21 #269
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_49210263
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:13 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Hmm, zelf niet veel ervaring met parsen van bepaalde elementen van een DOM XML via PHP, maar op deze pagina staan alle Dom XML functies/classes van PHP. DomNode->child_nodes is kennelijk geschikt voor het parsen van elementen met meerdere childs.
Weet ik en had uiteraard de manual al gelezen Punt is dus dat ik de waarde (cdata) van die child nodes wil hebben, maar dat lijkt nog niet zo makkelijk
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:46:59 #270
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_49217158
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:37 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Weet ik en had uiteraard de manual al gelezen :) Punt is dus dat ik de waarde (cdata) van die child nodes wil hebben, maar dat lijkt nog niet zo makkelijk :P
Zoals ik al dacht heeft een element meerdere nodes in zich en gaat het om de text node.

1
2
3
4
5
6
7
foreach ($parent->child_nodes() AS $child)
{
   if ($child2->node_type() == XML_TEXT_NODE)
   {
      echo($child->node_value());
   }
}
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:34:21 #271
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49228704
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:13 schreef Tuvai.net het volgende:

Inderdaad is window.opener de referentie naar de window die je betreffende window geopend heeft. Een mooiere oplossing vind ik echter een <div>je die als 'venster' fungeert, in plaats van zo'n lelijk nieuw browservenster. Kun je 'm ook helemaal zelf stijlen.
Hoe bedoel je precies met een DIV, hoe kan ik op die manier een nieuw window opbouwen dan?

* JortK wordt nu toch wel nieuwsgierig
pi_49228807
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:34 schreef JortK het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies met een DIV, hoe kan ik op die manier een nieuw window opbouwen dan?

* JortK wordt nu toch wel nieuwsgierig
Maak een 'zwevende' div die je met CSS styled als venster. Het is dus geen nieuw venster, maar een neppe.
Zie als voorbeeld het PM systeem hier, als je het voorbeeld van een nieuw bericht bekijkt
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:48:55 #273
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49229348
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:36 schreef Piles het volgende:

[..]

Maak een 'zwevende' div die je met CSS styled als venster. Het is dus geen nieuw venster, maar een neppe.
Zie als voorbeeld het PM systeem hier, als je het voorbeeld van een nieuw bericht bekijkt
Ik gaat eens kijken, als iemand toevallig nog een tut ervoor heeft, genre posten
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:56:44 #275
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_49229674
En een extragatis tip: leg tussen het 'venster' en de rest van de content een viewport-vullende div met een (semi-)transparante achtergrond als je niet wilt dat bezoekers buiten dat 'venster' op een link kunnen klikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')