abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52150042
Het CNV zou zich eens bezig moeten gaan houden met de belangen van hun leden ipv deze gespeelde verontwaardiging.
pi_52150057
....het langst grootste top ooit.
pi_52150192
Het is dan ook al 11 topics lang een herhaling van zetten.
pi_52150279
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:53 schreef Fastmatti het volgende:
Het is dan ook al 11 topics lang een herhaling van zetten.
Dat gaan we dan nu veranderen.
pi_52150317
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:49 schreef Fastmatti het volgende:
Het CNV zou zich eens bezig moeten gaan houden met de belangen van hun leden ipv deze gespeelde verontwaardiging.
hoezo gepeeld?

Ze hebben gewoon gelijk. die beloningen gaan gewoon nergens meer over. Ziekelijk materialisme heet dat. Te erg om waar te zijn. Die lui zijn ziek van het geld.

Arme sloebers zijn het.
pi_52150343
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat gaan we dan nu veranderen.
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

hoezo gepeeld?

Ze hebben gewoon gelijk. die beloningen gaan gewoon nergens meer over. Ziekelijk materialisme heet dat. Te erg om waar te zijn. Die lui zijn ziek van het geld.

Arme sloebers zijn het.
pi_52150459
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:58 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

[..]

doe es vertellen
pi_52150553
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

doe es vertellen
Je zegt dat je niet een herhaling van zetten gaat doen. Om precies één post verder te roepen wat je al 11 topics roept
pi_52150596
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:04 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je zegt dat je niet een herhaling van zetten gaat doen. Om precies één post verder te roepen wat je al 11 topics roept
kom jij dan eens met een nieuwe visie?
pi_52150758
wacht, ik snap er niks van...
Ja dit is m denkik echtwel! <-- ik heb het 1m topic!
De cursus rietdekken gaat niet door... Riet is ziek...
Knippermachine! is niet voor gevoelige mensen of epilepsie patienten bedoelt.
pi_52150912
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:11 schreef ryangozer het volgende:
wacht, ik snap er niks van...
ik ook niet. Dat is de ellende. Zeker als geen hond fatsoenlijk ratio kan aanwenden om het exorbitante gedoe geloofwaardig te verdedigen.
pi_52152783
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

ik ook niet. Dat is de ellende. Zeker als geen hond fatsoenlijk ratio kan aanwenden om het exorbitante gedoe geloofwaardig te verdedigen.
Vraag en aanbod. Bovendien hebben de aandeelhouders hier wel invloed op, maar daar doen ze niks mee. Op zich logisch, want dat is niet bepaald in hun belang.
pi_52160454
Ik stel voor dat we deze discussie gewoon doodzwijgen..
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_52161207
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 22:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Vraag en aanbod. Bovendien hebben de aandeelhouders hier wel invloed op, maar daar doen ze niks mee. Op zich logisch, want dat is niet bepaald in hun belang.
het ultieme bewijs dat markt op sommige sectoren NIET werkt.
pi_52237623
Heerlijk... Ook ik ben weer meer gaan verdienen...

pi_52237960
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:09 schreef draaijer het volgende:
Heerlijk... Ook ik ben weer meer gaan verdienen...

Ben jij ook een bedrijfsgoddelijke dan ?
pi_52238499
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ben jij ook een bedrijfsgoddelijke dan ?
Aaaaaaaaaaaahhh, gevoellige grap Dit is weer zo'n moment dat je weer even met beide benen op de grond wordt geslagen.
pi_52238597
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

Aaaaaaaaaaaahhh, gevoellige grap Dit is weer zo'n moment dat je weer even met beide benen op de grond wordt geslagen.
Het leven is ozo hard Draaijer. Welkom terug op aarde
pi_52805148
quote:
Achterban pikt beloning topman niet
Door RONALD DE BLAUW
ROTTERDAM - De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) en twee vakbonden vragen TNT-bestuursvoorzitter Peter Bakker in een open brief een deel van zijn loon in te leveren.
+ afbeelding vergroten Peter Bakker: 98 keer modaal. FOTO ANP
Ze willen dat hij zich solidair toont met de medewerkers die worden geconfronteerd met drastische bezuinigingsmaatregelen.

Bakker, die bijna zes jaar op de bestuurdersstoel bij TNT zit, staat op nummer 19 in de lijst van grootverdieners. Bovenop zijn basissalaris van 900.000 euro ontving hij vorig jaar 1,9 miljoen euro uit aandelen en bonussen. Daarmee verdiende hij 22 keer meer dan de minister-president en 98 keer het modale inkomen (29.500 euro). Als TNT net zulke goede resultaten boekt als vorig jaar, zal zijn beloning met ongeveer veertig procent stijgen. ,,Onze vakbondsleden pikken dit niet, als ze zelf moeten inleveren,’’ zegt Rik Vergunst, bestuurder van de Bond van Post Personeel (BVPP).

TNT wil de salarissen van de 55.000 duizend Nederlandse postbodes en sorteerders bevriezen en de onregelmatigheidstoeslagen voor een groot deel afschaffen. Ook moeten ze gaan meebetalen aan hun pensioen. Dit staat in het CAO-voorstel dat de werknemers afgelopen weekend in hun brievenbus vonden.

In april kondigde het bedrijf een reorganisatie aan, waarbij tussen de 6500 en 11.000 banen bij de post zouden verdwijnen. Het postbedrijf ondervindt concurrentie van het al jaren groeiend e-mailverkeer en de komst van nieuwe spelers als Selekt Mail en Sandd. De personeelskosten liggen daar lager dan bij TNT Post. Volgens Vergunst moet er iets gebeuren als de postmarkt volgend jaar volledig wordt geliberaliseerd. ,,Bezuinigingen zijn nodig, maar niet op deze manier. Als topman zou Peter Bakker het goede voorbeeld moeten stellen. Hoe kan hij anders zijn medewerkers zo’n offer vragen?’’

Vergunst: ,,17 september starten de CAO-onderhandelingen. Ons standpunt is dat er geen nullijn komt. Als we er met het bestuur niet uit komen, volgen er acties.’’
Aan de schandpaal met die dictators-uitzuigers. Bloedzuigers zijn het. Criminelen.

In de EBI ermee. Levenslang opsluiten die gasten. Ze zijn fout, deugen niet.

pi_52807869
Het ergste is nog wel dat veel mensen serieus geloven dat 1 iemand zoveel waard kan zijn.
Alsof 1 iemand werkelijk 98x beter kan presteren dan een modale werknemer.
pi_52808099
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:43 schreef rebel6 het volgende:
Het ergste is nog wel dat veel mensen serieus geloven dat 1 iemand zoveel waard kan zijn.
Precies. Alsof iemand een werkvermogen van 98 x van een modale werknemer kan hebben. Het is zo krom als het maar kan zijn.
pi_52850711
Het is ook nodig om veel te verdienen omdat Bos de minister van Financien is en graag het belastingtarief wil verhogen... Lasten verzwaring... + auto's wederom meer belasten... Wat een pauper die Bos..

Sorry even [ontopic]
Ik zou willen dat ik een bedrijfsgod zou zijn
pi_52850808
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:43 schreef rebel6 het volgende:
Door kennis en ervaring staat er 1 iemand op die de kracht en lef heeft om zeer zware bedrijfs kritische keuzes durft te maken en dit op een juiste wijze kan afwegen. Een persoon met die kwalificaties en een bedrijf met heel veel werknemers uit het slob kan trekken, dan verdien je gewoon een bak met geld. Het had ook zo kunnen zijn dat de werknemers ontslagen hadden moeten worden omdat deze persoon de verkeerde keuze heeft gemaakt.. Dus verdien je geld als je het goed doet. That's my opinion
pi_52853031
@ draaijer

Een goede beslissing is extra waard als die beslissing over veel werknemers gaat?

Vergelijk het met een buschauffeur die problemen krijgt met de besturing en dankzij een goede beslissing voorkomt dat zijn bus in een ravijn stort. Volgens jouw redenering presteert een chauffeur bij een volle bus beter dan bij een lege bus. Want bij een volle bus worden immers veel meer levens bespaard.

Misschien begrijp je aan de hand van dit voorbeeld dat het op zich helemaal niet relevant is of iemand nou een bedrijfje van 100 werknemers redt of een multinationaal met 100.000 werknemers.

Het gaat imo om de moeilijkheidsgraad van de beslissingen. En ik geloof eigenlijk niet zo dat een groot bedrijf redden per definitie moeilijker is dan een kleiner bedrijf redden. Je hoeft bv. echt niet geniaal te zijn om te zien dat er drastische ingrepen nodig zijn bij nieuwe spelers op de postmarkt die je dominante positie bedreigen. Je hoeft evenmin geniaal te zijn om te begrijpen dat je dan flink moet snijden in de kosten en je service snel moet verbeteren.

Als ik een inkomen van 98x modaal zie verwacht ik dat zijn beslissingen op z'n minst zo geniaal zijn dat Einstein erbij verbleekt...

Maar dat zal vast wel aan mij liggen.
Jij kunt vast wel een aantal managers opnoemen die dagelijks geniale beslissingen maken. Ik ben reuze benieuwd!
pi_52854639
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:10 schreef rebel6 het volgende:
@ draaijer

Een goede beslissing is extra waard als die beslissing over veel werknemers gaat?

Vergelijk het met een buschauffeur die problemen krijgt met de besturing en dankzij een goede beslissing voorkomt dat zijn bus in een ravijn stort. Volgens jouw redenering presteert een chauffeur bij een volle bus beter dan bij een lege bus. Want bij een volle bus worden immers veel meer levens bespaard.

Misschien begrijp je aan de hand van dit voorbeeld dat het op zich helemaal niet relevant is of iemand nou een bedrijfje van 100 werknemers redt of een multinationaal met 100.000 werknemers.

Het gaat imo om de moeilijkheidsgraad van de beslissingen. En ik geloof eigenlijk niet zo dat een groot bedrijf redden per definitie moeilijker is dan een kleiner bedrijf redden. Je hoeft bv. echt niet geniaal te zijn om te zien dat er drastische ingrepen nodig zijn bij nieuwe spelers op de postmarkt die je dominante positie bedreigen. Je hoeft evenmin geniaal te zijn om te begrijpen dat je dan flink moet snijden in de kosten en je service snel moet verbeteren.

Als ik een inkomen van 98x modaal zie verwacht ik dat zijn beslissingen op z'n minst zo geniaal zijn dat Einstein erbij verbleekt...

Maar dat zal vast wel aan mij liggen.
Jij kunt vast wel een aantal managers opnoemen die dagelijks geniale beslissingen maken. Ik ben reuze benieuwd!
Een klein bedrijf redden is makkelijker dan een gigant. Probeer maar eens de mensen van een gigant met je mee te krijgen de andere kant op.. Suc6 kan ik je vertellen.. Ik werk bij een mulitnational en ik zie hoe het daar gaat. Ik zie ook de mensen boven en ook onder mij. Salaris is echt gerelateerd aan competenties. Lees de stelling van TS in #1 en je begrijpt dat die kerel het mag verdienen. Anders hadden we honderden werkelozen als hij het niet goed had gedaan.

Michael Dell, Steve Jobs de bedrijfsgoddelijke waar TS #1 is begonnen etc etc
Wouter Bos op zeker niet,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')