abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2007 @ 10:39:46 #201
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48374098
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:11 schreef Triggershot het volgende:
Edit: Als een dhimmi iets fout heeft gedaan wordt hij volgens zijn rechten berecht.
Als een moslim iets fout heeft gedaan wordt hij volgens zijn rechten berecht.
Dus je kan onder je shariaanse straf uitkomen door te verklaren dat je geen moslim bent?
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_48374226
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:39 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dikke fallus. Het gaat er juist om hoe de sharia wordt gebruikt, gepropageerd en bekritiseerd en niet dat het in essentie eigenlijk een knuffelhandleiding is. Net als alle heiligverklaarde dingetjes wordt de sharia naar eigen inzicht en voor eigen gewin door mensen ingezet; dat kun je nooit rationaliseren met 'maar ja, zo is het niet bedoeld'.
Hoi, heb je ook verder mijn andere reacties gelezen?
quote:
Onrecht mag je nergens aan gedaan worden.. Niet in de Islamitische landen in ieder geval.. En hangt er maar net van af wie er aan de macht is, maar Allah is wat dat betreft duidelijk:
Allah verbiedt jullie niet om met degenen die jullie niet bestrijden vanwege de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen. (Al-Moemtahanah 60:8 )

Dus je moet rechtvaardig blijven, maar hoe er wordt omgegaan hangt af van de persoon aan de macht
pi_48374273
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:39 schreef osho het volgende:

[..]

wat een rechtvaardige kerel, niet alleen maar dhimmi's slaan
[..]

en wat zijn die rechten van een dhimmi dan ?
- Mja toen was de atoning zo hé.
Vervang 'rechten' maar met 'wetten'
pi_48374320
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:39 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dus je kan onder je shariaanse straf uitkomen door te verklaren dat je geen moslim bent?
Nee, wet van de Sharia is dat betreffende wordt berecht volgens zijn eigen wetten.. In andere woorden: Jood volgens de Torah, Christen volgens de Evangelie, dat is 'rechtvaardigheid' volgens de sharia.
  maandag 16 april 2007 @ 10:47:42 #205
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48374371
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoi, heb je ook verder mijn andere reacties gelezen?
[..]
Precies, je probeert het te verrationaliseren naar een verkeerd gebruikte knuffelhandleiding terwijl het inherent fout is om iets aan te prijzen dat een goddelijk mandaat in de handen van wie dan ook legt.
  maandag 16 april 2007 @ 10:48:52 #206
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48374400
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, wet van de Sharia is dat betreffende wordt berecht volgens zijn eigen wetten.. In andere woorden: Jood volgens de Torah, Christen volgens de Evangelie, dat is 'rechtvaardigheid' volgens de sharia.
Maar als ik mij 'geen van allen' verklaar ben ik dus niet vatbaar voor wat dan ook? Prima, voer maar in die hap...
pi_48374408
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is toch geen antwoord op zijn vraag? Verder ben ik benieuwd hoe een atheïst dan wordt berecht, en hoe een christen wordt berecht als de evangelie net zo goed op 100 verschillende manieren te interpreteren is (laat staan dat dit dan door een moslim wordt gedaan).
pi_48374435
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:47 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Precies, je probeert het te verrationaliseren naar een verkeerd gebruikte knuffelhandleiding terwijl het inherent fout is om iets aan te prijzen dat een goddelijk mandaat in de handen van wie dan ook legt.
Ik probeer niets te ratioanliseren, dat is jouw mening, ik zeg hoe de sharia er voor staat met mijn beeld en interpretatie, dat jij het als een daad van rationalisering ziet, prima, maar dat is het niet.
pi_48374475
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:48 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Maar als ik mij 'geen van allen' verklaar ben ik dus niet vatbaar voor wat dan ook? Prima, voer maar in die hap...
'dhimmi' betekent convenant.. dus wordt je berecht volgens de voorwaarden wat is opgesteld.
  maandag 16 april 2007 @ 10:52:41 #210
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48374505
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

'dhimmi' betekent convenant.. dus wordt je berecht volgens de voorwaarden wat is opgesteld.
Welke voorwaarden? Door wie opgesteld?

Stel ik doe iets verkeerd in een willekeurig sharia land; hoe wordt ik dan beoordeeld?
pi_48374506
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:49 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dat is toch geen antwoord op zijn vraag? Verder ben ik benieuwd hoe een atheïst dan wordt berecht, en hoe een christen wordt berecht als de evangelie net zo goed op 100 verschillende manieren te interpreteren is (laat staan dat dit dan door een moslim wordt gedaan).
Als hij het geen bevredigende antwoord is op zijn vraag, hoor ik het wel van hem, verder wordt het niet door een moslim gedaan, nee, zoals ik al zei hebben ze een aparte machtshierarchie.
pi_48374548
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:52 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Beide partijen.
Moslim en Dhimmi leiders.
pi_48374576
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:52 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Stel ik doe iets verkeerd in een willekeurig sharia land; hoe wordt ik dan beoordeeld?
Als dhimmi of toerist?
  maandag 16 april 2007 @ 10:55:57 #214
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48374628
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik probeer niets te ratioanliseren, dat is jouw mening, ik zeg hoe de sharia er voor staat met mijn beeld en interpretatie, dat jij het als een daad van rationalisering ziet, prima, maar dat is het niet.
Jouw beeld en interpretatie zijn toch niet terzake als we het hebben over een pamflet dat op globale schaal misbruikt wordt? Ik kan wel vinden dat het Rode Boekje op naast de boeken van Tailleur op de WC hoort; maar dat doet toch niets af aan hoe het gebruikt wordt? Je kan toch ook wel inzien dat dat godelijke mandaat kwalijk is? Het cijfert iedere menselijkheid weg en vervangt het door een blanco cheque.
pi_48374646
hier over Islamitische oordeel over dhimmi's in de Khilafah staat:

Niet-moslims in de Khilafah-staat

En veel vragen over de sharia kun je op de hier vinden: www.expliciet.nl
  maandag 16 april 2007 @ 10:56:31 #216
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48374649
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als dhimmi of toerist?
Als mijzelf; dus ik neem aan als niet-moslim.
pi_48374723
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Jouw beeld en interpretatie zijn toch niet terzake als we het hebben over een pamflet dat op globale schaal misbruikt wordt? Ik kan wel vinden dat het Rode Boekje op naast de boeken van Tailleur op de WC hoort; maar dat doet toch niets af aan hoe het gebruikt wordt? Je kan toch ook wel inzien dat dat godelijke mandaat kwalijk is? Het cijfert iedere menselijkheid weg en vervangt het door een blanco cheque.
Sorry, maar een sharia is alleen als het gaat om een kalifaat, en een fatwa-commissie van geleerden, wat nu gaat geldt als sharia, zonder die voorwaarden, dus ook niet mijn beeld er van, jij mag het sharia vinden. prima, maar het voldoet niet aan mijn beeld van de sharia, dus hoef je me er ook niet op aan te spreken.
pi_48374739
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:56 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Als mijzelf; dus ik neem aan als niet-moslim.
Verschilt of je inwoner bent of niet dus.
pi_48374820
In andere woorden als de belangen van andere dingen verstrengeld worden als doel en sharia als middel, dan is het allang niet meer rechtsgeldig, representatief en Islamitisch.
pi_48374873
Zum werk enzo
pi_48375055
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:44 schreef Triggershot het volgende:

Vervang 'rechten' maar met 'wetten'
maar over welke wetten hebben we het dan voor bv. een ongelovige in een kalifaat ?
  maandag 16 april 2007 @ 11:17:00 #222
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48375347
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sorry, maar een sharia is alleen als het gaat om een kalifaat, en een fatwa-commissie van geleerden, wat nu gaat geldt als sharia, zonder die voorwaarden, dus ook niet mijn beeld er van, jij mag het sharia vinden. prima, maar het voldoet niet aan mijn beeld van de sharia, dus hoef je me er ook niet op aan te spreken.
Ik spreek jou ook niet aan op 'die' sharia maar op het idee van een goddelijk mandaat tot rechtspreken.
pi_48379338
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:08 schreef osho het volgende:

[..]

maar over welke wetten hebben we het dan voor bv. een ongelovige in een kalifaat ?
Je achtergrond zoals het is opgenomen in je 'contract'.. Bedoeling is dan ook dat je door representatieven van je achtergrond wordt veroordeelt.
pi_48379961
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:11 schreef Triggershot het volgende:
Nou ja, ik weet wel dat er geen vaste procedure is.

Ik weet dat een volk een aparte hiërarchie heeft in de Sharia wat deels losslaat van de Sharia, ook in een aanklacht maakt het niet uit of de gelijke kant een moslim is of niet, het gaat om rechtvaardigheid in de sharia (lees: essentie van de sharia, niet beelden van vandaag van de sharia.) Er zijn verschillende overleveringen van Umar 2e kalief als de meest rechtvaardige leider dat hij gewoon vaak moslims sloeg (persoonlijk!) omdat mensen wat over ze te klagen hadden, zowel moslims als niet moslims. Umar was dan ook diegene die een Grieks als boekhouder van staat had gezet enzo.

Directe antwoord op je vraag:
Er is geen vaste procedure... Hoop dat ik duidelijk ben geweest?

Edit: Als een dhimmi iets fout heeft gedaan wordt hij volgens zijn rechten berecht.
Als een moslim iets fout heeft gedaan wordt hij volgens zijn rechten berecht.
Jep, duidelijk genoeg.
pi_48380063
quote:
Op maandag 16 april 2007 13:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je achtergrond zoals het is opgenomen in je 'contract'.. Bedoeling is dan ook dat je door representatieven van je achtergrond wordt veroordeelt.
ok, dus in een kalifaat zouden voor mij de europees/nederlandse wetten gelden ?
of kan ik in m'n contract zelf invloed uitoefenen door wie ik berecht wil worden ?
pi_48380080
quote:
Op maandag 16 april 2007 13:46 schreef osho het volgende:

[..]

ok, dus in een kalifaat zouden voor mij de europees/nederlandse wetten gelden ?
of kan ik in m'n contract zelf invloed uitoefenen door wie ik berecht wil worden ?
Je hebt inspraak ja.
  maandag 16 april 2007 @ 17:33:55 #227
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_48386589
Edit: Je valt in herhaling.

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2007 17:35:02 ]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 16 april 2007 @ 17:38:40 #228
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_48386724
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:51 schreef Triggershot het volgende:
'dhimmi' betekent convenant..
Dhimmi betekent christen of jood. Dus "mensen van het boek" die geen moslim zijn. Wij atheisten zijn dus geen dhimmi en hebben dus totaal geen rechten, volgens de doctrine van de godsdienststichter Mohammed.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 16 april 2007 @ 19:57:52 #229
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48391303
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:38 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dhimmi betekent christen of jood. Dus "mensen van het boek" die geen moslim zijn. Wij atheisten zijn dus geen dhimmi en hebben dus totaal geen rechten, volgens de doctrine van de godsdienststichter Mohammed.
In het begin wel, maar later vielen ook anderen onder deze term.

of iedereen, ook atheisten, daart al onder vallen weet ik niet zeker.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 16 april 2007 @ 20:01:59 #230
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48391473
@ de voorstanders van de Sharia.

Op wat voor grond vinden jullie het fair dat religieuze gebouwen van niet Moslims geen bestaansrecht hebben ?
Geen bestaansrecht als in "kapot = kapot" en er mogen geen nieuwe gebouwd worden.

Dit is een stuk dat ik tegen blijf komen, in wat voor interpretatie van de Sharia dan ook.
Bij het invoeren van de Sharia doe je toch ontzettend vele mensen tekort ?
Mensen die net zo vel recht op hun geloof en religieuze gebouwen hebben als een Moslim.

Op mij komt het arrogant en onderdrukkend over.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_48393360
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:57 schreef Mirage het volgende:

[..]

In het begin wel, maar later vielen ook anderen onder deze term.

of iedereen, ook atheisten, daart al onder vallen weet ik niet zeker.
Akkersloot spreekt toch beter Arabisch dan ik, hij zal het weten
quote:
A dhimmi (Ottoman Turkish zimmi, Arabic: ذمي, collectively: أهل الذمة, ahl al-dhimma, the people of the dhimma or pact of protection) was a free, non-Muslim subject of a state governed in accordance with sharia — Islamic law. A dhimmi is a person of the dhimma, a term which refers in Islamic law to a pact contracted between non-Muslims and authorities from their Muslim government.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dhimmi

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2007 20:51:25 ]
pi_48393459
quote:
Op maandag 16 april 2007 20:01 schreef Mirage het volgende:

Op wat voor grond vinden jullie het fair dat religieuze gebouwen van niet Moslims geen bestaansrecht hebben ?
Geen bestaansrecht als in "kapot = kapot" en er mogen geen nieuwe gebouwd worden.

Dit is een stuk dat ik tegen blijf komen, in wat voor interpretatie van de Sharia dan ook.
Mensen die net zo vel recht op hun geloof en religieuze gebouwen hebben als een Moslim.

Om heeeeeeel eerlijk te zijn ben ik dat ook veel van de Sharia critici tegengekomen, maar niet in de Sharia zelf, dus geen idee wat ik van iets moet vinden, waarvan ik de bron, essentie/context niet ken of heb verdiept.
pi_48395265
Ik herinner me van een BBC-documentaire over Andalusië (Islamitisch Spanje) dat de moslims daar een kerk hadden gebouwd voor de christenen. Kijk maar eens:

http://video.google.nl/videoplay?docid=4948121296578586703&q=islam

Het is een anderhalf-uur durende documentaire. Ik weet niet waar het precies erin voorkomt, maar kijk maar als je tijd hebt, het komt er wel in voor.

Kijk ook maar eens naar de Omayyad moskee:

http://en.wikipedia.org/wiki/Umayyad_Mosque
pi_48395366
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Kijk ook maar eens naar de Omayyad moskee:

http://en.wikipedia.org/wiki/Umayyad_Mosque
Ik ben daar geweest.
Zakariya Of Yahya a.s is daar begraven
pi_48400101
quote:
Op maandag 16 april 2007 20:01 schreef Mirage het volgende:

dat is vrij simpel. de islam streeft erna om de wereld te domineren. Zoals elke religie wordt bloed daarin niet geschuwd
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48404587
om ook wat bij te melden, ik ben er zoiezo niet voor dat een boek van 2000 of meer mij de lessen oplegt. Nieuwe tijden; nieuwe werelden = nieuwe regels
pi_48487022
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 01:59 schreef koffiegast het volgende:
om ook wat bij te melden, ik ben er zoiezo niet voor dat een boek van 2000 of meer mij de lessen oplegt. Nieuwe tijden; nieuwe werelden = nieuwe regels
absoluut het probleem is de gelovigen dit in te laten zien, probeer het eens
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48487504
Simpel regeltje voor mijzelf, stel je voor eerst noem je iets plats, dan vind je uit dat het rond is, dit zie je daar en daar ook terug, je ziet nieuwe ontdekkingen, dan maak je voor jezelf nieuwe regels aan die wel blijken te gelden voor alles wat je ziet, ouwe regels hebben een basis erin, maar zijn niet ultiem. De wereld heeft zoveel kanten die op zoveel manieren geinterpreteerd kunnen worden, ik hou ervan die dingen te ontdekken om dingen anders te ervaren, een boek kan mij dat nooit vertellen noch allemaal uitleggen en dat heeft niets te maken met mijn trage vermogen van lezen (beelddenker).

Je ziet gebrek aan inzicht/begrip voor iets overal gebeuren, leidend tot onbegrip, haat, woede, conflict jegens elkaar. Laat je minder door die vaste regeltjes leiden en je/het leven zal een stuk aangenamer voor je/anderen zijn. Zo zie ik het.
  woensdag 2 mei 2007 @ 06:16:23 #239
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48915298
quote:
Muslim radicals have established their own draconian court systems in Britain.

Controversial Sharia courts have been set up in major towns and cities to impose Islamic law and enable Muslims to shun the legitimate British legal system.

Last night religious leaders and politicians expressed outrage that Sharia law is gaining an increasing foothold in our society.

Critics insisted that the Govern ment is allowing a two-tier legal system to flourish in the name of political correctness and that the authority of UK justice is being undermined.

The Daily Express can reveal that one of the controversial courts has been set up in the home town of the 7/7 London bombings ringleader.

Mohammed Siddique Khan was responsible for the Edgware Road Circle Line explosion which killed six people and injured 120. Our investigation has found that the Sharia court system has been set up in the heart of Dewsbury, West Yorkshire, and that it is a model for others across the country which are operating outside the British legal process.

The Dewsbury court is called the Sharee Council – another term for Sharia – and operates as a Muslim judiciary making decisions by which attendees must abide.

In many countries, hard-line interpretations of the Islamic law allow people to be stoned to death, beheaded or have their limbs amputated.

Non-Muslims are excluded from the secretive court which is registered as a charity to receive British tax benefits.
Although the court has no official legal standing, scales of justice adorn a sign outside a former pub building which has been converted by the Islamic Institute of Great Britain.

Last night the Sharia courts were blasted by both Christian and Muslim groups for their non-democratic attempts to establish their legal system.

Mark Wallace, campaign man ager of the Freedom Asso ciation said: "British society must be one of free speech, free personal choice, democratic freedom and fairness.

"If individual Muslims wish to inform their decisions by the teachings of Sharia, that is fine, but they must do it within the structures of British law and they must understand that sharia will never be acceptable as the legal system of the UK."

His views were echoed by the Muslim Council of Britain, whose spokesman Inayat Bunglawala said: "We believe one legal code should apply for all citizens of the UK. There is no place for multiple legal systems for people of different religious or ethnic backgrounds."

Dewsbury councillor Imtiaz Ameen, a Muslim, said: "Some people advocate total Sharia law but you cannot have it being the case in any country that there is one law for one and one law for another."

Critics say the Government has not done enough to stop radical Muslim groups establishing their brand of law.
Liberal thinkers in the Gov ernment claim that the law enables full-face veil-wearing Muslim women who are afraid of British courts to gain justice the "traditional way".

But one insider told the Daily Express that the Sharia court, which is run from the backroom of a Madrasa – an Islamic education centre – in Dewsbury is just one of "dozens" operating in Asian communities. And a leading Muslim commentator claimed similar courts exist in every major city across Britain.

The Madrasa – which is a former pub situated less than a mile from the one-time home of London bombing mastermind Khan – sits as a court every other weekend and hears up to 10 cases a day.

Four Muslim scholars, who have spent their life studying and preaching the Koran, sit in judgment on an array of cases alongside a Muslim solicitor whose role is to advise on the implications of their rulings in British law.

The operation is headed by prominent scholar Sheikh Yaqub Munshi. Accounts for the Dewsbury court's parent company the Islamic Research Institute of Great Britain, show that it was registered in Dewsbury as a charity in 1996 with the ethos of promoting the advancement of Islamic religion and education in the United Kingdom.

Charitable status allows the organisation to claim tax relief and apply for government grants and trustee funding.

Between April 1999 and April 2004 its gross annual turnover rocketed from £2,500 to above £177,000. At the end of the last financial year it recorded total funds of £255,000 but it is not known if or how it charges for use of the service.

At the moment, the leaders insist they only deal with civil matters such as Muslim divorces, wedding dowries and asset sharing.

But the secretive Muslim-only nature of the dealings will provoke fears that radical Sharia law could be allowed
to spread across the Muslim population. The source said: "These courts take the law into their own hands and dish out punishment for bad behaviour.

"I have not heard of physical punishments being used but those in the wrong are often ordered to pay compensation. Many who have no respect for British law are the most stringent observers of Sharia law."

Sheikh Yaqub admitted that in troducing Sharia law into the UK has been his goal since moving to Britain from Paki stan in the 1960s.

But he insisted its main aim is to help repressed women who are trapped in bad or violent marriages and who dare not use British law.

He said: "Ever since I arrived here in the 1960s there has been a case of women being forced to get married, others forced to get married, but unhappy afterwards. Until now there was no organisation which could Islamically solve their problems."

Sharia is derived from the Arabic translation Sariah and outlines Islamic law according to the Koran. The term means "way" or "path" and gives the Islamic framework within which people must regulate their lives according to the Muslim faith.

After the Sharia court has ruled in judgment, solicitors process matters officially through UK courts on their clients' behalf.

Dr Patrick Sookhdeo, of the Institute for the Study of Islam and Christianity, said: "Sharia courts now operate in most larger cities, with different sectarian and ethnic groups operating their own courts that cater to their specific needs according to their tradition."

Philip Davies, the Tory MP for Shipley, said: "I am ab solutely appalled and find the prospect of such courts totally terrifying. Places like this should be closed down or else everybody will want to establish their own courts.

"How many more places like this are there in the UK? Who knows where it could all end? It simply cannot be tolerated."

http://www.express.co.uk:80/posts/view/5795 via http://richarddawkins.net/article,963,n,n
pi_49009053
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 16:07 schreef TheMagnificent het volgende:
De zogenaamde Sharia die de Arabische landen hebben, is niet de werkelijke Sharia. De Sharia tentijde van de Profeet Mohammed (vzmh) en de Sharia tentijde van Islamitische Spanje (Andalusië) daarentegen wel.

De Saoudie-Arabië van nu is niet representatief voor de Islam en de Sharia.
Hierbij wil ik nog het volgende toevoegen:

In de Sharia van het Ottomaanse rijk zie je ook geen gestenigde vrouwen en/of mannen. En er is 1 of 2 gevallen bekend waarbij er een arm word afgehakt van dieven in zijn 700 jarig bestaan. Wat heeft deze hoogbeschaavde rijk wel goed gedaan en doet iran, saoedie arabie en consorten wel fout?

Zou het misbruik van macht zijn die door deze families als onderdrukking wordt gebruikt

Simpeler kan je het bijna niet uitleggen.
---o---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')