abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48300090
quote:
Heisa over uitfaseren XP voor oem's

APC Magazine, dat uitgegeven wordt onder de Microsoft-vlag, heeft bekendgemaakt dat systeembouwers nog dit jaar gedwongen zullen worden de overstap te maken op Windows Vista, aangezien de oem-versies van Windows XP tegen het einde van dit jaar niet langer beschikbaar zullen zijn.

Deze bekendmaking druist lijnrecht in tegen eerdere berichten van Microsoft. In februari van dit jaar had het bedrijf namelijk nadrukkelijk gesteld dat systeembouwers verplicht zouden worden nog minstens een jaar XP-systemen aan te bieden en nog twee jaar lang Windows XP zouden kunnen verkopen. Vertegenwoordigers van enkele grote systeembouwers gaven toen echter al te kennen dat de XP-systemen die nog aanboden werden, louter voorraadoverschotten zouden zijn.

APC Magazine stelt nu dat een medewerker van Lenovo verklaard zou hebben dat het geen kwestie van voorraden is, maar dat systeembouwers geen andere keuze hebben en dat vanaf januari de oem-versie van XP niet langer aangeboden zal worden. Volgens de systeembouwers is de vraag naar XP vooral bij particuliere en kleinzakelijke gebruikers nog groot. Microsoft was helaas niet beschikbaar om duidelijkheid te scheppen over de termijn waarop XP voor oem's uitgefaseerd zal worden.
Bron: Tweakers

Die vieze pipo's van Microsoft gaan nu echt het totaal mislukte Windows Vista aan de gebruiker opdringen. Walgelijk bedrijf is het ook. XP werkt prima, en dat vinden veruit de meeste computergebruikers, en die zitten niet op Vista te wachten. Ik hoop dat Kroes weer in actie komt, die is de enige die wat doet tegen het schorrie morrie dat bij dit bedrijf werkt.
pi_48300135
Kan er bij de filtering ook geen filter op pberends gemaakt worden
pi_48300143
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Die vieze pipo's van Microsoft gaan nu echt het totaal mislukte Windows Vista aan de gebruiker opdringen. Walgelijk bedrijf is het ook. XP werkt prima, en dat vinden veruit de meeste computergebruikers, en die zitten niet op Vista te wachten. Ik hoop dat Kroes weer in actie komt, die is de enige die wat doet tegen het schorrie morrie dat bij dit bedrijf werkt.
Ik snap je probleem niet. Nieuwe pc's zijn toch snel genoeg voor die nieuwe bouw-pc's?
pi_48300159
Vista is inderdaad stom.

Die "3D" functie is belachelijk.
pi_48300162
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:33 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ja, sorry, hier zakt je broek toch vanaf. Geen wonder dat mensen de kriebels krijgen bij bedrijven als Microsoft.
pi_48300183
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:34 schreef Logitik het volgende:

[..]

Ik snap je probleem niet. Nieuwe pc's zijn toch snel genoeg voor die nieuwe bouw-pc's?
Ik wil een snel besturingssysteem op een snelle pc. Niet een slomer besturingssysteem op een snelle pc, puur omdat de pc het aankan.
pi_48300207
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:33 schreef Ranja_Ranja het volgende:
en dan? je kan geen topics weg filteren hoor
pi_48300223
Ik ben zelf ook bouwer en vind dit echt belachelijk. XP draait lekker en waarom zou je mensen die keuze niet laten houden? We hebben op een paar PC's Vista geinstalleerd en het crasht om de haverklap. Totdat SP1 uit is wordt er hier geen Vista aangeraden aan klanten
pi_48300310
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:37 schreef TwyLight het volgende:

[..]

en dan? je kan geen topics weg filteren hoor
Het was maar een grap hoor, daar hoef je niet serieus op te reageren.
pi_48300339
Ik wil dus een laptop kopen voor school (voor september), maar alles wat ik op internet vind is voorzien van Vista (de goedkoopste versie meestal waarmee je weinig kan, zoals XP home). En aangezien zelfbouw bij laptops niet bepaald goedkoop is, zal ik dus waarschijnlijk eerst de pc mogen formatteren.
pi_48300354
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:42 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik wil dus een laptop kopen voor school (voor september), maar alles wat ik op internet vind is voorzien van Vista (de goedkoopste versie meestal). En aangezien zelfbouw bij laptops niet bepaald goedkoop is, zal ik dus waarschijnlijk eerst de pc mogen formatteren.
Lekker naadje, je betaald bij een laptop zo 100 euri voor die Vista. Of nog meer...
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:43:49 #12
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_48300385
Ik ben benieuwd of hier hetzelfde gaat gebeuren als in Duitsland. Daar is een levendige handel in tweedehands XP licenties ontstaan, en het bedrijf in kwestie heeft inmiddels een rechtszaak tegen MS overleefd en mag doorgaan met het verkopen van XP. Nu zal dat bij OEM pc's wat lastiger worden, maar je kunt altijd een pc zonder OS kopen en XP tweedehands aanschaffen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_48300388
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik wil een snel besturingssysteem op een snelle pc. Niet een slomer besturingssysteem op een snelle pc, puur omdat de pc het aankan.
Zet er 98SE op, wel met 98Lite natuurlijk. Moet je eens zien hoe snel alles gaat ...
pi_48300451
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Lekker naadje, je betaald bij een laptop zo 100 euri voor die Vista. Of nog meer...
Ik wilde de prijs van vista opzoeken, en op internet zijn de eerste 10 links "Don't buy vista" en "10 reasons not to buy Vista"
http://www.google.nl/search?q=buy%20vista%20
pi_48300553
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:35 schreef IHVK het volgende:
Vista is inderdaad stom.

Die "3D" functie is belachelijk.
Inderdaad, "ziet er wel leuk uit". En dan? Ga je er de hele dag naar zitten turen?
pi_48300590
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:43 schreef Riparius het volgende:

[..]

Zet er 98SE op, wel met 98Lite natuurlijk. Moet je eens zien hoe snel alles gaat ...
Whuahaha

XP heeft tegenover 98 zeker meerwaarde. Vista tegenover XP totaal geen. Ben zelf ook werkzaam in de ICT en mijn directeur heeft de snelste laptop van hp die er is, met alles erop en eraan, 2 gig intern en we hebben de blauwe schermen al gezien. Wel diep blauw, dat dan weer wel..
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:52:18 #17
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_48300618
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:31 schreef pberends het volgende:

[..]

hoezo opdringen je kunt ook linux op die pc's zetten, het is je eigen keus.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:57:45 #18
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_48300764
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:52 schreef WallOfStars het volgende:

[..]

ja precies, en je kan er ook gewoon zelf XP opflikkeren
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_48300767
quote:

[..]

Wordt de manier van handelen van M$ er dan beter op?
pi_48300880
quote:

[..]

Feit is dat de meeste computermakers de pc al voorzien van een OS, en meestal is dat Windows. Bij laptops is het zelfs nog erger, aangezien je (bijna) nergens een laptop zonder windows kunt krijgen.
En je kunt het er wel opzetten, maar je betaalt wel voor en versie van windows die je niet wilt.
pi_48301063
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:37 schreef jochem8 het volgende:
Ik ben zelf ook bouwer en vind dit echt belachelijk. XP draait lekker en waarom zou je mensen die keuze niet laten houden? We hebben op een paar PC's Vista geinstalleerd en het crasht om de haverklap. Totdat SP1 uit is wordt er hier geen Vista aangeraden aan klanten
Vista wordt veel beter dan XP (na de uitgave van service pack III voor Vista, ik denk medio 2010).

Even geduld nog.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_48301203
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:01 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Feit is dat de meeste computermakers de pc al voorzien van een OS, en meestal is dat Windows. Bij laptops is het zelfs nog erger, aangezien je (bijna) nergens een laptop zonder windows kunt krijgen.
En je kunt het er wel opzetten, maar je betaalt wel voor en versie van windows die je niet wilt.
Inderdaad. Die Vista-fanboys hier weten weer mooi in het straatje van Microsoft te praten. Feit is gewoon dat veel systeembouwers standaard een OS meeleveren, en als XP niet te leveren is, wordt dat dus Vista. Iets wat veel gebruikers 1) niet willen 2) al helemaal niet voor willen betalen. Maar je hebt soms geen keus.
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:28:51 #23
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_48301794
Geef dan de systeembouwers de schuld dat ze aan het kontlikken zijn bij Microsoft.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_48301858
Ik draai vista x64 nu en het werkt heerlijk
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_48302306
Lang leve macintosh

Met Windows XP in parallels
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo