abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48332046
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wel voor marginalisering en discriminatie. Niet als vervolging.
Dus?
Discriminatie vanuit staatswege is okay?
Nou mooi, gaan we moslims ook maar eens uitsluiten van overheidsfuncties hier. Ik begrijp dat je Wilders gestemd hebt?
quote:
Saoudi-Arabie wordt toch niet genoemd in de Koran?
Overigens, is Vaticaanstad exemplarisch voor alle Christelijke landen?
Zeker voor alle Katholieke landen is de link niet te ontkennen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:08:10 #252
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48332193
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De enige correcte vergelijking zou zijn:
Moslims vinden het niet leuk als je een kerk bouwt voor de ka'aba. Niet jouw knullige vergelijking.
[..]
Laten we de discussie zuiver houden: we hadden het over heilige plaatsen die in heilige boeken worden genoemd.
quote:
Amper.
[..]
Bron?
Schommelend tussen de vijfduizend en vijfentwintigduizend. Bron: Manashe Harrel, "The Jewish Presence in Jerusalem through the Ages" in Sinai and Oestericcher, eds., Jerusalem, John Day, 1974
quote:
Ja. Vervelend, crimineel rondtrekkend tuig wat niemand wil hebben.
Zigeuners, da's een ethnische term.
Overigens was het tuig dat er al woonde voor de immigranten kwamen.
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:10:19 #253
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48332263
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus?
Discriminatie vanuit staatswege is okay?
Nou mooi, gaan we moslims ook maar eens uitsluiten van overheidsfuncties hier. Ik begrijp dat je Wilders gestemd hebt?
[..]
Lees je wel goed? Zeg ik ergens dat ik voor discriminatie ben?
Overigens worden alle gelovigen van overheidswege gediscrimineerd in Turkije. Openlijk belijdende moslims komen er ook niet in bij de overheid.

Zie jij soms het verschil niet tussen discrimineren en vervolgen?
quote:
Zeker voor alle Katholieke landen is de link niet te ontkennen.
Het is in Polen erger dan in Vaticaanstad met het antisemitisme, er woont tegenwoordig zelfs een rabbi. Alleen de discriminatie (vervolging ) tegen vrouwen is er nog onverminderd.
pi_48332381
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Laten we de discussie zuiver houden: we hadden het over heilige plaatsen die in heilige boeken worden genoemd.
[..]
Nee, daar hadden WE het niet over.
quote:
Bron?
Schommelend tussen de vijfduizend en vijfentwintigduizend. Bron: Manashe Harrel, "The Jewish Presence in Jerusalem through the Ages" in Sinai and Oestericcher, eds., Jerusalem, John Day, 1974
Schommelend tussen de 5 en 25.000 wat?

Het was een onbelangrijke buitenpost:
Late Ottoman Period (1800s-1917)

Jews in Jerusalem 1895The modern history of Jerusalem began in the mid-nineteenth century, with the decline of the Ottoman Empire. At that time, the city was a backwater, with a population that did not exceed 8,000. Nevertheless, it was, even then, an extremely heterogeneous city because of its significance to Judaism, Christianity, and Islam. The population was divided into four major communities - Jewish, Christian, Muslim, and Armenian - and the first three of these could be further divided into countless subgroups, based on precise religious affiliation or country of origin. An example of this would be the Church of the Holy Sepulchre, which was meticulously partitioned between the Greek Orthodox, Catholic, Armenian, Coptic, and Ethiopian churches. Tensions between the groups ran so deep that the keys to the shrine were kept with a 'neutral' Muslim family for safekeeping.

At that time, the communities were located mainly around their primary shrines. The Muslim community surrounded the Haram ash-Sharif or Temple Mount (northeast), the Christians lived mainly in the vicinity of the Church of the Holy Sepulchre (northwest), the Jews lived mostly on the slope above the Western Wall (southeast), and the Armenians lived near the Zion Gate (southwest). In no way was this division exclusive, however, it did form the basis of the four quarters during the British Mandate period (1917-1948).

http://en.wikipedia.org/w(...)iod_.281800s-1917.29
quote:
Zigeuners, da's een ethnische term.
Overigens was het tuig dat er al woonde voor de immigranten kwamen.
Welnee dat is geen etnische term. Het is een term die gebruikt wordt voor allerhande rondtrekkend tuig.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48332425
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 20:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Accoord, tot zo ver zijn we het met elkaar eens.
Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik denk dat het een rol is gaan spelen na het Nasseristische tijdperk. Als eerst de beweegredenen nationalistisch-arabisch van aard was, dan kan later Jeruzalem uitstekend als opruiingsexcuss zijn gebruikt voor de conservatievere gelovigen.
Interessant punt.
Prima. Ik zou de mening van Triggershot hier ook wel over willen horen. Misschien komt hij nog wel even langs.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:23:41 #256
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48332680
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee, daar hadden WE het niet over.
[..]
Jij hebt echt de attentiespanne van een goudvis met een crackverslaving.
quote:
Schommelend tussen de 5 en 25.000 wat?
Inwoners. En dat spreekt het onderstaande gedeelte niet tegen:
quote:
Het was een onbelangrijke buitenpost:
Late Ottoman Period (1800s-1917)

Jews in Jerusalem 1895The modern history of Jerusalem began in the mid-nineteenth century, with the decline of the Ottoman Empire. At that time, the city was a backwater, with a population that did not exceed 8,000. Nevertheless, it was, even then, an extremely heterogeneous city because of its significance to Judaism, Christianity, and Islam. The population was divided into four major communities - Jewish, Christian, Muslim, and Armenian - and the first three of these could be further divided into countless subgroups, based on precise religious affiliation or country of origin. An example of this would be the Church of the Holy Sepulchre, which was meticulously partitioned between the Greek Orthodox, Catholic, Armenian, Coptic, and Ethiopian churches. Tensions between the groups ran so deep that the keys to the shrine were kept with a 'neutral' Muslim family for safekeeping.

At that time, the communities were located mainly around their primary shrines. The Muslim community surrounded the Haram ash-Sharif or Temple Mount (northeast), the Christians lived mainly in the vicinity of the Church of the Holy Sepulchre (northwest), the Jews lived mostly on the slope above the Western Wall (southeast), and the Armenians lived near the Zion Gate (southwest). In no way was this division exclusive, however, it did form the basis of the four quarters during the British Mandate period (1917-1948).

http://en.wikipedia.org/w(...)iod_.281800s-1917.29
[..]
Welnee dat is geen etnische term. Het is een term die gebruikt wordt voor allerhande rondtrekkend tuig.
Waren de Palestijnen dan nomadisch?
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:26:37 #257
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48332789
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:15 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Prima. Ik zou de mening van Triggershot hier ook wel over willen horen. Misschien komt hij nog wel even langs.
Ik ben ook wel benieuwd. Hebben we trouwens hardcore antisemieten op Fok?
pi_48332929
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij hebt echt de attentiespanne van een goudvis met een crackverslaving.
Wil je je moeder hier buiten houden?
quote:
Inwoners. En dat spreekt het onderstaande gedeelte niet tegen:
Dus? Dat heeft Staphorst ook en is dat opeens een belangrijke stad?
Jij had het trouwens over bedevaartsoord.
quote:
Waren de Palestijnen dan nomadisch?
Het gros van wat nu Palestijnen genoemd wordt zijn nakomelingen van tuig dat Jordanie uitgeflikkerd is omdat de situatie dat mooi toeliet.
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:35:57 #259
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48333118
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dus? Dat heeft Staphorst ook en is dat opeens een belangrijke stad?
Jij had het trouwens over bedevaartsoord.
[..]
Ja, dat heb ik in jouw citaat hierboven vet gemaakt.
quote:
Het gros van wat nu Palestijnen genoemd wordt zijn nakomelingen van tuig dat Jordanie uitgeflikkerd is omdat de situatie dat mooi toeliet.
Dus jij noemt mensen wier land onteigend wordt graag zigeuners?
pi_48333142
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd. Hebben we trouwens hardcore antisemieten op Fok?
Jazeker en ze zullen jou ook wel zijn opgevallen, maar ik noem geen namen. Voor de goede orde wil ik wel even melden, dat ik van Triggershot nooit antisemitische uitlatingen heb gelezen. Ik ken hem enkel als een prettige en respectvolle discussiepartner met veel kennis op het gebied van de islam.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:37:54 #261
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48333176
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:36 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Jazeker en ze zullen jou ook wel zijn opgevallen, maar ik noem geen namen. Voor de goede orde wil wel even melden, dat ik van Triggershot nooit antisemitische uitlatingen heb gelezen. Ik ken hem enkel als een prettige en respectvolle discussiepartner met veel kennis op het gebied van de islam.
Heh. Je moet weten dat ik van de dommere users (je weet wel over welke mensen ik het heb) de reacties niet eens lees.
Ik bedoel: hebben we ook wat intelligentere antisemieten?
pi_48333309
Ik heb hier nog geen antisemieten gezien.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_48333333
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:35 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik in jouw citaat hierboven vet gemaakt.
[..]

Dus jij noemt mensen wier land onteigend wordt graag zigeuners?
Maak je je trouwens ook zo druk om de miljoenen Duitsers, Polen usw die in dezelfde tijd op veel VEEL grotere schaal van hun land onteigend zijn?

En het gros van de Palestijnen is trouwens niet afkomstig uit wat nu Israel is, maar zijn Jordanie uitgeflikkerd na een bomaanslag op de Jordaanse koning.
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:43:08 #264
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48333346
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:42 schreef retteketet het volgende:
Ik heb hier nog geen antisemieten gezien.
Ja, ene Funkmeister, toch? En Meki ziet ook het verschil tussen "joden" en "israelische soldaten" niet altijd even scherp...
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:45:25 #265
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48333422
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maak je je trouwens ook zo druk om de miljoenen Duitsers, Polen usw die in dezelfde tijd op veel VEEL grotere schaal van hun land onteigend zijn?
Natuurlijk.
quote:
En het gros van de Palestijnen is trouwens niet afkomstig uit wat nu Israel is, maar zijn Jordanie uitgeflikkerd na een bomaanslag op de Jordaanse koning.
Plus van de joodse palestijnen die uit de regio naar Jeruzalem trokken, ja.
pi_48333423
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Heh. Je moet weten dat ik van de dommere users (je weet wel over welke mensen ik het heb) de reacties niet eens lees.
Ik bedoel: hebben we ook wat intelligentere antisemieten?
Helaas wel. Vaak zijn ze uitstekend in staat om hun antisemitisme te verbergen. Nogmaals ik noem geen namen. Ik reken jou daar overigens niet bij, mocht je dat onverhoopt denken.
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:47:38 #267
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48333502
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:45 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Helaas wel. Vaak zijn ze uitstekend in staat om hun antisemitisme te verbergen. Nogmaals ik noem geen namen. Ik reken jou daar overigens niet bij, mocht je dat onverhoopt denken.
Nou, dat mag ik hopen, anders krijg ik slaag van mijn schoonzus, mijn scharrel en mijn beste vriendin.
pi_48333651
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou, dat mag ik hopen, anders krijg ik slaag van mijn schoonzus, mijn scharrel en mijn beste vriendin.
Gelukkig maar.
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:53:34 #269
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48333730
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Gelukkig maar.
Hetgeen overigens niet zegt dat het er bij debatten zo nu en dan niet flink heftig aan toe gaat thuis.
pi_48333878
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hetgeen overigens niet zegt dat het er bij debatten zo nu en dan niet flink heftig aan toe gaat thuis.
Tja, maak ik ook vaak mee in mijn omgeving. Als kind was ik al berucht vanwege het beginnen van discussies, waar volwassenen niet altijd evenveel zin in hadden.
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:58:22 #271
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48333921
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:57 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Tja, maak ik ook vaak mee in mijn omgeving. Als kind was ik al berucht vanwege het beginnen van discussies, waar volwassenen niet altijd evenveel zin in hadden.
Vooral in Israel zelf niet. Daarbuiten wel, hoor.
pi_48334022
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Vooral in Israel zelf niet. Daarbuiten wel, hoor.
Ik kan je even niet volgen.
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:15:38 #273
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48334471
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:01 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik kan je even niet volgen.
Toen ik daar was had bijna niemand zin in een vlammend debat.
"Kom nou maar eten", zeiden ze overal afkeurend. "En hou je mond."
pi_48334680
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

Toen ik daar was had bijna niemand zin in een vlammend debat.
"Kom nou maar eten", zeiden ze overal afkeurend. "En hou je mond."
Aha. Er ontbrak een stukje achtergrondinformatie. Ik vermoed dat veel discussies juist onder het eten worden gevoerd.
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:23:43 #275
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48334741
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:21 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Aha. Er ontbrak een stukje achtergrondinformatie. Ik vermoed dat veel discussies juist onder het eten worden gevoerd.
Iets omslachtiger dan hier. Mijn moeder heeft wel eens een asperge naar mijn schoonzusje gegooid. Alles in goede zin, natuurlijk.
pi_48334830
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

Iets omslachtiger dan hier. Mijn moeder heeft wel eens een asperge naar mijn schoonzusje gegooid. Alles in goede zin, natuurlijk.
Mijn moeder heeft een keer mijn vader met een knijpfles tomatenketchup eronder gespoten. Gelukkig kon hij er ook zelf om lachen. Zo maak je nog een keer wat mee.
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:30:54 #277
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48334936
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:27 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft een keer mijn vader met een knijpfles tomatenketchup eronder gespoten. Gelukkig kon hij er ook zelf om lachen. Zo maak je nog een keer wat mee.
En welke van de twee was van mening dat pan-arabisch nationalisme zoals die populair is gemaakt door Nasser de basis legt van antizionisme dat uitmondt in antisemitisme?
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:51:00 #278
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48335575
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:51 schreef buachaille het volgende:

[..]

bron.www.rtl.nl
Verbaast me niets na een andere terrorist een leerstoel te hebben gegeven aan de Erasmus-Universiteit Tariq Ramadan gasthoogleraar aan de Erasmus Universiteit bereidt Nederland nu een warm welkom voor een andere massamoordenaar. Het wordt tijd voor een "polder patriot act" waardoor dit soort ongedierte wordt geweerd. Hopelijk wordt de politiek (of justitie) op tijd wakker.
De huidige CDA'ers zijn rechtser en verstandiger dan die intens seniele van Agt hoor
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2007 @ 23:01:21 #279
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48335861
Hef de bezetting op. Dan heeft Ismail Haniyah geen poot meer om op te staan.
pi_48335906
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:30 schreef Floripas het volgende:

[..]

En welke van de twee was van mening dat pan-arabisch nationalisme zoals die populair is gemaakt door Nasser de basis legt van antizionisme dat uitmondt in antisemitisme?
Het onderwerp van de discussie is mij niet bijgebleven.
pi_48337117
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:01 schreef NorthernStar het volgende:
Precies!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48337383
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 02:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb ook genoeg israelische vrienden om te weten dat ze de islamieten minder haten dan de islamieten hen. het moet dan ook wel als je de koran moet geloven.
Gooh lees even een dagje de Talmoed
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:55:00 #283
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48337412
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:53 schreef Meki het volgende:

[..]

En wat staat daar over moslims in?
pi_48337479
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

En wat staat daar over moslims in?
daar staat in dat alle Niet-gelovigen lager dan een varken zijn
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_48337489
@ zoalshetis: dan ben je in de ideale positie om die mensen eens een babbeltje te laten maken met elkaar.!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 15 april 2007 @ 00:18:57 #286
9902 Lestat
the vampire...
pi_48338113
Ik vind het een zeer goed idee om deze vrijheidsstrijder op 5 mei uit te nodigen. Hij voert immers hetzelfde gevecht als onze eigen verzetshelden uit 40-45.
Memento Mori
pi_48340132
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:15 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ach, de joden zijn anders ook lekker bezig in deze tijden
De betekenis van vijf mei is aan jou zeer wel besteed. Haast je, het Van Goghmonument bestaat nog, doe er iets aan!
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_48340139
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:18 schreef Lestat het volgende:
Ik vind het een zeer goed idee om deze vrijheidsstrijder op 5 mei uit te nodigen. Hij voert immers hetzelfde gevecht als onze eigen verzetshelden uit 40-45.
Jij was historicus in opleiding, toch?
pi_48340176
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:34 schreef The_Langolier het volgende:

[..]

Goh, hoe denk je dat dat komt...
Suezcrisis
Die is al enige tijd voorbij.
quote:
Zesdaagse Oorlog
Tja, het blijven slechte verliezers, terwijl ze zo langzamerhand toch wel aan hun eeuwig echec gewend zouden moeten zijn .
quote:
kernwapens.
Waarmee ogenblikkelijk heel Irak van de kaart werd geblazen toen de Scudraketten neerkwamen en waarmee dagelijks een Palestijns dorp wordt vernietigd.
Israelische soldaten die Palestijnen als menselijk schild gebruikten, zijn ter verantwoording geroepen. Denk je dat zoiets in omgekeerde vorm onder een Hamasregering zou gebeuren? Of, voor de historische analfabeten onder ons, hoe vaak is zoiets bij de Wehrmacht voorgekomen?
pi_48340192
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, ene Funkmeister, toch? En Meki ziet ook het verschil tussen "joden" en "israelische soldaten" niet altijd even scherp...
Ho ho van Meki moeten we die in het vervolg "de Zionistische baby-moordenaars" noemen. Helaas is Meki ook te dom om een volwaardig antisemiet te zijn.

pi_48340230
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:01 schreef NorthernStar het volgende:
Tja, het is inmiddels zo erg dat Israel de bezetting niet eens kan opheffen zoder de medewerking van Hamas. Dat is dan ook het eigenlijke doel van Hamas (naast "de vernietiging van Israel"), het laten voortbestaan van de huidige situatie, in een vrije en welvarende staat zou namelijk niemand achter ze aan willen lopen.

pi_48340252
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:53 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik zou het knap vinden als daar zaken over palesteinen/moslims instaan

pi_48340292
quote:
Kom eens met een echte bron. Amnesty ofzo.
Ja, of een VNrapport!
pi_48340329
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat christenvervolgingen in de Umma bijna alleen maar voorkomen in Saoudi-Arabië en Iran.
Pakistan, Nigeria, Indonesie, de Palestijnse gebieden, etc.
pi_48340407
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 20:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Rome ook niet, en toch vinden katholieken het niet leuk als je een moskee op het St. Pieterplein bouwt.
Precies, Rome was een heidense stad en Jeruzalem kwam tot stand onder Joodse heerschappij. Dat is de enige manier waarop deze vergelijking valide is.
pi_48340437
quote:
Op zondag 15 april 2007 02:30 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ach, onze vriendelijke buurtscharrelaar begint daar altijd over te bazelen wanneer 'ie zin heeft de discussie te laten ontsporen. Je kunt hem (zoals gewoonlijk) het beste negeren.
pi_48340458
quote:
Op zondag 15 april 2007 02:30 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

duh, d'r is er eentje wakker ..

uiteraard hebben ze het niet over moslims in de talmoed, en net zo min over christenen .. daar hebben ze het gewoon over "de ongelovigen", lager dan honden en varkens, die te vuur en te zwaard vernietigd moeten worden als ze zich niet aan de heer van het volk Israël onderwerpen .. Hij heeft er zelf ook nog behoorlijk aan bij gedragen als je de oude verhalen zo na leest, Jericho, Sodom, Gommorha ..
pleased to meet you
pi_48340471
quote:
Op zondag 15 april 2007 02:53 schreef moussie het volgende:
uiteraard hebben ze het niet over moslims in de talmoed, en net zo min over christenen .. daar hebben ze het gewoon over "de ongelovigen", lager dan honden en varkens, die te vuur en te zwaard vernietigd moeten worden als ze zich niet aan de heer van het volk Israël onderwerpen ..
Waar staat dat precies?
pi_48340486
quote:
Op zondag 15 april 2007 02:49 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ach, onze vriendelijke buurtscharrelaar begint daar altijd over te bazelen wanneer 'ie zin heeft de discussie te laten ontsporen. Je kunt hem (zoals gewoonlijk) het beste negeren.
Tja, de modjes vinden hem tof, ik denk dat ze een stuk minder zinloos werk, en beter topics, hadden als ze hem eens op vakantie stuurden.

Ik ga gewoon pleiten voor een nieuw sub-forum [MEKI] Met zo'n leuke onschrijving in de forumindex: "Een analfabeet forum waar huiskamers extremisme, racisme, drogredenen en veel geschreeuw hoogtij vieren." Mag iedereen die [NWS] en [POL] verneukt elkaar daar het leven zuur gaan maken.

pi_48340496
quote:
Op zondag 15 april 2007 02:53 schreef moussie het volgende:

[..]

duh, d'r is er eentje wakker ..

uiteraard hebben ze het niet over moslims in de talmoed, en net zo min over christenen .. daar hebben ze het gewoon over "de ongelovigen", lager dan honden en varkens, die te vuur en te zwaard vernietigd moeten worden als ze zich niet aan de heer van het volk Israël onderwerpen .. Hij heeft er zelf ook nog behoorlijk aan bij gedragen als je de oude verhalen zo na leest, Jericho, Sodom, Gommorha ..
Ja mens dat weet ik wel....

...maar Meki niet

Voor de rest van de beweringen uit je post zou een verwijzing naar de betreffende passages passend zijn

[ Bericht 10% gewijzigd door Pony-Lover op 15-04-2007 03:05:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')