Dus?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wel voor marginalisering en discriminatie. Niet als vervolging.
Zeker voor alle Katholieke landen is de link niet te ontkennen.quote:Saoudi-Arabie wordt toch niet genoemd in de Koran?
Overigens, is Vaticaanstad exemplarisch voor alle Christelijke landen?
Laten we de discussie zuiver houden: we hadden het over heilige plaatsen die in heilige boeken worden genoemd.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De enige correcte vergelijking zou zijn:
Moslims vinden het niet leuk als je een kerk bouwt voor de ka'aba. Niet jouw knullige vergelijking.
[..]
Bron?quote:Amper.
[..]
Zigeuners, da's een ethnische term.quote:Ja. Vervelend, crimineel rondtrekkend tuig wat niemand wil hebben.
Lees je wel goed? Zeg ik ergens dat ik voor discriminatie ben?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus?
Discriminatie vanuit staatswege is okay?
Nou mooi, gaan we moslims ook maar eens uitsluiten van overheidsfuncties hier. Ik begrijp dat je Wilders gestemd hebt?
[..]
Het is in Polen erger dan in Vaticaanstad met het antisemitisme, er woont tegenwoordig zelfs een rabbi. Alleen de discriminatie (vervolgingquote:Zeker voor alle Katholieke landen is de link niet te ontkennen.
Nee, daar hadden WE het niet over.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Laten we de discussie zuiver houden: we hadden het over heilige plaatsen die in heilige boeken worden genoemd.
[..]
Schommelend tussen de 5 en 25.000 wat?quote:Bron?
Schommelend tussen de vijfduizend en vijfentwintigduizend. Bron: Manashe Harrel, "The Jewish Presence in Jerusalem through the Ages" in Sinai and Oestericcher, eds., Jerusalem, John Day, 1974
Welnee dat is geen etnische term. Het is een term die gebruikt wordt voor allerhande rondtrekkend tuig.quote:Zigeuners, da's een ethnische term.
Overigens was het tuig dat er al woonde voor de immigranten kwamen.
Prima. Ik zou de mening van Triggershot hier ook wel over willen horen. Misschien komt hij nog wel even langs.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Accoord, tot zo ver zijn we het met elkaar eens.
Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik denk dat het een rol is gaan spelen na het Nasseristische tijdperk. Als eerst de beweegredenen nationalistisch-arabisch van aard was, dan kan later Jeruzalem uitstekend als opruiingsexcuss zijn gebruikt voor de conservatievere gelovigen.
Interessant punt.
Jij hebt echt de attentiespanne van een goudvis met een crackverslaving.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, daar hadden WE het niet over.
[..]
Inwoners. En dat spreekt het onderstaande gedeelte niet tegen:quote:Schommelend tussen de 5 en 25.000 wat?
Waren de Palestijnen dan nomadisch?quote:Het was een onbelangrijke buitenpost:
Late Ottoman Period (1800s-1917)
Jews in Jerusalem 1895The modern history of Jerusalem began in the mid-nineteenth century, with the decline of the Ottoman Empire. At that time, the city was a backwater, with a population that did not exceed 8,000. Nevertheless, it was, even then, an extremely heterogeneous city because of its significance to Judaism, Christianity, and Islam. The population was divided into four major communities - Jewish, Christian, Muslim, and Armenian - and the first three of these could be further divided into countless subgroups, based on precise religious affiliation or country of origin. An example of this would be the Church of the Holy Sepulchre, which was meticulously partitioned between the Greek Orthodox, Catholic, Armenian, Coptic, and Ethiopian churches. Tensions between the groups ran so deep that the keys to the shrine were kept with a 'neutral' Muslim family for safekeeping.
At that time, the communities were located mainly around their primary shrines. The Muslim community surrounded the Haram ash-Sharif or Temple Mount (northeast), the Christians lived mainly in the vicinity of the Church of the Holy Sepulchre (northwest), the Jews lived mostly on the slope above the Western Wall (southeast), and the Armenians lived near the Zion Gate (southwest). In no way was this division exclusive, however, it did form the basis of the four quarters during the British Mandate period (1917-1948).
http://en.wikipedia.org/w(...)iod_.281800s-1917.29
[..]
Welnee dat is geen etnische term. Het is een term die gebruikt wordt voor allerhande rondtrekkend tuig.
Ik ben ook wel benieuwd. Hebben we trouwens hardcore antisemieten op Fok?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:15 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Prima. Ik zou de mening van Triggershot hier ook wel over willen horen. Misschien komt hij nog wel even langs.![]()
Wil je je moeder hier buiten houden?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij hebt echt de attentiespanne van een goudvis met een crackverslaving.
Dus? Dat heeft Staphorst ook en is dat opeens een belangrijke stad?quote:Inwoners. En dat spreekt het onderstaande gedeelte niet tegen:
Het gros van wat nu Palestijnen genoemd wordt zijn nakomelingen van tuig dat Jordanie uitgeflikkerd is omdat de situatie dat mooi toeliet.quote:Waren de Palestijnen dan nomadisch?
Ja, dat heb ik in jouw citaat hierboven vet gemaakt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dus? Dat heeft Staphorst ook en is dat opeens een belangrijke stad?
Jij had het trouwens over bedevaartsoord.
[..]
Dus jij noemt mensen wier land onteigend wordt graag zigeuners?quote:Het gros van wat nu Palestijnen genoemd wordt zijn nakomelingen van tuig dat Jordanie uitgeflikkerd is omdat de situatie dat mooi toeliet.
Jazeker en ze zullen jou ook wel zijn opgevallen, maar ik noem geen namen. Voor de goede orde wil ik wel even melden, dat ik van Triggershot nooit antisemitische uitlatingen heb gelezen. Ik ken hem enkel als een prettige en respectvolle discussiepartner met veel kennis op het gebied van de islam.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd. Hebben we trouwens hardcore antisemieten op Fok?
Heh. Je moet weten dat ik van de dommere users (je weet wel over welke mensen ik het heb) de reacties niet eens lees.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:36 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jazeker en ze zullen jou ook wel zijn opgevallen, maar ik noem geen namen. Voor de goede orde wil wel even melden, dat ik van Triggershot nooit antisemitische uitlatingen heb gelezen. Ik ken hem enkel als een prettige en respectvolle discussiepartner met veel kennis op het gebied van de islam.
Maak je je trouwens ook zo druk om de miljoenen Duitsers, Polen usw die in dezelfde tijd op veel VEEL grotere schaal van hun land onteigend zijn?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik in jouw citaat hierboven vet gemaakt.
[..]
Dus jij noemt mensen wier land onteigend wordt graag zigeuners?
Ja, ene Funkmeister, toch? En Meki ziet ook het verschil tussen "joden" en "israelische soldaten" niet altijd even scherp...quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:42 schreef retteketet het volgende:
Ik heb hier nog geen antisemieten gezien.
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maak je je trouwens ook zo druk om de miljoenen Duitsers, Polen usw die in dezelfde tijd op veel VEEL grotere schaal van hun land onteigend zijn?
Plus van de joodse palestijnen die uit de regio naar Jeruzalem trokken, ja.quote:En het gros van de Palestijnen is trouwens niet afkomstig uit wat nu Israel is, maar zijn Jordanie uitgeflikkerd na een bomaanslag op de Jordaanse koning.
Helaas wel. Vaak zijn ze uitstekend in staat om hun antisemitisme te verbergen. Nogmaals ik noem geen namen. Ik reken jou daar overigens niet bij, mocht je dat onverhoopt denken.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heh. Je moet weten dat ik van de dommere users (je weet wel over welke mensen ik het heb) de reacties niet eens lees.
Ik bedoel: hebben we ook wat intelligentere antisemieten?
Nou, dat mag ik hopen, anders krijg ik slaag van mijn schoonzus, mijn scharrel en mijn beste vriendin.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:45 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Helaas wel. Vaak zijn ze uitstekend in staat om hun antisemitisme te verbergen. Nogmaals ik noem geen namen. Ik reken jou daar overigens niet bij, mocht je dat onverhoopt denken.
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, dat mag ik hopen, anders krijg ik slaag van mijn schoonzus, mijn scharrel en mijn beste vriendin.![]()
Hetgeen overigens niet zegt dat het er bij debatten zo nu en dan niet flink heftig aan toe gaat thuis.quote:
Tja, maak ik ook vaak mee in mijn omgeving. Als kind was ik al berucht vanwege het beginnen van discussies, waar volwassenen niet altijd evenveel zin in hadden.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hetgeen overigens niet zegt dat het er bij debatten zo nu en dan niet flink heftig aan toe gaat thuis.
Vooral in Israel zelf niet. Daarbuiten wel, hoor.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Tja, maak ik ook vaak mee in mijn omgeving. Als kind was ik al berucht vanwege het beginnen van discussies, waar volwassenen niet altijd evenveel zin in hadden.
Ik kan je even niet volgen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vooral in Israel zelf niet. Daarbuiten wel, hoor.
Toen ik daar was had bijna niemand zin in een vlammend debat.quote:
Aha. Er ontbrak een stukje achtergrondinformatie.quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Toen ik daar was had bijna niemand zin in een vlammend debat.
"Kom nou maar eten", zeiden ze overal afkeurend. "En hou je mond."![]()
Iets omslachtiger dan hier. Mijn moeder heeft wel eens een asperge naar mijn schoonzusje gegooid. Alles in goede zin, natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Aha. Er ontbrak een stukje achtergrondinformatie.Ik vermoed dat veel discussies juist onder het eten worden gevoerd.
Mijn moeder heeft een keer mijn vader met een knijpfles tomatenketchup eronder gespoten.quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Iets omslachtiger dan hier. Mijn moeder heeft wel eens een asperge naar mijn schoonzusje gegooid. Alles in goede zin, natuurlijk.
En welke van de twee was van mening dat pan-arabisch nationalisme zoals die populair is gemaakt door Nasser de basis legt van antizionisme dat uitmondt in antisemitisme?quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft een keer mijn vader met een knijpfles tomatenketchup eronder gespoten.Gelukkig kon hij er ook zelf om lachen. Zo maak je nog een keer wat mee.
De huidige CDA'ers zijn rechtser en verstandiger dan die intens seniele van Agt hoorquote:Op vrijdag 13 april 2007 17:51 schreef buachaille het volgende:
[..]
bron.www.rtl.nl
Verbaast me niets na een andere terrorist een leerstoel te hebben gegeven aan de Erasmus-Universiteit Tariq Ramadan gasthoogleraar aan de Erasmus Universiteit bereidt Nederland nu een warm welkom voor een andere massamoordenaar. Het wordt tijd voor een "polder patriot act" waardoor dit soort ongedierte wordt geweerd. Hopelijk wordt de politiek (of justitie) op tijd wakker.![]()
Het onderwerp van de discussie is mij niet bijgebleven.quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
En welke van de twee was van mening dat pan-arabisch nationalisme zoals die populair is gemaakt door Nasser de basis legt van antizionisme dat uitmondt in antisemitisme?
Precies!quote:Op zaterdag 14 april 2007 23:01 schreef NorthernStar het volgende:
Hef de bezetting op. Dan heeft Ismail Haniyah geen poot meer om op te staan.
Gooh lees even een dagje de Talmoedquote:Op zaterdag 14 april 2007 02:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb ook genoeg israelische vrienden om te weten dat ze de islamieten minder haten dan de islamieten hen. het moet dan ook wel als je de koran moet geloven.
daar staat in dat alle Niet-gelovigen lager dan een varken zijnquote:Op zaterdag 14 april 2007 23:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
En wat staat daar over moslims in?
De betekenis van vijf mei is aan jou zeer wel besteed. Haast je, het Van Goghmonument bestaat nog, doe er iets aan!quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:15 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ach, de joden zijn anders ook lekker bezig in deze tijden
Jij was historicus in opleiding, toch?quote:Op zondag 15 april 2007 00:18 schreef Lestat het volgende:
Ik vind het een zeer goed idee om deze vrijheidsstrijder op 5 mei uit te nodigen. Hij voert immers hetzelfde gevecht als onze eigen verzetshelden uit 40-45.
Die is al enige tijd voorbij.quote:Op zaterdag 14 april 2007 00:34 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Goh, hoe denk je dat dat komt...
Suezcrisis
Tja, het blijven slechte verliezers, terwijl ze zo langzamerhand toch wel aan hun eeuwig echec gewend zouden moeten zijnquote:Zesdaagse Oorlog
Waarmee ogenblikkelijk heel Irak van de kaart werd geblazen toen de Scudraketten neerkwamen en waarmee dagelijks een Palestijns dorp wordt vernietigd.quote:kernwapens.
Ho hoquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, ene Funkmeister, toch? En Meki ziet ook het verschil tussen "joden" en "israelische soldaten" niet altijd even scherp...
Tja, het is inmiddels zo erg dat Israel de bezetting niet eens kan opheffen zoder de medewerking van Hamas. Dat is dan ook het eigenlijke doel van Hamas (naast "de vernietiging van Israel"), het laten voortbestaan van de huidige situatie, in een vrije en welvarende staat zou namelijk niemand achter ze aan willen lopen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 23:01 schreef NorthernStar het volgende:
Hef de bezetting op. Dan heeft Ismail Haniyah geen poot meer om op te staan.
Ja, of een VNrapport!quote:Kom eens met een echte bron. Amnesty ofzo.
Pakistan, Nigeria, Indonesie, de Palestijnse gebieden, etc.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat christenvervolgingen in de Umma bijna alleen maar voorkomen in Saoudi-Arabië en Iran.
Precies, Rome was een heidense stad en Jeruzalem kwam tot stand onder Joodse heerschappij. Dat is de enige manier waarop deze vergelijking valide is.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Rome ook niet, en toch vinden katholieken het niet leuk als je een moskee op het St. Pieterplein bouwt.
Ach, onze vriendelijke buurtscharrelaar begint daar altijd over te bazelen wanneer 'ie zin heeft de discussie te laten ontsporen. Je kunt hem (zoals gewoonlijk) het beste negeren.quote:Op zondag 15 april 2007 02:30 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ik zou het knap vinden als daar zaken over palesteinen/moslims instaan![]()
![]()
![]()
duh, d'r is er eentje wakker ..quote:Op zondag 15 april 2007 02:30 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ik zou het knap vinden als daar zaken over palesteinen/moslims instaan![]()
![]()
![]()
Waar staat dat precies?quote:Op zondag 15 april 2007 02:53 schreef moussie het volgende:
uiteraard hebben ze het niet over moslims in de talmoed, en net zo min over christenen .. daar hebben ze het gewoon over "de ongelovigen", lager dan honden en varkens, die te vuur en te zwaard vernietigd moeten worden als ze zich niet aan de heer van het volk Israël onderwerpen ..
Tja, de modjes vinden hem tof, ik denk dat ze een stuk minder zinloos werk, en beter topics, hadden als ze hem eens op vakantie stuurden.quote:Op zondag 15 april 2007 02:49 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ach, onze vriendelijke buurtscharrelaar begint daar altijd over te bazelen wanneer 'ie zin heeft de discussie te laten ontsporen. Je kunt hem (zoals gewoonlijk) het beste negeren.
Ja mensquote:Op zondag 15 april 2007 02:53 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, d'r is er eentje wakker ..
uiteraard hebben ze het niet over moslims in de talmoed, en net zo min over christenen .. daar hebben ze het gewoon over "de ongelovigen", lager dan honden en varkens, die te vuur en te zwaard vernietigd moeten worden als ze zich niet aan de heer van het volk Israël onderwerpen .. Hij heeft er zelf ook nog behoorlijk aan bij gedragen als je de oude verhalen zo na leest, Jericho, Sodom, Gommorha ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |