Mijn mening:
als een beestje geen pijn heeft en nog happy is, ook al kan hij/zij lichamelijk niet alles meer zoals voorheen, dan is inslapen voor mij nog geen optie. Maar die inschatting is altijd moeilijk en ook erg persoonlijk.
Zo te horen is Doerak bezig aan de laatste loodjes, en gaat het (naar omstandigheden) nog goed. Waarom zo'n beestje naar de dierenarts slepen en in een ombekende omgeving laten sterven? Doerak klinkt me als een kat die heel stilletjes een keer lekker in zijn mandje de laatste adem uitblaast.
Maar, nogmaals, tis moeilijk. Mijn kat was ook ernstig ziek, de laatste avond heb ik hem nog op schoot genomen (kon zelf niet meer springen) en het beestje heeft naar lieve lust liggen spinnen. De avond daarna, toen ik thuiskwam was het helemaal mis. Janken, in een hoekje kruipen, keek wild uit zijn ogen. Hij was niet meer mijn kat, alleen het omhulsel was er nog. Aangekomen bij de dierenarts bleek hij al overleden te zijn aan wsch een inwendige bloeding. En achteraf denk ik dat hij die laatste avond bij mij ook al pijn had, maar het niet liet merken. Of juist wel liet merken door te spinnen, maar ik wist toen nog niet dat het een teken was van pijn (vandaar dat ik het nu ook bij iedere gelegenheid roep). Hij vond het evengoed heel fijn op schoot en was knuffelig als vanouds. En die laatste avond samen hebben we nog maar mooi gehad.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit