Die van mij ookquote:Op vrijdag 13 april 2007 15:46 schreef Zyggie het volgende:
Mijn poesiewoes is doodgegaan aan haar nierprobleem.![]()
"Maar je merkt dat hij geen energie heeft en zich ziek voelt, hij zwalkt 'smorgens een beetje met zijn achterpoten (kan misschien ook door de medicijnen komen, die zorgen ervoor dat de bloedvaten verwijden)"quote:Op zaterdag 14 april 2007 10:55 schreef lady-wrb het volgende:
wat ik in je verhaal mis, is medicatie. krijgt joris fortekor?
en waarom MOET je kat dat dieet eten? wat lust hij wel graag?
want neem nou van me aan dat niet of nauwelijks dieetvoer eten slechter is dan gewoon voer eten.
ik weet waar ik het over heb, want mijn kat heeft al 3 jaar ernstig chronisch nierfalen.
een half jaar heeft ze renal gehad, wat ze best lekker vond, maar daarna weigerde ze het nog te eten.
na veel gemodder en geprobeer van allerlei nierdieten, zit ze nu gewoon op kitekat en brokjes van ONE van purina (de nieruitvoering).
dat gaat nu al een hele tijd naar omstandigheden goed (met hier en daar een dip).
zorg dat de kat goed drinkt. het is de enige manier om de gifstoffen uit het lichaam weg te krijgen.
ik merk aan mijn kat dat als ze niet genoeg drinkt, ze suffig en misselijk wordt. dan zet ik meteen alle zeilen bij en spuit desnoods extra water met een spuitje in dr bekkie.
Bedankt voor het vragenquote:Op donderdag 19 april 2007 07:52 schreef lady-wrb het volgende:
hoe is het nu met joris?
Net gebeld en hij is inderdaad misselijk. Vanmorgen zat hij in zo'n kokhalshouding, maar hoefde niet over te geven maar hij geeft wel veel over.quote:Op donderdag 19 april 2007 22:41 schreef lady-wrb het volgende:
zou kunnen dat hij misselijk is. de nieren kunnen de gifstoffen niet goed meer uitscheiden. zorg dat hij goed blijft drinken.
Jeetje was zijn ontlasting zo hard?! Arme katquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:33 schreef SHE het volgende:
grappig, wij hebben dus ook een roodje met nier issues
Hij zat op Hillś en werd eigenlijk steeds zieker...ook zijn anaalkliertjes gingen eraan.
Tot ik eigenwijs werd en ik die troep niet meer gaf.
Ik heb hem op versvoeding gezet..en je raad het al.
Geen nierproblemen meer, plenty eetlust...en een gelukkige kat.
Ik weet wel dat dit niet voor iedere kat opgaat, maar probeer het eens.
Die dierenarts assistente is trouwens niet goed op de hoogte; whiskas biedt wel degelijk hele eiwitrijke voeding. ( ja, ik heb de labels vergeleken )
Arme Joris...quote:Op zondag 22 april 2007 11:12 schreef Twinkly het volgende:
Mijn moeder belde net..
Sinds gisteravond wil Joris niet meer eten.
Hij kan niet meer normaal lopen en niet meer lekker liggen, hij ligt geen moment stil.
Hij lag in de tuin, wilde weer naar binnen lopen en hij kroop meer dan dat hij liep.
Hij wilde van een stoel af springen maar viel.
Op dit moment belt m'n moeder met de dierenarts om hem in te laten slapen.
Morgen komt iemand van het dierencrematorium hem ophalen bij de dierenarts.
mijn arme katertje
He bah...hopen dat het met speciaal voedsel opgelost kan worden.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:03 schreef Katinkat het volgende:
Vandaag ook met mijn kater naar de dierenarts geweest; hij eet en drinkt niet meer sinds 2 dagen, is lusteloos en slaap alleen nog maar. Hij kijkt ook niet goed uit zijn ogen. De dierenarts constateerde een nieraandoening, vroeg ook of hij normaal veel dronk en dat klopte. Nu is hij behoorlijk uitgedroogd. Hij heeft een infuus gehad met vocht, maar mocht wel gelijk mee naar huis. Moet morgen terug en heeft nu nierdieetvoeding i.p.v. blaasgruisvoedsel.
Sinds we thuis zijn (2 uurtjes nu) eet hij wel weer, kwam zelfs naar benden toen ik hem riep en met het eten bezig was. Normaal is ie er altijd als de kippen bij als ik met het eten bezig ben.
ik heb alleen een buitenthermometerquote:Op maandag 17 september 2007 14:28 schreef Rewimo het volgende:
Ik weet het niet. Ik weet wel dat katten sowieso een hogere normale lichaamstemperatuur hebben, ik meen 38 graden. Oorthermometer zal wel niet werken bij katten hè?
zou ik denk ik ook zeggen als het niet mijn kat wasquote:Op maandag 17 september 2007 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou hem in laten slapen.
Ik zeg het ook als het mijn kat/hond/hamster etc was.quote:Op maandag 17 september 2007 16:14 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
zou ik denk ik ook zeggen als het niet mijn kat was
maar jeetje, je maatje dat je al meer dan 20 jaar bij je hebt laten inslapen, is toch wel iets waar ik enorm tegenop zie
(al ben ik realist en weet ik dat het onvermijdelijk is)
Dat is niet makkelijk. Maar je weet niet of het beestje lijdt, dat weet lady-wrb ook niet zeker.quote:Op maandag 17 september 2007 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, makkelijk is het beest maar te laten lijden omdat je de beslissing niet wilt nemen.
Je weet niet of dat zo is. Dat is al moeilijk te bepalen als je het beestje zelf ziet, laat staan achter je beeldscherm.quote:Op maandag 17 september 2007 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, makkelijk is het beest maar te laten lijden omdat je de beslissing niet wilt nemen.
Hoe weet jij nou hoe het met die kat is gesteld, dat kan Lady Wrb toch echt wel zelf beoordelen...quote:Op maandag 17 september 2007 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou hem in laten slapen.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:26 schreef Cat22 het volgende:
En, ben je al geweest?
quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:35 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben trouwens ook weer begonnen om luca op het overlijden van doerak voor te bereiden.
hij weet natuurlijk al een hele tijd dat doerak ziek is en niet meer beter kan worden.
maar nu heb ik hem verteld dat doerak soms zo ziek is dat ze best naar wimpy (eerdere kat die al een paar jaar dood is) wil omdat die in de hemel is en dat ze daar weer beter zal zijn.
dat begrijpt hij.
maar ik heb hem gezegd dat hij daar ook best verdrietig over mag zijn omdat wij haar allemaal erg zullen missen.
tja, wat is kapen..... de kat uit de OP is helaas overledenquote:Op woensdag 19 september 2007 09:43 schreef Cat22 het volgende:
We hebben het topic wel gekaapt zeg.![]()
Fijn dat Doerak het nog zo goed doet.
Dat is alleen maar heel positief!quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:53 schreef lady-wrb het volgende:
en ze eet en drinkt ook gewoon hoor. dus de topictitel is niet op doerak van toepassing.
quote:Op woensdag 19 september 2007 10:24 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dat is alleen maar heel positief!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |