abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 april 2007 @ 09:53:55 #51
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_48530457
quote:
ik zie op een foto de wolfsmelk zo mooi groeien, mijne is 3 stokjes en 3 bloemetjes, eerst een hele pol, moet ik die ooit snoeien? ik heb ze op een andere plek uitgegraven, misschien staat ze nu verkeerd, in de voortuin, met heel veel zon.
Heb de mijne op half schaduw half zon plek staan. Op het kaartje staat ook zon/ schaduw. En snoeien doe ik alleen als-tie helemaal is uitgebloeid en verdroogd. Dan knip ik alles weg wat dood is.

Dank je voor de tip Killer_Mom, ik laat ze normaal gewoon groeien. Maar zal nu in 't najaar eens gaan
knippen, misschien dat het helpt.

En Bluezz, ik ben gek op kleurtjes! Van daar zo veel mogelijk verschillende kleuren in planten en potten.
Ik moet ook zeggen, ik word ook helemaal vrolijk van mijn tuintje.

Gisteren nog even al mijn niet gezaaide zaden nagelopen en wederom gezaaid. Pfff. Ben zo bang dat "het weer" mij vooruitloopt. Met deze temperaturen komt alles binnen 1 week op! En de kortbloeiende planten wil ik meerdere malen zaaien, dus ik blijf wel ff bezig...

[ Bericht 31% gewijzigd door madelief68 op 20-04-2007 10:02:11 ]
allesj komt goet - najib amhali
pi_48654022
weet iemand welke plant dit is of is dit onkruid ?
pi_48654060
dubbel
pi_48654199
Het ziet er eetbaar uit, dat wel

We zullen moeten wachten op de tuindiva's
  dinsdag 24 april 2007 @ 12:53:47 #55
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_48664124
Het blad ziet er uit als de Brugmansia.

Nee, ik zou het écht niet weten.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:49:18 #56
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_48668473
Misschien physalis? Weet het niet zo goed...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_48692114
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:53 schreef Xebber het volgende:
Het blad ziet er uit als de Brugmansia.

Nee, ik zou het écht niet weten.
lachen, Brugmansia is t zeker niet, wachten tot t in bloei staat en kijken wat t is, of gewwoon uittrekken,
De Puta Madre
pi_48692800
quote:
Op woensdag 25 april 2007 01:53 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

lachen, Brugmansia is t zeker niet, wachten tot t in bloei staat en kijken wat t is, of gewwoon uittrekken,
heb ze tot nmu toe allemaal uitgetrokken ,z e komen op alle verschillende plekken omhoog en in een razend tempo

trouwens, ben blij met dit topic, zal mrogen met het mooei weer ook eens wat meer fotos ( nieuwe ) maken van mijn bloemen, tuin staat al in tuin-topic
herken veel wat bij mij ook bloeid hierzo
het is inderdaad heerlijk dat dit jaar alles zo snel in de bloei staat, lijkt te tuin gelijk "voller"
pi_48712865
Ik sta versteld van de hoeveelheid vreetbeestjes in mijn tuin. Je kunt echt zo goed merken dat het nauwelijks winter is geweest! Mijn akeleien zitten onder de rupsjes, zit geen blad meer aan. Mijn korenbloemen zitten onder de kevertjes... NIET LEUK! Maar ja, ik wil niet naar de bestrijdingsmiddelen grijpen. Dus het is niet anders!
pi_48717617
Plantjes op mijn balkon!

Zitzak, klein tafeltje en 2 stoelen er bij en het staat vol!
pi_48722798

Dat bovenste plantje is leuk zeg !
pi_48723835
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:34 schreef Sorbootje het volgende:
Ik sta versteld van de hoeveelheid vreetbeestjes in mijn tuin. Je kunt echt zo goed merken dat het nauwelijks winter is geweest! Mijn akeleien zitten onder de rupsjes, zit geen blad meer aan. Mijn korenbloemen zitten onder de kevertjes... NIET LEUK! Maar ja, ik wil niet naar de bestrijdingsmiddelen grijpen. Dus het is niet anders!
Ik heb ook allemaal beestjes. Mn luizen en in de voortuin wollige luizen oid op de buxus . Ik heb ook geen zin om naar de bestrijdingsmiddelen te grijpen, maar ik ga denk ik toch maar kijken of ik ik biologisch kan vinden, anders gaan mijn buren weer zeiken.
pi_48726335
quote:
Op woensdag 25 april 2007 23:11 schreef assepoes het volgende:

[..]

Ik heb ook allemaal beestjes. Mn luizen en in de voortuin wollige luizen oid op de buxus . Ik heb ook geen zin om naar de bestrijdingsmiddelen te grijpen, maar ik ga denk ik toch maar kijken of ik ik biologisch kan vinden, anders gaan mijn buren weer zeiken.
er zijn zat eco-bestrijdingsmiddelen , zelfs luizen kan je met wat zeep en water vermengt bestrijden
andersom is het ook zo dat andere beesten ( mieren , kevers ) de luizen weer opeten
slakken bestrijden met biervallen is de beste optie anders blijft er niets meer over van je planten
ik doe dit al sinds de herfst en echt- er liggen nog elke dag een paar in het schaaltje , urk
en dan neem ik mestaal ook een slok uit het blik

hier mijn laatste fotos van de plantjes

de bromvlieg was helaas " verdronken" in de sap van de tulp

fotos voor " Dwerg"

als ik eens op dreef ben..... veel fodos...maar toch ...
pi_48727712
Wat een prachtige foto's allemaal. Gewoon jammer dat ik vandaag de hele dag op kantoor zit. Ik krijg tuinkriebels. Ik smijt er ook nog even een rondje tuin tegenaan!

Een van de weinige akeleien die nog blad heeft (en ik heb er véél)

Van deze sering dacht ik vorig jaar nog dat ie het niet zou redden

Joep wordt erg energiek van dit mooie weer. (hij is niet verhuisd, buurman heeft hem bij de overbuurvrouw gelaten!!)

Botanische tulpjes met donkere salvia

Stukje voortuin

Mooi he?

Japanse esdoorn

Vaste korenbloem, stampvol met kevers, maar dat zie je hier niet zo erg.

De judasboom gaat eindelijk lòòòòòs!

Esdoorn

De wordt-vervolgd-broder laat me niet in de steek!

Overzichtje

Sierappel, dit is momenteel echt een blikvanger

Het eerste irisje!

overzichtje
pi_48729236
Charisma, wat voor een soort bloem (die gele) is dat op de een na onderste foto? Ik vind hem echt prachtig!
pi_48731047
Dat is een ranonkel. En een mooie ook.
I intend to live forever, or die trying.
pi_48739112
Prachtige foto's weer

Wat krijg ik van de buren ?? Wel mooi!

pi_48739292
blauwe regen
pi_48739319
Ohhh natuurlijk, die naam kwam vorig jaar al in me op.
Ik ben nog steeds een veredeld balkonmens die maar wat aanrommelt hoor
pi_48749116
Ik heb de buxus uit de voortuin gesnoeid. Bleek het geen luis te zijn, maar een een of ander kleverig schaafsel van de buurman. Hij was pas met een verbouwing bezig.

Die blauwe regen is prachtig. Mijne is nog maar een zielig stokje.
pi_48758914
quote:
Op donderdag 26 april 2007 19:36 schreef assepoes het volgende:
Ik heb de buxus uit de voortuin gesnoeid. Bleek het geen luis te zijn, maar een een of ander kleverig schaafsel van de buurman. Hij was pas met een verbouwing bezig.

Die blauwe regen is prachtig. Mijne is nog maar een zielig stokje.
mijn blauwe regen is ook maar een stengel met blad maar ik hoop dat ik toch nog wat kleur in krijg
en ja inderdaad is de gele een ranonkel, inmiddels zijn ze wat minder mooi , het warme weer heeft ze snel laten verbloeien

gaan jullie jullie sering eigenlijk snooien? ik heb inmiddels een boom maar wordt mij te hoog.
wei weet dat of dat kan ?
pi_48759820
Blauwe regen bloeit pas in het 3e jaar, dus als je hem net geplant hebt moet je het nog ff met een zielig stokje doen
Ik heb mijne vorig jaar geplant en die begint nu een aardig gestel te krijgen. Ik kan niet wachten tot volgend jaar
Saartje
pi_48760145
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:10 schreef Maneki.Neko het volgende:
Blauwe regen bloeit pas in het 3e jaar, dus als je hem net geplant hebt moet je het nog ff met een zielig stokje doen
Ik heb mijne vorig jaar geplant en die begint nu een aardig gestel te krijgen. Ik kan niet wachten tot volgend jaar
aai kijk dat wist ik niet, ik heb hem pas het tweede jaar nu
pi_48760261
Sorbootje, je hebt ook prachtige bloemen, heb je een nieuwbouw huis? de tulpen vin dik fantastisch en de sering is ook mooi !
pi_48790422
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:44 schreef Charisma het volgende:

[..]

mijn blauwe regen is ook maar een stengel met blad maar ik hoop dat ik toch nog wat kleur in krijg
en ja inderdaad is de gele een ranonkel, inmiddels zijn ze wat minder mooi , het warme weer heeft ze snel laten verbloeien

gaan jullie jullie sering eigenlijk snooien? ik heb inmiddels een boom maar wordt mij te hoog.
wei weet dat of dat kan ?
Sering kun je na de bloei snoeien. Afzagen op 50cm boven de grond, dan zal hij volgend jaar wild vertakken. De mooiste takken laten staan en hem dan netjes bijhouden
Saartje
pi_48790912
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:40 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Sering kun je na de bloei snoeien. Afzagen op 50cm boven de grond, dan zal hij volgend jaar wild vertakken. De mooiste takken laten staan en hem dan netjes bijhouden
is dat zo? ik vroeg het nog aan een tuinman bij on sin de straat en die zij nooit snoeien
ik vind hem nu ook te groot geworden en van onder kaal en er komen heel veel kleine takjes uit de gond , vertakkingen dus
zal hem eens gaan snooien maar hij zal dan een jaar niet in de bloei staan toch?
die boom van mij is zeker 4.50m hoog hoeveer moet ik hem terugsnooien?
pi_48793843
Mij is verteld dat het wel kan, op een halve meter boven de grond afsnoeien.
Ik zal het voor de zekerheid nog ff opzoeken voor je!
Saartje
  dinsdag 15 mei 2007 @ 18:16:07 #78
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_49410239
Even een sgop omhoog!

pi_49412935
TVP (sorry, heb nog geen tuin, nog een maandje!!)
pi_49433371
Ik heb nu sinds van de winter een tuin, en die ben ik aan het opknappen. Ligt nu nieuwe bestrating in en een nieuwe schutting. Nu heb ik nog een oude schutting en die wil ik laten begroeien met een klimhortensia. Ik heb van een plant de stengels afgeknipt en die in de grond gezet en dat afgedekt. Maar heb eigenlijk niet zoveel verstand van stekken. Zijn er dingen waar ik op moet letten? En hoe zie ik dat het goed gaat?
pi_49440235
Afgelopen zaterdag weer al mijn potten/hanging baskets volgedaan met zomerbloeiers
Vind dat altijd zo gezellig!
pi_49499975
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:23 schreef Sjefke13 het volgende:
Ik heb nu sinds van de winter een tuin, en die ben ik aan het opknappen. Ligt nu nieuwe bestrating in en een nieuwe schutting. Nu heb ik nog een oude schutting en die wil ik laten begroeien met een klimhortensia. Ik heb van een plant de stengels afgeknipt en die in de grond gezet en dat afgedekt. Maar heb eigenlijk niet zoveel verstand van stekken. Zijn er dingen waar ik op moet letten? En hoe zie ik dat het goed gaat?
als er geen groene blaadje aankomen gaat t niet goed. Hortensia's kun je "stekken" door een tak te buigen en een gedeelte in de grond in te graven, daar krijg je jonge planten uit die t met voldoende water goed doen, erna uitsteken en op de plaats zetten die je wil. moet kunnen.

misschien hun je die oude hortensia uitgraven en scheuren, en dan met een goede bodem op zijn nieuwe plaats zetten? goede bodem is omspitten, een zak of wat tuingrond erinkiepen, en hemel water krijgen ze nu voldoende,
De Puta Madre
pi_49500197
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:56 schreef Charisma het volgende:

[..]

is dat zo? ik vroeg het nog aan een tuinman bij on sin de straat en die zij nooit snoeien
ik vind hem nu ook te groot geworden en van onder kaal en er komen heel veel kleine takjes uit de gond , vertakkingen dus
zal hem eens gaan snooien maar hij zal dan een jaar niet in de bloei staan toch?
die boom van mij is zeker 4.50m hoog hoeveer moet ik hem terugsnooien?
snoei m maar tot een meter onder de grond. snoeien tot een meter boven de grorond kan ook, maaar dan heb je in t voorjaar een lelijke knoest met uitlopers. geen mooi gezicht . bij een sering heb je 2 keuzes, of t wordt een mega struik, of ieder jaar snoeien vanaf t eerste jaar.
De Puta Madre
pi_49512650
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 01:49 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

snoei m maar tot een meter onder de grond. snoeien tot een meter boven de grorond kan ook, maaar dan heb je in t voorjaar een lelijke knoest met uitlopers. geen mooi gezicht . bij een sering heb je 2 keuzes, of t wordt een mega struik, of ieder jaar snoeien vanaf t eerste jaar.
onder de grond kan ik toch niet snooien?

ik zal even een foto plaatsen , dan hebben jullie een beeld hoe groot die is , als ik hem snooie betekend dat echt afzagen , want de takken zijn mega dik

even een foto laden
pi_49512888

datg is hem, van snooeien geen sprake, daar moet dan toch gezaagt worden ?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:38:55 #86
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_49512990
Bluezz!!! Je winde heeft knoppen!!!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 20 mei 2007 @ 16:06:49 #87
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_49573398
Zit ik Flora & Fauna te kijken, zie ik dit topic ineens voorbij komen ff bijlezen hoor

*tevens tvp dus
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_49612057
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:38 schreef dutch-mamma het volgende:
Bluezz!!! Je winde heeft knoppen!!!

Wij zijn net terug van een week België en Frankrijk, en door de regen en de zon is alles lekker gaan groeien
pi_49625226
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 01:49 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

Killer mom? wil je nog eens kijken na mijn boom/ inmiddels heb ik al wat takken ingekort maar helemaal tot 1 meter wil ik dat niet doen, dat is toch zonder
  dinsdag 22 mei 2007 @ 02:25:37 #90
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_49632159

Ik zou deze 2 punten weghalen. Voor zover ik dan op de foto kan zien heb je dan weer een compacte Sering.
pi_49632259
Oh ik heb ook een (oude) sering.
Nog van mijn balkonnetje in Utreg, 2 1/2 jaar geleden.
Nooit verpot, nooit in de volle grond gezet.
In het vroege voorjaar komen er wel steeds mooie roze bloemetjes uit.... zou ie groot kunnen worden in de tuin?
En zo ja, moet ie in het zonnetje?
pi_49637085
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 02:25 schreef Xebber het volgende:
[afbeelding]

Ik zou deze 2 punten weghalen. Voor zover ik dan op de foto kan zien heb je dan weer een compacte Sering.
ziet er goed uit als je die takken afzaagt.

de sering in de volle grond en in t zonnetje zetten, en dan wordt hij ook groot, na de bloei kun je m snoeien om een beetje model te houden.
De Puta Madre
pi_49648273
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:01 schreef Killer_Mom het volgende:

de sering in de volle grond en in t zonnetje zetten, en dan wordt hij ook groot, na de bloei kun je m snoeien om een beetje model te houden.
Dat ga ik doen
pi_49652843
dus die twee punten af en niet de top snoeien? chips ik heb al wat takken afgehaald..mmmh effus kijken..

ik heb nog een vraag
er was een kat in mijn tuin en die wilde over een plant de schutting op en weer verdwijnen maar dat hing niet omdat ik overal gas heb geplaatst op de schuttingen, juist om ze tegen te houden
nu heeft ze bij het klimmen ws op mijn baluwe regen gestaan ( of gevallen ) en die is nu in het midden afgebroken
kan ik die tak zo in de aarde zetten en wortelt die dan weer of moet die in water staan om wortels te krijgen, het is een jonge plant en heeft nog niet gebloeid
pi_49654911
pech hebben, je kunt die tak in de aarde zetten en kijken wat er van komt, in t water lijkt me niet zo goed, dan kan hij eerder gaan rotten.
De Puta Madre
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:17:55 #96
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_49665503
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:47 schreef Charisma het volgende:
dus die twee punten af en niet de top snoeien? chips ik heb al wat takken afgehaald..mmmh effus kijken..
Maak dan nog eens een foto van je Sering, zoals hij er nú uit ziet?
pi_49674047
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:17 schreef Xebber het volgende:

[..]

Maak dan nog eens een foto van je Sering, zoals hij er nú uit ziet?
heb nog niet gezaagt verder, dat komt morgen met dat mooie weer wel en dan maak ik ook weer fotos
pi_49767734
Een tuinkiekje van vanmiddag, mét poes

vrijdag 25 mei 2007 @ 18:04:08 #99
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_49770953
Ja tuinen!!! Ik ben tegenwoordig echt een tuin miepje aan het worden

Fotootje van mijn tuintje

Maar mijn vraag is deze, onderstaand (on?)kruid groeit aan de voet van mijn roos. Wel handig is een aardige bodembedekker (voor zolang het mag) en laat zich keurig met wortel en al verwijderen. Het heeft 2-kleurige stengels en oogt niet onaardig eigenlijk. Het groeit wel vlot, maar laat zich makkelijk bijhouden. Maar wat is het eigenlijk? Ik kan ik het misschien beter wel weg halen?

pi_49783794
geen idee, lijkt me geen zevenblad, dat trek je niet zomaar uit. je hebt een mooi tuintje, zelf aangelegd?
De Puta Madre
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')