Ow, een dotterbloemquote:Op maandag 16 april 2007 02:12 schreef Killer_Mom het volgende:
wat heb je gekocht? vertel t meteen. een viooltje of zo? laat ons niet in afwachtende spanning. ondraaglijk![]()
Heel nat houden.quote:Op maandag 16 april 2007 02:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ow, een dotterbloem
En dat in een tuin zonder vijver. Maar de verkopert verzekerde me dat het best kon, kwestie van pappen en nathouden.
Oh nou ik je toch spreek, de bluezzemansia gaat voorspoedig![]()
Weet ikquote:Op maandag 16 april 2007 02:23 schreef vronie het volgende:
Heel nat houden.
Maar ik weet niet of je huisdieren hebt,maar de Dotterbloem is zeer giftig.
t kan nu naar buiten, lekker in de zonquote:Op maandag 16 april 2007 02:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ow, een dotterbloem
En dat in een tuin zonder vijver. Maar de verkopert verzekerde me dat het best kon, kwestie van pappen en nathouden.
Oh nou ik je toch spreek, de bluezzemansia gaat voorspoedig![]()
Ik heb dat ook gedaan hoor.quote:Op maandag 16 april 2007 13:45 schreef Bluezz het volgende:
Xebmansia, daar kan ik niet tegenop hoor, ik heb n.l. op aanraden van DM de eerste scheutjes eraf geknipt
Dus het is wel wat minder hier
[afbeelding]
En de hibiscus loopt uit,ik vond het zo'n stuk dood hout, had hem er bijna uitgerukt
[afbeelding]
Ja, ik geloof het eigelijk meteen. Ik had het gedaan zodat ik ze vanonder water kon geven, want ik heb geen andere bakjes meer. En ook omdat het overtollig water anders op de beneden liggende bakjesquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:16 schreef Xebber het volgende:
Dat zilverfoliepapier zou ik ook weghalen, het houdt de warmte vast waardoor de potjes té warm worden waardoor de wortels die tegen de potjes aan zitten kunnen verschroeien!
Pfffff, wat heb ik eigelijk niet gezaaid. Het meeste eenjarig trouwens. Een opsomming:quote:Op woensdag 18 april 2007 08:23 schreef senesta het volgende:
Wat ben je allemaal aan het zaaien?
slakken oprapen in de nacht met een zaklamp werkt ook goed, wel even de buren waarschuwen dat er geen inbreker is.quote:Op woensdag 18 april 2007 08:59 schreef senesta het volgende:
Wat een kleurige potten, leuk!
Hier gelukkig geen luis, wel slakken, meestal zet ik een bordje bier op de grond als het met slakken te gortig word.
Help jij me even onthouden dat ik a.s.a.p een foto van je winde plaatsquote:Op woensdag 18 april 2007 22:29 schreef Bluezz het volgende:
Wauw Sorbootje, dat ziet er goed uit![]()
Die sierappel is leuk zeg!
Ja, er zijn mini-fruitboompjes! Ik had in mijn vorige tuin zelfs een mini perzik die 1-2 minivruchtjes (maar superlekker) per jaar gaf...quote:Op donderdag 19 april 2007 00:17 schreef Killer_Mom het volgende:
iemand een idee voor een boompje te plaatsen op een stukje van 2 bij 4 m ? nu staat er een wilgenkatjesboom, en kei dood ook, ik vond t toch al niks,
ik zoek iets wat niet hoger gaat als 2 meter, snoeien is geen bezwaar, vraag dat katjes boompje maar. iets van perenboom , of appelboom, die kun je ook best kompackt houden. geen den of connifeer of een breedgroeiende struik .........of zo.
Heb de rose variant, maar wanneer zou ik moeten knippen? En dan alles?quote:Op donderdag 19 april 2007 00:01 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
van de Helleboris Nigger, [ die dus heel lichtgroen is, bijna wit. ] heb ik alle bladeren afgeknipt, die worden bruin, de bloem is nog mooi. ergens gelezen dat dat moet.
Winde, winde? Ik zie hier geen windesquote:Op donderdag 19 april 2007 00:17 schreef dutch-mamma het volgende:
Help jij me even onthouden dat ik a.s.a.p een foto van je winde plaats
Doe dan wel de Escar-go korrels!quote:Op donderdag 19 april 2007 09:21 schreef madelief68 het volgende:
Dank je Senesta voor het compliment.
Wow Sorbootje,
lijkt me heerlijk in die tuin te werken en alles te zien opkomen en bloeien.![]()
Voor slakken gebruik ik van die slakkenkorrels, milieu- en diervriendelijk (behalve voor slakken dan).
Werken goed en ik vind enkel lege slakkenhuisjes terug. Werken ook tegen naaktslakken trouwens.
ongeveer alle bladeren, de bloemen nog niet, als ze bruin worden, tegen de zomer dan wel in Groeie en Bloei vertelde een kweker dat hij de bladeren wegknipt in november voor de vorst. ik heb dat nu pas gedaan, van die stugge bladeren zijn dat,quote:Op donderdag 19 april 2007 09:23 schreef madelief68 het volgende:
[..]
Heb de rose variant, maar wanneer zou ik moeten knippen? En dan alles?
japanse sierkers misschien? smaakt goed op de eettafel buiten , zo ook de bloesem van de kersenboom bij de buren. wij eten gewoon door, puurnatuur in je salade'squote:Op donderdag 19 april 2007 14:34 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Winde, winde? Ik zie hier geen windes
Is goed
Madelief wat een heerlijke vrolijke tuin heb jij toch
Oh en hier is de tuin helemaal roze, bezaait met roze blaadjes van de boom (geen idee hoe het ding heet) van hiernaast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |