abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48278538
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 01:42 schreef Netwerken het volgende:
Turkije is een land dat zelfs matig zal presteren in een afrikaanse of aziatische unie.

wat ik wel dom vind van de koerden is dat ze nog de ambitie hebben om turks grondgebied te krijgen voor de oprichting van koerdistan. kans van nul koma nul. turkije zal zichzelf eerder opheffen dan laten sleutelen aan zijn grenzen die de verdienste zijn geweest van Ataturk. als de koerden slim zijn houden zij zich buiten turksgrondgebied.
Ik denk eigelijk dat geen land in de regio koerdistan zal toestaan,elke land in de buurt heeft wel een onderdrukte minderheid ergens.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_48278612
op israel na zijn het allemaal baggerlanden wat dat betreft.
  vrijdag 13 april 2007 @ 01:52:13 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48278645
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 01:50 schreef Netwerken het volgende:
op israel na zijn het allemaal baggerlanden wat dat betreft.
israel is voor mij de parel voor de zwijnen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_48278843
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 01:52 schreef zoalshetis het volgende:

parel voor de zwijnen ?

maar het is wel een dapper en sterk volkje. ze stichten zomaar een land op temidden van hun vijanden en is het enige westerse en welvarendste land in de regio.

terwijl hier in Nederland een groepje van 5 hangjongeren hele wijken kunnen terroriseren.
pi_48279680
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 01:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat Israel een lichtend voorbeeld is in deze regio. Een lichtje dat omringende en andere (duidelijk en voor ieder zinnig en ontwikkelde mens zichtbare) onderontwikkelde en minder beschaafde gelijkgezinde landen graag willen uitdoven.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  vrijdag 13 april 2007 @ 03:41:06 #106
125553 Irakeez
Smarma Rebel
pi_48279762
Ok voor de duidelijkheid he..

Amerika komt in Irak om el Ba'ath regime aan te pakke en saddam enzo.. ok kan ik best snappen.

Turkije komt Irak binnen om de Koerden te terroriseren? wtf? Koerdistan is het veiligste plek in Irak nu, mensen in o.a. Bagdad vluchten erheen om daar een nieuw leven te beginnen, en dan komen die turken het vernielen?!

gvd donder op! Irak is al vaak genoeg verkracht door andere landen!!

(voor de duidelijkheid, ik ben tegen alle soorten van invasies)
vroem vroem
pi_48280113
het lijkt wel of de Turken gewoon geen koerdistan willen,pkk of niet.
bang voor repressailles?
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2007 @ 06:16:32 #108
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48280189
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 03:27 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat Israel een lichtend voorbeeld is in deze regio.

[ Bericht 8% gewijzigd door NorthernStar op 13-04-2007 06:21:52 ]
  vrijdag 13 april 2007 @ 07:31:30 #109
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48280395
Grofweg gooit Turkije daarmee zijn eigen ramen in.
Turkije kan niet zomaar een land (lees Irak) de oorlog verklaren. Zeker niet vanwege het zogenaamde niet aanvalsverdrag van de Navo (tenzij er humanitaire gronden in het spel zijn).

Als ze dit doorzetten dan is het exit voor de NAVO en de EU. Want dit heeft niks te maken met de huidige operaties in Irak. Maar eerder het doorvoeren van hun eigen politieke agenda (zonder mandaat).
pi_48280729
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 07:31 schreef Drugshond het volgende:
Grofweg gooit Turkije daarmee zijn eigen ramen in.
Turkije kan niet zomaar een land (lees Irak) de oorlog verklaren. Zeker niet vanwege het zogenaamde niet aanvalsverdrag van de Navo (tenzij er humanitaire gronden in het spel zijn).

Als ze dit doorzetten dan is het exit voor de NAVO en de EU. Want dit heeft niks te maken met de huidige operaties in Irak. Maar eerder het doorvoeren van hun eigen politieke agenda (zonder mandaat).
Hoe naief. GB en USA vielen het land in omdat....... het volgens hun de eigen landsbelangen schaadde. Net zoals Turkije dat meent, maar ditmaal wel met concrete aanwijzingen. Allemaal NAVO landen, dus waarom Turkije een andere behandeling? Het is eerder de vader van de gedachte voor een aantal hier.

En exit EU? Liever gisteren dan later.

Daarom is het ook geen oorlogsverklaring aan Irak. Het is een operatie gericht om terroristische kampen inclusief inhoud te verwijderen. Vele malen legitiemer dan de actie van de andere bondgenoten die er nu huishouden. Voorlopig dodental: > 600.000 irakezen.

Terroristen aanpakken. Dat moet jou toch wel als muziek in de oren klinken?
  vrijdag 13 april 2007 @ 08:22:42 #111
89730 Drugshond
pi_48280824
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 08:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hoe naief. GB en USA vielen het land in omdat....... het volgens hun de eigen landsbelangen schaadde. Net zoals Turkije dat meent, maar ditmaal wel met concrete aanwijzingen. Allemaal NAVO landen, dus waarom Turkije een andere behandeling? Het is eerder de vader van de gedachte voor een aantal hier.
Was het een NAVO operatie..... neej.
quote:
Daarom is het ook geen oorlogsverklaring aan Irak. Het is een operatie gericht om terroristische kampen inclusief inhoud te verwijderen. Vele malen legitiemer dan de actie van de andere bondgenoten die er nu huishouden. Voorlopig dodental: > 600.000 irakezen.
Op die manier moeten mensen ook niet miepen als Israel het op eigen houtje hetzelfde doet in Libanon.
Als Israel het mag... dan mogen wij het ook is de extrapolerende gedachte. Dan kun je niet op 2 paarden blijven wedden.
quote:
Terroristen aanpakken. Dat moet jou toch wel als muziek in de oren klinken?
Ja met een fatsoenlijk mandaat zul je mij ook niet horen klagen. Gaat het wel om die terroristen of om een grotere invloedssfeer in N-Irak... Daar zit nog best een boel olie onder de grond.
pi_48281253
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 08:22 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Was het een NAVO operatie..... neej.
Wordt dit een NAVO operatie..... neej
quote:
[..]
Op die manier moeten mensen ook niet miepen als Israel het op eigen houtje hetzelfde doet in Libanon.
Als Israel het mag... dan mogen wij het ook is de extrapolerende gedachte. Dan kun je niet op 2 paarden blijven wedden.
Ik heb er niets op tegen dat Israel terroristen wil uitschakelen. Heb je mij daar ooit over horen 'miepen'?
quote:
[..]
Ja met een fatsoenlijk mandaat zul je mij ook niet horen klagen. Gaat het wel om die terroristen of om een grotere invloedssfeer in N-Irak... Daar zit nog best een boel olie onder de grond.
Olie voor alle Irakezen heeft Turkije nooit problemen mee gehad. Wel metr het feit dat die voormalige schapenhoeder van een Barzani nu meent dat de olie uit Kerkuk de koerden toebehoort. Met een referendum wil men deze stad tot het zogenaamde 'koerdistan' laten toetreden. Aangezien Kerkuk de grootste olievoorraad in Irak heeft, betekent dat dat de regio 'koerdistan' opeens het rijkste deel van het land is. In de ogen van de koerden is dit ook de toekomstige hoofdstad van de regio 'koerdistan'. Deze rijkdom zal de aspiraties van Barzani en anderen versterken om een eigen staat uit te roepen. Ze hebben immers al een infrastructuur, luchthavens, een vlag, een parlement. Wat ontbreekt zijn de middelen en die hebben ze met Kerkuk binnen handbereik.

Een dergelijk land met grote olievoorraden is aantrekkelijk voor andere koerden in de regio. Dit is een no-go area voor Turkije, want dit zal de toch al aanwezige onafhankelijkheidsgevoelens van koerdische Turken wederom doen opleven. Het doet denken aan 1920, toen de koerden een eigen land is beloofd door de Britten. Ze moesten hier in 1923 op terugkomen, maar het verlangen van koerden is nooit weggegaan.

Wat de verlangens zijn van anderen interesseert mij als Turk niet en Turkije zal het al helemaal niets boeien. Nummer 1 prio, bescherm de landsbelangen en dat kan alleen als Noord-Irak weer van Turkije is.

Is dat gemeen? Ja, maar wel de enige echte realistische oplossing voor Turkije. Het land Irak zal dankzij de huidige bezetters immers nooit meer 1 worden. Saddam was daar de man voor. Turkije zal zich niet populair maken bij de EU, maar echt boeien zal niemand dit. Totdat de EU dringend behoefte heeft aan energie. Rusland kan al niet meer leveren dan het nu doet. De EU is gebonden aan Turkije en dat is de werkelijke reden dat de EU nooit zal zeggen: "Daar is de deur". Want zeg nou zelf, wat zal het de europeanen boeien of de koerden een eigen land krijgen of niet?

Weet je trouwens waar de watervoorziening van Irak vandaan komt? Juist, Turkije via Syrie. Weet je hoe Syrie is gedwongen om Ocalan te laten gaan? De concrete dreiging van een inval. Maar belangrijker nog, de watertoevoer werd compleet afgeknepen door Turkije. Weet je hoeveel soldaten er nu wachten om binnen te wandelen in Noord-Irak? Meer dan een kwart miljoen. Voeg dat samen met het afknijpen van een eerste levensbehoefte en je hebt een mooie mix.

Misschien dat je meer verstand hebt van de geopolitiek van Ijsland, maar van Turkije heb je duidelijk geen kaas gegeten. Je bent natuurlijk wel gewoon welkom in dit topic, maar besef wel dat je tegen de meesten hier niets kunt inbrengen.

vrijdag 13 april 2007 @ 09:04:10 #113
89730 Drugshond
pi_48281489
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 08:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wordt dit een NAVO operatie..... neej
[..]

Ik heb er niets op tegen dat Israel terroristen wil uitschakelen. Heb je mij daar ooit over horen 'miepen'?
[..]

Olie voor alle Irakezen heeft Turkije nooit problemen mee gehad. Wel metr het feit dat die voormalige schapenhoeder van een Barzani nu meent dat de olie uit Kerkuk de koerden toebehoort. Met een referendum wil men deze stad tot het zogenaamde 'koerdistan' laten toetreden. Aangezien Kerkuk de grootste olievoorraad in Irak heeft, betekent dat dat de regio 'koerdistan' opeens het rijkste deel van het land is. In de ogen van de koerden is dit ook de toekomstige hoofdstad van de regio 'koerdistan'. Deze rijkdom zal de aspiraties van Barzani en anderen versterken om een eigen staat uit te roepen. Ze hebben immers al een infrastructuur, luchthavens, een vlag, een parlement. Wat ontbreekt zijn de middelen en die hebben ze met Kerkuk binnen handbereik.

Een dergelijk land met grote olievoorraden is aantrekkelijk voor andere koerden in de regio. Dit is een no-go area voor Turkije, want dit zal de toch al aanwezige onafhankelijkheidsgevoelens van koerdische Turken wederom doen opleven. Het doet denken aan 1920, toen de koerden een eigen land is beloofd door de Britten. Ze moesten hier in 1923 op terugkomen, maar het verlangen van koerden is nooit weggegaan.

Wat de verlangens zijn van anderen interesseert mij als Turk niet en Turkije zal het al helemaal niets boeien. Nummer 1 prio, bescherm de landsbelangen en dat kan alleen als Noord-Irak weer van Turkije is.

Is dat gemeen? Ja, maar wel de enige echte realistische oplossing voor Turkije. Het land Irak zal dankzij de huidige bezetters immers nooit meer 1 worden. Saddam was daar de man voor. Turkije zal zich niet populair maken bij de EU, maar echt boeien zal niemand dit. Totdat de EU dringend behoefte heeft aan energie. Rusland kan al niet meer leveren dan het nu doet. De EU is gebonden aan Turkije en dat is de werkelijke reden dat de EU nooit zal zeggen: "Daar is de deur". Want zeg nou zelf, wat zal het de europeanen boeien of de koerden een eigen land krijgen of niet?

Weet je trouwens waar de watervoorziening van Irak vandaan komt? Juist, Turkije via Syrie. Weet je hoe Syrie is gedwongen om Ocalan te laten gaan? De concrete dreiging van een inval. Maar belangrijker nog, de watertoevoer werd compleet afgeknepen door Turkije. Weet je hoeveel soldaten er nu wachten om binnen te wandelen in Noord-Irak? Meer dan een kwart miljoen. Voeg dat samen met het afknijpen van een eerste levensbehoefte en je hebt een mooie mix.

Misschien dat je meer verstand hebt van de geopolitiek van Ijsland, maar van Turkije heb je duidelijk geen kaas gegeten. Je bent natuurlijk wel gewoon welkom in dit topic, maar besef wel dat je tegen de meesten hier niets kunt inbrengen.

Goed leuk stukje betoog.
Waar het in jou visie grofweg op neerkomt is dat er geen Koerdistan mag ontstaan in de regio buiten Turkije. Desnoods met (grof) geweld.
Hoe je ook naar Irak zult kijken, de Amerikanen blijven daar niet voor eeuwig zitten. Dus vroeg of laat zal het land in duigen vallen (de criticasters hadden dit al jaren geleden voorspeld). Als Turkije een gebied gaat opeisen, zal omgekeerd Iran hetzelfde willen.
We zijn op dit moment niet afhankelijk van Turkije als het gaat om de energie behoefte. Als Turkije een deel van Irak gaat bezetten zouden we er wel afhankelijk van worden. De vraag is alleen of Europa aan de leiband van Turkije wil gaan lopen (ik denk het niet, omgekeerd denk ik ook niet).

We zullen wel zien of het geo-politiek gezien een verantwoorde actie is.
pi_48281841
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 03:27 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat Israel een lichtend voorbeeld is in deze regio.
Das niet zo moeilijk als je elk jaar miljarden euro's binnenkrijgt. Het land krijgt het meeste geld van de hele regio Israel (20,770 sq km ) met 6 miljoen inwoners krijgt evenveel geld als Egypte (1,001,450 sq km) met 80 miljoen inwoners.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48281953
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:19 schreef Mutant01 het volgende:

Das niet zo moeilijk als je elk jaar miljarden euro's binnenkrijgt. Het land krijgt het meeste geld van de hele regio Israel (20,770 sq km ) met 6 miljoen inwoners krijgt evenveel geld als Egypte (1,001,450 sq km) met 80 miljoen inwoners.
schrijf er dan ook bij hoe ze dat geld krijgen.
pi_48282098
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:23 schreef Netwerken het volgende:

[..]

Ken jij de weg naar je plaatselijke supermarkt?
pi_48282193
quote:

[..]

Vriendjespolitiek
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_48282246
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:53 schreef Double-Helix het volgende:
En geef me hier nou een antwoord op,waaarom zouden in gods naam de koerden onder de Turkse vlag willen leven?
Koerden leven al jaren onder een Turkse vlag. Die Turkse vlag is voor iedereen niet alleen voor Turken.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_48282283
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:53 schreef Pony-Lover het volgende:
* deleted *
Je laat je beste kant weer zien ...
* deleted *

[ Bericht 41% gewijzigd door Drugshond op 13-04-2007 09:46:45 ]
pi_48282626
quote:

[..]

De zwanendans met de VS. Net als dat geen enkele resolutie het haalt jegens Israel....altijd en alleen door de veto's van de VS.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48282734
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:44 schreef Mutant01 het volgende:

De zwanendans met de VS. Net als dat geen enkele resolutie het haalt jegens Israel....altijd en alleen door de veto's van de VS.
ja precies, maar waarom hebben de arabieren daar geen vriendjes om de zwanendans te doen ?

bovendien hebben zij ook nog eens grondstoffen.
pi_48282833
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:48 schreef Netwerken het volgende:

[..]

ja precies, maar waarom hebben de arabieren daar geen vriendjes om de zwanendans te doen ?

bovendien hebben zij ook nog eens grondstoffen.
Oh de arabieren pogen ook een zwanendans te doen, en niet alle arabische landen hebben de grondstoffen waar jij op doelt. Feit is gewoon dat er megagrote geldstromen richting Israel gaan....zonder rente...zonder moeite. Allemaal van de land of the free. Het hele Israelische leger word betaald door de Amerikaanse belastingbetaler bijv. Nu is daar op zich helemaal niets op tegen, maar het zorgt wel voor een heel ander beeld nietwaar?
Allah Al Watan Al Malik
pi_48283212
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:51 schreef Mutant01 het volgende:

Oh de arabieren pogen ook een zwanendans te doen, en niet alle arabische landen hebben de grondstoffen waar jij op doelt. Feit is gewoon dat er megagrote geldstromen richting Israel gaan....zonder rente...zonder moeite. Allemaal van de land of the free. Het hele Israelische leger word betaald door de Amerikaanse belastingbetaler bijv. Nu is daar op zich helemaal niets op tegen, maar het zorgt wel voor een heel ander beeld nietwaar?
hoe kan je in godsnaam je tegenstanders verwijten dat ze elkaar renteloos leningen geven en verwijten goed met elkaar om te gaan. misschien een idee om er wat van te leren.

aan de oorlog in irak is saddam zelf schuld om maar iets te noemen. waarom mochten er dan niet onvoorwaardelijke inspecteurs het land in.nu Iran precies hetzelfde nucleaire of niet zoals de 15 mariniers. was een uitstekende kans om een positief lichtje te schijnen maar helaas.

verder kan ik me weinig zwanendanserij herinneren vanuit de arabieren naar het westen/amerika.
pi_48283332
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:01 schreef Netwerken het volgende:
hoe kan je in godsnaam je tegenstanders verwijten dat ze elkaar renteloos leningen geven en verwijten goed met elkaar om te gaan. misschien een idee om er wat van te leren.
Nee, omdat er een heel hypocriet systeem achter zit. Feit is en blijft dat Israel qua mensenrechten gezien niet veel verschilt met de omringende landen (zoals bijv Libanon).
quote:
aan de oorlog in irak is saddam zelf schuld om maar iets te noemen. waarom mochten er dan niet onvoorwaardelijke inspecteurs het land in.nu Iran precies hetzelfde nucleaire of niet zoals de 15 mariniers. was een uitstekende kans om een positief lichtje te schijnen maar helaas.

verder kan ik me weinig zwanendanserij herinneren vanuit de arabieren naar het westen/amerika.
Afgezien van het feit dat Iran geen arabisch land is, noem ik voorbeelden als Egypte en Saoedie-Arabie die regelmatig de zwanendans met Amerika doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48287873
quote:
Op donderdag 12 april 2007 23:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Er zijn maar 12 tot 14 miljoen Turken van koerdische afkomst in Turkije. Geen 20 en al zeker geen 30 miljoen. Wat is dan wel 30 miljoen? De gehele koerdische bevolking over de hele wereld. Ze zitten ook nog in Syrie, Irak en Iran. En nog een hele zooi criminelen in Europa die door het leven gaan als Turken.

Persoonlijk heb ik een beter plan. Turkije krijgt Noord-Irak en spreekt met Iran af dat ze zullen helpen voor een Iraans Zuid-Irak. De koerden krijgen geen zelfstandigheid, maar enige zeggenschap. Alle inkomsten uit Noord-Irak gaan naar de centrale regering van Turkije. Koerden mogen tevreden zijn dat ze hun 'eigen' taal mogen spreken en wat regionale mogelijkheden krijgen.

Ik zeg, splits turkije en Noord Irak uiteen in een vrij Koerdistan. De rest van Irak in een Soenitisch deel en een Iraans Sjiitisch deel
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_48288066
Wat Mutant01 zegt, niet alle moslimlanden zijn Arabisch, Indonesie, Iran, Pakistan, Turkije en Marokko zijn een van de grootste moslimlanden, alleen Turkije en Marokko hebben dan Arabische inwoners in die landen.
pi_48288122
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 02:06 schreef Netwerken het volgende:

[..]

parel voor de zwijnen ?

maar het is wel een dapper en sterk volkje. ze stichten zomaar een land op temidden van hun vijanden en is het enige westerse en welvarendste land in de regio.

terwijl hier in Nederland een groepje van 5 hangjongeren hele wijken kunnen terroriseren.
Eens kijken hoe sterk ze nog zullen zijn als Amerika er niet meer is om ze te beschermen. Achterlijk volk
pi_48288188
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:43 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Nou om een paar terroristjes een land binnenvallen,als ze het in hun hoofd halen mogen ze van mij direct uit de NAVO worden geschopt.
Dit zou fantastisch zijn
Dat is per direct het einde van de EU-onderhandelingen.

Go Turkije val binnen alsjeblieft!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48288212
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:14 schreef EricT het volgende:

[..]

Eens kijken hoe sterk ze nog zullen zijn als Amerika er niet meer is om ze te beschermen. Achterlijk volk
Laat me raden: je bent moslim?

Goed, dan het volgende: pas decennia na de oprichting van Israel en na vele oorlogen die Israel zonder steun vd VS had gewonnen begon de VS Israel te steunen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48288272
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Goed, dan het volgende: pas decennia na de oprichting van Israel en na vele oorlogen die Israel zonder steun vd VS had gewonnen begon de VS Israel te steunen.
Nou nee, wellicht de eerste 2 oorlogen, maar daarna niet meer. Overigens is het niet zo vreemd dat het ineens een superwelvarend landje was. Alle immigranten kwamen uit Europa of de VS, waar ze inmiddels een megavermogen hebben opgebouwd. Dat hele vermogen hebben ze overgeheuveld naar hun nieuwe staat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48288321
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Laat mij raden je kijkt alleen westers nieuws en ben totaal verblind door amerikaans propaganda?
Als het niet zo is moet je het even zeggen hoor..
pi_48288374
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het hele Israelische leger word betaald door de Amerikaanse belastingbetaler bijv.

"Ja Amerika en Izzzrael zzzzitten erachter ".

Afin, nu even de realiteit:

Israel heeft een BNP van: $166.3 billion (2006 est.)

en geeft zo'n Military expenditures - percent of GDP:
9% (2006 est.) daarvan aan defensie uit: das een kleine 15 miljard dollar.

Wat betaald de VS?
pi_48288470
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou nee, wellicht de eerste 2 oorlogen, maar daarna niet meer. Overigens is het niet zo vreemd dat het ineens een superwelvarend landje was. Alle immigranten kwamen uit Europa of de VS, waar ze inmiddels een megavermogen hebben opgebouwd. Dat hele vermogen hebben ze overgeheuveld naar hun nieuwe staat.
Ja vooral de Europese immigranten namen heel veel geld mee ja.
En vergeet de grootste huidige groep niet: ex-Sovjets. Ook die kwamen om in het geld ja.
pi_48288471
Kan al die offtopic zooi over Israel en Amerika eens verwijderd worden?

Kijk, als het nou eens ging om de israeli's die koerdische peshmerga's trainen of amerikanen die wapens leveren.
pi_48288497
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:20 schreef EricT het volgende:

[..]

Laat mij raden je kijkt alleen westers nieuws en ben totaal verblind door amerikaans propaganda?
Als het niet zo is moet je het even zeggen hoor..
Geschiedkundige feiten zijn Amerikaanse propaganda? Zo, weer wat geleerd.
pi_48288527
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

"Ja Amerika en Izzzrael zzzzitten erachter ".

Afin, nu even de realiteit:

Israel heeft een BNP van: $166.3 billion (2006 est.)

en geeft zo'n Military expenditures - percent of GDP:
9% (2006 est.) daarvan aan defensie uit: das een kleine 15 miljard dollar.

Wat betaald de VS?
quote:
Financial Aid

The Israeli government is the largest recipient of US financial aid in the world, receiving over one-third of total US aid to foreign countries4, even though Israel’s population comprises just .001% of the world’s population and has one the world’s higher per capita incomes.

Since 1949 the US has given Israel a total of $84,854,827,200. The interest costs born by US taxpayers on behalf of Israel are $49,937,000,000 – making the total amount of aid given to Israel since 1949 $134,791,507,200 (more than $134 billion).5

The total cost of this financial aid to US tax payers per Israeli is $23,240.

Since 1992, the US has offered Israel an additional $2 billion in loan guarantees every year.
Nearly all past loans to Israel have been forgiven – leading Israel to claim that they have never defaulted on repayment of a US loan – with most loans made on the understanding that they would be forgiven before Israel was required to repay them.

In 1997 alone, the total of US grants and loan guarantees to Israel was $5.5 billion, i.e., $15,068,493 per day.

Military Aid

The United States provides direct and indirect military aid to Israel – totalling more than it gives to all the countries of sub-Saharan Africa, Latin America, and the Caribbean put together, whose combined total population is 1,054,000,000.

According to a US Department of Defence Joint Report to Congress in March 2001, “It is in the United States’ national interest to promote the existence of a stable, democratic and militarily strong Israel, at peace with its neighbours […]”.7 According to a US State Department statement in November 2002, the US government is committed to “maintaining and enhancing Israel’s security and qualitative edge over any combination of adversaries” and “the important advantages the US-Israeli strategic relationship has and will continue to provide us.”8

Foreign Military Financing (FMF) is grants to foreign governments financing the purchase of American-made weapons, services and training. Israel receives 50% of the FMF budget request. The large sums paid by the US to Egypt and Jordan are in recognition of the two countries signing peace accords with Israel in 1979 and 1994 respectively.

FMF Budget Request FY 2001: Total budget request: $3.54 billion
Budget request for Israel: $1.98 billion
Budget request for Egypt: $1.3 billion
Budget request for Jordan $75 million

The Economic Support Fund (ESF) promotes economic and political stability in areas strategically important to the US. It is not intended for military usage, but allows the recipient government to free up other money, therefore providing indirect military aid. Israel receives the largest single grant of the Near East budget, which alone is 79% of the total ESF request.

ESF Budget Request, FY 2001:

Total budget request:
$2.313 billion

Budget request for Near East:
$1.828 billion, including:

Israel $840 million
Egypt $150 million
WB/GS $100 million

Furthermore:
18 of the 92 pending arms sales transfers in the year 2000 were to Israel;

Israel has the world’s largest fleet of F-16s outside the US, currently possessing 200 jets -- with a further 102 on order with American manufacturer Lockheed Martin;

In June 2001 Israel again requested $800 million in supplementary US aid. This was originally pledged to cover the cost of the Israeli withdrawal from south Lebanon – in other words, Israel was being paid for complying with international law. As Israel re-requests this package, administration officials have considered linking it to the implementation of the Mitchell Report, again effectively paying Israel to comply with international standards;9

Charitable Aid

Private donations to American charities initially constituted one quarter of Israel’s budget. Today, it is estimated that these tax-deductible donations exceed $1.5 billion per year. The ability of Americans to make what amounts to tax deductible contributions to a foreign government does not exist for any other country.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48288607
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[..]

Heb je het zelf gelezen?

Want dit stuk ontkracht jouw verhaal dat het hele leger erdoor betaald wordt he?

2 miljard aan leningen per jaar is GEEN 15 miljard
pi_48288662
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Heb je het zelf gelezen?

Want dit stuk ontkracht jouw verhaal dat het hele leger erdoor betaald wordt he?

2 miljard aan leningen per jaar is GEEN 15 miljard
Rofl, de expenditures zijn slechts de KOSTEN. Daarin zitten o.a. kosten voor onderhoud, maar ook voor aanschaf. Tuurlijk gaat de VS de kosten van onderhoud niet betalen. En als je het hele verhaal leest, zie je dat er uiteindelijk veel meer dan 2 miljard wordt gegeven.

Sterker nog, je kan zien dat er 3 miljard wordt gegeven aan Israel (PUUR op militair gebied alleen al!) en dat er daarnaast regelmatig door Israel extra's worden gevraagd.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:36:42 #139
89730 Drugshond
pi_48288834
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kan al die offtopic zooi over Israel en Amerika eens verwijderd worden?

Kijk, als het nou eens ging om de israeli's die koerdische peshmerga's trainen of amerikanen die wapens leveren.
Amen.
pi_48288975
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:30 schreef Double-Helix het volgende:

Ontopic:zijn de Turken het eens met de inval?
echt wel

alleen is het politiek niet haalbaar zonder steun van de vs, israel mocht bv een hele land platgooien vanwege 1 aanslag, in turkije zijn op het moment aanslagen op het leger aan de orde van de dag, dus een paar terroristen aanpakken ergens op een berg zouden de amerikanen niet al te moeilijk ver moeten doen (zou je zeggen )

dan heb ik het effe niet over de europese mietjes, die staan te popelen om een slip up van turkije om de eu onderhandelingen stop te zetten

een expeditie noord-irak is meer een politieke mijnenveld dan een militaire
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_48289528
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:54 schreef delapoko het volgende:

[..]

Ik ben Turks en rechts (mischien (ex)nationalistisch op bepaalde gebieden), maar ik ben van mening dat er een Koerdistan moet komen. De leger maakt nu grote tactische fouten. Het land zal er uiteindelijk toch komen met de hulp van de VS, GB en Israel (het is hun lange termijn planning om het gebied tussen de Eufraat en Tigris te bezetten).

Als ik de Turkse regering/leger was, zou ik een onafhankelijke Koerdistan steunen, een paar bergprovincies uit zuid-oost Turkije (hebben toch niets aan, zijn alleen maar bergen en steppen) geven en je eigen pro-Turkse Koerden aan het hoofd van dat land stellen. Daarna zowel financieel als politiek steunen, in ruil voor samenwerking op het gebied van olie. Turkse Koerden die willen emigreren moet dan bijvoorbeeld financieel en logistiek gesteund worden. Er moet een erg vriendschappelijke relatie tussen de landen bewerktstelligd worden. Dat is nou juist precies wat sommige landen niet willen.

Ik zie dan de volgende pluspunten:

- Veel Koerden uit Turkije zullen emigreren waardoor:
a. Werkloosheid enorm daalt (hebben een lage opleiding waardoor de meeste werkloos is)
b. Criminaliteit erg daalt (90% van de criminaliteit in Turkije wordt gepleegd door mensen uit het Zuid-Oosten)
c. Geen bloedwraak en eerwraak meer in Turkije
d. Gemiddeld bruto nationaal product en analfabetisme keldert naar beneden (ook families met 10 kinderen weg)
e. Einde van de terrorisme, dus stijging van de toerisme
f. Turkije grenst niet meer aan Irak en de achtergestelde Arabieren (ik heb liever Koerden dan Arabieren als buur).

Ik zie alleen maar positieve ontwikkelingen. De Turkse leger helaas niet.
haha, fantasierijk verhaal, iets te zoet voor de realiteit, vind je niet?

hoe vaak in de geschiedenis heeft een land zonder bloedvergieten zichzelf laten opheffen?

binnenkort zullen we in irak joegoslavische taferelen zien en dan zullen de koerden het zeker niet makkelijk krijgen, omdat ze heel simpel geen vrienden in de regio hebben
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_48289940
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

haha, fantasierijk verhaal, iets te zoet voor de realiteit, vind je niet?

hoe vaak in de geschiedenis heeft een land zonder bloedvergieten zichzelf laten opheffen?

binnenkort zullen we in irak joegoslavische taferelen zien en dan zullen de koerden het zeker niet makkelijk krijgen, omdat ze heel simpel geen vrienden in de regio hebben
En zo is het. Immers:

"Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır, toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır."

Delapko, ik hoop dat het een eenmalige vergissing was. Laten we niet vergeten dat er Turken zijn gestorven voor dat land en dat nog elke dag doen. We hebben geen land te geef of te koop.
pi_48290300
Turkse ultra nationalisten die het oneens zijn met elkaar .

Gewoon doen Turkije. Maak van de regio een nog grotere teringzooi.
pi_48290351
-Rabia Al-Basri
pi_48290413
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
Turkse ultra nationalisten die het oneens zijn met elkaar .

Gewoon doen Turkije. Maak van de regio een nog grotere teringzooi.
delapoko een nationalist? wel een iet wat vreemde dan
-Rabia Al-Basri
pi_48290577
Cuma mensen!
pi_48295275
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 13:26 schreef Burakius het volgende:
Cuma mensen!
Bron?
pi_48295523
Als het zo doorgaat in het midden-oosten voorspel ik een full scale war in de regio.
pi_48295626
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:47 schreef Double-Helix het volgende:
Als het zo doorgaat in het midden-oosten voorspel ik een full scale war in de regio.
Dit is inderdaad het voorspel op iets groters. Das mooi en dat moet ook denk ik volgens de hadith's dus Its not coincedental to me at all my little humunus
pi_48295719
sooo verlicht ons?
of heb je het over dat als de ka3ba valt de onheil dichterbij is ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')