abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48271121
ach, het leger wil de huidige premier niet als president, te gelovig.
Op deze manier proberen ze hem onpopulaire uitspraken uit te lokken. Zodat hij geen president word.

Ik zie geen probleem.

De generaal heeft gezegd de opdracht aan te kunnen als de politiek vraagt of ze de koerden ook in irak kunnen aanvallen.

en kan een mod de S in de tt erbij zetten?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_48271288
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik vind het erg moeilijk om "een kant te kiezen".

Wat ik wel begrijp is dat de Koerden geen onafhankelijkheid kunnen uitroepen zonder dat Irak in stukken gaat of zonder dat er langdurige en zo goed als onoplosbare conflicten gaan ontstaan.
Ik ben Turks en rechts (mischien (ex)nationalistisch op bepaalde gebieden), maar ik ben van mening dat er een Koerdistan moet komen. De leger maakt nu grote tactische fouten. Het land zal er uiteindelijk toch komen met de hulp van de VS, GB en Israel (het is hun lange termijn planning om het gebied tussen de Eufraat en Tigris te bezetten).

Als ik de Turkse regering/leger was, zou ik een onafhankelijke Koerdistan steunen, een paar bergprovincies uit zuid-oost Turkije (hebben toch niets aan, zijn alleen maar bergen en steppen) geven en je eigen pro-Turkse Koerden aan het hoofd van dat land stellen. Daarna zowel financieel als politiek steunen, in ruil voor samenwerking op het gebied van olie. Turkse Koerden die willen emigreren moet dan bijvoorbeeld financieel en logistiek gesteund worden. Er moet een erg vriendschappelijke relatie tussen de landen bewerktstelligd worden. Dat is nou juist precies wat sommige landen niet willen.

Ik zie dan de volgende pluspunten:

- Veel Koerden uit Turkije zullen emigreren waardoor:
a. Werkloosheid enorm daalt (hebben een lage opleiding waardoor de meeste werkloos is)
b. Criminaliteit erg daalt (90% van de criminaliteit in Turkije wordt gepleegd door mensen uit het Zuid-Oosten)
c. Geen bloedwraak en eerwraak meer in Turkije
d. Gemiddeld bruto nationaal product en analfabetisme keldert naar beneden (ook families met 10 kinderen weg)
e. Einde van de terrorisme, dus stijging van de toerisme
f. Turkije grenst niet meer aan Irak en de achtergestelde Arabieren (ik heb liever Koerden dan Arabieren als buur).

Ik zie alleen maar positieve ontwikkelingen. De Turkse leger helaas niet.
  donderdag 12 april 2007 @ 21:57:34 #53
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_48271426
Koerdistan zal nooit betstaan ,landen als Iran en Irak zullen er ook niet blij emee zijn

[ Bericht 80% gewijzigd door dvdfreak op 12-04-2007 22:23:05 ]
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 22:06:02 #54
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48271836
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:54 schreef delapoko het volgende:

[..]

Ik zie alleen maar positieve ontwikkelingen.
Ja ik zie het
quote:
Het land zal er uiteindelijk toch komen met de hulp van de VS, GB en Israel
Die kans zit er wel in.

En stel dat het zou gebeuren en stel dat ze vriendschappelijke banden met Turkije aangaan en andersom, dan ben je er nog niet. Syrië, Iran en de rest van Irak zie ik het niet snel accepteren.
  donderdag 12 april 2007 @ 22:37:50 #55
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_48273253
joepie

batsen
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_48273331
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:43 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Nou om een paar terroristjes een land binnenvallen,als ze het in hun hoofd halen mogen ze van mij direct uit de NAVO worden geschopt.
nee maar als het om 'massavernietigingswapens' gaat dan is het wel goed
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_48273351
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:49 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja en Duitsland ook, alleen is het in het geval van Turkije zo'n 100 jaar geleden. Lekker actueel ook.
Niet alleen de Armenen zijn slachtoffer van de Turken ook de Koerden, en tada, die worden tot op de dag van vandaag onderdrukt, dus met andere woorden...De turken hebben meer recente ervaringen op dat gebied dan DLD
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  donderdag 12 april 2007 @ 22:47:22 #58
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48273662
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:54 schreef delapoko het volgende:

[..]

<interessant verhaal>
Het zal ook wel theoretisch gezien beter zijn, maar tegen het wereldberoemde eergevoel is geen argument opgewassen. Helaas.
pi_48273831
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:40 schreef EricT het volgende:

[..]

Niet alleen de Armenen zijn slachtoffer van de Turken ook de Koerden, en tada, die worden tot op de dag van vandaag onderdrukt, dus met andere woorden...De turken hebben meer recente ervaringen op dat gebied dan DLD
Het ging over uitmoorden van bevolkinsgsgroepen, uitmoorden en onderdrukken zijn twee totaal verschillende zaken. En 100 jaar is heel lang geleden.

Het is wel relevant om even te vermelden dat Turkije een Koerdische permier, president heeft gekend, en dat minstens 50% van de Turkse artiesten van Koerdische afkomst zijn.
Ja er is onderdrukking geweest, vooral met de taal,maar het is allemaal relatief. Zoals eerder gezegd is, er wonen 20 MILJOEN koerden in Turkije, de overgrote meerderheid is gewoon allang opgegaan in de samenleving.

Ik kan het me trouwens niet voorstellen dat een Turk de premier wordt van een willekeurig Europees land.
pi_48274070
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:39 schreef Burakius het volgende:

[..]

nee maar als het om 'massavernietigingswapens' gaat dan is het wel goed
Hey wie zegt dat ik het goed keur?
ik vind het alleen goed dat de holbewoner Saddam weg is.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_48274172
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:32 schreef NorthernStar het volgende:
Het gebeurt al jaren dat het Turkse leger uitstapjes doet in Irak.

Van een paar dagen terug:

Turkish Commandos Cross Into Iraq to Destroy Kurdish Terrorist Camps

Telkens als je denkt dat de situatie in het MO niet gecompliceerder en instabieler kan worden...
Het Turkse leger doet sowieso wel aan uitstapjes,Ze grepen Oçalan in Kenia.
pi_48274388
Er zijn maar 12 tot 14 miljoen Turken van koerdische afkomst in Turkije. Geen 20 en al zeker geen 30 miljoen. Wat is dan wel 30 miljoen? De gehele koerdische bevolking over de hele wereld. Ze zitten ook nog in Syrie, Irak en Iran. En nog een hele zooi criminelen in Europa die door het leven gaan als Turken.

Persoonlijk heb ik een beter plan. Turkije krijgt Noord-Irak en spreekt met Iran af dat ze zullen helpen voor een Iraans Zuid-Irak. De koerden krijgen geen zelfstandigheid, maar enige zeggenschap. Alle inkomsten uit Noord-Irak gaan naar de centrale regering van Turkije. Koerden mogen tevreden zijn dat ze hun 'eigen' taal mogen spreken en wat regionale mogelijkheden krijgen.

donderdag 12 april 2007 @ 23:08:37 #63
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_48274519

[ Bericht 89% gewijzigd door dvdfreak op 12-04-2007 23:46:13 ]
pi_48274754
quote:
Op donderdag 12 april 2007 23:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Er zijn maar 12 tot 14 miljoen Turken van koerdische afkomst in Turkije. Geen 20 en al zeker geen 30 miljoen. Wat is dan wel 30 miljoen? De gehele koerdische bevolking over de hele wereld. Ze zitten ook nog in Syrie, Irak en Iran. En nog een hele zooi criminelen in Europa die door het leven gaan als Turken.

Persoonlijk heb ik een beter plan. Turkije krijgt Noord-Irak en spreekt met Iran af dat ze zullen helpen voor een Iraans Zuid-Irak. De koerden krijgen geen zelfstandigheid, maar enige zeggenschap. Alle inkomsten uit Noord-Irak gaan naar de centrale regering van Turkije. Koerden mogen tevreden zijn dat ze hun 'eigen' taal mogen spreken en wat regionale mogelijkheden krijgen.

lijk me eigenlijk wel een...KUT PLAN
  donderdag 12 april 2007 @ 23:17:04 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48274833
quote:

je lijkt wel een extreme variant van wilders.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_48275617
quote:

Je bent een zielig figuur, ik vraag me eigenlijk ook af wat jij in NL te zoeken hebt.
pi_48275747
quote:
Op donderdag 12 april 2007 23:40 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Je bent een zielig figuur, ik vraag me eigenlijk ook af wat jij in NL te zoeken hebt.
ga je mensen zoals aahtje ook het land uit zetten?

de 1 heeft het liefst dat iedere buitenlander vertrekt.

De ander ook bij een bepaalde bevolkingsgroep, maar geeft ze altijd nog meer rechten dan diegene die ze het liefst allemaal ziet vertrekken.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_48276065
quote:
Op donderdag 12 april 2007 23:44 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ga je mensen zoals aahtje ook het land uit zetten?

de 1 heeft het liefst dat iedere buitenlander vertrekt.

De ander ook bij een bepaalde bevolkingsgroep, maar geeft ze altijd nog meer rechten dan diegene die ze het liefst allemaal ziet vertrekken.
Lul niet zo slap man

Ik snap enkel niet wat die jongen als Turks nationalist/racist in Nederland moet, erg gelukkig kan hij nooit zijn buiten zijn zo mooie en machtige Turkije.
pi_48276913
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:56 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Hey wie zegt dat ik het goed keur?
ik vind het alleen goed dat de holbewoner Saddam weg is.
en ik wil de PKK weg. want ik voel me niet veilig
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_48276940
quote:

klinkt als een puik plan
pi_48276946
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:25 schreef Burakius het volgende:

[..]

In Nederland niet?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_48277014
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:25 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hier in nederland
wel mee eens dat de PKK weg moet.
pi_48277030
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:29 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Hier in nederland
wel mee eens dat de PKK weg moet.
USa bang van Irak dat is nog een grotere afstand
pi_48277039
Ff gepaint hoe het dus gaat worden

Strak plan. invallen zeg ik maar
pi_48277178
hoera voor de grote turkse rijk....not.
pi_48277226
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:38 schreef Double-Helix het volgende:
hoera voor dehet grote Turkse rijk....not.
eerst een groter Turks Rijk en dan insha allah unificatie van moslim landen op weg naar een nieuw Ottomaans rijk.

Dat wou je horen
  vrijdag 13 april 2007 @ 00:42:05 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48277255
ik heb niet echt het gevoel dat turkije bij europa wil horen. zijn koerden eigenlijk islamitisch?
pi_48277288
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:42 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb niet echt het gevoel dat turkije bij europa wil horen. zijn koerden eigenlijk islamitisch?
1.Vraag het aan de Koerden
2. Wiki loves you
3. google.nl
4. go find your local kurd at your place at 0001- your'a'moron
pi_48277310
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:40 schreef Burakius het volgende:

[..]

eerst een groter Turks Rijk en dan insha allah unificatie van moslim landen op weg naar een nieuw Ottomaans rijk.

Dat wou je horen
meen je dat of maak je een grap ?
Nee niet echt,maar waarom zou je koerdistan willen aanvallen,wat heeft turkije daar te zoeken?amerika scherp bekritizeren omdat ze irak invallen en Turkije haar gang laten gaan?
pi_48277340
quote:
Voor het overgrote deel wel jah.
pi_48277361
quote:
Veel wel

En ze stelen en roven als ik de Turken hier mag geloven, net joden dus

Ik ga dit topic trouwens even NSB'en, deze uitingen van Turks nationalisme en expansiedrift vernaggelen [NWS] in dezelfde mate als het eeuwige wilders/marokkanen gezeik.
pi_48277372
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:44 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

meen je dat of maak je een grap ?
Nee niet echt,maar waarom zou je koerdistan willen aanvallen,wat heeft turkije daar te zoeken?amerika scherp bekritizeren omdat ze irak invallen en Turkije haar gang laten gaan?
a) Koerdistan. dat land bestaat niet. Fabeltjesland?
b) PKK 30.000 onschuldige mensen gedood(waaronder ook Koerden trouwens)
c) Amerika doet geen RUK in noord-irak.. zit daar geen olie ofzo?
d) Beter dat de Turken het hebben. Kunnen ze de normale mensen in Noord-Irak beschermen onder de Turkse staat.
pi_48277385
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:46 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Veel wel

En ze stelen en roven als ik de Turken hier mag geloven, net joden dus

Ik ga dit topic trouwens even NSB'en, deze uitingen van Turks nationalisme en expansiedrift vernaggelen [NWS] in dezelfde mate als het eeuwige wilders/marokkanen gezeik.
tuurlijk scheer alles over 1 kam. Triest ventje
pi_48277416
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:46 schreef Burakius het volgende:

[..]

Koerdistan bestaat zeker wel.
PKK moet weg
Het overgrote gedeelte van de olie zit daar volgens mij.
d) Beter dat de Turken het hebben. Kunnen ze de normale mensen in Noord-Irak beschermen onder de Turkse staat.
En verbieden hun eigen taal te spreken?
pi_48277426
quote:

[..]

Daar zit heel veel olie, daarom gaat het er ook reatief goed op het moment.
pi_48277446
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:49 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Daar zit heel veel olie, daarom gaat het er ook reatief goed op het moment.
en de rest van de argumenten..?
pi_48277456
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:47 schreef Burakius het volgende:

[..]

tuurlijk scheer alles over 1 kam. Triest ventje
Ik maak even een lekkere makkelijke vergelijking niet zeiken dus.

Ik kan er ook weinig aan doen dat jullie turken allemaal van die lange tenen hebben zodra er kritiek op je landje komt.
pi_48277462
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:49 schreef Double-Helix het volgende:

[..]
Koerden mogen hun eigen taal spreken.. dat is nu al zo in Turkije
pi_48277468
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:51 schreef Burakius het volgende:

[..]

en de rest van de argumenten..?
welke argumeneten?
pi_48277469
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:51 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ik maak even een lekkere makkelijke vergelijking niet zeiken dus.

Ik kan er ook weinig aan doen dat jullie turken allemaal van die lange tenen hebben zodra er kritiek op je landje komt.
Je maakt een vergelijking van jouw niveau. Passend
pi_48277479
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:52 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

welke argumeneten?
lezen is ook een vak voor jou. Maar ik ken je al lang genoeg. Je gaat er nooit inhoudelijk op in. Omdat je weet dat ik gelijk heb. Ik ga slapen
pi_48277503
En geef me hier nou een antwoord op,waaarom zouden in gods naam de koerden onder de Turkse vlag willen leven?
  vrijdag 13 april 2007 @ 01:01:49 #93
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_48277645
quote:

[..]

Ben je niet goed bij je hoofd ofzo? Noord-Irak hoort nog altijd bij, de naam zegt het al, IRAK. Zelfs de V.S is niet zo arrogant als de Turken om zoiets stoms te bedenken.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohannesPaulus op 13-04-2007 01:08:35 ]
In peace, sons bury their fathers; in war, fathers bury their sons. (484 BC–ca.425 BC, Herodotus)
He who knows when he can fight and when he cannot will be victorious. (c. 544 – 496 BC, Sun Tzu)
  vrijdag 13 april 2007 @ 01:14:03 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48277919
turkije wil dus gewoon olie van een merendeels islamitisch volk dat het veel heeft. onderhandelen is geen optie. bombarderen wel?

wat is dit voor iets geks? zijn koerden sjiieten of soennieten? en waarom moord de ene moslimpartij de ander uit. zonder morren van de islamitische wereld, sterker nog in dit topic met veel goedkeuring? ze zijn toch zo pro-palestijns de moslimbroeders?

of zijn de palestijnen ineens hun broeders omdat er iemand van buiten de islam een plek wil hebben om te leven?

misschien wel interessant voor de lurkers en critici.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjiieten_per_land
http://forum.funx.nl/forum.php/list_messages/7471

ik denk dat het leuker leven is met sjiieten dan met soennieten. sjiiten zijn trouwens ook dichter bij de bron van het geloof. maar dat lees je allemaal in de tweede link.
  vrijdag 13 april 2007 @ 01:15:10 #95
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_48277945
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 01:14 schreef zoalshetis het volgende:
turkije wil dus gewoon olie van een merendeels islamitisch volk dat het veel heeft. onderhandelen is geen optie. bombarderen wel?
cheney weet wel hoe
And that is the news.''
  vrijdag 13 april 2007 @ 01:15:59 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48277961
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 01:15 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

cheney weet wel hoe
ben dan ook absoluut geen fan van amerika in zijn huidige staat.
  vrijdag 13 april 2007 @ 01:20:27 #97
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_48278058
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 01:14 schreef zoalshetis het volgende:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjiieten_per_land
http://forum.funx.nl/forum.php/list_messages/7471

ik denk dat het leuker leven is met sjiieten dan met soennieten.
Ik denk het ook. En nu weer niet aankomen met "de sjiieten zijn net als de soennieten terroristen" zie Hezbollah. Ik zou zeggen laten we de cijfers eens naast elkaar leggen en vergelijken hoeveel doden er al zijn gevallen bij soennietisch en sjiietisch terreur. Ik denk dat de soennieten met straatlengte zullen winnen wanneer het aankomt op terrorisme, daar zijn de soennieten wel goed in namelijk. (Madrid, Londen, Bali, 9/11, 'imam-die-weigert-hand-te-geven-aan-verdonk', en nog veel meer terroristische aanslagen sponsored and carried out by sunnis) Nee hoor, de soennieten zijn geen extremisten
In peace, sons bury their fathers; in war, fathers bury their sons. (484 BC–ca.425 BC, Herodotus)
He who knows when he can fight and when he cannot will be victorious. (c. 544 – 496 BC, Sun Tzu)
pi_48278481
Turkije is een land dat zelfs matig zal presteren in een afrikaanse of aziatische unie.

wat ik wel dom vind van de koerden is dat ze nog de ambitie hebben om turks grondgebied te krijgen voor de oprichting van koerdistan. kans van nul koma nul. turkije zal zichzelf eerder opheffen dan laten sleutelen aan zijn grenzen die de verdienste zijn geweest van Ataturk. als de koerden slim zijn houden zij zich buiten turksgrondgebied.
pi_48278499
Salafisten zijn de grootste terroristen.
quote:
Bingo!
pi_48278519
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

1.Vraag het aan de Koerden
2. Wiki loves you
3. google.nl
4. go find your local kurd at your place at 0001- your'a'moron
zo onthul je wel dat je een ezel bent.