Ik ben Turks en rechts (mischien (ex)nationalistisch op bepaalde gebieden), maar ik ben van mening dat er een Koerdistan moet komen. De leger maakt nu grote tactische fouten. Het land zal er uiteindelijk toch komen met de hulp van de VS, GB en Israel (het is hun lange termijn planning om het gebied tussen de Eufraat en Tigris te bezetten).quote:Op donderdag 12 april 2007 21:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik vind het erg moeilijk om "een kant te kiezen".
Wat ik wel begrijp is dat de Koerden geen onafhankelijkheid kunnen uitroepen zonder dat Irak in stukken gaat of zonder dat er langdurige en zo goed als onoplosbare conflicten gaan ontstaan.
Ja ik zie hetquote:Op donderdag 12 april 2007 21:54 schreef delapoko het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar positieve ontwikkelingen.
Die kans zit er wel in.quote:Het land zal er uiteindelijk toch komen met de hulp van de VS, GB en Israel
nee maar als het om 'massavernietigingswapens' gaat dan is het wel goedquote:Op donderdag 12 april 2007 20:43 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Nou om een paar terroristjes een land binnenvallen,als ze het in hun hoofd halen mogen ze van mij direct uit de NAVO worden geschopt.
Niet alleen de Armenen zijn slachtoffer van de Turken ook de Koerden, en tada, die worden tot op de dag van vandaag onderdrukt, dus met andere woorden...De turken hebben meer recente ervaringen op dat gebied dan DLDquote:Op donderdag 12 april 2007 20:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja en Duitsland ook, alleen is het in het geval van Turkije zo'n 100 jaar geleden. Lekker actueel ook.![]()
Het zal ook wel theoretisch gezien beter zijn, maar tegen het wereldberoemde eergevoel is geen argument opgewassen.quote:
Het ging over uitmoorden van bevolkinsgsgroepen, uitmoorden en onderdrukken zijn twee totaal verschillende zaken. En 100 jaar is heel lang geleden.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:40 schreef EricT het volgende:
[..]
Niet alleen de Armenen zijn slachtoffer van de Turken ook de Koerden, en tada, die worden tot op de dag van vandaag onderdrukt, dus met andere woorden...De turken hebben meer recente ervaringen op dat gebied dan DLD![]()
Hey wie zegt dat ik het goed keur?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:39 schreef Burakius het volgende:
[..]
nee maar als het om 'massavernietigingswapens' gaat dan is het wel goed
Het Turkse leger doet sowieso wel aan uitstapjes,Ze grepen Oçalan in Kenia.quote:Op donderdag 12 april 2007 21:32 schreef NorthernStar het volgende:
Het gebeurt al jaren dat het Turkse leger uitstapjes doet in Irak.
Van een paar dagen terug:
Turkish Commandos Cross Into Iraq to Destroy Kurdish Terrorist Camps
Telkens als je denkt dat de situatie in het MO niet gecompliceerder en instabieler kan worden...
lijk me eigenlijk wel een...KUT PLANquote:Op donderdag 12 april 2007 23:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Er zijn maar 12 tot 14 miljoen Turken van koerdische afkomst in Turkije. Geen 20 en al zeker geen 30 miljoen. Wat is dan wel 30 miljoen? De gehele koerdische bevolking over de hele wereld. Ze zitten ook nog in Syrie, Irak en Iran. En nog een hele zooi criminelen in Europa die door het leven gaan als Turken.
Persoonlijk heb ik een beter plan. Turkije krijgt Noord-Irak en spreekt met Iran af dat ze zullen helpen voor een Iraans Zuid-Irak. De koerden krijgen geen zelfstandigheid, maar enige zeggenschap. Alle inkomsten uit Noord-Irak gaan naar de centrale regering van Turkije. Koerden mogen tevreden zijn dat ze hun 'eigen' taal mogen spreken en wat regionale mogelijkheden krijgen.
je lijkt wel een extreme variant van wilders.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Er zijn maar 12 tot 14 miljoen Turken van koerdische afkomst in Turkije. Geen 20 en al zeker geen 30 miljoen. Wat is dan wel 30 miljoen? De gehele koerdische bevolking over de hele wereld. Ze zitten ook nog in Syrie, Irak en Iran. En nog een hele zooi criminelen in Europa die door het leven gaan als Turken.
Persoonlijk heb ik een beter plan. Turkije krijgt Noord-Irak en spreekt met Iran af dat ze zullen helpen voor een Iraans Zuid-Irak. De koerden krijgen geen zelfstandigheid, maar enige zeggenschap. Alle inkomsten uit Noord-Irak gaan naar de centrale regering van Turkije. Koerden mogen tevreden zijn dat ze hun 'eigen' taal mogen spreken en wat regionale mogelijkheden krijgen.
Je bent een zielig figuur, ik vraag me eigenlijk ook af wat jij in NL te zoeken hebt.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
ga je mensen zoals aahtje ook het land uit zetten?quote:Op donderdag 12 april 2007 23:40 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Je bent een zielig figuur, ik vraag me eigenlijk ook af wat jij in NL te zoeken hebt.
Lul niet zo slap manquote:Op donderdag 12 april 2007 23:44 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ga je mensen zoals aahtje ook het land uit zetten?
de 1 heeft het liefst dat iedere buitenlander vertrekt.
De ander ook bij een bepaalde bevolkingsgroep, maar geeft ze altijd nog meer rechten dan diegene die ze het liefst allemaal ziet vertrekken.
en ik wil de PKK weg. want ik voel me niet veiligquote:Op donderdag 12 april 2007 22:56 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Hey wie zegt dat ik het goed keur?
ik vind het alleen goed dat de holbewoner Saddam weg is.
klinkt als een puik planquote:Op donderdag 12 april 2007 23:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
In Nederland niet?quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:25 schreef Burakius het volgende:
[..]
en ik wil de PKK weg. want ik voel me niet veilig
Hier in nederlandquote:Op vrijdag 13 april 2007 00:25 schreef Burakius het volgende:
[..]
en ik wil de PKK weg. want ik voel me niet veilig
USa bang van Irakquote:Op vrijdag 13 april 2007 00:29 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Hier in nederland![]()
wel mee eens dat de PKK weg moet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |