abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48307850
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat verbaast me niets aangezien jij een fundamentalist bent die denkt dat de inval van Turkije in Irak voorspeld is in hadiths!

Ga alsjeblieft terug naar Turkije man als je zo gek erop bent en meld je aan bij het leger als je zo'n held bent die de voorspellingen wilt laten uitkomen.
Lol waar staat er dat ik heb gezegd dat de inval van Turkije is voorspeld in Irak . Het ging over heel iets anders. Leer lezen

Ga jij naar wilders en ga bij hem op zijn schootje zitten
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_48307869
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[-
[..]

Behalve als er pedofiele profeten worden afgebeeld he? Dan telt die vrijheid van meningsuiting opeens niet meer he?
Wat mij betreft altijd en absoluut, geldt democratie ook voor jou als TR er voor kiest om Islamitisch te worden?
pi_48307874
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Voor mij wel. Voor jou ook, ook voor Erdogan?
Absoluut, ze mogen zeggen wat ze willen. Maar ik dus ook. En ik mag dus hun daar helemaal op affakkelen. Als jij denkt dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je het met iedereen eens moet zijn dan heb je er totaal niets van begrepen. Integendeel zelfs.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48307899
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Erdogan is dus volgens jou vergelijkbaar met Wilders?
In deze context misschien wel.

Maar Erdogan is vriendelijker en milder opgesteld tegenover minderheden.
Hij wordt vaak door nationalisten voor Koerd of Arabier uitgemaakt, dus ik betwijfel of ze echt vergelijkbaar zijn.
pi_48307922
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:44 schreef Burakius het volgende:

[..]

Lol waar staat er dat ik heb gezegd dat de inval van Turkije is voorspeld in Irak .
Turkse leger wil Noord-Irak binnenvallen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48307934
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:45 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hij wordt vaak door nationalisten voor Koerd of Arabier uitgemaakt, dus ik betwijfel of ze echt vergelijkbaar zijn.
Mja, opruiing van het leger hé. kunnen ze lekker tegen hem gebruiken.

Om maar te zwijgen over het feit dat veel Koerden en Arabieren op Erdogan hebben gestemd

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2007 22:46:58 ]
pi_48307986
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Turkse leger wil Noord-Irak binnenvallen.
Dit is inderdaad het voorspel op iets groters. Das mooi en dat moet ook denk ik volgens de hadith's dus Its not coincedental to me at all my little humunus

Ja inderdaad. Dat de grootste Christelijke macht uit het Westen Damascus zal binnentreden komt steeds meer tot een verwezelijking door het full scale war principe wat ik in dat topic heb genoemd.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_48308006
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:45 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wilders heeft nooit opgeroepen tot oorlog, Erdogan wel.
Wilders is nooit veroordeeld, Erdogan wel.
Erdogan heeft gezegd dat hij democratie wil gebruiken om het af te schaffen....

Maar ik ben blij dat je Wilders en Erdogan gelijk stelt. Dat zal simpele VMBO-er Turkse nationalisten als Burakishit misschien de ogen openen.
pi_48308021
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Voor mij wel. Voor jou ook, ook voor Erdogan?
Flori, mag ik je even prijzen omdat je wat objectiviteit in het topic hebt gebracht
pi_48308088
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wilders heeft nooit opgeroepen tot oorlog, Erdogan wel.
Wilders is nooit veroordeeld, Erdogan wel.
Erdogan heeft gezegd dat hij democratie wil gebruiken om het af te schaffen....

Maar ik ben blij dat je Wilders en Erdogan gelijk stelt. Dat zal simpele VMBO-er Turkse nationalisten als Burakishit misschien de ogen openen.
a) Ik ben geen nationalist maar een wereldmens
b) Erdogan oproepen tot oorlog . Onder welke steen leef je? www.o help mammie islamisering . nl?
c) Bron voor wat Erdogan heeft gezegd s.v.p.
d) Ik studeer Civiele Techniek HBO
pi_48308430
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Uiteraard moslim. Het is ALTIJD de schuld van anderen. Altijd.
Jij wilt ontkennen dat huidige Palestina, Egypte, Syrie, Libanon etc niet in het verdrag Sevres en Lausanne zijn opgenomen met huidige grenzen?
pi_48308653
OKe ONTOPIC BOYS Turkije valt Irak binne! wat denken jullie. Gaat het gebeuren of niet?>
pi_48308668
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:02 schreef Burakius het volgende:
OKe ONTOPIC BOYS Turkije valt Irak binne! wat denken jullie. Gaat het gebeuren of niet?>
Hopelijk niet.

De VS heeft ook wenig bereikt.
pi_48308696
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:03 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hopelijk niet.
ene kant... PKK voorgoed weg als het kan... aan de andere kant.. als het zo eindigd als met USA..
  vrijdag 13 april 2007 @ 23:10:18 #215
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48308970
Een Turks offensief zou perfect zijn voor de toetredingsonderhandelingen met de EU.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  vrijdag 13 april 2007 @ 23:11:40 #216
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48309022
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:10 schreef Gabry het volgende:
Een Turks offensief zou perfect zijn voor de toetredingsonderhandelingen met de EU.
Belgie (Brussel) binnenvallen en eisen dat Turkije bij de EU mag?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 13 april 2007 @ 23:14:40 #217
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48309146
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:03 schreef Burakius het volgende:

[..]

ene kant... PKK voorgoed weg als het kan... aan de andere kant.. als het zo eindigd als met USA..
Je kan er beter je handen niet aan branden. De PKK krijg je toch niet voorgoed weg, dat bestaat niet. Turkije zit dan precies in dezelfde situatie als de VS. je hebt het superieure leger maar wat dan? als de bevolking tegen je is zal je bestookt blijven worden door guerillastrijders ook als je in eerste instantie overwinningen boekt.
---
pi_48309246
Turkse president: scheiding staat en kerk bedreigd

We zullen je niet missen, mafkees

Tijd om het veld te ruimen voor iemand uit het volk.
pi_48309315
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:14 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Je kan er beter je handen niet aan branden. De PKK krijg je toch niet voorgoed weg, dat bestaat niet. Turkije zit dan precies in dezelfde situatie als de VS. je hebt het superieure leger maar wat dan? als de bevolking tegen je is zal je bestookt blijven worden door guerillastrijders ook als je in eerste instantie overwinningen boekt.
Mwah kijk Turkije heb zijn bevolking niet tegen zich. De huidige regering is massaal gekozen juist door Koerden ook. De PKK heb ook vele onschuldige Koerden gedood.
pi_48309334
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

precies klote sezer ..
  vrijdag 13 april 2007 @ 23:21:24 #221
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48309433
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Mwah kijk Turkije heb zijn bevolking niet tegen zich. De huidige regering is massaal gekozen juist door Koerden ook. De PKK heb ook vele onschuldige Koerden gedood.
De Koerden in Turkije, maar geldt dat ook voor de Koerden in Noord-Irak denk je? staan die positief tegenover de huidige Turkse regering?
---
pi_48309581
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:21 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

De Koerden in Turkije, maar geldt dat ook voor de Koerden in Noord-Irak denk je? staan die positief tegenover de huidige Turkse regering?
Denk dat de Koerden in Noord-Irak best wel die schijt hebben aan de PKK ,, en maling aan de Irakezen.
pi_48309632
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_48310366
PKK is trouwens een communistische beweging en dus niet adharent aan de Islam.

Wiki. De PKK is een marxistische groepering die via een volksopstand de onafhankelijkheid van Koerdistan probeert te bereiken

[ Bericht 53% gewijzigd door Drugshond op 14-04-2007 09:20:05 ]
  zaterdag 14 april 2007 @ 09:29:21 #225
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 14 april 2007 @ 10:13:09 #226
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48316944
Uit de oude doos, maar nog steeds bijzonder actueel.
quote:
Wie bedreigt Turkije?
Bron : Uitpers.be

De Navo besliste, na enig tegenstrubbelen van de Belgische regering, Turkije militaire bescherming te bieden. Deze lidstaat van de Navo grenst immers aan Irak en loopt volgens de Atlantische Alliantie dus gevaar te worden aangevallen.

Maar intussen trof de Turkse legerleiding voorbereidingen om minstens 80.000 Turkse militairen in te zetten voor operaties in het noorden van Irak. Om de vluchtelingenstromen op te vangen… Het is een uitleg die de Koerden in zowel Irak als Turkije alvast niet geloven, want Ankara koestert al langer plannen voor de annexatie van het olierijke Noord-Irak.

In de Navo is een spelletje schaduwboksen gespeeld. Want iedereen wist er maar al te goed dat Turkije niet door Irak wordt bedreigd en dus niet tegen Irak moet worden beschermd. Wel integendeel, intussen speelden Washington aan de ene kant, de Turkse regering en de legerleiding aan de andere kant, een spelletje poker rond de deelname van Turkse militairen aan de op handen zijnde oorlog tegen Irak. Ze waren het er wel over eens met het speeltje van de Iraakse dreiging tegen Irak de Navo bij de aanloop tot de oorlog te kunnen inschakelen.

Het betekent niet dat Washington en Ankara dezelfde agenda hebben.

De Turkse regering van de AKP (Partij voor Rechtvaardigheid en Ontwikkeling; vaak omschreven als een ‘gematigde politieke islampartij’) stelde zich van bij haar vorming zeer open op tegenover zowel de EU als de VS. Tegenover de Amerikaanse oorlogsplannen moet ze echter rekening houden met haar achterban zoals met de Turkse publieke opinie in het algemeen: 94 % radicaal tegen de oorlog in alle omstandigheden.

Met de zware economische en sociale problemen op de achtergrond, werd de aandacht dan maar toegespitst op financiële compensaties, waarbij het gros van de genoemde bedragen wel ging om leningen van rond de 20 miljard dollar, terug te betalen tegen een ‘gunstige rente’. In ruil mochten de Amerikaanse militairen dan het Turkse grondgebied en luchtruim gebruiken voor de aanval op Irak.

Eigen agenda eerst

Maar dat is slechts een klein stuk van het volledige plaatje.

Terwijl de Navo discussieerde over hulp aan het "bedreigde Turkije", onderhandelden Washington en Ankara over de modaliteiten van de komende oorlog. De VS wilden dat Turkse militairen deelnemen aan de oorlogsoperaties, maar stelden voor dat die onder Amerikaans bevel zouden staan. Op die manier hoopte Washington onder meer de Koerdische bewegingen in het noorden van Irak gerust te stellen. De Turkse regering en legerleiding hebben dat echter afgewezen, ze maakten zeer duidelijk dat de Turkse troepen in Irak uitsluitend onder Turks bevel zullen staan en dus de agenda van Ankara zullen volgen.

De voormalige Turkse premier Bülent Ecevit had in juli vorig jaar reeds vier eisen overgemaakt waaraan Washington moet voldoen om zijn luchtruim in geval van oorlog open te stellen: Geen Koerdische staat in Noord-Irak. Compensaties voor de economische schade opgelopen door het embargo tegen Irak. Alle bevolkingsgroepen, ook de Turkmenen, moeten in het nieuwe regime in Irak een plaats krijgen (Turkije spreekt gewoonlijk van 12% Turkmenen in Irak). Mossoel en Kirkoek mogen in geen geval onder Koerdisch gezag komen (het gaat om een olierijk gebied). (Zie ook ‘In de schaduw van Saddam’, een recent boek over Irak en Koerden, besproken in Uitpers februari 2003).

Turkije wil dus onder geen beding dat Washington de Koerdische bewegingen in het noorden van Irak voor hun steun zou belonen met de instelling van een autonome olierijke regio met zelfbestuur. Die Koerdische bewegingen, voorop de Koerdische Democratische Partij (KDP) van Massoed Barzani en de Patriottische Unie van Koerdistan (PUK) van Jalal Talabani waren in 1991 van een koude kermis thuisgekomen. De Amerikanen slikten hun beloften toen onder Turkse druk in. De KDP en de PUK hebben weinig redenen om aan te nemen dat Washington nu meer zou geven dan in 1991, want de Turkse druk is zeker niet afgenomen. Het feit dat de Turkse troepen uitsluitend onder Turks bevel staan spreekt boekdelen.

Vandaar ook dat de KDP en de PUK op 13 februari jl. gezamenlijk een dringende oproep deden aan president Bush. De Koerdische leiders van Irak waren bijzonder verontrust door de berichten uit Ankara over plannen voor een Turkse ‘veiligheidsgordel’ in Irak om ‘vluchtelingen op te vangen’. Ankara wil in het noorden van Irak twee Turkse militairen voor elke Amerikaan; sommige Amerikaanse experts (o.a. Michael O’Hanlon van Brookings Institution) vinden dat er minstens 75.000 Amerikaanse militairen nodig zijn voor het noorden van Irak, wat zou neerkomen op 150.000 Turkse. De Turkse troepen zouden 230 kilometer diep doordringen, wat betekent tot halverwege tussen de grens en Bagdad.

Barzani en Talabani waarschuwden Washington voor botsingen tussen Iraakse Koerden (KDP en PUK hebben samen ongeveer 70.000 gewapende manschappen) en Turkse militairen. Zij verzochten Washington zich onomwonden uit te spreken voor een "federaal en democratisch Irak". Washington werd er door anderen aan herinnerd dat de PUK van Talabani in 1996 hulp van Iran kreeg in haar strijd met de KDP. Het risico van Iraanse inmenging bij een Turkse aanval is niet denkbeeldig.

Maar eind februari hadden de Koerdische leiders nog steeds geen antwoord van Bush. Ontmoetingen tussen Amerikanen, Turken en Iraakse Koerden om de Turkse rol in de komende oorlog te bespreken, leverden niets op. De smoes van de humanitaire hulp die het Turkse leger in geval van oorlog wil bieden, werd door de Koerden beantwoord met de opmerking dat ze de Turkse troepen wel zullen roepen in geval ze hen nodig hebben.

Turkse troepen kennen een deel van het terrein goed. Want sinds 1991 zijn ze herhaaldelijk in het noorden van Irak opgetreden tegen basissen van de PKK. Vorig jaar nog vielen Turkse militairen binnen, terwijl de luchtmacht bombardementen uitvoerde. Enkele honderden Turkse militairen zijn trouwens permanent op Iraaks grondgebied gestationeerd.

Nu willen de Turkse regeerders en legerleiders vooral beletten dat de Koerdische bewegingen in de streek van Kirkoek en Mossoel, met al haar olierijkdommen, een autonome entiteit uitbouwen die voor de Koerden in Turkije een model en stimulans kan zijn. Een federaal Irak is een schrikbeeld voor Ankara, maar ook voor andere landen met een Koerdische bevolking (Iran, Syrië).

Oude droom

Er is echter meer aan de hand dan alleen het dwarsbomen van die Koerdische plannen. Turkse politici, generaals en zakenlui zien een kans om een oude droom te realiseren, namelijk de verovering (in hun ogen herovering) van de streek van Kirkoek en Mossoel. Turkije vindt dat dit gebied historisch tot Turkije behoort maar door de Britten werd afgenomen. De Turkmeense bevolking in dit gebied is een bijkomend argument om ze tot Turkije te rekenen. In 1991 moesten de Turkse militairen de toenmalige regering tegenhouden in haar plannen om Kirkoek en Mossoel te bezetten. Nu liggen de kaarten anders, met een oorlog over het ganse Iraakse grondgebied en regimewissel kan de Turkse bezetting uitmonden op wat in het noorden van Cyprus bijna gebeurde, een sluipende annexatie.

Intussen is wel duidelijk geworden dat de Turkse publieke opinie zich geen illusies moet maken in de AKP-regering die net als voorgaande regeringen de Navo en de Amerikaanse belangen voorrang geeft op wat de Turkse bevolking zelf wil.
pi_48318194
wanneer beginnen ze nou? of was het alleen maar spierballentaal?
I am Darius the Great King, King of Kings, King in Persia, King of countries, son of Hystaspes, grandson of Arsames, an Achaemenian.
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:15:54 #228
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_48319387
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 11:15 schreef persian2008 het volgende:
De Turken hebben het lef er niet voor. Ze zullen worden afgeslacht zodra ze Irak binnenvallen en dat weten ze dondersgoed.
In peace, sons bury their fathers; in war, fathers bury their sons. (484 BC–ca.425 BC, Herodotus)
He who knows when he can fight and when he cannot will be victorious. (c. 544 – 496 BC, Sun Tzu)
pi_48319453
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 11:15 schreef persian2008 het volgende:
ik denk eerder het laatste, dit hebben we namelijk afgelopen zomer ook gezien alleen was het zo duidelijk in de westerse media aanwezig geweest, maarja als ze op de een of andere manier het groene licht krijgen van amerikanen, mag het feest losbarsten, turkije zoekt de laatste tijd ook steeds meer contact op met iran wat de pkk betreft, de pkk heeft ook een zuster afdeling in iran, denk dat de vs daar niet al te blij mee is en dus wel eens effe de andere kant op zou willen kijken tijdens een turkse incursie in irak
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_48319465
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:15 schreef JohannesPaulus het volgende:

[..]

De Turken hebben het lef er niet voor. Ze zullen worden afgeslacht zodra ze Irak binnenvallen en dat weten ze dondersgoed.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:38:29 #231
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_48319872
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoezo die smily?

De situatie is ongeveer hetzelfde als de soviets hadden betreft Afghanistan....
Je kunt die pkk in hun terrein niet de kop in drukken... helemaal niet met een leger als de turken hebben;.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_48320310
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:38 schreef Pumatje het volgende:

[..]

hoezo die smily?

Je kunt die pkk in hun terrein niet de kop in drukken... helemaal niet met een leger als de turken hebben;.
Het terrein van noord-irak is best wel hetzelfde als oost-turkije. We poffen ze keihard de dood in. Groen licht en bommen los. Commandos zijn al bezig geweest en hebben vaak succesvol PKK basisjes opgedoekt. Een heel leger zal ze de hel in sturen
pi_48320353
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:38 schreef Pumatje het volgende:

[..]

hoezo die smily?

iemand met duidelijk kennis van zaken

de soviets vielen een land binnen en kregen te maken met een volksopstand

we hebben het hier over enkele, turkse koerden die zich verschanst hebben op een berg in een land waar ze niet thuis horen, dus ver verwijderd van "hun terrein"

ik heb zelf ook eerder gemeld dat dit soort conflicten eeuwig kunnen duren als het om een echte volksopstand ging (kashmier bv), maar het turkse leger heeft de problemen, die het kende met name in midden jaren 90 redelijk opgelost

en wat zou er trouwens mis zijn met turkse leger
-Rabia Al-Basri
pi_48322288
Turkse leger:

http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Army

---------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag is er in Ankara (Tandogan Meydani) een massademonstratie gehouden tegen een mogelijke presidentschap van Recep Tayyip Erdogan en voor het behoud van seculier Turkije. De nieuwszenders meldden dat het aantal mensen bijna een miljoen bedroeg. Hiermee is dit één van de grootste demonstraties in de Turkse geschiedenis.

[ Bericht 12% gewijzigd door TheMagnificent op 14-04-2007 14:39:59 ]
pi_48322386
turkse leger heeft de capaciteit om noord irak binnen te vallen. alleen het turkse leger heeft geen oorlogervaring.
I am Darius the Great King, King of Kings, King in Persia, King of countries, son of Hystaspes, grandson of Arsames, an Achaemenian.
pi_48322555
Laat me niet lachen... Geen oorlogservaring?

- Oorlogen die de Seldjoeken en Ottomanen hebben gevoerd.
- Slag bij Gallipoli (Gelibolu) in 1915.
- Onafhankelijkheidsoorlog 1919-1923 (tegen Fransen, Engelsen, Grieken, Italianen, Russen).
- Korea-oorlog in 1950.
- Bevrijding van Noord-Cyprus.
pi_48322590
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:43 schreef TheMagnificent het volgende:
Laat me niet lachen... Geen oorlogservaring?

- Oorlogen die de Seldjoeken en Ottomanen hebbe gevoerd.
- Slag bij Gallipoli (Gelibolu) in 1915.
- Onafhankelijkheidsoorlog 1919-1923 (tegen Fransen, Engelsen, Grieken, Italianen, Russen).
- Korea-oorlog in 1950.
- Bevrijding van Noord-Cyprus.
Vergeet de Krimoorlog niet.
pi_48322597
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:31 schreef TheMagnificent het volgende:

Vandaag is er in Ankara (Tandogan Meydani) een massademonstratie gehouden tegen een mogelijke presidentschap van Recep Tayyip Erdogan en voor het behoud van seculier Turkije. De nieuwszenders meldden dat het aantal mensen bijna een miljoen bedroeg. Hiermee is dit één van de grootste demonstraties in de Turkse geschiedenis.
Goede zaak

pi_48322635
quote:
Vergeet de Krimoorlog niet.
Ja, dat valt onder 'Oorlogen die de Ottomanen hebben gevoerd.
Toch bedankt.
pi_48322660
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:46 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Toch bedankt.
Toch handig dat het huidige Turkse leger kan bogen op en leren van de ervaringen van de Ottomanen vijftien miljoen jaar geleden.
pi_48322665
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:46 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Toch bedankt.
Gallipoli en onafhankelijkstrijd ook.
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:51:28 #242
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_48322733
ze hebben totaal geen ervaring met het vechten van een oorlog die ze zullen krijgen als ze de pkk aan gaan pakken, en dat zijn er geen paar..

en of de soviets nu een volksopstand kregen maakt niet uit, het soort gevechten wel.
ben heel erg benieuwd.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_48322749
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:51 schreef Pumatje het volgende:
ze hebben totaal geen ervaring met het vechten van een oorlog die ze zullen krijgen als ze de pkk aan gaan pakken, en dat zijn er geen paar..
Nee. Turkse leger is maar een paar
pi_48322773
Turkije vecht al 30 jaar tegen de PKK. Hoezoo geen ervaring. n met vechten bedoel ik gewoon de bergen in en in de straten. Niet alles platbombarderen zoals de Amerikanen.
pi_48322781
quote:
Mooie foto's
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_48322813
Turkije vecht al 30 jaar tegen de PKK. Hoezoo geen ervaring. n met vechten bedoel ik gewoon de bergen in en in de straten. Niet alles platbombarderen zoals de Amerikanen.

Bovendien wordt Turkije tot de 6e sterkste leger in de wereld en de 2e sterkste in de NAVO (na de VS) gerekend.

http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Armed_Forces
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:58:32 #247
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48322861
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:59 schreef Burakius het volgende:

[..]

Het terrein van noord-irak is best wel hetzelfde als oost-turkije. We poffen ze keihard de dood in. Groen licht en bommen los. Commandos zijn al bezig geweest en hebben vaak succesvol PKK basisjes opgedoekt. Een heel leger zal ze de hel in sturen
Misschien moet je iets minder Command & Conquer spelen
---
pi_48322879
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:53 schreef TheMagnificent het volgende:
Dat is het nou juist, ze vechten al 30 jaar maar verslaan kunnen ze de PKK kennelijk niet.

pi_48322896
quote:
The first systematic Turkish Army was formed in 209 BC. The history of the Turks whose political order developed in line with their military order dates back approximately 2,216 years. This long history, which started in Central Asia, spread to all the major continents of the Old World as a result of great migrations. Turks of the Oghuz (Oğuz in Turkish) branch who established the Great Hun Empire in Eurasia and Göktürk Empire in the East also established the Seljuk Empire in the West, which played an important role in the encounter between the Turks and the European nations starting with the Battle of Manzikert (Malazgirt) in 1071 and the First Crusade in 1096.

Entering Anatolia with the historic victory at Manzikert in 1071, the Turks established the Anatolian Seljuk Sultanate which was later divided among many Turkish principalities (called Beylik) from which the Ottoman Beylik emerged as the most powerful one. Through military conquests, strategic alliances and royal marriages, the Ottoman Beylik united all the other Turkish Beyliks (principalities) of Anatolia under a single flag and became known as the Ottoman Empire, eventually spreading its power and expanding its territory with military conquests across Europe, the Middle East and North Africa. At present, 39 nation-states (40 including TRNC) have emerged from the former territories of the Turkish Empire.

Over centuries, the Turkish flag flew from one end of the Empire to the other: from the Strait of Gibraltar (and in 1553 the Atlantic coast of North Africa beyond Gibraltar) in the west to the Caspian Sea and Persian Gulf in the east, from the edge of Austria, Slovakia and the hinterland beyond Ukraine in the north to Sudan and Yemen in the south. The Turks established an absolute sovereignty over the Mediterranean Sea, Black Sea, Red Sea, Persian Gulf and parts of the Indian Ocean. Turkish Navy set sail and appeared in distant lands, from the British Isles, Iceland and Newfoundland in the west to India, Indonesia and Malaysia in the east.

Devoted soldiers as individuals, the Turks have proven themselves as a worthy army-nation in every single episode of their history. Turks do not consider being a soldier as a profession, since every Turk is regarded as a "naturally born warrior", as defined in the ancient Göktürk Inscriptions.

Having eventually lost its power as a result of geopolitical and geostrategic circumstances, the Ottoman Empire, during its final and weakest years, took part in World War I, which nevertheless provided new and legendary pages in the history of the Turkish Armed Forces. The Battle of Gallipoli and the Siege of Kut were only some of the important historic victories of the Turks in World War I, who had the upper hand in the first two years between 1914 and 1916 despite the lack of money and adequate equipment, but with superior resolve, gallantry and patriotism. The tide eventually turned against the Turks with the Arab Revolt in 1916, as the Turks not only had to fight against the Allies but also against the local population in their Middle Eastern territories as well.

The Ottoman Empire eventually surrendered its Middle Eastern territories with the Armistice of Mudros on October 30, 1918 (including Yemen and Azerbaijan which were still under Turkish control at the end of the war). The victors of World War I sent their warships to Turkey and set foot on Turkish ports, while the Ottoman Army was officially dissolved.

The demise of the Ottoman Empire, however, gave way to the rise of Turkish nationalism, and following the victory at the Turkish War of Independence, to the birth of the Republic of Turkey. The military was then reformed by Mustafa Kemal Atatürk, Turkish national hero and founder of the Republic.

While the flames of World War II were approaching the Turkish borders, Turkish Army was on duty. Turkey remained neutral until the final stages of World War II and tried to maintain an equal distance between both the Axis and the Allies. However, at the Second Cairo Conference in 1943, Roosevelt, Churchill and Inönü reached an agreement on issues regarding Turkey's possible contribution to the Allies, and upon Roosevelt's request (to the annoyance of Churchill who wanted to use the strength of the Turkish Army and Air Force on the side of the Allies) it was decided that Turkey should maintain her neutrality and thus block the Axis from reaching the strategic oil reserves of the Middle East. Even though Turkey never had to fight against the Axis, the Turkish Armed Forces were fully mobilized and remained on alert throughout the war, ready to confront a possible invasion after the Axis had captured Greece and Bulgaria.

Closely monitoring the developments taking place all over the globe after World War II, Turkey attracted everyone’s attention in 1950 with the heroism of the Turkish Armed Forces which participated in the Korean War as a member state of the United Nations and suffered 731 deaths in combat.

Turkey became a member of NATO on February 18, 1952, and the Republic of Turkey initiated a comprehensive modernization program for its Armed Forces.

In July 1974, the Turkish Armed Forces intervened against a coup in Cyprus, organized by EOKA-B and led by Nikos Sampson who ousted the democratically elected Cypriot President Archbishop Makarios III in order to establish Enosis (Union) between Greece and Cyprus. The coup was backed by the Greek military junta in Athens. The conflict in Cyprus lasted until August 1974 and resulted in the de-facto division of the island between the Turkish Cypriot controlled north and the Greek Cypriot controlled south. Turkey still maintains troops in Cyprus, since a political solution could not yet be achieved, and since many members of the Turkish Cypriot community fear a return to the intercommunal violence which occurred between 1963 and 1974.[3][4] A referendum in 2004 for the Annan Plan which aimed at reunifying the island was supported by the Turkish Cypriots, but rejected by the Greek Cypriots, on the pretext that it gave too many rights and political power to the Turkish Cypriots who make up 1/5 of the island's population.

Towards the end of the 1980s, a restructuring and modernization process has been initiated by the Turkish Armed Forces, which still continues today. The final goal of Turkey is to produce indigenous military equipment and to become increasingly self-sufficient in terms of military technologies.

Turkey is located in a vitally important and challenging region with various political regimes, religions, economic systems and military powers. Due to its dominant position surrounded by the Black, Aegean and the Mediterranean Seas, as well as the Balkans and the Middle East, it is a focal point of strategic lines beginning from Gibraltar, where land and sea lines of communication intersect, to the Middle East and Central Asia on three continents. Turkey, which controls the Turkish Straits, is also well positioned to control the Suez Canal and consequently the maritime traffic in the region.

Eastern and Southeastern Anatolia are the shortest land and air transport routes to the vast energy resources in the Middle East. Radical changes are taking place in the region around Turkey, and these changes bring great challenges with them. While the uncertainties in the content and duration of these changes continue, Turkey stands firm as an element of stability in the region.

In this environment of uncertainty, the threat to the security of Turkey is no longer comprised solely of the regional military powers, but also of political, economic and social instabilities, border disputes, struggles of power and terrorism. The conditions of the region where Turkey is located pose a clear threat to the security of the country.

In addition to the regional crises, the Turkish Armed Forces must -based on political decisions- also be prepared to respond to the crises which pose a threat to global peace.

Strictly adhering to Atatürk’s principle, "Peace at Home, Peace in the World", the Armed Forces of the Republic of Turkey will never pursue any aggressive intentions, but will take action when the independence of the Turkish state and the security and honour of the Turkish nation will be attacked; in parallel with the common ideals of international organizations and treaties of which Turkey is a member and signatory.

As a member of the NATO Alliance, the Republic of Turkey has ensured an increased sense of security to her allies and has contributed to the protection of global peace as well. Turkey continues to cooperate with NATO countries in the field of defense and fully supports the initiatives towards global disarmament and arms control. In this context, Turkey is committed to a global disarmament plan that is realized under an effective control mechanism, which does not adversely affect the security of any nation.

In an environment full of hot conflicts, Turkey, having great importance as the last link within the NATO defense chain, must have a powerful national defense capability and a strong Army that's ready to effectively react against potential dangers.

The main elements of the Turkish Defense Doctrine are the determination for national defense, NATO solidarity and loyalty to the Turkish Armed Forces.

The Armed Forces of the Republic of Turkey comprises the Army, Navy and Air Force which are subordinate to the Turkish General Staff. The General Command of Gendarmerie and the Coast Guard Command, which operate as part of the internal security forces in peacetime, are subordinate to the Land and Naval Forces Commands, respectively, in wartime.

The Chief of General Staff is the Commander of the Armed Forces. In wartime, he acts as the Commander in Chief on behalf of the President. Commanding the Armed Forces and establishing the policies and programs related with the preparation for combat of personnel, intelligence, operations, organization, training and logistic services are the responsibilities of the Turkish General Staff. Furthermore, the Turkish General Staff coordinates the military relations of the Turkish Armed Forces with NATO member states and other friendly nations.
http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Armed_Forces
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:00:45 #250
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48322900
Mooie plaatjes inderdaad.
---
pi_48322916
quote:
Dat is het nou juist, ze vechten al 30 jaar maar verslaan kunnen ze de PKK kennelijk niet.
Als jij eens wist wie de PKK financiëren...
pi_48322921
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:01 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

De joden, natuurlijk, altijd de joden...
pi_48322942
Europa en Amerika.
pi_48322950
ik bedoel hebben ze de laatste 20 jaar tegen een LAND gevochten? ik praat niet over 1950 1970
pi_48322979
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:03 schreef persian2008 het volgende:
ik bedoel hebben ze de laatste 20 jaar tegen een LAND gevochten? ik praat niet over 1950 1970
Is irrelevant, leger heeft nooit stil gezeten.
pi_48323000
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Is irrelevant, leger heeft nooit stil gezeten.
om noord irak binnen te vallen moet het leger heel wat ervaring hebben. denk je dat peshmarga stil gaat zitten?
pi_48323005
quote:
Je hoeft niet persé tegen een land te vechten om oorlogservaring te hebben. Turkije vecht nu al 30 jaar tegen PKK-terroristen.

Een paar dagen geleden zijn er nog 10 soldaten gesneuveld. Er zijn ook 29 PKK-terroristen bij omgekomen. Tot de dag van vandaag heeft Turkije zo'n 38.000 burgers (waarvan zo'n 15.000 soldaten) aan de terroristen verloren.
pi_48323046
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:31 schreef TheMagnificent het volgende:
Turkse leger:

---------------------------------------------------------------------------------------

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
hlemaal van de zotten. Allemaal gebrainwashed door Kemal bullshit. Straks gaan ze Kemal nog als God vereren. Is toch van de zotte.
pi_48323051
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:01 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Hele nare mensen waarschijnlijk Dat doet er echter niks aan af dat het glorieuze turkse leger kennelijk niet instaat is de PKK te verslaan.

pi_48323060
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:06 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Je hoeft niet persé tegen een land te vechten om oorlogservaring te hebben. Turkije vecht nu al 30 jaar tegen PKK-terroristen.
en denk je dat het turkse leger noord irak kan schoonmaken? kunnnen ze de PKK verdrijfen?
pi_48323093
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:06 schreef persian2008 het volgende:

[..]

om noord irak binnen te vallen moet het leger heel wat ervaring hebben. denk je dat peshmarga stil gaat zitten?
Jij denk dat Peshmarga is opgewassen tegen een leger die op oorlogspad is, vriend er zal wellicht wel even gestreden worden, maar uiteindelijk kon men daar Saddam niet eens aan zonder de Forbidden zones.
pi_48323133
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij denk dat Peshmarga is opgewassen tegen een leger die op oorlogspad is, vriend er zal wellicht wel even gestreden worden, maar uiteindelijk kon men daar Saddam niet eens aan zonder de Forbidden zones.
ik hoop dat de PKK verslagen wordt. als saddam wist wat er met zijn land gebeurt. wel zielig. iedereen komt zijn land nu in.
pi_48323152
quote:
en denk je dat het turkse leger noord irak kan schoonmaken? kunnnen ze de PKK verdrijfen?
Als Turkije een grootscheepse aanval tegen de PKK mag voeren, ben ik ervan overtuigd dat ze deze bende terroristen op kunnen rollen, wat in 1994 onder Tansu Çiller bijna is gelukt.
quote:
hlemaal van de zotten. Allemaal gebrainwashed door Kemal bullshit. Straks gaan ze Kemal nog als God vereren. Is toch van de zotte.
Heb jij liever een Sharia-Turkije onder Tayyip?...

Ik niet
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:13:42 #264
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_48323165
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de Peshmarga's Saddam een pak slaag gegeven hoor.
Saddam gebruikte chemische wapens tegen onschuldige vrouwen en kinderen en toen gaven de Koerden zich over. Maar je hebt gelijk hoor, de Turken zullen winnen (als ze chemische wapens inzetten tegen de Koerden maar dan zijn ze net zo barbaars als Saddam)

Iraq: We will cut off interfering hands: In a special session following yesterday's bomb attack in the Iraqi parliament building, parliamentary speaker Mahmoud Meshedani said, referring to the statements by Turkish chief of staff Gen. Yasar Buyukanit, "We will cut off the hands extending to our country from outside."
In peace, sons bury their fathers; in war, fathers bury their sons. (484 BC–ca.425 BC, Herodotus)
He who knows when he can fight and when he cannot will be victorious. (c. 544 – 496 BC, Sun Tzu)
pi_48323166
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:13 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Als Turkije een grootscheepse aanval tegen de PKK mag voeren, ben ik ervan overtuigd dat ze deze bende terroristen op kunnen rollen, wat in 1994 onder Tansu Çiller bijna is gelukt.
[..]

Ik niet
Kan ik kort over zijn: Heb ik liever wel.
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:15:04 #266
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_48323180
Edit: Ga lekker in het Vaticaan schelden.

[ Bericht 90% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2007 15:22:35 ]
pi_48323195
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:12 schreef persian2008 het volgende:

[..]

ik hoop dat de PKK verslagen wordt. als saddam wist wat er met zijn land gebeurt. wel zielig. iedereen komt zijn land nu in.
Sympathie voor Saddam heb ik niet, maar ik leef wel mee met de mensen die lijden door de inval van de VS.
pi_48323204
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:13 schreef JohannesPaulus het volgende:

Iraq: We will cut off interfering hands: In a special session following yesterday's bomb attack in the Iraqi parliament building, parliamentary speaker Mahmoud Meshedani said, referring to the statements by Turkish chief of staff Gen. Yasar Buyukanit, "We will cut off the hands extending to our country from outside."
en als turkije binnenvalt dan komt de iraakse leger in actie. ze zijn heel goed getraind door de amerikanen. btw ik hoop dat turkije slaagt. go turkey
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:17:08 #269
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_48323223
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:15 schreef persian2008 het volgende:

[..]

en als turkije binnenvalt dan komt de iraakse leger in actie. ze zijn heel goed getraind door de amerikanen. btw ik hoop dat turkije slaagt. go turkey
En ik hoop dat de Amerikanen Ahmadinejad en de Supreme Leader van Iran afmaken
pi_48323238
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:17 schreef JohannesPaulus het volgende:

[..]

en dan is alles opgelost ?? beter ruimen ze bush op...
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
pi_48323239
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:13 schreef JohannesPaulus het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de Peshmarga's Saddam een pak slaag gegeven hoor.
Saddam gebruikte chemische wapens tegen onschuldige vrouwen en kinderen en toen gaven de Koerden zich over. Maar je hebt gelijk hoor, de Turken zullen winnen (als ze chemische wapens inzetten tegen de Koerden maar dan zijn ze net zo barbaars als Saddam)

Eeh, nee, niet echt. Iraq is verneukt door verschillende boycots, embargo's etc. Is laatste 30 jaar 4 keer in oorlog geweest als je de Koerden telt 5 keer. Tegen Iran, Koeweit, Golfoorlog, interne oorlog/strijd naast alle sancties van de VN. En de inval van Iraq in 2003, de Peshmarga was gewoon als een hyena die aanviel na Iraq zo verzwakt was. En hun strijd is ook goed recht natuurlijk als een idioot chemische wapens gebruikt jegens civielen.
pi_48323250
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:17 schreef JohannesPaulus het volgende:

[..]

waarom verpest je de discussie? nee dat gebeurt alleen in je dromen. als ze wilden aanvallen hadden ze allang gedaan.
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:20:07 #273
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_48323274
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:18 schreef persian2008 het volgende:

[..]

waarom verpest je de discussie? nee dat gebeurt alleen in je dromen. als ze wilden aanvallen hadden ze allang gedaan.
Ik verpest helemaal geen discussie.
Jij kiest de zijde van de Turken en ik kies de zijde van de Amerikanen die Iran hopelijk binnenkort aanpakken
Of doet het opeens pijn wanneer iemand anders een zijde kiest?
pi_48323292
Edit: Cute.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2007 15:23:58 ]
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
pi_48323332
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:20 schreef JohannesPaulus het volgende:

[..]

Ik verpest helemaal geen discussie.
Jij kiest de zijde van de Turken en ik kies de zijde van de Amerikanen die Iran hopelijk binnenkort aanpakken
Of doet het opeens pijn wanneer iemand anders een zijde kiest?
je hoop wordt de grond ingeboord.
pi_48323402
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eeh, nee, niet echt. Iraq is verneukt door verschillende boycots, embargo's etc. Is laatste 30 jaar 4 keer in oorlog geweest als je de Koerden telt 5 keer. Tegen Iran, Koeweit, Golfoorlog, interne oorlog/strijd naast alle sancties van de VN. En de inval van Iraq in 2003, de Peshmarga was gewoon als een hyena die aanviel na Iraq zo verzwakt was. En hun strijd is ook goed recht natuurlijk als een idioot chemische wapens gebruikt jegens civielen.
en als de amerikanen tegen de turkse invasie zijn? wordt wel een zooi he.
pi_48323444
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:26 schreef persian2008 het volgende:

[..]

en als de amerikanen tegen de turkse invasie zijn? wordt wel een zooi he.
In theorie en als bondgenoot kunnen ze dat niet maken, de Amerikanen dan hé.
PKK is opgenomen in terreurlijst van de VS en EU, en daarom is de VS daar nu... Voor de 'war on terror' alhoewel ik dat ter discussie durf te stellen. Ze zullen kritiek uiten op een Turkse invasie, maar Turkije is een hele belangrijke bondgenoot dus het zal wel beperkt blijven, de consequenties.
pi_48323479
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

PKK is opgenomen in terreurlijst van de VS en EU, en daarom is de VS daar nu... Voor de 'war on terror' alhoewel ik dat ter discussie durf te stellen. Ze zullen kritiek uiten op een Turkse invasie, maar Turkije is een hele belangrijke bondgenoot dus het zal wel beperkt blijven, de consequenties.
wat voorspel je? kan turkije zijn gang gaan? wanneer denk je dat het zal beginnen?
pi_48323526
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:31 schreef persian2008 het volgende:

[..]

wat voorspel je? kan turkije zijn gang gaan? wanneer denk je dat het zal beginnen?
Zijn gang gaan absoluut niet, ze mogen de soevereiniteit van Iraq niet schaden, dan heb ik het niet over de Peshmarga gebieden, maar heel Iraq, onder Maliki dus. Ik hoop niet dat het gebeuren zal, hoop dat het gewoon spierballen taal is, want de Koerden zullen wel een strijd leveren, heb je daar weer een potentieel burger/guerilla strijd.
pi_48323543
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zijn gang gaan absoluut niet, ze mogen de soevereiniteit van Iraq niet schaden, dan heb ik het niet over de Peshmarga gebieden, maar heel Iraq, onder Maliki dus. Ik hoop niet dat het gebeuren zal, hoop dat het gewoon spierballen taal is, want de Koerden zullen wel een strijd leveren, heb je daar weer een potentieel burger/guerilla strijd.
wel ingewikkeld.
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:35:26 #281
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_48323568
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je denkt dat de Amerikanen Turkije prefereren boven Irak dan heb je het echt mis hoor. De Amerikanen hebben meer te verliezen als ze de zijde van de Turken kiezen dan die van de Irakezen. Zodra ze de zijde van Turkije kiezen dan zullen ze nog meer vijanden erbij krijgen in Irak en dat kunnen ze niet goed gebruiken nu met zoveel Amerikaanse soldaten in Irak.
pi_48323599
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:34 schreef persian2008 het volgende:

[..]

wel ingewikkeld.
Eenmaal een oorlog hé.
pi_48323638
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:35 schreef JohannesPaulus het volgende:

[..]

Als je denkt dat de Amerikanen Turkije prefereren boven Irak dan heb je het echt mis hoor. De Amerikanen hebben meer te verliezen als ze de zijde van de Turken kiezen dan die van de Irakezen. Zodra ze de zijde van Turkije kiezen dan zullen ze nog meer vijanden erbij krijgen in Irak en dat kunnen ze niet goed gebruiken nu met zoveel Amerikaanse soldaten in Irak.
Dat de VS voor Turkije zou kiezen staat niet ter discussie, het is geen individueel land Turkije zoals Iraq, Turkije is aangesloten bij de NAVO en is per direct een bondgenoot van de VS sinds de afgelopen 50 jaar. Iraq is een preventief aanval, een project if you will in een groter plaatje, 'war on terror' waar ze samen mee tegen strijden met Turkije.
pi_48323693
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat de VS voor Turkije zou kiezen staat niet ter discussie, het is geen individueel land Turkije zoals Iraq, Turkije is aangesloten bij de NAVO en is per direct een bondgenoot van de VS sinds de afgelopen 50 jaar. Iraq is een preventief aanval, een project if you will in een groter plaatje, 'war on terror' waar ze samen mee tegen strijden met Turkije.
dus met andere woorden staat amerika achter turkije en kan de oorlog beginnen. want het is toch war on terror? bush komt weer op tv met een toespraak dat ie het goed zal keuren. want het is war on terror.
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:43:07 #285
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_48323729
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met andere woorden: Turkije wordt gewoon gebruikt door de Amerikanen. Bondgenoot kan je makkelijk vervangen door schoothond van de V.S en Israel. Zodra Turkije, de V.S en Israel niet gehoorzamen zullen we wel eens zien hoeveel zo'n bondgenootschap nou eigenlijk waard is.
pi_48323740
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:41 schreef persian2008 het volgende:

[..]

dus met andere woorden staat amerika achter turkije en kan de oorlog beginnen. want het is toch war on terror? bush komt weer op tv met een toespraak dat ie het goed zal keuren. want het is war on terror.
Ik denk niet dat de VS het zich kan veroorloven en eerder zal trachten diplomatisch aan te pakken.
Achter Turkije en knipogen naar de Koerden, zoiets.
pi_48323774
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:43 schreef JohannesPaulus het volgende:

[..]

Met andere woorden: Turkije wordt gewoon gebruikt door de Amerikanen.
Is vaker gebeurt ja, wtf heeft namelijk Turkije in Korea te zoeken toen met de splitsing?
quote:
Bondgenoot kan je makkelijk vervangen door schoothond van de V.S en Israel. Zodra Turkije, de V.S en Israel niet gehoorzamen zullen we wel eens zien hoeveel zo'n bondgenootschap nou eigenlijk waard is.
Nee, dat kunnen ze dus niet, Turkije ligt heel strategisch, het is zo ongeveer een brug tot Azië. En het is niet enkel de VS wat dienst uitmaakt, hebben ze meteen heel wat uit te leggen aan NAVO, dus dat doen ze niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2007 15:47:30 ]
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:56:30 #288
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_48323958
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, dat kunnen ze dus niet, Turkije ligt heel strategisch, het is zo ongeveer een brug tot Azië. En het is niet enkel de VS wat dienst uitmaakt, hebben ze meteen heel wat uit te leggen aan NAVO, dus dat doen ze niet.
De Amerikanen maken weldegelijk de dienst uit hoor, ook in de NAVO
De Europese leden v/d NAVO zullen niet tegenstribbelen om Turkije te beschermen denk ik, zeker gezien het feit dat de Amerikanen altijd al druk hebben uitgeoefend op Europa om de Turken in de E.U te krijgen en niet andersom. Dus de Turken hebben meer aan een land als de V.S dan de Fransen.
pi_48323990
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:13 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

[..]

Ik niet
Twee keuzes waarbij de beste turks nationalisme is,ik heb medelijden.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_48323997
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:56 schreef JohannesPaulus het volgende:

[..]

De Amerikanen maken weldegelijk de dienst uit hoor, ook in de NAVO
De Europese leden v/d NAVO zullen niet tegenstribbelen om Turkije te beschermen denk ik, zeker gezien het feit dat de Amerikanen altijd al druk hebben uitgeoefend op Europa om de Turken in de E.U te krijgen en niet andersom. Dus de Turken hebben meer aan een land als de V.S dan de Fransen.
Eerste regel ben ik niet mee eens, verder.
pi_48324027
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:31 schreef persian2008 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het Tukse leger zo dom is,als ze eenmaal in de irak oorlog meegesleurd worden is er geen einde aan.
pi_48324060
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:59 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het Tukse leger zo dom is,als ze eenmaal in de irak oorlog meegesleurd worden is er geen einde aan.
irak is besmettelijk
pi_48324234
Als turkije irak binnevalt,kunnen ze niet alleen de PKK terugvervachten,maar ook moslim extremitisten die een helige ooorlog aan turkije verklaren,tja dan krijg je Algerijnse taferelen.
pi_48325263
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 16:11 schreef Double-Helix het volgende:
Als turkije irak binnevalt,kunnen ze niet alleen de PKK terugvervachten,maar ook moslim extremitisten die een helige ooorlog aan turkije verklaren,tja dan krijg je Algerijnse taferelen.
De koerden in het noorden van Irak hebben net zoveel met moslims als joden hebben met palestijnen, laat staan dat de moslim-extremisten ze zouden helpen.

Maar misschien als je het vaak genoeg blijft zeggen ....
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:07:28 #295
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_48325397
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De koerden in het noorden van Irak hebben net zoveel met moslims als joden hebben met palestijnen, laat staan dat de moslim-extremisten ze zouden helpen.

Maar misschien als je het vaak genoeg blijft zeggen ....
koerden zijn toch ook moslims
pi_48325581
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:07 schreef Sargon het volgende:

[..]

De meeste ja. De PKK is een marxistische beweging. Dus kan je er van uit gaan dat de PKK niet moslim is.
pi_48325630
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:16 schreef Burakius het volgende:

[..]

De meeste ja. De PKK is een marxistische beweging. Dus kan je er van uit gaan dat de PKK niet moslim is.
Hij had het over de Koerden in Noord-Irak..

Maar hij heeft wel gelijk dat de extremistische moslims niet zo van de Koerden in Noord-Irak houden en al helemaal niet van seculiere Turken.
pi_48325650
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:07 schreef Sargon het volgende:

[..]

Deels. De meeste Koerden zijn immers aanhangers van de oude religie van Zarathoestra (die de zon aanbidden). Dat verklaart ook hun grote interesse in Nevruz, een lentefeest waarbij je ook over een vuurtje springt. Voor moslims is dit een heidens feest. Daarnaast zijn er nog een boel christelijke en joodse koerden.

En zo kun je zien dat er geen enkele vriendschappelijke basis is tussen koerden en islamitische bewegingen. De islamitische groeperingen zouden eerder achter hun moslimbroeders uit Turkije staan, dan achter zonaanbidders. joden, christenen en wat moslims
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:25:56 #299
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48325776
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:16 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dus communisme en de islam zijn nooit te verenigen? Je kan toch zowel moslim zijn als aanhanger van een communistisch systeem? Als je kijkt naar het verleden dan is het volgens mij niet vaak (nooit?) voorgekomen dat islamitische landen (d.w.z. landen met een percentage moslims van 90+% ofzo) een communistisch systeem hebben gehad, maar is het per definitie uigesloten?
---
pi_48325826
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Deels. De meeste Koerden zijn immers aanhangers van de oude religie van Zarathoestra (die de zon aanbidden). Dat verklaart ook hun grote interesse in Nevruz, een lentefeest waarbij je ook over een vuurtje springt. Voor moslims is dit een heidens feest. Daarnaast zijn er nog een boel christelijke en joodse koerden.

En zo kun je zien dat er geen enkele vriendschappelijke basis is tussen koerden en islamitische bewegingen. De islamitische groeperingen zouden eerder achter hun moslimbroeders uit Turkije staan, dan achter zonaanbidders. joden, christenen en wat moslims
Rot toch op man met je zonaanbidders Je doet net of alle Koerden zonaanbidders zijn
De meeste Koerden zijn soennietische moslims van de shafi'i leerschool en een groot deel van de Koerden in Iran en centraal Irak zijn sjiieten. De extremistische moslims hebben al eens eerder dodelijke aanslagen gepleegd in Istanboel of ben je dat alweer vergeten? Ze houden echt niet meer van de Turken dan van de Koerden ofzo. En het is ook niet iets om trots op te zijn als Al-Qaeda van je houdt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')