Als jij eens wist wie de PKK financiëren...quote:Dat is het nou juist, ze vechten al 30 jaar maar verslaan kunnen ze de PKK kennelijk niet.
De joden, natuurlijk, altijd de joden...quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Als jij eens wist wie de PKK financiëren...
Is irrelevant, leger heeft nooit stil gezeten.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:03 schreef persian2008 het volgende:
ik bedoel hebben ze de laatste 20 jaar tegen een LAND gevochten? ik praat niet over 1950 1970
om noord irak binnen te vallen moet het leger heel wat ervaring hebben. denk je dat peshmarga stil gaat zitten?quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is irrelevant, leger heeft nooit stil gezeten.
Je hoeft niet persé tegen een land te vechten om oorlogservaring te hebben. Turkije vecht nu al 30 jaar tegen PKK-terroristen.quote:ik bedoel hebben ze de laatste 20 jaar tegen een LAND gevochten? ik praat niet over 1950 1970
hlemaal van de zotten. Allemaal gebrainwashed door Kemal bullshit. Straks gaan ze Kemal nog als God vereren. Is toch van de zotte.quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:31 schreef TheMagnificent het volgende:
Turkse leger:
http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Army
---------------------------------------------------------------------------------------
Vandaag is er in Ankara (Tandogan Meydani) een massademonstratie gehouden tegen een mogelijke presidentschap van Recep Tayyip Erdogan en voor het behoud van seculier Turkije. De nieuwszenders meldden dat het aantal mensen bijna een miljoen bedroeg. Hiermee is dit één van de grootste demonstraties in de Turkse geschiedenis.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hele nare mensen waarschijnlijkquote:Op zaterdag 14 april 2007 15:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Als jij eens wist wie de PKK financiëren...
en denk je dat het turkse leger noord irak kan schoonmaken? kunnnen ze de PKK verdrijfen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je hoeft niet persé tegen een land te vechten om oorlogservaring te hebben. Turkije vecht nu al 30 jaar tegen PKK-terroristen.
Jij denk dat Peshmarga is opgewassen tegen een leger die op oorlogspad is, vriend er zal wellicht wel even gestreden worden, maar uiteindelijk kon men daar Saddam niet eens aan zonder de Forbidden zones.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:06 schreef persian2008 het volgende:
[..]
om noord irak binnen te vallen moet het leger heel wat ervaring hebben. denk je dat peshmarga stil gaat zitten?
ik hoop dat de PKK verslagen wordt. als saddam wist wat er met zijn land gebeurt. wel zielig. iedereen komt zijn land nu in.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij denk dat Peshmarga is opgewassen tegen een leger die op oorlogspad is, vriend er zal wellicht wel even gestreden worden, maar uiteindelijk kon men daar Saddam niet eens aan zonder de Forbidden zones.
Als Turkije een grootscheepse aanval tegen de PKK mag voeren, ben ik ervan overtuigd dat ze deze bende terroristen op kunnen rollen, wat in 1994 onder Tansu Çiller bijna is gelukt.quote:en denk je dat het turkse leger noord irak kan schoonmaken? kunnnen ze de PKK verdrijfen?
Heb jij liever een Sharia-Turkije onder Tayyip?...quote:hlemaal van de zotten. Allemaal gebrainwashed door Kemal bullshit. Straks gaan ze Kemal nog als God vereren. Is toch van de zotte.
Volgens mij hebben de Peshmarga's Saddam een pak slaag gegeven hoor.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij denk dat Peshmarga is opgewassen tegen een leger die op oorlogspad is, vriend er zal wellicht wel even gestreden worden, maar uiteindelijk kon men daar Saddam niet eens aan zonder de Forbidden zones.
Kan ik kort over zijn: Heb ik liever wel.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:13 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Als Turkije een grootscheepse aanval tegen de PKK mag voeren, ben ik ervan overtuigd dat ze deze bende terroristen op kunnen rollen, wat in 1994 onder Tansu Çiller bijna is gelukt.
[..]
Heb jij liever een Sharia-Turkije onder Tayyip?...
Ik niet
Sympathie voor Saddam heb ik niet, maar ik leef wel mee met de mensen die lijden door de inval van de VS.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:12 schreef persian2008 het volgende:
[..]
ik hoop dat de PKK verslagen wordt. als saddam wist wat er met zijn land gebeurt. wel zielig. iedereen komt zijn land nu in.
en als turkije binnenvalt dan komt de iraakse leger in actie. ze zijn heel goed getraind door de amerikanen. btw ik hoop dat turkije slaagt. go turkeyquote:Op zaterdag 14 april 2007 15:13 schreef JohannesPaulus het volgende:
Iraq: We will cut off interfering hands: In a special session following yesterday's bomb attack in the Iraqi parliament building, parliamentary speaker Mahmoud Meshedani said, referring to the statements by Turkish chief of staff Gen. Yasar Buyukanit, "We will cut off the hands extending to our country from outside."
En ik hoop dat de Amerikanen Ahmadinejad en de Supreme Leader van Iran afmakenquote:Op zaterdag 14 april 2007 15:15 schreef persian2008 het volgende:
[..]
en als turkije binnenvalt dan komt de iraakse leger in actie. ze zijn heel goed getraind door de amerikanen. btw ik hoop dat turkije slaagt. go turkey
en dan is alles opgelost ?? beter ruimen ze bush op...quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:17 schreef JohannesPaulus het volgende:
[..]
En ik hoop dat de Amerikanen Ahmadinejad en de Supreme Leader van Iran afmaken![]()
Eeh, nee, niet echt. Iraq is verneukt door verschillende boycots, embargo's etc. Is laatste 30 jaar 4 keer in oorlog geweest als je de Koerden telt 5 keer. Tegen Iran, Koeweit, Golfoorlog, interne oorlog/strijd naast alle sancties van de VN. En de inval van Iraq in 2003, de Peshmarga was gewoon als een hyena die aanviel na Iraq zo verzwakt was. En hun strijd is ook goed recht natuurlijk als een idioot chemische wapens gebruikt jegens civielen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:13 schreef JohannesPaulus het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Peshmarga's Saddam een pak slaag gegeven hoor.
Saddam gebruikte chemische wapens tegen onschuldige vrouwen en kinderen en toen gaven de Koerden zich over. Maar je hebt gelijk hoor, de Turken zullen winnen (als ze chemische wapens inzetten tegen de Koerden maar dan zijn ze net zo barbaars als Saddam)
Iraq: We will cut off interfering hands: In a special session following yesterday's bomb attack in the Iraqi parliament building, parliamentary speaker Mahmoud Meshedani said, referring to the statements by Turkish chief of staff Gen. Yasar Buyukanit, "We will cut off the hands extending to our country from outside."
waarom verpest je de discussie? nee dat gebeurt alleen in je dromen. als ze wilden aanvallen hadden ze allang gedaan.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:17 schreef JohannesPaulus het volgende:
[..]
En ik hoop dat de Amerikanen Ahmadinejad en de Supreme Leader van Iran afmaken![]()
Ik verpest helemaal geen discussie.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:18 schreef persian2008 het volgende:
[..]
waarom verpest je de discussie? nee dat gebeurt alleen in je dromen. als ze wilden aanvallen hadden ze allang gedaan.
je hoop wordt de grond ingeboord.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:20 schreef JohannesPaulus het volgende:
[..]
Ik verpest helemaal geen discussie.
Jij kiest de zijde van de Turken en ik kies de zijde van de Amerikanen die Iran hopelijk binnenkort aanpakken![]()
Of doet het opeens pijn wanneer iemand anders een zijde kiest?
en als de amerikanen tegen de turkse invasie zijn? wordt wel een zooi he.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eeh, nee, niet echt. Iraq is verneukt door verschillende boycots, embargo's etc. Is laatste 30 jaar 4 keer in oorlog geweest als je de Koerden telt 5 keer. Tegen Iran, Koeweit, Golfoorlog, interne oorlog/strijd naast alle sancties van de VN. En de inval van Iraq in 2003, de Peshmarga was gewoon als een hyena die aanviel na Iraq zo verzwakt was. En hun strijd is ook goed recht natuurlijk als een idioot chemische wapens gebruikt jegens civielen.
In theorie en als bondgenoot kunnen ze dat niet maken, de Amerikanen dan hé.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:26 schreef persian2008 het volgende:
[..]
en als de amerikanen tegen de turkse invasie zijn? wordt wel een zooi he.
wat voorspel je? kan turkije zijn gang gaan? wanneer denk je dat het zal beginnen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In theorie en als bondgenoot kunnen ze dat niet maken, de Amerikanen dan hé.
PKK is opgenomen in terreurlijst van de VS en EU, en daarom is de VS daar nu... Voor de 'war on terror' alhoewel ik dat ter discussie durf te stellen. Ze zullen kritiek uiten op een Turkse invasie, maar Turkije is een hele belangrijke bondgenoot dus het zal wel beperkt blijven, de consequenties.
Zijn gang gaan absoluut niet, ze mogen de soevereiniteit van Iraq niet schaden, dan heb ik het niet over de Peshmarga gebieden, maar heel Iraq, onder Maliki dus. Ik hoop niet dat het gebeuren zal, hoop dat het gewoon spierballen taal is, want de Koerden zullen wel een strijd leveren, heb je daar weer een potentieel burger/guerilla strijd.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:31 schreef persian2008 het volgende:
[..]
wat voorspel je? kan turkije zijn gang gaan? wanneer denk je dat het zal beginnen?
wel ingewikkeld.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zijn gang gaan absoluut niet, ze mogen de soevereiniteit van Iraq niet schaden, dan heb ik het niet over de Peshmarga gebieden, maar heel Iraq, onder Maliki dus. Ik hoop niet dat het gebeuren zal, hoop dat het gewoon spierballen taal is, want de Koerden zullen wel een strijd leveren, heb je daar weer een potentieel burger/guerilla strijd.
Als je denkt dat de Amerikanen Turkije prefereren boven Irak dan heb je het echt mis hoor. De Amerikanen hebben meer te verliezen als ze de zijde van de Turken kiezen dan die van de Irakezen. Zodra ze de zijde van Turkije kiezen dan zullen ze nog meer vijanden erbij krijgen in Irak en dat kunnen ze niet goed gebruiken nu met zoveel Amerikaanse soldaten in Irak.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In theorie en als bondgenoot kunnen ze dat niet maken, de Amerikanen dan hé.
PKK is opgenomen in terreurlijst van de VS en EU, en daarom is de VS daar nu... Voor de 'war on terror' alhoewel ik dat ter discussie durf te stellen. Ze zullen kritiek uiten op een Turkse invasie, maar Turkije is een hele belangrijke bondgenoot dus het zal wel beperkt blijven, de consequenties.
Dat de VS voor Turkije zou kiezen staat niet ter discussie, het is geen individueel land Turkije zoals Iraq, Turkije is aangesloten bij de NAVO en is per direct een bondgenoot van de VS sinds de afgelopen 50 jaar. Iraq is een preventief aanval, een project if you will in een groter plaatje, 'war on terror' waar ze samen mee tegen strijden met Turkije.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:35 schreef JohannesPaulus het volgende:
[..]
Als je denkt dat de Amerikanen Turkije prefereren boven Irak dan heb je het echt mis hoor. De Amerikanen hebben meer te verliezen als ze de zijde van de Turken kiezen dan die van de Irakezen. Zodra ze de zijde van Turkije kiezen dan zullen ze nog meer vijanden erbij krijgen in Irak en dat kunnen ze niet goed gebruiken nu met zoveel Amerikaanse soldaten in Irak.
dus met andere woorden staat amerika achter turkije en kan de oorlog beginnen. want het is toch war on terror? bush komt weer op tv met een toespraak dat ie het goed zal keuren. want het is war on terror.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat de VS voor Turkije zou kiezen staat niet ter discussie, het is geen individueel land Turkije zoals Iraq, Turkije is aangesloten bij de NAVO en is per direct een bondgenoot van de VS sinds de afgelopen 50 jaar. Iraq is een preventief aanval, een project if you will in een groter plaatje, 'war on terror' waar ze samen mee tegen strijden met Turkije.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat de VS voor Turkije zou kiezen staat niet ter discussie, het is geen individueel land Turkije zoals Iraq, Turkije is aangesloten bij de NAVO en is per direct een bondgenoot van de VS sinds de afgelopen 50 jaar. Iraq is een preventief aanval, een project if you will in een groter plaatje, 'war on terror' waar ze samen mee tegen strijden met Turkije.
Ik denk niet dat de VS het zich kan veroorloven en eerder zal trachten diplomatisch aan te pakken.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:41 schreef persian2008 het volgende:
[..]
dus met andere woorden staat amerika achter turkije en kan de oorlog beginnen. want het is toch war on terror? bush komt weer op tv met een toespraak dat ie het goed zal keuren. want het is war on terror.
Is vaker gebeurt ja, wtf heeft namelijk Turkije in Korea te zoeken toen met de splitsing?quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:43 schreef JohannesPaulus het volgende:
[..]
Met andere woorden: Turkije wordt gewoon gebruikt door de Amerikanen.
Nee, dat kunnen ze dus niet, Turkije ligt heel strategisch, het is zo ongeveer een brug tot Azië. En het is niet enkel de VS wat dienst uitmaakt, hebben ze meteen heel wat uit te leggen aan NAVO, dus dat doen ze niet.quote:Bondgenoot kan je makkelijk vervangen door schoothond van de V.S en Israel. Zodra Turkije, de V.S en Israel niet gehoorzamen zullen we wel eens zien hoeveel zo'n bondgenootschap nou eigenlijk waard is.
De Amerikanen maken weldegelijk de dienst uit hoor, ook in de NAVOquote:Op zaterdag 14 april 2007 15:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen ze dus niet, Turkije ligt heel strategisch, het is zo ongeveer een brug tot Azië. En het is niet enkel de VS wat dienst uitmaakt, hebben ze meteen heel wat uit te leggen aan NAVO, dus dat doen ze niet.
Twee keuzes waarbij de beste turks nationalisme is,ik heb medelijden.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:13 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Als Turkije een grootscheepse aanval tegen de PKK mag voeren, ben ik ervan overtuigd dat ze deze bende terroristen op kunnen rollen, wat in 1994 onder Tansu Çiller bijna is gelukt.
[..]
Heb jij liever een Sharia-Turkije onder Tayyip?...
Ik niet
Eerste regel ben ik niet mee eens, verder.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:56 schreef JohannesPaulus het volgende:
[..]
De Amerikanen maken weldegelijk de dienst uit hoor, ook in de NAVO
De Europese leden v/d NAVO zullen niet tegenstribbelen om Turkije te beschermen denk ik, zeker gezien het feit dat de Amerikanen altijd al druk hebben uitgeoefend op Europa om de Turken in de E.U te krijgen en niet andersom. Dus de Turken hebben meer aan een land als de V.S dan de Fransen.
Ik denk niet dat het Tukse leger zo dom is,als ze eenmaal in de irak oorlog meegesleurd worden is er geen einde aan.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:31 schreef persian2008 het volgende:
[..]
wat voorspel je? kan turkije zijn gang gaan? wanneer denk je dat het zal beginnen?
irak is besmettelijkquote:Op zaterdag 14 april 2007 15:59 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het Tukse leger zo dom is,als ze eenmaal in de irak oorlog meegesleurd worden is er geen einde aan.
De koerden in het noorden van Irak hebben net zoveel met moslims als joden hebben met palestijnen, laat staan dat de moslim-extremisten ze zouden helpen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:11 schreef Double-Helix het volgende:
Als turkije irak binnevalt,kunnen ze niet alleen de PKK terugvervachten,maar ook moslim extremitisten die een helige ooorlog aan turkije verklaren,tja dan krijg je Algerijnse taferelen.
koerden zijn toch ook moslimsquote:Op zaterdag 14 april 2007 17:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
De koerden in het noorden van Irak hebben net zoveel met moslims als joden hebben met palestijnen, laat staan dat de moslim-extremisten ze zouden helpen.
Maar misschien als je het vaak genoeg blijft zeggen ....
De meeste ja. De PKK is een marxistische beweging. Dus kan je er van uit gaan dat de PKK niet moslim is.quote:
Hij had het over de Koerden in Noord-Irak..quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:16 schreef Burakius het volgende:
[..]
De meeste ja. De PKK is een marxistische beweging. Dus kan je er van uit gaan dat de PKK niet moslim is.
Deels. De meeste Koerden zijn immers aanhangers van de oude religie van Zarathoestra (die de zon aanbidden). Dat verklaart ook hun grote interesse in Nevruz, een lentefeest waarbij je ook over een vuurtje springt. Voor moslims is dit een heidens feest. Daarnaast zijn er nog een boel christelijke en joodse koerden.quote:
Dus communisme en de islam zijn nooit te verenigen? Je kan toch zowel moslim zijn als aanhanger van een communistisch systeem? Als je kijkt naar het verleden dan is het volgens mij niet vaak (nooit?) voorgekomen dat islamitische landen (d.w.z. landen met een percentage moslims van 90+% ofzo) een communistisch systeem hebben gehad, maar is het per definitie uigesloten?quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:16 schreef Burakius het volgende:
[..]
De meeste ja. De PKK is een marxistische beweging. Dus kan je er van uit gaan dat de PKK niet moslim is.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Deels. De meeste Koerden zijn immers aanhangers van de oude religie van Zarathoestra (die de zon aanbidden). Dat verklaart ook hun grote interesse in Nevruz, een lentefeest waarbij je ook over een vuurtje springt. Voor moslims is dit een heidens feest. Daarnaast zijn er nog een boel christelijke en joodse koerden.
En zo kun je zien dat er geen enkele vriendschappelijke basis is tussen koerden en islamitische bewegingen. De islamitische groeperingen zouden eerder achter hun moslimbroeders uit Turkije staan, dan achter zonaanbidders. joden, christenen en wat moslims
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |