abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54952505
Ik was al min of meer vergeten dat ik dit topic geopend had. En aangezien ik een hekel heb aan topics waarin de TS nooit meer de uitkomst laat weten, hier een update.
Inmiddels heb ik een baan als kandidaat-notaris op een groot (notaris) kantoor, met héél leuke collega's .
Dit is echter niet zonder slag of stoot gegaan, ik heb ruim een half jaar gesolliciteerd naar zowel banen in de advocatuur als in het notariaat. In mijn brieven heb ik nooit gezet dat ik slechthorend ben, en zodoende werd ik bijna overal voor een gesprek uitgenodigd op basis van mijn cv.
De reacties op mijn slechthorendheid waren nogal uiteenlopend, van: 'volgens mij overdrijf je je handicap een beetje' tot: 'Wij doen niks met gehandicapten ( )'. En heel vaak werd ik het net niet, omdat ze 'er geen zin in hadden'.
Dat vond ik best moeilijk, voornamelijk gezien het feit dat ze allemaal gretig hadden toegehapt op basis van mijn cv. En bij sommige kantoren zou ik met liefde een baksteen door de ruit willen gooien omdat ik er vreselijk onbeschoft werd behandeld.
Op het kantoor waar ik nu ga werken werd ook lang gediscussiëerd over mijn aanstelling, totdat de leden van de maatschap hebben besloten dat het geen kwestie was van 'kunnen' maar van 'willen'. En voor telefoneren hebben ze immers secretaresses (niet mijn woorden).
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  vrijdag 30 november 2007 @ 19:25:06 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_54952647
Coole update!

En wat een trieste lui ben je tegengekomen in je zoektocht .

Ben blij voor je dat je op je plek zit, nu!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_54953486
Tof om te horen, TS!
En eigenlijk valt het me een beetje tegen dat je zo behandeld bent door die mensen

Maar goed: heel veel succes met je nieuwe baan!
pi_54954255
Feli TS
pi_54954509
Hé, gaaf, feli, van harte, enzo!
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_54960446
Heftige ervaring al met al dus, maar helaas is de realiteit vaak best hard. Alles wat afwijkt van de norm, of het nou een handicap of huidskleur of accent of arabische naam is, zorgt ervoor dat je tegen een muur van bekrompenheid aanloopt. Misschien wel juist in dit soort beroepen.

Iig wel heel erg gefeliciteerd met je baan! De aanhouder wint!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:39:42 #57
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_54971061
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 19:58 schreef Locusta het volgende:
Tof om te horen, TS!
Ja, wrijf het nog eens in

Maarre: feli!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_54971212
Snap niet dat je om je slechthorendheid bij zo veel bedrijven geweigerd wordt. Als dat je functioneren niet in de weg staat is er toch geen probleem lijkt me. Beetje onzin.

Maar goed, gefeli iig...
pi_54971270
Gefeliciteerd. Zou een kerstverhaal kunnen zijn..

Misschien ben je wel gewoon een enorm lekker wijf?
pi_54971340
Feli!

Kan me wel voorstellen dat veel bedrijven het niet zien zitten inderdaad, maar het lijkt me toch vooral een kwestie van willen... en een beetje moeite doen is kennelijk toch al snel teveel gevraagd
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 december 2007 @ 18:48:05 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54972364
Gefeliciteerd! Leuk dat je nog even update bent komen geven
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54982783
Ik moet eerlijk zeggen dat ik veel contact heb met onze advocaat en dat we veelal samen met fiscalisten bijvoorbeeld snel even een teleconferentie opzetten. Het is heel vervelend als je advocaat dan niet mee kan, dus ja, natuurlijk moet TS een leuke juridische baan kunnen scoren, maar in de commerciële advocatuur zie ik het niet kunnen horen wel degelijk als een echt probleem. Ik vind wél dat je naar andere oplossingen kunt zoeken als msn of iets dergelijks, want de intellectuele inbreng is gewoon tenminste gelijk. Maar de handicap als zodanig en de branche waar deze dame in werkt vergt aanpassingen.
pi_54985153
quote:
Op zondag 2 december 2007 01:47 schreef woooohaa het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik veel contact heb met onze advocaat en dat we veelal samen met fiscalisten bijvoorbeeld snel even een teleconferentie opzetten. Het is heel vervelend als je advocaat dan niet mee kan, dus ja, natuurlijk moet TS een leuke juridische baan kunnen scoren, maar in de commerciële advocatuur zie ik het niet kunnen horen wel degelijk als een echt probleem. Ik vind wél dat je naar andere oplossingen kunt zoeken als msn of iets dergelijks, want de intellectuele inbreng is gewoon tenminste gelijk. Maar de handicap als zodanig en de branche waar deze dame in werkt vergt aanpassingen.
Natuurlijk vergt het aanpassingen, en je hebt ook gelijk dat het verdomd lastig kan zijn. Toch meen ik dat mijn juridische vaardigheden zodanig zijn, dat we zo nu en dan maar een andere oplossing moeten vinden.
Ik word overigens kandidaat-notaris, zoals ik hierboven al aangaf. En zowat alle werkzaamheden van notarissen en advocaten zijn commerciëel.
Verder heb ik ook een baan aangeboden gekregen bij het advocatenkantoor op Curacao waar ik stage heb gelopen, ze waren daarbij bereid om allerlei investeringen te doen. Dat zegt wel iets over mijn vaardigheden. Maar daar komt men pas achter als ik ergens werk.
En de rest bedankt voor de felicitaties.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_54988812
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:39 schreef Mark het volgende:
Ja, wrijf het nog eens in

Maarre: feli!
Blijkt maar weer eens dat tact niet mijn sterkste punt is
pi_54988968
Gefeliciteerd Thisbe !
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_54989148
Van harte gefeliciteerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')