Ik was al min of meer vergeten dat ik dit topic geopend had.

En aangezien ik een hekel heb aan topics waarin de TS nooit meer de uitkomst laat weten, hier een update.
Inmiddels heb ik een baan als kandidaat-notaris op een groot (notaris) kantoor, met héél leuke collega's

.
Dit is echter niet zonder slag of stoot gegaan, ik heb ruim een half jaar gesolliciteerd naar zowel banen in de advocatuur als in het notariaat. In mijn brieven heb ik nooit gezet dat ik slechthorend ben, en zodoende werd ik bijna overal voor een gesprek uitgenodigd op basis van mijn cv.
De reacties op mijn slechthorendheid waren nogal uiteenlopend, van: 'volgens mij overdrijf je je handicap een beetje' tot: 'Wij doen niks met gehandicapten (

)'. En heel vaak werd ik het net niet, omdat ze 'er geen zin in hadden'.
Dat vond ik best moeilijk, voornamelijk gezien het feit dat ze allemaal gretig hadden toegehapt op basis van mijn cv. En bij sommige kantoren zou ik met liefde een baksteen door de ruit willen gooien omdat ik er vreselijk onbeschoft werd behandeld.
Op het kantoor waar ik nu ga werken werd ook lang gediscussiëerd over mijn aanstelling, totdat de leden van de maatschap hebben besloten dat het geen kwestie was van 'kunnen' maar van 'willen'. En voor telefoneren hebben ze immers secretaresses (niet mijn woorden).
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...