Ik dacht al: hoe lang zal het duren voordat iemand zegt dat het wel moeilijk zal wezen als advocaat?quote:Op donderdag 12 april 2007 18:07 schreef MinderMutsig het volgende:
Denk je niet dat je tegen problemen op zult lopen als advocaat?
Het lijkt mij typisch zo'n baan waarbij je regelmatig aan de telefoon hangt met cliënten.
Maar goed, jij zult als geen ander weten dat je verplicht bent om handicaps e.d. te melden als deze een belemmering zouden kunnen vormen bij het uitoefenen van je werk. Ik zou er alleen voor kiezen om dit pas tijdens een gesprek te melden. Dan kan je namelijk ook gelijk reageren op de vragen die onvermijdelijk zullen volgen.
Hoe erg is het met je gehoor gesteld? Kun je bijv. je mobiel niet op luidsprekerstand zetten om toch dat telefoontje te kunnen plegen?quote:Op donderdag 12 april 2007 18:13 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik dacht al: hoe lang zal het duren voordat iemand zegt dat het wel moeilijk zal wezen als advocaat?![]()
Dit is dus precies het vooroordeel waarmee ik te maken zal krijgen. Overigens zoek ik werk in een sector waarin weinig wordt geprocedeerd (hoewel ik dat wel kan) of gebeld.
Ik wilde het eigenlijk ook pas melden tijdens het gesprek, maar ik moet dus bellen voor een afspraak voor dat gesprek zoals ik al schreef.![]()
Ik zei het niet, ik vroeg het.quote:Op donderdag 12 april 2007 18:13 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik dacht al: hoe lang zal het duren voordat iemand zegt dat het wel moeilijk zal wezen als advocaat?![]()
Dit is dus precies het vooroordeel waarmee ik te maken zal krijgen. Overigens zoek ik werk in een sector waarin weinig wordt geprocedeerd (hoewel ik dat wel kan) of gebeld.
Ik wilde het eigenlijk ook pas melden tijdens het gesprek, maar ik moet dus bellen voor een afspraak voor dat gesprek zoals ik al schreef.![]()
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 12 april 2007 18:39 schreef mirannie het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat het beter is om het pas tijdens een gesprek te melden. En dan ook niet meteen aan het begin... Denk namelijk dat het beter is om ze eerst te overtuigen van je kunnen. Je weet dat er vooroordelen bestaan en zeker bij een wat hogere functie acht ik de kans groot dat ze eerder voor iemand zullen gaan die wel kan horen, tenzij jij ze dus overtuigt dat jij de persoon bent voor die baan. Dus stuur gewoon een mail om een afspraak te maken. Ga daarin geen smoes aandragen waarom je niet belt. Ze kunnen er altijd nog op terug komen waarom je de afspraak per mail wilt maken, en dan zul je alsnog een smoes kunnen bedenken, maar de kans is groot dat ze gewoon per mail terug reageren.
schuldig! wat??!! schuldig!quote:Op donderdag 12 april 2007 17:54 schreef Thisbe het volgende:
Het gaat overigens om een baan als advocaat.
wrom niet ? Da's toch een kwestie van netwerken ? Er zijn hier toch wel fokkers die in jouw vakgebied werken en jou kunnen introduceren bij de juiste mensen ?quote:Op donderdag 12 april 2007 16:58 schreef Thisbe het volgende:
Nu is er niemand om mij binnen te loodsen bij deze banen
Lieve rally, met mijn netwerk is niet zoveel mis. Helaas ben ik nog geen vacatures tegengekomen bij kantoren waar ik mensen ken. Lees: ik heb nog niet gesolliciteerd bij kantoren met bekenden.quote:Op donderdag 12 april 2007 20:57 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
wrom niet ? Da's toch een kwestie van netwerken ? Er zijn hier toch wel fokkers die in jouw vakgebied werken en jou kunnen introduceren bij de juiste mensen ?
Ik heb juist gemerkt dat ik via het ene kantoor weer een ingang bij het volgende kantoor kreeg. Wanneer je bijzonder bent, moet je imho niet proberen om via de reguliere weg binnen te komen, omdat je dan zo goed als zeker struikelt over de afd. personeelszaken.quote:Op donderdag 12 april 2007 21:08 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Lieve rally, met mijn netwerk is niet zoveel mis. Helaas ben ik nog geen vacatures tegengekomen bij kantoren waar ik mensen ken. Lees: ik heb nog niet gesolliciteerd bij kantoren met bekenden.
En hoe zie je dat voor je, met betrekking tot fokkers?![]()
'Hallo, dit is Thisbe, ik ken haar van een forum. Puike meid hoor!'
Integriteit is iets voor notarissenquote:Op donderdag 12 april 2007 21:19 schreef SHE het volgende:
Ik denk dat je integriteit als advocate behoorlijk in geding komt als je smoezen gaat verzinnen.
Werkgevers in de advocatuur zijn veelal mateloos arrogant en ouderwets. Ik werk nu in deeltijd, omdat ik nog een carrière heb waar ik - nog - geen punt achter kan zetten, maar dit was bij veel bedrijven niet bespreekbaar.quote:Denk daarbij, dat het ook veel over je werkgever zegt als hij je afwijst op je doofheid. Je moet je dan ook afvragen of je wel voor zo'n toko WIL werken.
Dat is ook eigenlijk zo SHE, maar helaas blijkt in de praktijk dat heel veel mensen wat reserves hebben. En al helemaal in de commerciële advocatuur, waar tijd geld is. Ik zal toch door een flinke barrière heen moeten.quote:Op donderdag 12 april 2007 21:19 schreef SHE het volgende:
Ik denk dat je integriteit als advocate behoorlijk in geding komt als je smoezen gaat verzinnen.
Denk daarbij, dat het ook veel over je werkgever zegt als hij je afwijst op je doofheid. Je moet je dan ook afvragen of je wel voor zo'n toko WIL werken.
of je leest het topic evenquote:Op donderdag 12 april 2007 23:27 schreef Argento het volgende:
hoe ga je je advocatenfunctie vervullen als je niet kunt telefoneren? Dat lijkt me sowieso een vraag die een potentiele werkgever onder de gegeven omstandigheden beantwoord zal willen zien.
dat heb ik gedaan, dank u wel, maar ik tref het antwoord niet aan. TS zegt dat ze zoekt in een sector waarin weinig geprocedeerd wordt en weinig wordt gebeld, maar ik zou niet weten welk rechtsgebied in de advocatuur daaraan voldoet. Klantencontact zal altijd nodig zijn en of je nou drie keer of dertig keer per dag wordt gebeld, als je slechthorend bent is dat hoe dan ook een probleem. Dan kun je beter bij de overheid gaan werken ofzo.quote:
Ik zie het al helemaal goedkomenquote:Op donderdag 12 april 2007 21:20 schreef Thisbe het volgende:
Verdorie, ik heb zojuist ontdekt dat ik gesolliciteerd heb bij een kantoor waar een meisje werkt dat ik vrij goed ken.
Sterker nog, ze heeft me enige tijd geleden zelfs sollicitatie-advies gegeven!![]()
Ik zou denken wat een weirdoquote:Op vrijdag 13 april 2007 14:23 schreef mgerben het volgende:
"Ik wil graag een afspraak maken voor een gesprek ipv een telefonische afspraak, om een persoonlijke reden die ik graag ter plaatse zal toelichten"
Dan maak je ze nieuwschierig,
ik ookquote:
quote:Op maandag 16 april 2007 11:18 schreef Thisbe het volgende:
Update:
Ik heb gewoon gemaild, en gemeld dat ik niet kan bellen omdat ik niet goed hoor. Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek!![]()
.. enl laten ze je niet uit alleen maar uit goed fatsoen komen (beetje lullig om iemand alsnog niet te laten komen na zo'n mail)quote:
Waaarom heb je dan een mobiel??quote:Op donderdag 12 april 2007 18:20 schreef Thisbe het volgende:
Laat ik het zo zeggen: ik ben medisch gezien doof. Dus nee, bellen zal er nooit inzitten.
Ja, wrijf het nog eens inquote:Op vrijdag 30 november 2007 19:58 schreef Locusta het volgende:
Tof om te horen, TS!
Natuurlijk vergt het aanpassingen, en je hebt ook gelijk dat het verdomd lastig kan zijn. Toch meen ik dat mijn juridische vaardigheden zodanig zijn, dat we zo nu en dan maar een andere oplossing moeten vinden.quote:Op zondag 2 december 2007 01:47 schreef woooohaa het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik veel contact heb met onze advocaat en dat we veelal samen met fiscalisten bijvoorbeeld snel even een teleconferentie opzetten. Het is heel vervelend als je advocaat dan niet mee kan, dus ja, natuurlijk moet TS een leuke juridische baan kunnen scoren, maar in de commerciële advocatuur zie ik het niet kunnen horen wel degelijk als een echt probleem. Ik vind wél dat je naar andere oplossingen kunt zoeken als msn of iets dergelijks, want de intellectuele inbreng is gewoon tenminste gelijk. Maar de handicap als zodanig en de branche waar deze dame in werkt vergt aanpassingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |