abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48232272
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:29 schreef sigme het volgende:
Stond ook al in de volkskrant vanochtend.
[..]

Dus, net als bij andere mensen, mogen autoriteiten niet zonder grond toegang eisen tot een privéwoning. Zeg maar zoals je verwacht in een niet-politiestaat.
Precies, en zo hoort het ook.
En, zoals het beter onderlegde lezertje in de OP gezien heeft, kan er wel degelijk verder onderzoek gedaan worden. Dus niks aan de hand, de fraudeurs worden gewoon gepakt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48232987
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:29 schreef sigme het volgende:
Stond ook al in de volkskrant vanochtend.
Dus, net als bij andere mensen, mogen autoriteiten niet zonder grond toegang eisen tot een privéwoning. Zeg maar zoals je verwacht in een niet-politiestaat.
Hmm, men mag anders wel zonder grond een uitkering eisen. Niet zo gek dat daar voorwaarden aan gesteld worden. Probleem is natuurlijk weer gewoon dat het geen contract is. Als ze morgen beslissen dat onaangekondigde huiscontroles toegestaan zijn dan zijn ze dat. Zeg maar zoals je verwacht in een politiestaat.
pi_48233382
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Hmm, men mag anders wel zonder grond een uitkering eisen. Niet zo gek dat daar voorwaarden aan gesteld worden.
Zonder grond eisen <-> er worden voorwaarden gesteld. 't Is het een of het ander.
quote:
Probleem is natuurlijk weer gewoon dat het geen contract is. Als ze morgen beslissen dat onaangekondigde huiscontroles toegestaan zijn dan zijn ze dat. Zeg maar zoals je verwacht in een politiestaat.
Als je het begrip politiestaat uitbreidt tot 'staat met politie', of misschien volstaat 'staat', dan wel. Maar dan kan je het woord 'politiestaat' wel bij de vuilnis zetten.

De rechter heeft geoordeeld dat de staat het recht niet heeft om zonder gerede grond ongewenst iemands woning te betreden, ook niet als iemand een uitkering geniet. Dan kan je wel een discussie beginnen over wat wél gerede grond is of kan zijn die overheidsdienaren recht geeft om alsnog een woning te betreden tegen de wens van een bewoner in - maar dat is hier niet het onderwerp .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_48233834
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:39 schreef sigme het volgende:
De rechter heeft geoordeeld dat de staat het recht niet heeft om zonder gerede grond ongewenst iemands woning te betreden, ook niet als iemand een uitkering geniet. Dan kan je wel een discussie beginnen over wat wél gerede grond is of kan zijn die overheidsdienaren recht geeft om alsnog een woning te betreden tegen de wens van een bewoner in - maar dat is hier niet het onderwerp .
Je kent me, ik maak van ieder onderwerp een libertarische discussie Ik blijf erbij dat de problemen ontstaan doordat uitkeringen geen contractuele basis hebben.
pi_48233988
Aboutaleb vindt het essentieel.

Aboutaleb heeft twee paspoorten en is dus niet loyaal aan Nederland en de Nederlandse belastingbetaler. Het zou dus beter zijn als er geen controle zou zijn, daarmee doe je de perfide uitspraken van mensen met twee paspoorten teniet.

Toch?
  woensdag 11 april 2007 @ 23:28:43 #31
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_48238751
Oh, maar mensen met een AOW moeten de inspecteur wel binnen laten?
Met 2 maten meten, me dunkt

Ontopic: controle moet kunnen. Als je niets te verbergen hebt dan maakt het toch geen klap uit?
pi_48238783
Logisch toch, normale mensen mogen ook volgens de Nederlandse wet inspecteurs weigeren dus waarom zij niet
pi_48239064
quote:
Op woensdag 11 april 2007 23:28 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
Oh, maar mensen met een AOW moeten de inspecteur wel binnen laten?
Met 2 maten meten, me dunkt

Ontopic: controle moet kunnen. Als je niets te verbergen hebt dan maakt het toch geen klap uit?
Dat laatste is regelrechte onzin!
Vraag maar eens aan de 2 van Putten, die onterecht vastgezeten hebben voor een moord. Of de voormalige commisaris van politie van Schiermonnikoog, die beschuldigd werd van incest. Of die Kees ?. die onterecht vastgezeten heeft voor de moord op dat meisje in het park.
Als je niks te verbergen hebt, kun je zomaar van de ene op de andere dag de lul zijn.
En, om bij het onderwerp te blijven, controle kan ook heel goed. En wordt ook uitgevoerd. Alleen wordt er paal en perk gesteld aan het recht om inbreuk op iemands levenssfeer te maken.
Buiten fraude met de uitkeringen kunnen er heel goede redenen zijn om de controleur niet binnen te laten.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48239211
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:52 schreef V.en.A het volgende:
Aboutaleb vindt het essentieel.

Aboutaleb heeft twee paspoorten en is dus niet loyaal aan Nederland en de Nederlandse belastingbetaler. Het zou dus beter zijn als er geen controle zou zijn, daarmee doe je de perfide uitspraken van mensen met twee paspoorten teniet.

Toch?
Ik snap niet helemaal wat je beweert, maar uit de tekst blijkt, dat Aboutaleb juist loyaal is aan de belastingbetaler en niet loyaal aan de uitkeringstrekker. Hij wil dus juist wel controle en is niet blij met de uitspraak.

Dus wat is je punt?
pi_48239301
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:48 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Je kent me, ik maak van ieder onderwerp een libertarische discussie Ik blijf erbij dat de problemen ontstaan doordat uitkeringen geen contractuele basis hebben.
Uitkeringen hebben een wettelijke basis. Is dat ook goed?
pi_48239863
quote:
Op woensdag 11 april 2007 23:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat je beweert, maar uit de tekst blijkt, dat Aboutaleb juist loyaal is aan de belastingbetaler en niet loyaal aan de uitkeringstrekker. Hij wil dus juist wel controle en is niet blij met de uitspraak.

Dus wat is je punt?
Dat Wilders een eikel is, wat dacht je dan?
pi_48240192
quote:
Op woensdag 11 april 2007 23:58 schreef V.en.A het volgende:

[..]

Dat Wilders een eikel is, wat dacht je dan?
Kijk, dat is nou eens verstandige taal!
Hoewel, zouden de eikels nou niet beledigd zijn?

Ik dacht even dat je Aboutaleb aanviel.
Ik moet bij Wilders altijd denken aan die posters indertijd, om de verspreiding van AIDS tegen te gaan. Die waren ironisch bedoeld. "Wij hoeven niet veilig te vrijen, want we kennen elkaar al drie weken."
Die campagne is gestopt, omdat veel mensen dachten, dat de teksten serieus bedoeld waren.
Dat denk ik met Wilders ook steeds: "Die man zit gewoon te fokken en wacht tot het moment dat iemand hem door krijgt." Maar tot mijn schrik en verbazing wordt hij serieus genomen.
9 zetels! Hoe stom kan een bevolking zijn.
pi_48240715
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:11 schreef maedel het volgende:

[..]

Ok, ik vind het prima als jij dat denkt...
Joh ik weet het wel zeker. Maar ik vind het ook prima dat jij denkt dat het niet zo is hoor.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 12 april 2007 @ 00:26:02 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48240726
Ja, dit zat er ook niet een béétje in.

Een ambtenaar die even zonder huiszoekingsbevel en zonder ook maar iets te lijken op een persoon die zoiets toont, een huis binnen gaat denderen. What's next, de stadswacht promoveren tot generaal der krijgsmacht?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 12 april 2007 @ 00:26:05 #40
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48240730
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

bron

Het zal wel weer onder het tapijt terecht komen en steuntrekkers kunnen rustig doorgaan met uit de staatsruif vreten terwijl ze zwart werken.
Aan de ene kant zou je inderdaad kunnen zeggen dat onaangekondigde huisbezoeken een belangrijk middel in de strijd tegen uitkeringsfraude vormen, maar aan de andere kant kan het schrappen van elke restrictie op dergelijke huisbezoeken leiden tot willekeur (er wordt minder scherp gelet op eventuele aanwijzingen van fraude, aangezien die niet meer nodig zijn voor huisbezoeken) en overdaad (wat mensen onnodig in hun privacy aantast). Persoonlijk zou ik zeggen dat er inderdaad wel een ruime bevoegdheid tot huisbezoeken moet worden geregeld, maar dat tegelijkertijd er ook een zekere motivatieplicht moet blijven voor de sociale recherche, waardoor willekeur en overdaad juridisch beteugeld kunnen worden.
pi_48240949
quote:
Op donderdag 12 april 2007 00:26 schreef Reya het volgende:

[..]

Aan de ene kant zou je inderdaad kunnen zeggen dat onaangekondigde huisbezoeken een belangrijk middel in de strijd tegen uitkeringsfraude vormen, maar aan de andere kant kan het schrappen van elke restrictie op dergelijke huisbezoeken leiden tot willekeur (er wordt minder scherp gelet op eventuele aanwijzingen van fraude, aangezien die niet meer nodig zijn voor huisbezoeken) en overdaad (wat mensen onnodig in hun privacy aantast). Persoonlijk zou ik zeggen dat er inderdaad wel een ruime bevoegdheid tot huisbezoeken moet worden geregeld, maar dat tegelijkertijd er ook een zekere motivatieplicht moet blijven voor de sociale recherche, waardoor willekeur en overdaad juridisch beteugeld kunnen worden.
Ik ben toch wel benieuwd waar je het citaat in je onderschrift vandaan hebt. Yes Minister, misschien?
Overigens ben ik het geheel met de vorige spreker eens.
  donderdag 12 april 2007 @ 00:37:03 #42
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48240992
quote:
Op donderdag 12 april 2007 00:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ben toch wel benieuwd waar je het citaat in je onderschrift vandaan hebt. Yes Minister, misschien?
Overigens ben ik het geheel met de vorige spreker eens.
Ik herken hem in ieder geval, uit het boek 'de stad der zienden' van José Saramago.
De zin komt ergens, ongeveer, na 1/5 deel in het boek voor. Als afsluiting van een hoofdstuk.
pi_48241049
Bedankt!
pi_48241415
Bij een aanvraag voor een uitkering een geen bezwaar voor huisbezoeken formulier laten tekenen.
Niet tekenen, geen uitkering of een flinke korting van 50%.
Degene die niet tekenen extra onder de loep nemen.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  donderdag 12 april 2007 @ 00:59:42 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48241526
Iedereen die in aanmerking komt voor een bijstand een GPS antenne inbouwen, en een camera op het hoofd, en urinemonsters afnemen, en bloed prikken. Contract genaamd 'volledige overgave en afhankelijkheid van de staat' tekenen.

Bij weigering; alsnog doen, en geen bijstand. Niet soft, hard.
...

Dan komt de vraag: waarom zoveel rare voorwaarden, als er gewoon genoeg mensen zijn die jaren lang gewerkt en betaald hebben voor de bijstand, maar daar later door een ongelukkige samenloop van omstandigheden voor in aanmerking komen? Schaf dan die bijstand af, en geef mensen de vrijheid zelf wat opzij te zetten, zou je dan beter kunnen zeggen. Door vreemde voorwaarden 'koop' je als het ware burgers. Een beetje vreemd is het wel. Men wordt immers verplicht belasting te betalen. Waar o.a. de bijstand weer van betaald wordt.
  donderdag 12 april 2007 @ 01:05:44 #46
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_48241657
Afschaffen van de bijstand. Alleen recht op subsidie om je huur van te betalen, voedselbonnen om in basisbehoefte te voorzien. De overige kosten zoals gas-water-licht moet de Ned. Staat in een gezamelijke overeenkomst met de betreffende leverancier onderbrengen. Op deze manier ontstaat er door de collectieve overeenkomst wat zorgt voor een drastische verlaging van de secundaire kosten, tevens houd je greep op de uitgavenpatroon van een bijstandgerechtigde. Ik denk dat men een ware golf aan nieuwe arbeidskrachten op gang brengt. Hierdoor hoeft er ook geen huisvredebreuk gepleegd te worden, want ook de rechten van een bijstandgerechtigde dient gerespecteerd te worden.

NB: zo kan uiteindelijk ook wel een collectieve huurovk met de woningbouw gefixed worden... etc. Ik noem het de minimalistische verzorgingsstaat.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_48241676
quote:
Op donderdag 12 april 2007 00:55 schreef typtypo het volgende:
Bij een aanvraag voor een uitkering een geen bezwaar voor huisbezoeken formulier laten tekenen.
Niet tekenen, geen uitkering of een flinke korting van 50%.
Degene die niet tekenen extra onder de loep nemen.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die bezwaar hebben tegen huisbezoeken. Dat er controle moet zijn is duidelijk ook al is dat niet prettig voor degene die het moet ondergaan.
Het gaat er alleen om hoe, wanneer, waarom en op welke gronden dit gebeurd.
pi_48241706
quote:
Op donderdag 12 april 2007 01:05 schreef CrazyTaxi het volgende:
Afschaffen van de bijstand. Alleen recht op subsidie om je huur van te betalen, voedselbonnen om in basisbehoefte te voorzien. De overige kosten zoals gas-water-licht moet de Ned. Staat in een gezamelijke overeenkomst met de betreffende leverancier onderbrengen. Op deze manier ontstaat er door de collectieve overeenkomst een drastische verlaging van de secundaire kosten, tevens houd je greep op de uitgavenpatroon van een bijstandgerechtigde. Ik denk dat men een ware golf aan nieuwe arbeidskrachten op gang brengt. Hierdoor hoeft er ook geen huisvredebreuk gepleegd te worden, want ook de rechten van een bijstandgerechtigde dient gerespecteerd te worden.
Ik denk dat we dan in een situatie komen waarin voedselbanken écht nodig zijn.
  donderdag 12 april 2007 @ 01:10:25 #49
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_48241753
quote:
Op donderdag 12 april 2007 01:08 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik denk dat we dan in een situatie komen waarin voedselbanken écht nodig zijn.
Licht toe.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_48242171
quote:
Op donderdag 12 april 2007 00:59 schreef Yildiz het volgende:
Iedereen die in aanmerking komt voor een bijstand een GPS antenne inbouwen, en een camera op het hoofd, en urinemonsters afnemen, en bloed prikken. Contract genaamd 'volledige overgave en afhankelijkheid van de staat' tekenen.

Bij weigering; alsnog doen, en geen bijstand. Niet soft, hard.
...

Dan komt de vraag: waarom zoveel rare voorwaarden, als er gewoon genoeg mensen zijn die jaren lang gewerkt en betaald hebben voor de bijstand, maar daar later door een ongelukkige samenloop van omstandigheden voor in aanmerking komen? Schaf dan die bijstand af, en geef mensen de vrijheid zelf wat opzij te zetten, zou je dan beter kunnen zeggen. Door vreemde voorwaarden 'koop' je als het ware burgers. Een beetje vreemd is het wel. Men wordt immers verplicht belasting te betalen. Waar o.a. de bijstand weer van betaald wordt.
Men hoeft toch geen bijstand aan te vragen.
Met bijstand is men afhankelijk van de staat dus waarom vind jij dat zo vreemd?
Men kan ook borden gaan wassen zonder alle "vernederende voorwaarden".
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')