Ja en :? Dan had ik alleen kunnen zien dat er niet gefilterd wordt op tags, maar niet waar WEL op, behalve dat je bij handmatig openen een filter kan forceren.quote:
:? Volgens mij ben ik juist een van de weinige users die zelden zeikt over replique. Gezien je stellige uitspraak zie ik graag het tegendeel.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:16 schreef TwyLight het volgende:
je moet ook altijd zeiken he swetsenegger :')
Wat een onzinquote:het is gewoon niet mogelijk om te filteren op content of topic titel.
| 1 2 3 4 | $query="SELECT * FROM topics WHERE postTitle LIKE'%".$filter."%' || postBody LIKE'%".$filter."%'" ?> |
Nee hoor.quote:in V&A zou dat nog kunnen met af en toe een foutje omdat daar alles met tags werkt, maar in andere subfora is het onmogelijk.
Je kan ook een fulltext search loslaten op alleen de activetopics in een topiclijst. Als dat een beetje behoorlijk geindexeerd wordt is dat wel te doen.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:23 schreef TwyLight het volgende:
dan komen heel veel topic in het verkeerde filter.
Zoals je weet lees ik daar ook mee.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Een aantal crossposts
[..]
Ja enDan had ik alleen kunnen zien dat er niet gefilterd wordt op tags, maar niet waar WEL op, behalve dat je bij handmatig openen een filter kan forceren.
Dat vind ik ongewenst. Een filter moet precies doen wat het woord zegt.... filteren. De filter is daarbij leading, niet het topic. Ik neem dus aan dat er ook proactief gefilterd wordt waardoor het mogelijk is handmatig filters toe te voegen.
[..]Volgens mij ben ik juist een van de weinige users die zelden zeikt over replique. Gezien je stellige uitspraak zie ik graag het tegendeel.
[..]
Wat een onzin
[ code verwijderd ]
[..]
Nee hoor.
[..]
Je kan ook een fulltext search loslaten op alleen de activetopics in een topiclijst. Als dat een beetje behoorlijk geindexeerd wordt is dat wel te doen.
Het gaat erom dat het onzin is dat het niet te doen is. Ik vind de filters een prima ontwikkeling, maar op dit moment te beperkt om echt goed in te zetten. Ik zou in V&A regelmatig willen filteren op 'aangeboden' AND 'psp' bijvoorbeeld. Dat zou het een echt krachtige optie maken.
Maar dat is natuurlijk veel moeilijker te implementeren dan een koppeltabel waarbij je topics handmatig aan een filter knoopt. Nog los van het feit dat het ook meer performance zal kosten.
Misschien nog een rubriek 'doet het niet'quote:Op donderdag 12 april 2007 22:31 schreef TwyLight het volgende:
er zijn ok niet genoeg apple topics voor een filter.
dit lijkt mij wel goed:
Development / Design
Hardware
Applicaties / Software
Non-Windows
een beetje het idee van gmail bedoel je?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Een aantal crossposts
[..]
Ja enDan had ik alleen kunnen zien dat er niet gefilterd wordt op tags, maar niet waar WEL op, behalve dat je bij handmatig openen een filter kan forceren.
Dat vind ik ongewenst. Een filter moet precies doen wat het woord zegt.... filteren. De filter is daarbij leading, niet het topic. Ik neem dus aan dat er ook proactief gefilterd wordt waardoor het mogelijk is handmatig filters toe te voegen.
Dat was punt 2quote:Op donderdag 12 april 2007 22:31 schreef TwyLight het volgende:
er zijn ok niet genoeg apple topics voor een filter.
dit lijkt mij wel goed:
Development / Design
Hardware
Applicaties / Software
Non-Windows
het grootste verschil wat ik zie is de non windows.quote:Hardware
Development/Ontwikkeling
Design
Besturingssystemen
Applicaties/Software
evaluatie:1 dag werken met forumfiltersquote:Op donderdag 12 april 2007 22:33 schreef Devrim het volgende:
Ik hoop dat die filters niet geforceerd zijn
Ik mis echt een 'doet het niet' of 'vraagbaak'. Grote delen van DIG worden gebruikt als helpdesk en niet als discussie platform voor hard- of software, design, development, etcquote:Op donderdag 12 april 2007 22:37 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dat was punt 2
punt 1 was dat het eigenlijk te specifiek is (lijkt ons nu).
Want dan ook een unix, linux, windows, etc dan zit je snel aan 20 filters.
Dit is het laatste lijstje genoemd achter de schermen
[..]
het grootste verschil wat ik zie is de non windows.
Dat is lijkt mij niet makkelijk want waar moeten dan de windows topics en wat doe je met software en apps die non windows zijn of beide? In apps en sw of in non windows?
Dat netwerken is eerder genoemd en hoop ik ook nog even mening over van andere.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:33 schreef mschol het volgende:
ik zou de volgende filters voorstellen:
netwerken (alles wat met netwerken te maken heeft)
besturingssystemen (alles wat met OS'en te maken heeft)
scripting (alles wat met scripting te maken heeft, d.w.z.: PHP, Java(script), Perl, (My)SQL etc)
Overige PC hardware
Overig (alle andere onderwerpen, ik kan er zelf niet meer bedenken dus misschien weten jullie nog iets)
Die vraag heb ik ook gesteld toevallig.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:40 schreef TwyLight het volgende:
maar Besturingssystemen vind ik dan weer een onnodige filter.
wat zet je daar neer?
Alle apple topicsquote:Op donderdag 12 april 2007 22:40 schreef TwyLight het volgende:
maar Besturingssystemen vind ik dan weer een onnodige filter.
wat zet je daar neer?
dat is toch 95% van dig?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik mis echt een 'doet het niet' of 'vraagbaak'. Grote delen van DIG worden gebruikt als helpdesk en niet als discussie platform voor hard- of software, design, development, etc
En welke niet dan?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:51 schreef mschol het volgende:
na jullie comments te lezen is een filter besturingssytemen misschien wel iets te algemeen, als je em dan zou gebruiken zou je daar b.v. alleen de echt OS specifieke topic's in voor moeten komen (zoals b.v. een topic over een blauw scherm bij windows).
Nou nee, ik denk niet dat 95% van dig een dumpvraag is "Mijn computer maakt een raar geluid en doet het niet meer"quote:
hmm oke..quote:Op donderdag 12 april 2007 22:55 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
En welke niet dan?
voorbeelden die ik gaf? Die had ik ook ff snel bij elkaar gezocht trouwens en was ik misschien iets te snel en het probleem is af en toe net als het plaatsen van een topic..... waar moet het in staan.
Het is trouwens ook geen doel om ALLE topics in een filter te krijgen.
Het is dan meer het doel om veel gezochte informatie makkelijker er uit te filteren.
jupquote:
Kwestie van in bouwen imoquote:Op donderdag 12 april 2007 23:01 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm oke..
lastig
het mooiste zou zijn als je op een 1 of andere manier zelf kan aangeven hoe gefiltert moet worden (a la gmail) maar das eigenlijk onmogelijk op een forum
Waarom niet de beginners bij windows gooien aangezien ik hier eigenlijk nooi een beginner met linx of mac OS aan de gang zie en in mijn omgeving ook nietquote:Op vrijdag 13 april 2007 03:18 schreef maartena het volgende:
Voorstel voor filters:Windows (Voor alle Microsoft Windows besturingssystemen) Non-Windows (MacOS, Linux, Unix, BSD, maar ook DOS, OS/2, etc) Software (Alles wat niet een besturingssysteem is) Hardware (in de ruimste zin van het woord, behalve gadgets) Gadgets (MP3 spelers, telefoons, PDA's, Navigatiesystemen etc) Netwerken & Internet (ook draadloos, ISP vragen, webhosting vragen etc) Development & Design (scripten, coden, programmeren, photoshoppen, 3D modelling)
Dat moet genoeg zijn denk ik
Eventueel denk ik (serieus) ook nog aan een "beginners" categorie, voor de digibeten dus.
Qua indeling eensch met maartena alleen de naamgeving en volgorde dient beter (vind ik).quote:Windows Operating systeem Andere Operating Systemen Software Gadgets Andere Hardware Netwerken & Internet Development & Design
té veel imoquote:Op vrijdag 13 april 2007 03:18 schreef maartena het volgende:
Voorstel voor filters:Windows (Voor alle Microsoft Windows besturingssystemen) Non-Windows (MacOS, Linux, Unix, BSD, maar ook DOS, OS/2, etc) Software (Alles wat niet een besturingssysteem is) Hardware (in de ruimste zin van het woord, behalve gadgets) Gadgets (MP3 spelers, telefoons, PDA's, Navigatiesystemen etc) Netwerken & Internet (ook draadloos, ISP vragen, webhosting vragen etc) Development & Design (scripten, coden, programmeren, photoshoppen, 3D modelling)
Dat moet genoeg zijn denk ik
Eventueel denk ik (serieus) ook nog aan een "beginners" categorie, voor de digibeten dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |