abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48141015
Sinds een week klaagt mijn computer bijna iedere dag wel een keer over te weinig virtueel geheugen, en hij doet af en toe ook heel sloom.

Wat kan de reden zijn en wat kan ik er aan doen?

Ik heb een goede processor (Intel pentium 4 500-serie), nog zat vrije ruimte op mijn harde schijf,
512 MB geheugen, en ik speel geen spellen op mijn computer. Alleen teksteverwerken, maar wel weer Photoshop en InDesign.
pi_48141034
ff googlen, ik weet ook niet echt hoe dat komt, ik heb het tenminste nooit..
pi_48141144
512 MB extra geheugen
pi_48141172
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:08 schreef Tim2005 het volgende:
512 MB extra geheugen
tsja maar hij moet dat toch ook zonder dat kunnen? heeft 2 jaar lang prima gedaan met photoshop, InDesign, Illustrator, alles
  maandag 9 april 2007 @ 12:11:29 #5
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_48141214
Virtueel geheugen heeft te maken met de HD, niet met extra geheugen. Je kan het wel verhogen, ik weet niet of het verschil zal maken.

Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerd > Prestaties instellingen > Geavanceerd > en dan onderaan bij Virtueel geheugen op wijzigen klikken.
When all else fails, you always have delusion.
pi_48141218
Dan zou ik er eens een virus en adware scanner over heen gooien
pi_48141326
Je virtueel geheugen moet 1,5 tot 2 keer de grootte van je intern geheugen zijn..
pi_48141412
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:11 schreef Document1 het volgende:
Dan zou ik er eens een virus en adware scanner over heen gooien
is al gebeurd
niks gevonden
pi_48141754
is je harde schijf mischien vol ?
kijk eens hoeveel geheugen je gebruikt
pi_48141837
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:28 schreef wouter37 het volgende:
is je harde schijf mischien vol ?
kijk eens hoeveel geheugen je gebruikt
neej daar is 40GB vrij
pi_48142315
Start, Run, type daar taskmgr, tabblade Performance (prestaties). Daar zijn een paar waardes belangrijk. Namelijk het taal van Physiek geheugen (bijv. 512MB) Dat is simpelweg de hoeveelheid RAM wat er in de PC zit. En dan linksonder staat de hoeveelheid toegewezen geheugen. Het totaal daar is de hoeveelheid die nu in gebruik is en de peak is het maximum wat de sessie in gebruik is geweest.

Om ervoor te zorgen dat je PC snel blijft draaien is het verstandig om het totaal toegewezen geheugen zo min mogelijk boven de hoeveelheid fysiek geheugen te laten komen. Dan gaat de PC namelijk "swappen" oftewel data van het RAM naar harddisk en andersom te verplaatsen. Daardoor wordt de PC dus traag.

En oplossing kan dan ook zijn RAM erbij plaatsen. Echter, er kunnen ook programma's zijn die meer geheugen dan normaal geruiken of zelfs steeds meer geheugen pakken en niet meer vrijgeven (memory leak). Dan maakt het niet uit hoeveel GB's je in de PC propt, vroeg of laat gaat dat toch fout.

Je kunt dan ook bij het tabblad Processen alle programmaatjes zijn die in het geheugen acties zijn, met processor snelheid en hoeveelheig gebruikt geheugen. Als je daar sorteert op Mem Usage kun je zien wat de grootverbruikers zijn en daar evt. actie op ondernemen
pi_48142424
Ter aanvulling: een goede instelling is een wisselbestand van (je totale hoeveelheid geheugen * 1,5) tot (je totale hoeveelheid geheugen * 2). Dan mag je geen problemen meer hebben met wisselbestanden.
Ikzelf zorg er altijd voor dat het wisselbestand op de C: staat, in elk geval op dezelfde partitie als Windows. Anders kan het traagheid veroorzaken.
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_48146853
ik zet het altijd uit.

als ik ts was zou ik dat ook eens proberen
pi_48148225
quote:
Op maandag 9 april 2007 15:25 schreef TubewayDigital het volgende:
ik zet het altijd uit.

Had ik laatst ook geprobeerd, maar hij bleef maar meldingen geven, terwijl mijn intern geheugen nog lang niet vol was. Hou doe je dat dan, want ram is veel sneller dan hdd-geheugen natuurlijk?
pi_48148546
quote:
Op maandag 9 april 2007 16:34 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Had ik laatst ook geprobeerd, maar hij bleef maar meldingen geven, terwijl mijn intern geheugen nog lang niet vol was. Hou doe je dat dan, want ram is veel sneller dan hdd-geheugen natuurlijk?
Doe maar niet. Windows heeft altijd virtueel geheugen nodig.
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_48148727
quote:
Op maandag 9 april 2007 16:45 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:

[..]

Doe maar niet. Windows heeft altijd virtueel geheugen nodig.
Ja, precies. Dacht ik ook. Toch lees ik vaak, net zoals nu, dat mensen het uitzetten om het vervolgens over het ram-geheugen te laten gaan..
pi_48149030
quote:
Op maandag 9 april 2007 15:25 schreef TubewayDigital het volgende:
ik zet het altijd uit.

grappig zeker
en dan crasht de boel...
pi_48151953
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:02 schreef snowqueen911 het volgende:

[..]

grappig zeker
en dan crasht de boel...
Bij mij staat het uit en heb nog nooit een crash gehad. XP kan prima zonder VM
pi_48151990
Als je nou eens de laatste updates van Photoshop, InDesign en windows XP binnenhaalt?
pi_48154818
quote:
Op maandag 9 april 2007 18:55 schreef TubewayDigital het volgende:
Als je nou eens de laatste updates van Photoshop, InDesign en windows XP binnenhaalt?
heb ik
pi_48154905
Als je in de Task Manager (alt-ctrl-del) kijikt. Welk proggie vreet dan het meeste geheugen?
pi_48155538
Is je harde schijf soms enorm gefragmenteerd? Doe eens de Defragmentatie laten analyseren en eventueel defragmenteren?
pi_48158042
maar je kan dan toch wel gewoon verder werken bij die melding? Of stoppen je programmas?
pi_48158446
Als je die melding krijgt dan gaat het over het algemeen zo rete-traag dat je niet verder wilt werken.
pi_48158481
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:46 schreef HuHu het volgende:
Als je die melding krijgt dan gaat het over het algemeen zo rete-traag dat je niet verder wilt werken.
heel soms krijg ik die melding ook wel eens en dan kan ik gewoon verder werken zonder dat de boel traag wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')