abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48267879
Hey!

Ik heb een pc gekregen, paar jaar oud, ding is netjes in de winkel gekocht en er zit ook een mooie XP activatiecode sticker op de kast, dus het is alleen maar even een kwestie van de CD er in proppen en ik heb een legale XP installatie.

Alleen, de CD is kwijt.

Kan ik nou ook gewoon een willekeurige XP Home installatie CD van iemand lenen, gaat dat dan ook werken?

En maakt het dan ook wat uit of die CD legaal of illegaal is?

Want ik kan wel een CD lenen maar ik twijfel eigenlijk of dat wel een legale is...
  donderdag 12 april 2007 @ 20:45:58 #2
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_48267962
Je hebt allemaal subtiele licentieverschillen tussen CD's dus het is niet zo vanzelfsprekend dat het werkt. Proberen kan altijd.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_48268099
Daar zat ik ook al aan te denken..

Maar het is XP Home, heb je daar ook corporate editions enzo van?
pi_48268198
Gekopieerd of origineel cd'tje maakt niet uit. Het gaat om de licentie en niet om het schijfje. Je zou het kunnen proberen, maar zoals Dikke Dorus al zegt zijn niet alle cd's hetzelfde. Kan best zijn dat met jouw key bijv. niet eens geinstalleerd kan worden en alleen maar een image kan worden teruggezet... Maar kan ook best zijn dat het gewoon werkt natuurlijk.

Vraag het anders aan Microsoft of de fabrikant van je PC.
pi_48268751
Hmkay, ff proberen dan.

Is er trouwens ook een kans dat degene van wie ik die CD leen problemen krijgt met installeren? (dat mirsosoft zegt dat die niet meer legaal is ofzo? )
  donderdag 12 april 2007 @ 21:07:07 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_48268943
Ik had het laatst andersom... cd keurig in bezit, sticker kwijt omdat ik een andere kast om mijn compu had laten bouwen, xzonder dat die lui de sticker haddeen omgeplakt

Niks aan te doen, moest gewoon een nieuwe XP aanschaffen

Als ik de cd nog had gehad, had je hem zo kunnen krijgen (al betwijfel ik of het had gewerkt), maar ik heb hem in tweeën geknakt en weggeflikkerd...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_48269726
Ja dat kan, alleen moet je ff opletten dat je de goede cd hebt.
Het moet (waarschijnlijk) de OEM versie zijn en je moet een cd hebben met de juiste service pack.
  donderdag 12 april 2007 @ 21:27:10 #8
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_48270038
Over welk merk PC gaat het ?
Staat er OEM op de sticker ?
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_48270214
welke taal?
pi_48272864
Het werkt

Allebei Nederlandse versie, Geen idee van de service packs (zet net SP2 erop). PC is merkloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')