abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48393744
quote:
Op maandag 16 april 2007 20:32 schreef Burbujas het volgende:

[..]

Volgens mij is een volledig aflossingsvrij hyp (zonder inbreng van eigen geld) niet mogelijk in NL.
(5% v. 160.000)/12 = 666 euro bruto + een deel spaar/belegging en/of evt. premie ovr zou je best op die 700 uit kunnen komen lijkt me.
Dat is zeker wel mogelijk in NL. Tot 128% vd EW trouwens.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_48394063
quote:
Op maandag 16 april 2007 20:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is zeker wel mogelijk in NL. Tot 128% vd EW trouwens.
De verstrekkers waar ik tot nu toe een gesprek mee heb gehad gaan tot max 75% aflossingsvrij.
Welke banken verstrekken volgens jou 128% aflossingsvrij? Daar ben ik dan wel benieuwd naar ..
pi_48394405
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:04 schreef Burbujas het volgende:

[..]

De verstrekkers waar ik tot nu toe een gesprek mee heb gehad gaan tot max 75% aflossingsvrij.
Welke banken verstrekken volgens jou 128% aflossingsvrij? Daar ben ik dan wel benieuwd naar ..
GMAC en er zijn er nog meer. (veel verstrekkers gaan sowieso tot 100% EW (Postbank, ING, Rabo)
pi_48395029
quote:
Op maandag 16 april 2007 20:48 schreef jojomen4 het volgende:

Dit terwijl je voor 125 euro per maand natuurlijk nooit het auto-rijden kunt betalen (auto aanschaf, afschrijving, verzekering, onderhoud, belasting, brandstof en weet ik wat nog meer). Mooi kut dus.
Klaag niet zo , wees blij dat je baas zoiets bied....Kies dan voor die 600 euro, dan kan je een stuk meer lenen, wat wil je nu dan?

De bank wil je op je salaris x bedrag lenen. Punt.
Wat verder je vaste lasten zijn zal ze echt geen hol intresseren. Dus of je nu auto vd zaak hebt of je gooit elke maand 300 euro door de plee het zal ze een worst zijn

Dat je dan maar een x bedrag kan lenen jah, daar kunnen zij en wij ook niets aan doen
  maandag 16 april 2007 @ 22:21:25 #155
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_48397875
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:23 schreef Slasher het volgende:

[..]

Klaag niet zo , wees blij dat je baas zoiets bied....Kies dan voor die 600 euro, dan kan je een stuk meer lenen, wat wil je nu dan?

De bank wil je op je salaris x bedrag lenen. Punt.
Wat verder je vaste lasten zijn zal ze echt geen hol intresseren. Dus of je nu auto vd zaak hebt of je gooit elke maand 300 euro door de plee het zal ze een worst zijn

Dat je dan maar een x bedrag kan lenen jah, daar kunnen zij en wij ook niets aan doen
Nou, dat X bedrag is natuurlijk gebaseerd op wat je terug zou kunnen betalen. Als jij zoveel door de WC spoelt dat je je hypotheek niet terug kunt betalen zal het ze wel degelijk intereseren. Die 4.5X het bruto loon is zodat je verder bepaalde andere kosten nog kunt betalen. Als die kosten al vergoed zijn zou ik er vanuit gaan dat het bedrag wat hoger ligt.

Op dit moment wil ik nog niks maar over een aantal maanden denk ik dat ik die keuze moet maken tussen auto of geld en dan zal het op korte termijn willen kopen van een huis wel mee gaan spelen in het nemen van de beslissing.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_48398188
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:21 schreef jojomen4 het volgende:

Op dit moment wil ik nog niks maar over een aantal maanden denk ik dat ik die keuze moet maken tussen auto of geld en dan zal het op korte termijn willen kopen van een huis wel mee gaan spelen in het nemen van de beslissing.
Tsjah wat vind je belangrijker. Ik weet het antwoord wel
pi_48406589
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:21 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Nou, dat X bedrag is natuurlijk gebaseerd op wat je terug zou kunnen betalen. Als jij zoveel door de WC spoelt dat je je hypotheek niet terug kunt betalen zal het ze wel degelijk intereseren. Die 4.5X het bruto loon is zodat je verder bepaalde andere kosten nog kunt betalen. Als die kosten al vergoed zijn zou ik er vanuit gaan dat het bedrag wat hoger ligt.

je gaat een hypotheek meestal voor 30 jaar aan bij een bank. de bank zal dus ook naar die 30 jaar kijken. leuk dat je op de korte termijn die vergoeding kan krijgen, maar het blijft een onzekere vergoeding (in de toekomst kan die verdwijnen)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_48409010
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:46 schreef Slasher het volgende:

[..]

Ja en een norm waarmee niemand een fatsoenlijk huis kan kopen.
Dat zal prijsverlagend werken. Als je je huis moet verkopen en je hebt geen kopers die je vraagprijs kunnen of willen betalen dan moet je ook blijven zitten of voor iets minder verkopen.
pi_48409274
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:13 schreef sampoo het volgende:

[..]

Dat zal prijsverlagend werken. Als je je huis moet verkopen en je hebt geen kopers die je vraagprijs kunnen of willen betalen dan moet je ook blijven zitten of voor iets minder verkopen.
Denk je dat nu echt?? Dat hoop je waarschijnlijk omdat je zelf niet in staat bent om fatsoenlijk een hypotheek te kunnen krijgen, je zult andere financieringsbronnen moeten aanspreken. Of gewoon een goedkoper huis kopen.

Dat soort opmerkingen komen natuurlijk weer van mensen die klagen dat ze niet genoeg kunnen lenen

[ Bericht 7% gewijzigd door Slasher op 17-04-2007 10:32:34 ]
pi_48409895
quote:
Woningprijzen blijven stijgen door lage rente
16 apr 2007, 11:00
door Ronald van Gessel

Twintig jaar de rente vast voor de rentevoet die normaal geldt voor vijf jaar vast. Minder afsluitprovisie en tegemoetkoming notariskosten; de hypotheekbanken vallen over elkaar heen met verlokkende aanbiedingen. Het meest verlokkende is echter dat het verschil tussen de lange rente hooguit 0,3 à 0,4% is, een verschil dat vaak ook nog deels wordt weggepoetst door de aanbiedingen.

Al bijna een jaar is het rentebeeld in euroland net zo vlak als ons polderlandje. De tarieven voor kort, middellang en lange termijn ontlopen elkaar nauwelijks doordat het aanbod van kapitaal vrijwel onbegrensd lijkt. Vanaf eind 2005, toen de rente op het dieptepunt zat, hebben veel mensen van de gelegenheid gebruikgemaakt hun hypotheken over te sluiten. Inmiddels is de rente wel wat gestegen, maar men kan zijn woonlasten nog altijd redelijk goedkoop voor lange tijd fixeren. Dat is een aardige bijkomstigheid in het EUland met de hoogste hypotheekschulden. Nederlanders hebben die schuldenberg gebouwd op een combinatie van de aftrekbaarheid en de uit de pan gerezen huizenprijzen door de krapte op de woningmarkt.

Aangezien de meeste hypotheken tegenwoordig ’mee verhuizen’ mogen we stellen dat die Nederlandse huizenmarkt de komende decennia zal worden ondersteund door een ruim aanbod van goedkoop geld, de meeste huizenbezitters blijven hun huis goedkoop financieren ook als ze verhuizen naar een volgende koopwoning. Doordat de vraag hoog blijft en de financiering relatief goedkoop, kunnen we dan ook niet anders concluderen dan dat de huizenprijzen door zullen blijven stijgen. Er wordt voorlopig aan geen enkele voorwaarde voldaan die ertoe kan leiden dat de druk van de ketel gaat. Het Economisch Bureau van de Postbank bijvoorbeeld rekent dit jaar op een prijsstijging van 5%.

De vraag naar koopwoningen blijft toenemen.

Vooral een betaalbare eengezinswoning is in trek, en niet alleen bij gezinnen of mensen buiten de grote stad. Ook alleenstaanden en mensen in herstructureringswijken gaan in toenemende mate voor een huis met een tuintje.

Het eigen woningbezit groeit dan ook langzaam maar gestaag tot een aandeel nu van 55,8%. In de vier grote steden is dat een stuk minder, maar ook daar is sprake van een inhaalslag. Door de groei van het aantal huishoudens blijft er veel behoefte aan nieuwbouw. Tot 2015 zijn er 330.000 huurwoningen en 400.000 extra koopwoningen nodig. Met een jaarlijks te realiseren aantal van 80.000 koopwoningen per jaar blijft de krapte op de koopmarkt nog wel tien jaar voortbestaan en dus blijven de prijzen hoog.

Een uiterst vervelende zaak voor starters, maar voor hen is er één lichtpuntje. Door de demografische ontwikkeling komen er minder jongeren en dus minder starters en door de grotere vraag naar koopwoningen is de krapte op de huurmarkt eindelijk afgenomen.

Ik zal mijn bovenstaande reactie motiveren, met een artikel van de site: overgeld.nl

Zal het prijsverlagend werken?... hate to burst your bubble
pi_48410437
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:42 schreef Slasher het volgende:

[..]

Ik zal mijn bovenstaande reactie motiveren, met een artikel van de site: overgeld.nl

Zal het prijsverlagend werken?... hate to burst your bubble
oftewel: na iets meer dan een jaar heb ik mijn kosten koper er weer uit (stijging van 5%)
pi_48410653
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:58 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

oftewel: na iets meer dan een jaar heb ik mijn kosten koper er weer uit (stijging van 5%)
Met 5% haal je echt je KK er niet uit hoor.... Zal wel rond de 2-3 jaar duren?
pi_48410787
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:22 schreef Slasher het volgende:

[..]

Denk je dat nu echt?? Dat hoop je waarschijnlijk omdat je zelf niet in staat bent om fatsoenlijk een hypotheek te kunnen krijgen, je zult andere financieringsbronnen moeten aanspreken. Of gewoon een goedkoper huis kopen.

Dat soort opmerkingen komen natuurlijk weer van mensen die klagen dat ze niet genoeg kunnen lenen
Ik ben nog niet op zoek. Ik heb het maandelijkse inkomen er wel voor maar ik spaar liever nog een paar jaar door zodat ik maar een klein hypotheekje of helemaal geen hypotheek nodig heb.
pi_48411120
Op dit moment een hypotheek van 155.000 euro.

Bruto 415 euro hypotheek per maand.
160 euro verzekering per maand.
Netto per maand 150 euro hypotheekrenteaftrek.

100.000 spaarhypotheek
55.000 aflossingsvrije hypotheek.

Rente op de spaarhypotheek 3,0% voor 5 jaar in 2004.
Rente op de aflossingsvrije hypotheek 3,2% voor 5 jaar in 2004.
pi_48446841
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:04 schreef Slasher het volgende:

[..]

Met 5% haal je echt je KK er niet uit hoor.... Zal wel rond de 2-3 jaar duren?
ik heb 7% kosten koper: dus dan heb je het er best wel snel uit
pi_48447437
quote:
Op woensdag 18 april 2007 07:28 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik heb 7% kosten koper: dus dan heb je het er best wel snel uit
Das zeer netjes , hoezo zo weinig, goedkope notaris en zonder makelaar aangekocht oid?
pi_48447500
quote:
Op woensdag 18 april 2007 08:27 schreef Burbujas het volgende:

[..]

Das zeer netjes , hoezo zo weinig, goedkope notaris en zonder makelaar aangekocht oid?
idd zonder makelaar, voor 1000 euro hypotheekakte/leveringsakte/taxatie (aktie van de Rabo) en die commissie van de Rabo zelf ook wat naar beneden geluld

huis van 192500 / hypotheek 206000
pi_48448632
quote:
Op woensdag 18 april 2007 08:27 schreef Burbujas het volgende:

[..]

Ons appartement zit ongeveer 6,6% KK op.
Koopprijs 140.000.
Prijs inclusief kostenkoper 149.500.
pi_48663786
Nou de verstrekkers waar ik tot nu toe ben geweest willen niet meer dan 4,5x mijn bruto jaarsalaris verstrekken, wat dus niet genoeg is . Nu lees verhalen van mensen die 6-8x hun jaarsalaris hebben gekregen. Waar in hemelsnaam dan?
  dinsdag 24 april 2007 @ 12:47:38 #170
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_48663939
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:43 schreef Kwelit het volgende:
Nou de verstrekkers waar ik tot nu toe ben geweest willen niet meer dan 4,5x mijn bruto jaarsalaris verstrekken, wat dus niet genoeg is . Nu lees verhalen van mensen die 6-8x hun jaarsalaris hebben gekregen. Waar in hemelsnaam dan?
Wij zitten bij Obvion en wij hebben 5,25 % ons gezamenlijke jaarinkomen.

Bank of Scotland gaat ook hoog, daar konden we ruim 6 keer ons jaarinkomen lenen (maar dat werd ons qua maandlasten te gortig).

Postbank wilde ons ook 5,5 x ons jaarinkomen geven, maar Obvion was voordeliger met de rente, vandaar dat we voor Obvion hebben gekozen.

Ga eens naar een hypotheekshop, die kunnen meerdere aanbieders voor je vergelijken.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_48664467
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:47 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wij zitten bij Obvion en wij hebben 5,25 % ons gezamenlijke jaarinkomen.

Bank of Scotland gaat ook hoog, daar konden we ruim 6 keer ons jaarinkomen lenen (maar dat werd ons qua maandlasten te gortig).

Postbank wilde ons ook 5,5 x ons jaarinkomen geven, maar Obvion was voordeliger met de rente, vandaar dat we voor Obvion hebben gekozen.

Ga eens naar een hypotheekshop, die kunnen meerdere aanbieders voor je vergelijken.
Ik ben bij de Hypotheker geweestdie is trouwens helemaal niet zo onpartijdig als ik van tevoren dacht
Die vent bleef maar hameren op het feit dat beleggingshypotheken tov spaarhypotheken beter zijn o.a. omdat je bij een beleggingshypotheek je polis gewoon kunt meenemen naar een volgende verstrekker en bij een spaarhypotheek je een boete betaalt als je dit doet, omdat je bij een spaarconstructie altijd verplicht bent om 30 jaar lang bij dezelfde bank te blijven, klopt dit trouwens?

Ik ga maar es een afspraak maken bij Obvion, de Postbank staat volgende week al op het programma dus ik ben benieuwd. Bank of Scotland was ik ook aan het overwegen, maar daar kun je niet ergens op kantoor met een adviseur praten (wat ik prettig vind), maar gaat alles via de telefoon, en dat vind ik minder..
pi_48664548
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:03 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Ik ben bij de Hypotheker geweestdie is trouwens helemaal niet zo onpartijdig als ik van tevoren dacht
Die vent bleef maar hameren op het feit dat beleggingshypotheken tov spaarhypotheken beter zijn o.a. omdat je bij een beleggingshypotheek je polis gewoon kunt meenemen naar een volgende verstrekker en bij een spaarhypotheek je een boete betaalt als je dit doet, omdat je bij een spaarconstructie altijd verplicht bent om 30 jaar lang bij dezelfde bank te blijven, klopt dit trouwens?

Ik ga maar es een afspraak maken bij Obvion, de Postbank staat volgende week al op het programma dus ik ben benieuwd. Bank of Scotland was ik ook aan het overwegen, maar daar kun je niet ergens op kantoor met een adviseur praten (wat ik prettig vind), maar gaat alles via de telefoon, en dat vind ik minder..
Een spaarhypotheek is verbonden aan de hypotheek inderdaad. Dat komt door de koppeling rente-hypotheekrente. Sommige banken kunnen een dergelijke polis wél geruisloos overnemen. Verder: BoS kun je gewoon aan je adviseur vragen
pi_48693425
BIj Obvion kan je niet zelf op de koffie komen, die werken alleen met tussenpersonen. Maar een tussenpersoon die 1 product blijft pushen is iemand waar ik niet meer naar toe zou gaan. Trouwens als je een goede hypotheek hebt, waarom zou je dan overstappen naar een andere bank als je gaat verhuizen? Wij hebben nu de rente vast staan voor 20 jaar en als we gaan verhuizen dan verhuizen we dat deel van de hypotheek gewoon met dezelfde voorwaarden mee. Let trouwens op met de term belegginshypotheek. Je hebt namelijk de levenhypotheek, waarbij je belegt in een verzekeringspolis en je hebt de beleggingshypotheek die met een beleggersrekening werkt en een losse overlijdensrisicoverzekering. Die laatste heeft zeker mijn voorkeur, kijk dus uit dat je niet ineens met een verzekeringspolis zit waarbij er nogal wat geld aan de strijkstok blijft hangen onder het mom van een 3% gegarandeerd kapitaal. Dan kan je namelijk met de huidige rentes net zo goed gaan sparen.
  woensdag 25 april 2007 @ 09:09:46 #174
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_48694741
Wij (ik+vriendin) zijn nu ook bezig om een hypotheek te zoeken.

Wat ik me alleen afvraag, is hoe berekenen ze het maximale bedrag op basis van je woning in het geval van een nieuwbouwwoning?
Uit de voorwaarden van de NHG haal ik namelijk dat het te besteden bedrag gelijk is aan:

koopsom + meerwerk + overige kosten + een opslag van 8%

Wordt er dan dus niet met een executiewaarde gerekend? Of is die EW dan gelijk aan de koopsom+meerwerk?

En hoe zit dit bij de diverse verstrekkers?

Wat mij bij bezoek aan 2 verschillende TP's wel opviel is dat bij de een veel meer mogelijk was, terwijl bij de andere TP we bij die hypotheekverstrekker niet eens op basis van inkomen bij die bank (postbank) de hypotheek zouden kunnen krijgen voor het huis..(alhoewel dat meer iets is voor het tips over hypotheekverstrekkers topic wat nu loopt)
pi_48694941
Bij nieuwbouw verschilt het per verstrekker. De ene verstrekker hanteert 90% van de koop-/aanneemsom + meerwerk als executiewaarde, de andere hanteert de koop-/aanneemsom als executiewaarde en een aantal zeggen: koop-/aanneemsom + 10% = executiewaarde.

Daarom is het bijvoorbeeld mogelijk om bij nieuwbouw een volledig aflossingsvrije hypotheek te krijgen als starter.
pi_48695406
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:43 schreef Kwelit het volgende:
Die mensen hebben waarschijnlijk voor 2007 hun hypotheek afgesloten. In begin 2007 zijn deze limiet-regels aangescherpt tot maximaal 4,5x bruto jaarsalaris. Ik wens je veel succes!
pi_48695498
quote:
Op woensdag 25 april 2007 09:36 schreef weerdo het volgende:

[..]

Die mensen hebben waarschijnlijk voor 2007 hun hypotheek afgesloten. In begin 2007 zijn deze limiet-regels aangescherpt tot maximaal 4,5x bruto jaarsalaris. Ik wens je veel succes!
Er zijn nog wel banken die hoger gaan zitten volgens mij......
pi_48696336
quote:
Op woensdag 25 april 2007 09:36 schreef weerdo het volgende:

[..]

Dat is een vrijblijvende afspraak geweest, hoor... geen wet...
pi_48696581
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:08 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is een vrijblijvende afspraak geweest, hoor... geen wet...
Ik heb niet het idee dat banken zich er echt aan houden, heb er zelf geen ervaring mee maar dat denk ik zo.
pi_48696699
quote:
Op woensdag 25 april 2007 09:39 schreef Slasher het volgende:

[..]

Er zijn nog wel banken die hoger gaan zitten volgens mij......
Vertel..
pi_48696828
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:20 schreef Burbujas het volgende:

[..]

Vertel..
Behalve het feit dat de 4.5x regel absurd is, zullen banken op het einde van de dag gewoon hypotheken willen afsluiten, en als ik bij de ene hoger kan krijgen bij de ander zal ik dat niet nalaten. JE moet natuurlijk wel weten dat je in de toekomst meer gaat verdienen natuurlijk
pi_48697015
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:20 schreef Burbujas het volgende:

[..]

Vertel..
Welke niet
pi_48697234
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Welke niet
5x moet toch wel gangbaar zijn toch?
pi_48711165
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:03 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Die vent bleef maar hameren op het feit dat beleggingshypotheken tov spaarhypotheken beter zijn
hij verdient meer aan een beleggingshypotheek en ze verdienen ook meer bij bepaalde banken. Ik schrok er ook van, hoe aggressief ze waren in het pushen van een bepaalde hypotheek bij een bepaalde bank.
Ik vroeg om meerdere vormen van verschillende banken te kunnen vergelijken en toen we daar kwamen was het "deze wordt het voor jullie", zonder verder op onze wensen in te gaan; "nee, dit is gewoon het beste voor jullie".
uit een aspergernest
  woensdag 25 april 2007 @ 19:45:53 #185
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_48715422
Onze Hypotheker was helemaal niet zo pusherig. Hij had 3 offertes voor ons waar we een keuze uit konden maken en we zijn goed voorgelicht over de verschillende vormen van hypotheken en hun kenmerken en risico's.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_48727972
De Hypotheker is een franchise, dus in elk kantoor zul je weer andere mensen tegen komen. En het maakt ook niet uit waar je naar toe gaat, er wordt altijd aan je hypotheek verdient. Dat is iets wat je gewoon in je achterhoofd moet houden als je op zoek gaat naar een hypotheek. Het wil ook niet zeggen dat je meteen een hele slechte hypotheek krijgt als je dat niet doet, maar misschien is er wel een betere die bij je situatie past, maar waar je niet op gewezen bent.
pi_48884447
Hoelang krijg je meestal de tijd om je hypotheek rond te krijgen na het tekenen van het voorlopige koopcontract, of is daar geen standaard termijn voor?
pi_48884681
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:55 schreef Kwelit het volgende:
Hoelang krijg je meestal de tijd om je hypotheek rond te krijgen na het tekenen van het voorlopige koopcontract, of is daar geen standaard termijn voor?
Daar is geen standaard termijn voor. Dat staat in de koopovereenkomst.
pi_48885182
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

volgens de makelaar die wij hadden was 3 weken toch wel gebruikelijk
pi_48885464
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:17 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

volgens de makelaar die wij hadden was 3 weken toch wel gebruikelijk
Dan snap ik niet waar 'ie dat vandaan haalt.

Dat is sowieso afhankelijk van de omstandigheden (wanneer ga je verhuizen, bijvoorbeeld en zijn er nog andere zaken waar je rekening mee dient te houden).

Daarnaast is 3 weken gewoon erg kort gesteld. In theorie is het mogelijk. ( ). Maar zeker in de praktijk niet haalbaar.
  Moderator dinsdag 1 mei 2007 @ 12:29:31 #191
45833 crew  Fogel
pi_48885529
Ik zie niet helemaal waarom het verkrijgen van een hypotheek 3 weken zou moeten duren? Die van mij was binnen 4 uur rond.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_48886282
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:29 schreef Fogel het volgende:
Ik zie niet helemaal waarom het verkrijgen van een hypotheek 3 weken zou moeten duren? Die van mij was binnen 4 uur rond.
Dat lijkt me knap. Had je toen alles al laten controleren door de verstrekker, was de bankgarantie al gesteld, was er al getaxeerd, had je de offerte al getekend, evt. gezondheidsverklaringen al ingevuld en laten controleren enz. enz. enz. enz.
  Moderator dinsdag 1 mei 2007 @ 13:09:29 #193
45833 crew  Fogel
pi_48886723
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:55 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat lijkt me knap. Had je toen alles al laten controleren door de verstrekker, was de bankgarantie al gesteld, was er al getaxeerd, had je de offerte al getekend, evt. gezondheidsverklaringen al ingevuld en laten controleren enz. enz. enz. enz.
Zelfs met de punten die je noemt vind ik 3 weken extreem lang! OK, als het erom gaat dat je extreem veel boven je eigenlijke capaciteit wil lenen en vanalles verzint om zo veel mogelijk uit de bank te persen, kan ik het begrijpen, maar met een normale stabiele situatie met vast inkomen, eigen geld en geen extreme eisen zie ik het probleem niet.

De verstrekker is de bank waar ik al mijn geld heb staan er waar al 7 jaar (= sinds mijn emigratie naar Noorwegen) een stabiel (hoog) inkomen iedere maand binnenkomt. Ook al mijn verzekeringen, incl levensverzekering (ook die van mijn vrouw) lopen bij dezelfde bank. Koopcontract heb ik naar de bank gefaxed en is door de bank ondertekend en naar de makelaar gestuurd.
Het huis is nieuwbouw met vaste verkoop prijs. Twee dagen voor de overdracht van het huis heeft de bank het geld overgemaakt en kreeg ik de sleutels op de dag van de overdracht.

De hypotheekaanvraag in zichzelf was een e-mail met de vraag hoeveel ik mocht lenen, waarop ik een bedrag kreeg toegemailed en daarna ben ik de huizenjacht gestart.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_48887516
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zelfs met de punten die je noemt vind ik 3 weken extreem lang! OK, als het erom gaat dat je extreem veel boven je eigenlijke capaciteit wil lenen en vanalles verzint om zo veel mogelijk uit de bank te persen, kan ik het begrijpen, maar met een normale stabiele situatie met vast inkomen, eigen geld en geen extreme eisen zie ik het probleem niet.

De verstrekker is de bank waar ik al mijn geld heb staan er waar al 7 jaar (= sinds mijn emigratie naar Noorwegen) een stabiel (hoog) inkomen iedere maand binnenkomt. Ook al mijn verzekeringen, incl levensverzekering (ook die van mijn vrouw) lopen bij dezelfde bank. Koopcontract heb ik naar de bank gefaxed en is door de bank ondertekend en naar de makelaar gestuurd.
Het huis is nieuwbouw met vaste verkoop prijs. Twee dagen voor de overdracht van het huis heeft de bank het geld overgemaakt en kreeg ik de sleutels op de dag van de overdracht.

De hypotheekaanvraag in zichzelf was een e-mail met de vraag hoeveel ik mocht lenen, waarop ik een bedrag kreeg toegemailed en daarna ben ik de huizenjacht gestart.

Daar geef je het al aan. Jouw hypotheek was niet in 4 uur rond. Die drie weken is niet extreem lang. (neem dat van me aan... het is mijn werk)

Dit heeft echt niets met boven je capaciteit lenen te maken. Het is gewoon praktisch. Levensverzekering: duurt lang, taxatie van een pand. Het duurt allemaal lang.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:38:53 #195
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48887686
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En in de "standaard koopovereenkomst" wordt dus vaak 3 weken aangehouden
Maar is natuurlijk in principe vrij onderhandelbaar tussen de verkoper en koper.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_48887752
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:38 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

En in de "standaard koopovereenkomst" wordt dus vaak 3 weken aangehouden
Maar is natuurlijk in principe vrij onderhandelbaar tussen de verkoper en koper.
Daarom is het dan ook "standaard".....en niet "logisch"
  Moderator dinsdag 1 mei 2007 @ 19:22:07 #197
45833 crew  Fogel
pi_48898711
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar geef je het al aan. Jouw hypotheek was niet in 4 uur rond. Die drie weken is niet extreem lang. (neem dat van me aan... het is mijn werk)

Dit heeft echt niets met boven je capaciteit lenen te maken. Het is gewoon praktisch. Levensverzekering: duurt lang, taxatie van een pand. Het duurt allemaal lang.
Als je het op die manier wil bekijken heb ik 6 jaar over mijn hypotheekaanvraag gedaan, want de levensverzekering ging 6 jaar geleden in
pi_48898729
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je het op die manier wil bekijken heb ik 6 jaar over mijn hypotheekaanvraag gedaan, want de levensverzekering ging 6 jaar geleden in
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:36:04 #199
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48899228
Is er eigenlijk geen [Centraal] hypotheek topic? Ik kan 'm niet vinden.

Mijn vraag: iemand hier inzicht in de "Rabobank adviesrente"?
De Rabo publiceert deze officieel niet, maar het is wel handig om te weten als je volgende week naar de notaris moet. Ik heb de hypotheeofferte ondertekend toe ie op 5,4% stond. Zou wel aardig zijn als het intussen iets goedkoper is geworden. Ik kan ze natuurlijk altijd even bellen.

NB Er gaat nog een klein procentje korting af en is voor 10 jaar vast, aflossingsvrij.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_48899393
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:36 schreef Hyperdude het volgende:
Is er eigenlijk geen [Centraal] hypotheek topic? Ik kan 'm niet vinden.

Mijn vraag: iemand hier inzicht in de "Rabobank adviesrente"?
De Rabo publiceert deze officieel niet, maar het is wel handig om te weten als je volgende week naar de notaris moet. Ik heb de hypotheeofferte ondertekend toe ie op 5,4% stond. Zou wel aardig zijn als het intussen iets goedkoper is geworden. Ik kan ze natuurlijk altijd even bellen.

NB Er gaat nog een klein procentje korting af en is voor 10 jaar vast, aflossingsvrij.
Goedkoper zal het niet zijn geworden, vrees ik.... (ik vind 5,4% voor 10 jaar overigens erg hoog)

En ajb geen centraal topic. Dat hebben we genoeg nu, denk ik. Elke vraag staat op zich zelf, waar het hypotheken betreft en ik vind het hardstikke leuk om te doen, maar straks wordt het eenzelfde verhaal als het aangiftetopic (waar ik dat wél goed vond, omdat dat maar een maandje of twee loopt en dan zakt het weer weg) waar maar 3 of 4 mensen erg veel helpen en posten enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')