Is het nou gulden of euro?quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:58 schreef wendytje het volgende:
helft aflossingsvrij en de helft spaar
bruto ¤900
netto ¤700
huis was F300.000,- met F10.000en ¤10.000 verbouwingen erin
Heb je dat alleen gekregen of samen met een partner?quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:07 schreef bellerophon81 het volgende:
E 150.000
4.6% 10 jaar vast
Op basis van winstuitkering hypotheek
590 Bruto
350 Netto
Dus je hebt een hypotheek met een kortere looptijd?quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:00 schreef Ghost_Rider het volgende:
Sommige mensen kiezen er voor om over 30 jaar aflossingsvrij te zijn, dan is het huis helemaal van jou (hopelijk had ik dat goed begrepen). Maar over 30 jaar ben ik al bijna 60, dat hoeft van mij dan niet zo nodig.
Plus dat 100.000 euro na 30 jaar inflatie natuurlijk geen reet meer voorstelt, zeker niet als daar dan een huis van 4.000.000 euro tegenover staat (maar dat is puur hypothetisch natuurlijk).quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:05 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, bij een deel aflossingsvrij betaal je nú minder, simpelweg omdat je dat deel dus niet aflost. Je betaalt natuurlijk wel rente over het totale bedrag wat je geleend hebt, dus als je voor de helft aflossingsvrij hebt gekozen, blijf je ook na 30 jaar rente betalen over die helft. Je wordt na 30 jaar dan feitelijk een soort huurder. 100% aflossingsvrij lijkt me dan ook minder interessant, dan bouw je alleen de te verwachten overwaarde op, maar tot 50% kun je tamelijk probleemloos doen.
Het belangrijkste voordeel van aflossingsvrij is dus dat je nú lagere maandlasten hebt.
Of de markt stort in en je huis is nog maar 20.000 euro waardquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:33 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Plus dat 100.000 euro na 30 jaar inflatie natuurlijk geen reet meer voorstelt, zeker niet als daar dan een huis van 4.000.000 euro tegenover staat (maar dat is puur hypothetisch natuurlijk).
da's weinig.... wanneer was dat?quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:24 schreef sanger het volgende:
Rentepercentage 3,2% (7 jaar vast)
Wantquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:25 schreef joostingh het volgende:
De looptijd is en blijft van een hypotheek altijd 30 jaar.
Zeker. Een looptijd van 30 jaar mag dan het meest gangbare zijn, uiteraard kun je ook kiezen voor een kortere looptijd van bijvoorbeeld 20 of 25 jaar. Langer dan 30 jaar is overigens niet mogelijk.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Want
of je nu 20 of 30 jaar wilt, dat bepaal je toch echt zelf
wel toch? alleen heb je dan geen hypotheekrente aftrek meer?quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:10 schreef Cynix ® het volgende:
Langer dan 30 jaar is overigens niet mogelijk.
Langer is zeker mogelijkquote:Op dinsdag 10 april 2007 19:12 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
wel toch? alleen heb je dan geen hypotheekrente aftrek meer?
Maar het is ook mogelijk een verzekering te verlengen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:15 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, je aflossingsvrije gedeelte heeft in feite een eeuwige looptijd.
aflossingsvrij betekent dat je alleen rente betaalt en geen aflossing doetquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:00 schreef Ghost_Rider het volgende:
Sommige mensen kiezen er voor om over 30 jaar aflossingsvrij te zijn, dan is het huis helemaal van jou (hopelijk had ik dat goed begrepen). Maar over 30 jaar ben ik al bijna 60, dat hoeft van mij dan niet zo nodig.
aflossingsvrij is goedkoper.... normaal betaal je rente+aflossing en nu betaal ik alleen de rentequote:Op dinsdag 10 april 2007 16:40 schreef Baby28 het volgende:
Waarom kies je dan voor een helft aflossing en helft spaar ?
Er zijn ook bijv. een levenhypotheek alleen of een spaarhypotheek ? Ben je zo dus met beide de helft goedkoper uit of zie ik dat verkeerd ?
Ja, maar hopen dat we geen déflatie gaan krijgen dan.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:33 schreef American_Nightmare het volgende:
Plus dat 100.000 euro na 30 jaar inflatie natuurlijk geen reet meer voorstelt, zeker niet als daar dan een huis van 4.000.000 euro tegenover staat (maar dat is puur hypothetisch natuurlijk).
Is die beleggingsrek hetzelfde als een beleggingshypotheek en waarom heb je geen levensverzekering, maar een losse ovr, wat is het voordeel daarvan?quote:Op woensdag 11 april 2007 18:14 schreef sjetterboks het volgende:
Hmm, even uit m'n hoofd hoor.
Nieuwbouw tussenwoning met 4 etages: 203.600
Hypotheek is 254.000 verdeeld in 3 leningdelen
2 delen zijn aflossingsvrij. 1 deel is 14k (box 3, oud DK + meegefinacierde bouwrente) rente: 4,45%
1 deel is een belegginghypotheek (niet gekoppeld aan een levensverzekering) 4,3%
Verder een losse overlijdensrisicoverzekering, rente is 20 jaar vast.
Bruto maandlasten: 1030 euro (inclusief inleg beleggingsrekening)
Netto maandlasten: 700 euro (inclusief inleg beleggingsrekening)
Nieuwbouwwoning, moet dus nog een badkamer + keuken + tuin e.d. in.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:17 schreef Cynix ® het volgende:
Waarom leen je 254.000 voor een huis van 203.000?
Verbouwingsplannen alvast gefinancierd?
Beleggingsrekening is eigenlijk beleggingshypotheek, maar die laatste wordt vaak verward met een levenhypotheek. Effectenhypotheek is de benaming die vaak gebruikt wordt. Deze is niet gekoppeld aan een levensverzekering, omdat bij de laatste constructie het niet altijd duidelijk is hoeveel % van je inleg op gaat aan kosten en hoeveel % daadwerkelijk ingelegd wordt. Goedkoper en transparanter is het dan om een beleggingsrekening te nemen met een losse overlijdensrisicoverzekering.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:08 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Is die beleggingsrek hetzelfde als een beleggingshypotheek en waarom heb je geen levensverzekering, maar een losse ovr, wat is het voordeel daarvan?
het is toch 4 of 4,5 keer je bruto jaarloon?quote:Op donderdag 12 april 2007 11:03 schreef Detroit het volgende:
Nou las ik op de Fok!frontpage dat een heleboel zogenaamde starters op de huizenmarkt financieel in de knel komen omdat ze een hypotheek hebben met een te groot aflossingsbedrag, gecombineerd met een maandloon dat niet evenveel stijgt als vooraf gedacht was. Zo'n financieel adviesbureautje stelde dat je niet meer dan 4 of 4,5 keer je bruto maandloon oid aan hypotheek moest regelen.
Zijn er hypotheeknemers hier die hier rekening mee houden en/of met aflossingen in de knel gekomen zijn? Ik wil namelijk ook binnenkort aan de hypotheek, maar wil wel wat financiele slagkracht behouden in de toekomst en vraag me af hoe dit leeft bij anderen..
quote:Op donderdag 12 april 2007 11:05 schreef Stansfield het volgende:
[..]
het is toch 4 of 4,5 keer je bruto jaarloon?
Moet die ovr dan ook via je hypverstrekker lopen, dat je weet of kun je de ovr ook gewoon bij een zorgverzekeraar afsluiten?quote:Op donderdag 12 april 2007 07:38 schreef sjetterboks het volgende:
[..]
Beleggingsrekening is eigenlijk beleggingshypotheek, maar die laatste wordt vaak verward met een levenhypotheek. Effectenhypotheek is de benaming die vaak gebruikt wordt. Deze is niet gekoppeld aan een levensverzekering, omdat bij de laatste constructie het niet altijd duidelijk is hoeveel % van je inleg op gaat aan kosten en hoeveel % daadwerkelijk ingelegd wordt. Goedkoper en transparanter is het dan om een beleggingsrekening te nemen met een losse overlijdensrisicoverzekering.
Die mag je officieel ook los afsluiten. De hypotheekverstrekker mag niet eisen dat je die ook bij hen afsluit, omdat er dan sprake is van koppelverkoop.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:20 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Moet die ovr dan ook via je hypverstrekker lopen, dat je weet of kun je de ovr ook gewoon bij een zorgverzekeraar afsluiten?
wat een heerlijke vraag voor de cijferneukers!!quote:Op woensdag 11 april 2007 23:59 schreef heaven7 het volgende:
Goed topic!
Is het verstandig om met een eerste hypotheek (generatiehypotheek, geen idee of dat samengaat) de eerste periode, 2 jaar tot wederhelft afgestudeerd is, een aflossingsvrije hypotheek te nemen (lagere maandlasten?) en daarna bijvoorbeeld in combi met een spaar? Als we dus meer kunnen opbrengen per maand?
Doe je goed! Van 1 salaris??quote:Op donderdag 12 april 2007 17:13 schreef amokjeeh het volgende:
* Appartement, 70 m2 woonoppervlak + 15m2 terras, berging en garage
* Hypotheek met een deel beleggen en groot deel aflossingsvrij
* 10 jaar rentevast, 4,6%
* Totaal hypotheekbedrag 210.000
Bruto/Netto even geen idee, het wordt nu gebouwd.
Nee minder, maar genoeg om mij dit te kunnen veroorloven en zonder trucs een hypotheek te krijgen.quote:Op donderdag 12 april 2007 20:48 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Verdien je 40.000 per jaar dan?
Waar loopt je hypotheek als ik vragen mag?quote:Op donderdag 12 april 2007 21:13 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Nee minder, maar genoeg om mij dit te kunnen veroorloven en zonder trucs een hypotheek te krijgen.
quote:Op donderdag 12 april 2007 21:17 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Waar loopt je hypotheek als ik vragen mag?
Dan moet je of zelf geld erin hebben gestoken of ouders etc. Want voor 210k zou je volgens de huidige norm toch bijna 47k moeten verdienenquote:Op donderdag 12 april 2007 21:13 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Nee minder, maar genoeg om mij dit te kunnen veroorloven en zonder trucs een hypotheek te krijgen.
Volgens mij is de huidige norm een wassen neus. Of de bank doet wat met je leeftijd, opleidingsniveau, loopbaanperspectief en contract voor onbepaalde tijd. Ik heb er in ieder geval niet naar gevraagdquote:Op donderdag 12 april 2007 22:39 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dan moet je of zelf geld erin hebben gestoken of ouders etc. Want voor 210k zou je volgens de huidige norm toch bijna 47k moeten verdienen
Rond welk bedrag verdien je nu bruto per jaar dan als ik vragen mag? Want dan wil ik ook wel eens even bij de bank langsgaan.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:57 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Volgens mij is de huidige norm een wassen neus. Of de bank doet wat met je leeftijd, opleidingsniveau, loopbaanperspectief en contract voor onbepaalde tijd. Ik heb er in ieder geval niet naar gevraagd![]()
Maar verzekeraars willen het natuurlijk wel graag.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Die mag je officieel ook los afsluiten. De hypotheekverstrekker mag niet eisen dat je die ook bij hen afsluit, omdat er dan sprake is van koppelverkoop.
Waarom annuiteiten? En met een flexibele rente?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:25 schreef Fogel het volgende:
Over twee weken zit ik aan een annuiteitenlening vast met een looptijd van 22 jaar, waarvan de eerste 2 jaar aflossingsvrij. De rente is nu 4.35%, maar die zal in de loop van het jaar nog omhoog gaan. Het bedrag per maand zal ergens tussen de 1000-1100¤ komen te liggen in het begin voor een hypotheek van ca 300.000¤.
Die norm is idd ook maar heel mager, dan zou niemand een huis kunnen kopen mijns inziens.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:57 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Volgens mij is de huidige norm een wassen neus. Of de bank doet wat met je leeftijd, opleidingsniveau, loopbaanperspectief en contract voor onbepaalde tijd. Ik heb er in ieder geval niet naar gevraagd![]()
Wat wil je nu eigenlijk? Ik zie ook een topic van je waar je het hebt over een huis huren.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:52 schreef heaven7 het volgende:
En scheelt het nou ook erg in maandlasten bij de banken onderling of maakt dat niet uit? Volgens de Rabobank (gister gesprek gehad) zou ik namelijk bij een hypotheek van ¤160.000 ¤700,- bruto per maand moeten betalen!
is natuurlijk volledig afhankelijk van de hypotheekvorm(en): bij aflossingsvrij heb je lagere bruto maandlasten dan bij een spaarhypotheekquote:Op vrijdag 13 april 2007 12:52 schreef heaven7 het volgende:
En scheelt het nou ook erg in maandlasten bij de banken onderling of maakt dat niet uit? Volgens de Rabobank (gister gesprek gehad) zou ik namelijk bij een hypotheek van ¤160.000 ¤700,- bruto per maand moeten betalen!
Die ¤700,- is alleen rente dus aflossingsvrij..quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:24 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
is natuurlijk volledig afhankelijk van de hypotheekvorm(en): bij aflossingsvrij heb je lagere bruto maandlasten dan bij een spaarhypotheek
Ik wil gaan samenwonen. En omdat huren erg onmogelijk lijkt bekijken we ook de mogelijkheden m.b.t. kopen. Slecht he, om je te oriënterenquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:17 schreef Slasher het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk? Ik zie ook een topic van je waar je het hebt over een huis huren.
Vergeet niet dat er bij een koophuis ook nog veel andere kosten komen WOZ e.d
ik heb enkele weken geleden bij de Rabo een hypotheek afgesloten voor 5,1% (20 jaar rente vast)quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:10 schreef heaven7 het volgende:
De eerste 2 jaar tot partner gaat werken (nu nog student) was het eventuele idee.
De berekening van de Rabomevrouw is gebasseerd op 5,2% rente. Is dat reëel? Ik schrok nogal..
Hypotheek van ¤ 160.000 dan zou je toch 30-35k moeten hebben als inkomen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:15 schreef heaven7 het volgende:
Wat een geldDat kunnen we dus niet betalen.
Nja het gaat om een onderhandse schuld via mijn ouders omdat we dat inkomen dus nog niet hebben.. beetje ingewikkeld allemaal.quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:22 schreef _wie het volgende:
[..]
Hypotheek van ¤ 160.000 dan zou je toch 30-35k moeten hebben als inkomen.
En een loophuis van een lager bedrag?
Omdat hier in Noorwegen de vaste rente veelste hoog is en voor maximaal 5 jaar vastgezet kan worden. Annuiteiten omdat serielening voor mij ongunstig is qua maandlasten.quote:Op vrijdag 13 april 2007 07:24 schreef sjetterboks het volgende:
[..]
Waarom annuiteiten? En met een flexibele rente?
Dan doen ze hier gelukkig ook, maar dan nog houden ze een regel aan van maximaal 3 tot 5 keer je jaarsalaris afhankelijk van je financiele positie en relatie tot de bank. Er zijn maar heel weinig banken waar je meer dan 90% van de waarde van het huis mag lenen (meestal moet je 20% eigen geld meenemen, is ook bij mijn bank het geval). Gelukkig maar, scheelt een aantal persoonlijke fallissementen per jaar.quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:18 schreef wendytje het volgende:
eigenlijk moet je naar een bank gaan, met het bedrag dat je per maand kunt besteden aan woonlasten en daarop kijken hoeveel hypotheek je kunt krijgen en niet omgekeerd
bij ons was max 125% van de waarde van het huis en geen eigen geld nodigquote:Op vrijdag 13 april 2007 23:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dan doen ze hier gelukkig ook, maar dan nog houden ze een regel aan van maximaal 3 tot 5 keer je jaarsalaris afhankelijk van je financiele positie en relatie tot de bank. Er zijn maar heel weinig banken waar je meer dan 90% van de waarde van het huis mag lenen (meestal moet je 20% eigen geld meenemen, is ook bij mijn bank het geval). Gelukkig maar, scheelt een aantal persoonlijke fallissementen per jaar.
Het bedrag dat je per maand kan besteden aan woonlasten moet toch zo rond de 30% van je maandsalaris zijn?quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:18 schreef wendytje het volgende:
eigenlijk moet je naar een bank gaan, met het bedrag dat je per maand kunt besteden aan woonlasten en daarop kijken hoeveel hypotheek je kunt krijgen en niet omgekeerd
En juist daardoor hebben/krijgen zo veel mensen financiele problemen...quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:11 schreef wendytje het volgende:
[..]
bij ons was max 125% van de waarde van het huis en geen eigen geld nodig
Aaah, Noorwegen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Omdat hier in Noorwegen de vaste rente veelste hoog is en voor maximaal 5 jaar vastgezet kan worden. Annuiteiten omdat serielening voor mij ongunstig is qua maandlasten.
Kreeg net de brief van de bank: de rente is 4.65% momenteel en ik ben per maand ca 1150¤ kwijt,quote:
125% van de executiewaarde, het geschatte bedrag dat banken minimaal verwachten te vangen als het huis per direct verkocht zou moeten worden, is heel gebruikelijk. Dat is niet hetzelfde als 125% van de getaxeerde waarde of 125% van de uiteindelijk overeengekomen prijs. Dat laatste kan zomaar veel hoger liggen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:11 schreef wendytje het volgende:
bij ons was max 125% van de waarde van het huis en geen eigen geld nodig
De rente is vergelijkbaar met die in Nederland.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:38 schreef Fogel het volgende:
Kreeg net de brief van de bank: de rente is 4.65% momenteel en ik ben per maand ca 1150¤ kwijt,
dat zal dan zeker kloppen.... dat woord doet wel bellen rinkelenquote:Op zaterdag 14 april 2007 17:11 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
125% van de executiewaarde, het geschatte bedrag dat banken minimaal verwachten te vangen als het huis per direct verkocht zou moeten worden, is heel gebruikelijk. Dat is niet hetzelfde als 125% van de getaxeerde waarde of 125% van de uiteindelijk overeengekomen prijs. Dat laatste kan zomaar veel hoger liggen.
* Cynix ® kocht zijn eerste flatje voor 160.000 gulden, maar had geen cent op zak toen. Lening was 125% x 140.000 gulden executiewaarde = 175.000 gulden, precies genoeg dus voor het flatje + circa 10% extra kosten aan belasting, notaris etc.
Dat is in Duitsland ook zo hoorde ik van iemand, daar moet je geloof ik 30% zelf meenemen. Dat is natuurlijk dan vaak het geld van de ouders, maar goed. Het feit dat niet jan en alleman zich gek kan lenen zal er vast toe bijdragen dat de huizenprijzen een beetje normaal blijven daar.quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:26 schreef Fogel het volgende:
Er zijn maar heel weinig banken waar je meer dan 90% van de waarde van het huis mag lenen (meestal moet je 20% eigen geld meenemen, is ook bij mijn bank het geval).
Dat, en een iets soepeler bouwbeleid. Er is op zich genoeg plek in Nederland, maar als je er niet mag bouwen heb je er natuurlijk niks aan en worden de prijzen opgedreven.quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:10 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dat is in Duitsland ook zo hoorde ik van iemand, daar moet je geloof ik 30% zelf meenemen. Dat is natuurlijk dan vaak het geld van de ouders, maar goed. Het feit dat niet jan en alleman zich gek kan lenen zal er vast toe bijdragen dat de huizenprijzen een beetje normaal blijven daar.
Hier in België kijken ze hoeveel je netto-maandinkomen is en de regel is dat je 1/3e van jouw inkomen per maand kan aflossen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dan doen ze hier gelukkig ook, maar dan nog houden ze een regel aan van maximaal 3 tot 5 keer je jaarsalaris afhankelijk van je financiele positie en relatie tot de bank. Er zijn maar heel weinig banken waar je meer dan 90% van de waarde van het huis mag lenen (meestal moet je 20% eigen geld meenemen, is ook bij mijn bank het geval). Gelukkig maar, scheelt een aantal persoonlijke fallissementen per jaar.
Dan is het toch heel moeilijk om als starter een eigen huis te kopen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:36 schreef Fogel het volgende:
Geen idee waar ze normaal naar kijken, er is me verteld dat de 'natte vinger methode' is 3 tot 5 keer jaarsalaris, en dat het specifieke bedrag voornamelijk aan de kredietwaardigheid van degene die de hypotheek wil ligt. Ik hoorde toevallig een reclame van een bank die 100% van de aankoopsom wil uitlenen, zover ik weet de eerste hier. Sommige banken lenen 90% van de aankoopsom uit, maar de meeste toch nog steeds 80%. Eigen geld is dus een noodzaak.
Dat is dan weer wel leuk. Hier in België moet je als je een eigen huis koopt, rekenen op een kostenpercentage van 15% van de aankoopwaarde van het huis (notariskosten, belastingen, ...)quote:Hier is het zo dat de verkopende partij de makelaarskosten moet betalen, en er komt geen notaris aan te pas. Wel betaal je 2.5% van de waarde van het huis aan de staat om het op naam gezet te krijgen, dat bedrag word als deel van de koopsom gezien. Maar, er zijn ook koopvormen waar je niet die 2.5% moet betalen, maar slecht een vastgesteld bedrag (ik zal de details hier niet uitleggen, maar het is een volledig normale, legale manier).
Dus toch iets anders dan hierquote:De rentevoet is inderdaad weer een ander verhaal, hoe meer eigen geld, hoe minder rente, en hoe meer je leent, hoe lager de rente. De meeste banken hebben slechts twee standaard rentevoeten; voor 60% lening en 80% lening.
Tja, het dwingt je om eerst goedkoop in te stappen, of lang door te sparen. Is wat mij betreft niks mis mee want degenen die niet met geld om kunnen gaan worden gedwongen dat eerst te leren ipv dat de bank ze maar meteen 125% meegeeft zodat ze eerst nog flink van dat extra geld op vakantie kunnen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:40 schreef leonieke het volgende:
Dan is het toch heel moeilijk om als starter een eigen huis te kopen?
Ik werk zelf al 5 jaar en mijn man 3 jaar en we kunnen ook nu pas een huis bouwen. Dus wat mij betreft idd geen probleem dat er wat moet gewacht worden.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tja, het dwingt je om eerst goedkoop in te stappen, of lang door te sparen. Is wat mij betreft niks mis mee want degenen die niet met geld om kunnen gaan worden gedwongen dat eerst te leren ipv dat de bank ze maar meteen 125% meegeeft zodat ze eerst nog flink van dat extra geld op vakantie kunnen.
Dat zijn toch geen vreemde jaartallen? Ik las in het andere topic dat je 175.000 euro leent. Maar dat valt toch wel mee? iig voor nederlandse begrippen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:53 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik werk zelf al 5 jaar en mijn man 3 jaar en we kunnen ook nu pas een huis bouwen. Dus wat mij betreft idd geen probleem dat er wat moet gewacht worden.
Wij steken onze spaarcenten ook in het huis (100.000 euro)quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:35 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen vreemde jaartallen? Ik las in het andere topic dat je 175.000 euro leent. Maar dat valt toch wel mee? iig voor nederlandse begrippen.
Dat is aardig wat spaarcenten icm met jullie leeftijd moet ik zeggenquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Wij steken onze spaarcenten ook in het huis (100.000 euro)![]()
Ik vind ook niet dat we te oud zijn ofzo, hoor. Ik bedoelde gewoon maar dat ik het raar vind dat jullie niet zomaar meer dan 100% kunnen lenen en dat het daardoor m.i. wel moeilijk wordt voor veel starters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |