Is het nou gulden of euro?quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:58 schreef wendytje het volgende:
helft aflossingsvrij en de helft spaar
bruto ¤900
netto ¤700
huis was F300.000,- met F10.000en ¤10.000 verbouwingen erin
Heb je dat alleen gekregen of samen met een partner?quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:07 schreef bellerophon81 het volgende:
E 150.000
4.6% 10 jaar vast
Op basis van winstuitkering hypotheek
590 Bruto
350 Netto
Dus je hebt een hypotheek met een kortere looptijd?quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:00 schreef Ghost_Rider het volgende:
Sommige mensen kiezen er voor om over 30 jaar aflossingsvrij te zijn, dan is het huis helemaal van jou (hopelijk had ik dat goed begrepen). Maar over 30 jaar ben ik al bijna 60, dat hoeft van mij dan niet zo nodig.
Plus dat 100.000 euro na 30 jaar inflatie natuurlijk geen reet meer voorstelt, zeker niet als daar dan een huis van 4.000.000 euro tegenover staat (maar dat is puur hypothetisch natuurlijk).quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:05 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, bij een deel aflossingsvrij betaal je nú minder, simpelweg omdat je dat deel dus niet aflost. Je betaalt natuurlijk wel rente over het totale bedrag wat je geleend hebt, dus als je voor de helft aflossingsvrij hebt gekozen, blijf je ook na 30 jaar rente betalen over die helft. Je wordt na 30 jaar dan feitelijk een soort huurder. 100% aflossingsvrij lijkt me dan ook minder interessant, dan bouw je alleen de te verwachten overwaarde op, maar tot 50% kun je tamelijk probleemloos doen.
Het belangrijkste voordeel van aflossingsvrij is dus dat je nú lagere maandlasten hebt.
Of de markt stort in en je huis is nog maar 20.000 euro waardquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:33 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Plus dat 100.000 euro na 30 jaar inflatie natuurlijk geen reet meer voorstelt, zeker niet als daar dan een huis van 4.000.000 euro tegenover staat (maar dat is puur hypothetisch natuurlijk).
da's weinig.... wanneer was dat?quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:24 schreef sanger het volgende:
Rentepercentage 3,2% (7 jaar vast)
Wantquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:25 schreef joostingh het volgende:
De looptijd is en blijft van een hypotheek altijd 30 jaar.
Zeker. Een looptijd van 30 jaar mag dan het meest gangbare zijn, uiteraard kun je ook kiezen voor een kortere looptijd van bijvoorbeeld 20 of 25 jaar. Langer dan 30 jaar is overigens niet mogelijk.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Want
of je nu 20 of 30 jaar wilt, dat bepaal je toch echt zelf
wel toch? alleen heb je dan geen hypotheekrente aftrek meer?quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:10 schreef Cynix ® het volgende:
Langer dan 30 jaar is overigens niet mogelijk.
Langer is zeker mogelijkquote:Op dinsdag 10 april 2007 19:12 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
wel toch? alleen heb je dan geen hypotheekrente aftrek meer?
Maar het is ook mogelijk een verzekering te verlengen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:15 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, je aflossingsvrije gedeelte heeft in feite een eeuwige looptijd.
aflossingsvrij betekent dat je alleen rente betaalt en geen aflossing doetquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:00 schreef Ghost_Rider het volgende:
Sommige mensen kiezen er voor om over 30 jaar aflossingsvrij te zijn, dan is het huis helemaal van jou (hopelijk had ik dat goed begrepen). Maar over 30 jaar ben ik al bijna 60, dat hoeft van mij dan niet zo nodig.
aflossingsvrij is goedkoper.... normaal betaal je rente+aflossing en nu betaal ik alleen de rentequote:Op dinsdag 10 april 2007 16:40 schreef Baby28 het volgende:
Waarom kies je dan voor een helft aflossing en helft spaar ?
Er zijn ook bijv. een levenhypotheek alleen of een spaarhypotheek ? Ben je zo dus met beide de helft goedkoper uit of zie ik dat verkeerd ?
Ja, maar hopen dat we geen déflatie gaan krijgen dan.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:33 schreef American_Nightmare het volgende:
Plus dat 100.000 euro na 30 jaar inflatie natuurlijk geen reet meer voorstelt, zeker niet als daar dan een huis van 4.000.000 euro tegenover staat (maar dat is puur hypothetisch natuurlijk).
Is die beleggingsrek hetzelfde als een beleggingshypotheek en waarom heb je geen levensverzekering, maar een losse ovr, wat is het voordeel daarvan?quote:Op woensdag 11 april 2007 18:14 schreef sjetterboks het volgende:
Hmm, even uit m'n hoofd hoor.
Nieuwbouw tussenwoning met 4 etages: 203.600
Hypotheek is 254.000 verdeeld in 3 leningdelen
2 delen zijn aflossingsvrij. 1 deel is 14k (box 3, oud DK + meegefinacierde bouwrente) rente: 4,45%
1 deel is een belegginghypotheek (niet gekoppeld aan een levensverzekering) 4,3%
Verder een losse overlijdensrisicoverzekering, rente is 20 jaar vast.
Bruto maandlasten: 1030 euro (inclusief inleg beleggingsrekening)
Netto maandlasten: 700 euro (inclusief inleg beleggingsrekening)
Nieuwbouwwoning, moet dus nog een badkamer + keuken + tuin e.d. in.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:17 schreef Cynix ® het volgende:
Waarom leen je 254.000 voor een huis van 203.000?
Verbouwingsplannen alvast gefinancierd?
Beleggingsrekening is eigenlijk beleggingshypotheek, maar die laatste wordt vaak verward met een levenhypotheek. Effectenhypotheek is de benaming die vaak gebruikt wordt. Deze is niet gekoppeld aan een levensverzekering, omdat bij de laatste constructie het niet altijd duidelijk is hoeveel % van je inleg op gaat aan kosten en hoeveel % daadwerkelijk ingelegd wordt. Goedkoper en transparanter is het dan om een beleggingsrekening te nemen met een losse overlijdensrisicoverzekering.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:08 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Is die beleggingsrek hetzelfde als een beleggingshypotheek en waarom heb je geen levensverzekering, maar een losse ovr, wat is het voordeel daarvan?
het is toch 4 of 4,5 keer je bruto jaarloon?quote:Op donderdag 12 april 2007 11:03 schreef Detroit het volgende:
Nou las ik op de Fok!frontpage dat een heleboel zogenaamde starters op de huizenmarkt financieel in de knel komen omdat ze een hypotheek hebben met een te groot aflossingsbedrag, gecombineerd met een maandloon dat niet evenveel stijgt als vooraf gedacht was. Zo'n financieel adviesbureautje stelde dat je niet meer dan 4 of 4,5 keer je bruto maandloon oid aan hypotheek moest regelen.
Zijn er hypotheeknemers hier die hier rekening mee houden en/of met aflossingen in de knel gekomen zijn? Ik wil namelijk ook binnenkort aan de hypotheek, maar wil wel wat financiele slagkracht behouden in de toekomst en vraag me af hoe dit leeft bij anderen..
quote:Op donderdag 12 april 2007 11:05 schreef Stansfield het volgende:
[..]
het is toch 4 of 4,5 keer je bruto jaarloon?
Moet die ovr dan ook via je hypverstrekker lopen, dat je weet of kun je de ovr ook gewoon bij een zorgverzekeraar afsluiten?quote:Op donderdag 12 april 2007 07:38 schreef sjetterboks het volgende:
[..]
Beleggingsrekening is eigenlijk beleggingshypotheek, maar die laatste wordt vaak verward met een levenhypotheek. Effectenhypotheek is de benaming die vaak gebruikt wordt. Deze is niet gekoppeld aan een levensverzekering, omdat bij de laatste constructie het niet altijd duidelijk is hoeveel % van je inleg op gaat aan kosten en hoeveel % daadwerkelijk ingelegd wordt. Goedkoper en transparanter is het dan om een beleggingsrekening te nemen met een losse overlijdensrisicoverzekering.
Die mag je officieel ook los afsluiten. De hypotheekverstrekker mag niet eisen dat je die ook bij hen afsluit, omdat er dan sprake is van koppelverkoop.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:20 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Moet die ovr dan ook via je hypverstrekker lopen, dat je weet of kun je de ovr ook gewoon bij een zorgverzekeraar afsluiten?
wat een heerlijke vraag voor de cijferneukers!!quote:Op woensdag 11 april 2007 23:59 schreef heaven7 het volgende:
Goed topic!
Is het verstandig om met een eerste hypotheek (generatiehypotheek, geen idee of dat samengaat) de eerste periode, 2 jaar tot wederhelft afgestudeerd is, een aflossingsvrije hypotheek te nemen (lagere maandlasten?) en daarna bijvoorbeeld in combi met een spaar? Als we dus meer kunnen opbrengen per maand?
Doe je goed! Van 1 salaris??quote:Op donderdag 12 april 2007 17:13 schreef amokjeeh het volgende:
* Appartement, 70 m2 woonoppervlak + 15m2 terras, berging en garage
* Hypotheek met een deel beleggen en groot deel aflossingsvrij
* 10 jaar rentevast, 4,6%
* Totaal hypotheekbedrag 210.000
Bruto/Netto even geen idee, het wordt nu gebouwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |