abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 april 2007 @ 01:12:27 #101
161622 Staafje
Forum pimp
pi_48277885
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:45 schreef Zanzi het volgende:
''je bent een satanist''
"je moet niet liegen anders ga je naar de Hell''
''branden zul je'''
Moeder is zwaar christen dus krijg vaak van dit soort opmerkingen waarvan ik heb, rot eens op .
Een keer kwam me moeder in me kamer en zei dat ik een satanist was toen antwoorde ik met: ja zeker, ik offer ook nog kippen in me kamer.
Andere keerlag ik s'ochtens nog half te slapenen me vriend zat een tentamen te leren achter mijn pc. Me moeder loopt langs me kamer en zegt je moet niet achter die pc zitten dat verweekt alleen maar je hersens(tegen mij dacht denk dat ik er achter zat). ik had niet helemaal door wat ze zij maar me vriend zat te kijken van WTF .
Wat een schijt gelovige boeren ouders joh, pc's zijn niet alleen maar voor verderf hoor! met hun domme geloof gezeik ik zou zeggen laat ze darwin ff lezen
Sue me.
pi_48277935
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 01:12 schreef Staafje het volgende:

[..]

Wat een schijt gelovige boeren ouders joh, pc's zijn niet alleen maar voor verderf hoor! met hun domme geloof gezeik ik zou zeggen laat ze darwin ff lezen
Dude
Too old to Trick or Treat, too young to die
  vrijdag 13 april 2007 @ 01:21:50 #103
158277 Michellll
Techno junkie
pi_48278086
"het is hier geen hotel"
"als het je niet aanstaat rot je maar op"
"je hebt niets anders in je hoofd als die pc"
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_48278290
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 01:21 schreef Michellll het volgende:
"het is hier geen hotel"
Oooh ja, die ook. Vooral die laatste.
  vrijdag 13 april 2007 @ 01:56:14 #105
161622 Staafje
Forum pimp
pi_48278710
Ma je bent een kk hoer.

Ja en jij een hoeren zoon
Sue me.
  vrijdag 13 april 2007 @ 15:40:08 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_48295322
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 01:56 schreef Staafje het volgende:
Ma je bent een kk hoer.

Huilen dan.
pi_48296070
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 01:56 schreef Staafje het volgende:
Ma je bent een kk hoer.

ik hoop dat je dat niet echt tegen je moeder zegt

Als je dat niet echt zegt dan is ie grappig.
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:08:51 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_48296195
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 16:04 schreef covie het volgende:

[..]

ik hoop dat je dat niet echt tegen je moeder zegt

Als je dat niet echt zegt dan is ie grappig.
anders ook hoor !
Huilen dan.
pi_48299834
Van die dingen die er op neerkomen dat het zo gaat als zij het willen en niet anders! Ze vermijden nu 'Einde discussie!' omdat ik ze een keer gepwnd had omdat ik zei 'Ik heb niet eens iets in kunnen brengen ofzo, welke discussie?' en vervolgens ongeveer 5 uur thuiskwam (de 'discussie' ging erom hoe laat ik thuis kwam)
Mijn ouders gaan af en toe gewoon tot aan het zielige toe om gelijk te krijgen enzo.
What Would Goku Do
pi_48328421
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 23:05 schreef innepin het volgende:
"Ik krijg het al koud als ik naar je kijk!"

En, nog beter,

"Ik heb het koud, trek eens een trui aan!

Heel erg herkenbaar, maar ik hoor die zinnen van bijna iedereen om me heen
quote:
Op woensdag 11 april 2007 09:20 schreef covie het volgende:

[..]

Mijn moeder liet me altijd lekker slapen, max. tot het avondeten, want ze zei altijd Ik heb liever dat ze de hele dag in haar nest ligt dan dat ze met een chagerijnige kop in huis rondloopt.
Een lieve mama

OT:
Ma als ik wegga: dag he jochie (ik ben al 33 en ruim een kop groter dan haar).
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_48329704
Mijn moeder zei altijd als ik ging stappen: Doe geen dingen die ik ook niet zou doen...

En mn vader had altijd van die regeltjes, zoals bijvoorbeeld niet met je schoenen in de badkamer vanwege vieze schoenzolen ofzo, dan deed hij het zelf wel. En als je hem er dan op wees: Ja, maar dat is anders...

Zoooo irritant!
i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:15:29 #112
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_48330567
niet irritant, wel heel pijnlijk.
't was net uit paar dagen uit met mn vriendin en ik was er een beetje sip over, dus af en toe een waterlandertje in het oog.
Zegt mn moeder van 'nou niet meer janken hoor, het is voorbij, ze wil je niet meer, dus klaar.'

Dat deed pijn.
pi_48330666
Mijn vader bij mijn eerste vriendje "ach het blijft toch nooit bij de eerste"
Zijn nu alweer bijna 5 jaar samen en wonen ook samen
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:23:00 #114
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_48330771
iedere zondag bij het ontbijt gokken ze de tijd dat ik thuis ben, en dan zeg ik precies de tijd op de minuut.

en dan zeggen ze Oke!
OOЯ
pi_48331057
ik kan hele boeken schrijven over opmerkingen die mn moeder maakt, die je met groots afgrijzen zult lezen. Iedere opmerking is een combinatie van pure negativiteit, het IQ van een visstick, en een totaal gebrek aan respect en inlevingsvermogen. Gewoon negeren en niet op ingaan is meestal het beste
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:35:07 #116
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_48331124
ik: "FUCK ik moet ECHT weg, MAAAAAAAM heb jij ergens mijn sleutels gezien? Komop, ik moet gaaahaan!"
ma: "JAAAA IK WEET WAAR ZE ZIJN!"
ik: "pfiew, vertel!"
ma: "bij de S van Sleutel"

ik zou haar toch zo graag slaan op al die momenten
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:35:57 #117
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_48331154
unkle heb je dat filmpje nog gemailt?
OOЯ
pi_48331185
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 20:35 schreef oor het volgende:
het origineel van zijn avatar zeker
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:40:24 #119
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_48331314
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 20:35 schreef oor het volgende:
ohnee die zal ik nu meteen sturen
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_48331415
"Een korte tijd is wat hier hoort" (Nadat je wakker wordt met een kater, een half uur onder de douche staat en dan beneden komt)
Ik doe hier niet aan mee.
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:43:49 #121
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_48331426
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 20:40 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

ohnee die zal ik nu meteen sturen
dank je
OOЯ
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:03:14 #122
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_48332064
'Een computerspelletje hoeft ook maar 1x aan je te worden uitgelegd en je snapt het gelijk, en dan zoiets simpels als de bril naar beneden doen asl je klaar bent met plassen, kan je dan weer niet'

'dat doe je maar als je bji je vrienden ben'
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:30:10 #123
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_48334917
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:03 schreef dubidub het volgende:
'Een computerspelletje hoeft ook maar 1x aan je te worden uitgelegd en je snapt het gelijk, en dan zoiets simpels als de bril naar beneden doen asl je klaar bent met plassen, kan je dan weer niet'
Lol!! Die heb ik nog nooit gehoord
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:33:55 #124
165898 BBoy_Symm
Bboy 4 life =D
pi_48336858
'waarom moet alles wat ik koop altijd binnen een week opgegeten zijn?'
'mam, k ga naar school' 'doei blijf maar lekker lang weg'
BBoy since 02-04-06
pi_48337217
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 01:21 schreef Michellll het volgende:
"het is hier geen hotel"
heeeey die ken ik! volgens mij geven ze ergens op een geheime plek boekjes met oneliners voor ouders uit!
Flauw he?
pi_48337510
ik: biach (bitch)
ma: son of a bitch
errrrrrrrrr.....?
pi_48337766
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:58 schreef mercurial3 het volgende:
Flauw he?
pi_48364830
"Jij moet nog heel wat leren in je leven!" (als ik weer eens iets doe/zeg wat in m'n moeders ogen niet goed is.)
pi_48368644
"doe je dat bij je vrienden ook zo"

maandag 16 april 2007 @ 00:42:32 #130
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_48368678
>> PUB
And all the things you do with it
pi_48371767
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:58 schreef mercurial3 het volgende:
Zo zou ik ook reageren, als moeder zijnde
pi_48371929
quote:
Op maandag 16 april 2007 00:41 schreef Thunk het volgende:
"doe je dat bij je vrienden ook zo"

hier is het andersom:

'doe dát maar bij je vrienden '
Haleloeja
  maandag 16 april 2007 @ 09:47:50 #133
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_48372663
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:10 schreef covie het volgende:

[..]

Toen ik een jaar of 15/16 was heb ik het wel eens gewaagd om mijn moeder heel hard uit te gaan lachen in haar gezicht terwjil ze kwaad was. Dat heb ik geweten
Ik heb wel eens van die 'ruzies' met m'n pa. Dan wil hij bijvoorbeeld iets horen, hij stuurt eht gesprek zo dat ik in principe niets anders kan zeggen dan datgene wat hij wil dat ik zeg. Dan grinnik ik en vraag ik wat hij nou wil horen, dan krijg je zoiets tehoren van 'je neemt me nooit serieus, met dat kutgegrinnik'
pi_48372756
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:08 schreef Laton het volgende:
het is hier geen hotel
Herkenbaar

M'n moeder had er nog een variant op: Het is hier geen bordeel
  Moderator maandag 16 april 2007 @ 09:58:28 #135
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_48372944
- Dingen erbij halen die 10 jaar geleden zijn.
- Als ik langer dan 10 min aan de tafel blijf nadat we klaar zijn met eten krijg ik allerlei verwijten over me heen. Letterlijk. Wat ik allemaal wel niet verkeerd doe etc.
- Mijn moeder heeft er een handje van om veel en hard te roepen als ze kwaad is, en welk argument daarna ik dan ook aanvoer, dan is het gewoon van "dat is onzin".
- Mijn moeder vind het prima dat ik geld uitgeef, maar dan wel aan dingen waar ZIJ het nut van in ziet. Als ik dat niet doe is het niet goed.
- Als ik iets wil en zij wil dat niet dan wil ze daar over praten. En dan mag ik elke mening hebben, als ie maar gelijk is aan die van haar.
- Als ik iets doe wat zij niet tof vind, dan gaat ze nadat ze kwaad is geworden zielig doen, zo van "dan moet je het maar zelf weten".
- Ze kan absoluut geen kritiek verdragen.

Maar met stip op nummer 1 is dat mijn ouders, wederom aan de eettafel, OVER mij gaan praten waar ik bij zit. Nou dan sta ik op en dan is het van "nee je hoeft nu niet weg te lopen blablabla" maar dan ga ik gewoon naar boven of weg of whatever.

En zo kan ik nog wel heel lang door gaan. Het irritante is dat er tegenover staat dat ze ook werkelijk alles voor me doet en toch (op de momenten dat ze niet vervelend doet) een schat van een mens is.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 16 april 2007 @ 10:04:42 #136
128384 mcwops
gat in je glas
pi_48373115
tvp
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_48373505
quote:
Op maandag 16 april 2007 09:58 schreef CoolGuy het volgende:
Maar met stip op nummer 1 is dat mijn ouders, wederom aan de eettafel, OVER mij gaan praten waar ik bij zit. Nou dan sta ik op en dan is het van "nee je hoeft nu niet weg te lopen blablabla" maar dan ga ik gewoon naar boven of weg of whatever.
ook herkenbaar En hier is het soms zo dat als je 1 ding niet doet, bijvoorbeeld iets niet opruimen, dat het gelijk: 'je denkt ook noooit is aan een ander, ik doe altijd alles, het is hier geen hotel, blalalablblbla'

* ene oor in, andere oor uit* in mezelf lig ik dan dubbel .....
Haleloeja
  maandag 16 april 2007 @ 10:21:47 #138
2004 sunshine
Still shining!
pi_48373568
Goed topic! Ik leer veel bij!
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  Moderator maandag 16 april 2007 @ 11:04:46 #139
16180 crew  CoolGuy
pi_48374932
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:19 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ook herkenbaar En hier is het soms zo dat als je 1 ding niet doet, bijvoorbeeld iets niet opruimen, dat het gelijk: 'je denkt ook noooit is aan een ander, ik doe altijd alles, het is hier geen hotel, blalalablblbla'

* ene oor in, andere oor uit* in mezelf lig ik dan dubbel .....
Nou ik hoor nooit echt iets positiefs eigenlijk. Op het moment dat ik iets verkeerd doe dan zijn ze er als de kippen bij, maar een positief geluid hoor ik niet zo heel vaak eigenlijk.

Nog eentje. Ik had vorige week voor mijn werk een ITIL examen. Nou ja, dat heb ik dus gehaald, met 72% op 40 vragen. Wat krijg ik dan als ik t huis kom van mijn pa te horen "gefeliciteerd!! dan had je dus ....bijna 3 kwart goed...waarom had je dat andere kwart dan fout, das niet zo goed?"

Hij zei het een beetje grappend, maar hij zegt het altijd een beetje grappend eigenlijk. Wordt ook vervelend. Het gewoon altijd vanuit de negatieve kant bekeken. Heb je een paar fouten, dan is de eerste vraag "Waarom had je die fout dan". Hadden anderen die ook fout?".

pi_48375428
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ik hoor nooit echt iets positiefs eigenlijk. Op het moment dat ik iets verkeerd doe dan zijn ze er als de kippen bij, maar een positief geluid hoor ik niet zo heel vaak eigenlijk.

Nog eentje. Ik had vorige week voor mijn werk een ITIL examen. Nou ja, dat heb ik dus gehaald, met 72% op 40 vragen. Wat krijg ik dan als ik t huis kom van mijn pa te horen "gefeliciteerd!! dan had je dus ....bijna 3 kwart goed...waarom had je dat andere kwart dan fout, das niet zo goed?"

Hij zei het een beetje grappend, maar hij zegt het altijd een beetje grappend eigenlijk. Wordt ook vervelend. Het gewoon altijd vanuit de negatieve kant bekeken. Heb je een paar fouten, dan is de eerste vraag "Waarom had je die fout dan". Hadden anderen die ook fout?".

nou leuke ouders zeg

mijne zijn altijd streng geweest maar wel erg lief en ze staan altijd voor me klaar.
Ik mocht veel maar uik wist waar de grens lag en als ik over die grens heen ging nou
  Moderator maandag 16 april 2007 @ 11:35:13 #141
16180 crew  CoolGuy
pi_48375981
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:18 schreef covie het volgende:

[..]

nou leuke ouders zeg

mijne zijn altijd streng geweest maar wel erg lief en ze staan altijd voor me klaar.
Ik mocht veel maar uik wist waar de grens lag en als ik over die grens heen ging nou
Ja en dat is het probleem als je zoiets verteld. Ik denk namelijk dat ik de beste ouders ter wereld heb. Er is namelijk ook een andere kant. Ik kan en wil niet ontkennen dat ze altijd voor me klaarstaan, alles voor me doen, en heel veel met me te stellen gehad hebben. Dat laatste is niet omdat ik zo moeilijk was, maar omdat ik een handicap heb.

Dat betekende dat mijn moeder vroeger elke dag met mij naar therapie moest, ze rende ziekenhuis in ziekenhuis uit, om te kijken of er operaties mogelijk waren, waarop het antwoord dan 'Nee' was en dan ging ze naar het volgende ziekenhuis. Het oordeel over mij was nl dat ik nooit zou kunnen lopen, laat staan zwemmen, fietsen, autorijden etc etc. Men wilde mij in een 'tehuis' stoppen tussen andere mensen die geestelijk niet 100% waren, die niet eens konden praten, volledig spastisch waren etc etc.

Mijn ouders wilden dat niet. Mijn moeder heeft ook gevochten om me op een normale bassischool te krijgen, om te zorgen dat ik dezelfde kansen kreeg als andere gezonde mensen. Dat heb ik uiteindelijk gekregen. Ik zit niet in een rolstoel, omdat mijn moeder gevochten heeft voor een operatie die me uiteindelijk uit de rolstoel heeft gehouden.
Ik heb mijn middelbare school gedaan, HAVO, daarna HEAO en afgestudeerd. Momenteel ben ik consultant.

Ik kan niet vergeten dat ik alles wat ik nu heb te danken heb aan haar, omdat zij zoveel moeite voor me heeft gedaan en voor me gevochten heeft. Het vervelende is dat ze me dat ook niet láát vergeten. Ik wil nu gaan motorrijden, en haar commentaar daarop was dat ik dus kapot ging maken waar zij zich al die jaren voor uitgesloofd heeft. Voor haar staat motor rijden namelijk gelijk aan verongelukken, waarmee dus alle moeite die zij zich heeft getroost voor niets is geweest.

Dit is maar een voorbeeld, maar een veel gehoord argument van haar is "dat zij alles voor mij gedaan heeft, en ze krijgt stank voor dank". Dat is niet waar, maar dat roept ze wel altijd. Ik reageer hier net als andere mensen over de minder positieve kanten van hun ouders, maar trek alleen gebaseerd daarop niet de conclusie die je nu trekt, want je zit ontzettend ver naast de waarheid daarmee.

Dat ze dus goede ouders zijn wil dan weer niet zeggen dat ze absoluut dingen doen die nergens op slaan of zelfs kinderachtig zijn, daarom reageer ik hier ook
  maandag 16 april 2007 @ 12:05:30 #142
2004 sunshine
Still shining!
pi_48376931
Joh CoolGuy, ik denk dat dat voor het merendeel geldt hier hoor. Niet dat iedere moeder zich zo het vuur uit de sloffen heeft gelopen als jouw moeder (waarvoor werkelijk petje af!), maar iedereen laat hier nu de minder leuke kanten horen.
Geeft niks.
  maandag 16 april 2007 @ 13:06:39 #143
2004 sunshine
Still shining!
pi_48378785
Ik kan me er trouwens ook nog eentje herinneren van lang geleden
Als ik bijvoorbeeld mijn teen gruwelijk gestoten had, of ergens anders au had zei ik: Mam, dat doet ZEER!!!
Haar standaardantwoord was altijd: Dat komt door de pijn.

pi_48379997
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:35 schreef CoolGuy het volgende:

- knip verhaal-
Aah idd mijn mening is veranderd. Hoewel ik vind dat zulke dingen als ziekenhuis in en uit lopen je als ouder ook verplicht bent. Maar zo te zien heeft ze nog heel wat extra tanden bijgezet om je een normaal leven te geven, zoals naar een normale school e.d.
Dat vind ik echt super.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je je ergert dat ze daar over door blijft gaan. Maargoed dat moet je dan soms maar voor lief nemen al mag je soms ook best wat terugzeggen, maar dat gebeurd vast. Achja zo heeft elke ouder idd zijn plus en minpunten.
pi_48380338
Mijn moeder zegt ook altijd als we even iets moeten overleggen dat we even "werkoverleg" moeten plegen.

Ik HAAT dat woord
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
  maandag 16 april 2007 @ 23:02:34 #146
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_48399704
Mijn pa tijdens het avondeten:
'Schep op, opscheppers.'
En dat ook echt 8 jaar lang ofzo....

En uiteraard van mijn moeder het veelgehoorde: 'het is hier geen hotel hoor!'
En zodra een gesprek ook maar 3 tellen stilvalt: "'T is wat...' Vaak ook vooraf gegaan door 'Jaja'.

Moeders: 'En? Hoeveel heb je gedronken gisteravond?'
Kaneelstokje: "Mwah...5...6....en twintig.'
Moeders: 'Wat dat zijn echt aantallen voor alcoholisten!!'
Kaneelstokje: 'Hihi '
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 17 april 2007 @ 00:52:21 #147
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_48403411
Mams:
-Ik ben geen Fatima, ruim je eigen rotzooi maar op.
- Je eigen buik is niet eens van jou
- Ga naar je archief (kamer dus)
- Wanneer neem je nou eens een vent mee naar huis?
-(Minnie neemt vriendje mee naar huis) Wat zie je in die eikel?
- Ik wil wel oma worden voor mn 60e!

Paps:
- (paps komt thuis van t werk) Hi! Ruzie?
- (Minnie heeft wat leuks gekocht of gaat op vakantie o.i.d.) Je doet alsof je millioenen te inversteren hebt.
- Geen jus bij mn eten?
- Wees voorzichting (als je 2 minuten moet lopen om bij je eigen huis te komen)
- (maatje van me net overleden) Get over it, hij merkt t tock niet dat je verdrietig bent.
- Je moet meer vitamine eten!

Mams en paps
  dinsdag 17 april 2007 @ 00:56:13 #148
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_48403481
quote:
Op maandag 16 april 2007 09:10 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Zo zou ik ook reageren, als moeder zijnde
En dan verbaasd zijn dat je kind tien jaar later in de bijstand zit.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 17 april 2007 @ 00:58:24 #149
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_48403527
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 16:55:43 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_48403612
Heb hele relaxte ouders die het al lang accepteren dat ik het huis en de tuin gebruik als hotel danwel kroeg. Alleen soms met autosleutels enzo, als ik ze kwijt ben, "ma weet jij toevallig waar ze liggen" dan wil ze nog weleens antwoorden met "bij de S van sleutels"..... Kom je niet verder mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')