Jammer dat ik je in je gevoel voor humor moet teleurstellen: ik heb geen hekel aan werk. En inderdaad korten ze zodra je werk weigert.quote:Op maandag 16 april 2007 06:32 schreef niet_links het volgende:
[..]
Toch altijd grappig om weer zon profiteur te zien, die liever niet werkt. Ik weet nu weer waarom ik een hekel heb aan belasting betalen. Mensen zoals jij zouden ze enorm moeten korten zodra je werk weigerd.
Een welk niet-democratisch proces steun je dan wel?quote:Op maandag 16 april 2007 12:58 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ik heb niet gestemd aangezien ik het democratisch proces niet wens te steunen.
Zie signature.quote:Op maandag 16 april 2007 23:50 schreef Kees22 het volgende:
Een welk niet-democratisch proces steun je dan wel?
En wat is er van je offerte geworden?
Toch heb ik het idee dat het je liever geld hebt van de staat dan dat je er zelf voor werkt. Mocht het niet het geval zijn dan mijn verontschuldigingen en anders vind ik je gewoon een parasiet.quote:Op maandag 16 april 2007 23:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jammer dat ik je in je gevoel voor humor moet teleurstellen: ik heb geen hekel aan werk. En inderdaad korten ze zodra je werk weigert.
Ik zie weinig filosofie en vooral vrijheid voor jou zelf.quote:
Ik heb het idee, dat dat voor de meeste mensen wel geldt. Overigens ben ik wel altijd actief geweest, al was het maar om mensen te zien en de verveling te verdrijven. En dat is vaak zeer gewaardeerd.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:17 schreef niet_links het volgende:
[..]
Toch heb ik het idee dat het je liever geld hebt van de staat dan dat je er zelf voor werkt.
Verontschuldigen is niet nodig en de mening van iemand die me niet kent maakt minder indruk dan de mening van mensen die me wel kennen.quote:Mocht het niet het geval zijn dan mijn verontschuldigingen en anders vind ik je gewoon een parasiet.
Maar als je er niet van houd om voor een baas te werken begin je eigen bedrijf. Dit is echter wel moeilijk maar alshet lukt dan heb je wel wat voldoening. Het bevalt mij ieder geval beter als voor een baas werken. Maar ook meer risicovol
Meneer Balkenende heeft een paar jaar geleden verklaard dat er mensen in de WAO zijn beland omdat ze geen Nederlands spreken. Volgens mij mankeren die mensen niets aan hun handen, en tenzij hun hersens dusdanig belabberd werken dat ze niet in staat zijn Nederlands te leren, is het hun eigen schuld dat ze niet aan de bak komen. Die horen dus echt niet in de WAO.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De mensen in de WAO KUNNEN niet werken, hetgeen na een onafhankelijke keuring vastgesteld is. Hoe de Britten of Duitsers dat oplossen is niet van belang, lijkt me.
En ik maak me sterk, dat jij als werkgever liever een Pool aanneemt dan de geïnterviewden van de OP.
Waarom zou ik pillen gaan slikken om minder productief te worden? Ik heb het prima naar m'n zin over het algemeen, behalve op christelijke feestdagen omdat dan alles dicht is.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ben je dan workaholic of heb je last van ADHD? Heb je pilletjes tegen, hoor.
Huursubsidie, zorgtoeslag, allerlei kortingen voor gemeentelijke heffingen, z'n kapotte wasautomaat, etc.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat kost zo'n jongen de maatschappij nou? Ik geloof dat ik twee haar geelden op iets van 11.000 euro uitkwam. Laat dat bruto dan 15.000 zijn en met huursubsidie en zo 20.000.
Mij wel. Ik zal het niet hebben over topmannen, maar neem Balkenende zelf: ik ben geen fan van hem, maar hij doet wel veel meer op een dag dan zo'n uitzuiger die tegen werk is, maar wel iedereen voor hem laat werken. Die is minstens 15 keer nuttiger, als het niet veel en veel meer is.quote:En wat verdient krijgt dan een directeur van een zorginstelling? Dat was toch meer dan 1 Balkenende, of heb dat verkeerd onthouden? Netto iets van 170.000, dus bruto makkelijk 300.000, en dan ook nog een auto met chauffeur en zo. Dat is 15 keer zo veel! En je maakt mij niet wijs dat iemand 15 keer zo nuttig is voor de maatschappij!
En ik dacht dat mijn kennis van economie gebrekkig was...quote:Dus ik snap niet, waarom iedereen zich zo boos over deze mensen maakt. Als je jaloers bent, kun je zijn voorbeeld navolgen en als je niet jaloers bent, moet je gewoon rustig blijven.
En dat geroep van "mijn belasting of mijn centen" is ook onzin, want aan het eind van de maand is zijn geld op en stroomt het gewoon weer verder naar jou. Geld moet rollen!
Niet alleen voor mij, voor ieder individu.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:31 schreef Kees22 het volgende:
Ik zie weinig filosofie en vooral vrijheid voor jou zelf.
Ik zeg niet dat hij uitkomt op 20.000 per jaar. Hij krijgt iets van 10 of 11-duizend. Hij zal, inclusief de bedragen die jij noemt, pakweg 20.000 kosten. Net zo goed als jij ruim 44.000 zult kosten, waarvan je er zelf maar 22.000 krijgt.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:34 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Huursubsidie, zorgtoeslag, allerlei kortingen voor gemeentelijke heffingen, z'n kapotte wasautomaat, etc.
Er is niets mis met het verkeersstelsel omdat mensen ervoor kiezen door rood te rijden. Het systeem is op zich goed. Als mensen er misbruik van maken, ligt dat aan die mensen. Het is hun keuze een stelsel te misbruiken en daarmee anderen te schaden. Ik vind het verachtelijk dat er mensen zijn die hun keuze ontkennen en een beetje lafjes zeggen dat het aan het systeem ligt omdat het nu eenmaal kan.
Daarnaast, dat iemand die niets doet uit zou komen op 20.000 euro per jaar vind ik nogal wrang als ik bedenk dat ik een jaar fulltime moet werken voor 22.000 euro. Ik vind mezelf toch wel nuttiger dan zo'n klaploper.
In mijn geval is het een keuze voor een soort evenwicht.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:20 schreef Maeghan het volgende:
Nee, met parasieten heb ik het over mensen die geen klap uitvoeren. Als je niet meer dan 20 uur kan werken, prima. Maar zo iemand als uit de OP, die moeten ze gewoon op een eiland zonder sociale voorzieningen zetten. Dan gaat ie daar maar principieel niet werken, heeft niemand er last van en hoeft er ook niemand voor hem te werken tegen zijn principes. Alle problemen in ene klap opgelost.
Dan neem ik aan dat je pal staat voor mijn vrijheid om een andere keuze te maken dan jij maakt?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:02 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Niet alleen voor mij, voor ieder individu.
Ik gun een ander wel z'n eigen keuze hoor. Ik vind alleen niet dat mensen misbruik moeten maken van een systeem, als dat ten koste gaat van anderen. Dat is namelijk geen eigen keuze meer. Het is heel simpel, mijn moeder wordt mogelijk uit de WAO geflikkerd met een ernstige ziekte en nul kans op werk, omdat andere mensen misbruik van het systeem hebben gemaakt. Dat zou niet moeten mogen, maar m.i. zou ook niemand dat moeten willen.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In mijn geval is het een keuze voor een soort evenwicht.
En in het openingsbericht zegt de geïnterviewde, dat hij wel druk is met vrijwilligerswerk. Ik vind dat niet overtuigend klinken en het wordt verder niet erg uitgediept, maar het kan natuurlijk wel waar zijn. Echt niks doen lukt maar heel weinig mensen, volgens mijn waarneming.
Wat ik vooral niet goed begrijp is de woede die uit sommige reacties voelbaar is. Als je zelf je leven goed op orde hebt, waarom gun je dan een ander zijn eigen keuze niet? En als je leven niet goed op orde is, doe daar dan wat aan en maak je niet te druk over anderen.
Dat ben ik volmondig met je eens. En je moeder wordt, als ik je zo hoor, volkomen ten onrechte uit de WAO gelazerd. Maar ik denk toch, dat je de oorzaak te simpel neerlegt bij de luie donders uit de OP. De WAO is ook handig misbruikt door werkgevers en de overheid. En ik denk dat die luie donder nou net het type kan zijn, dat boodschappen voor je moeder zou willen doen.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:39 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik gun een ander wel z'n eigen keuze hoor. Ik vind alleen niet dat mensen misbruik moeten maken van een systeem, als dat ten koste gaat van anderen. Dat is namelijk geen eigen keuze meer. Het is heel simpel, mijn moeder wordt mogelijk uit de WAO geflikkerd met een ernstige ziekte en nul kans op werk, omdat andere mensen misbruik van het systeem hebben gemaakt. Dat zou niet moeten mogen, maar m.i. zou ook niemand dat moeten willen.
Dat zeg ik ook niet. Maar constateren dat iets niet helemaal gaat zoals volgens jou goed is, is niet hetzelfde als kosten en walgen en willen straffen en zo. En dat gebeurde hier wel. En die felheid kan ik niet goed verklaren.quote:Daarnaast vind ik het een vreemde redenatie om te zeggen dat je je ogen maar moet sluiten voor alles waar je niet persoonlijk last van hebt. Wat een maatschappelijke betrokkenheid ook weer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |