Klaas Jan Huntelaar kostte ons 12 miljoen euro, Afonso Alves zou 20 miljoen euro moeten kosten, dus we kunnen die Braziliaan beter niet over één á twee jaar bij SC Heerenveen ophalen, want dan betalen we de hoofdprijs. De scouting bij SC Heerenveen is veel beter dan bij Ajax, dus wellicht er zo gebruik van maken?quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
En dan Alves naar een andere ploeg (lees: PSV) laten gaan?
Het klinkt niet gek, vooral als je je bedenkt wat voor een neus voor spitsen die scouts bij heerenveen hebben, misschien lenen met optie tot koop aan het einde van het seizoen... Klinkt iig niet gek montana..quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klaas Jan Huntelaar kostte ons 12 miljoen euro, Afonso Alves zou 20 miljoen euro moeten kosten, dus we kunnen die Braziliaan beter niet over één á twee jaar bij SC Heerenveen ophalen, want dan betalen we de hoofdprijs. De scouting bij SC Heerenveen is veel beter dan bij Ajax, dus wellicht er zo gebruik van maken?
Die gaan sowieso geen 20 mln aan 1 speler investeren mag ik hopenquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:15 schreef PyTh het volgende:
[..]
ajax trouwens ook niet zonder dat sneijder of huntelaars verkocht wordt.
Of misschien gewoon meteen Bert Pijffers halen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klaas Jan Huntelaar kostte ons 12 miljoen euro, Afonso Alves zou 20 miljoen euro moeten kosten, dus we kunnen die Braziliaan beter niet over één á twee jaar bij SC Heerenveen ophalen, want dan betalen we de hoofdprijs. De scouting bij SC Heerenveen is veel beter dan bij Ajax, dus wellicht er zo gebruik van maken?
Ook een idee.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:35 schreef Nashje het volgende:
[..]
Of misschien gewoon meteen Bert Pijffers halen.
Dan haal je binnen no time 2 topscouts binnen: Hans van der Zee met name Z-Amerika en Bert Pijffers met Scandinavie.quote:
Ah, Hans van der Zee dus.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:41 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dan haal je binnen no time 2 topscouts binnen: Hans van der Zee met name Z-Amerika en Bert Pijffers met Scandinavie.
Nee, daar ben ik niet bang voor. Van Geel wil juist weer meer jeugd laten doorstromen, en gevalletjes Alex Gomes zijn toch wel welkomquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:41 schreef SiemeN het volgende:
Ik las trouwens iets over een scout van PSV welke naar Ajax kwam? Ben even kwijt om wie het ging. Over een aantal jaar is Ajax ook een Zuid-Amerikaanse ploeg?
Lijkt me ook hoor. Ik had eigenlijk even M0NTANA's voorbeeld moeten volgen door cursief te posten.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:43 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik niet bang voor. Van Geel wil juist weer meer jeugd laten doorstromen, en gevalletjes Alex Gomes zijn toch wel welkom.
Piet de Visser er nog bij en alles is voor Ajax!quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:41 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dan haal je binnen no time 2 topscouts binnen: Hans van der Zee met name Z-Amerika en Bert Pijffers met Scandinavie.
Dat vind ik maar een irritante klojo, maargoed, alles in het voordeel van ons aller Ajaxquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:44 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Piet de Visser er nog bij en alles is voor Ajax!
Inderdaad. Gewoon koste wat kost Huntelaar houden. En dan heb je Babel nog als back-up. Ik ben helemaal niet zo kapot van die Alves en ik denk dat hij het bij Ajax ook niet gaat redden. 20 miljoen voor Alves die één jaartje goed draait? Nee dank je. Dan heb ik liever dat er twee spelers voor 10 mijoen gekocht worden.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:36 schreef Mr.Mills het volgende:
20 miljoen betalen voor een speler van wie je niet eens zeker weet dat ie slaagt. Hallo, we zijn Ajax, geen Chelsea..waar hebben we het over.
Klopt, volgens mij heeft Chivu het meeste opgebracht. Zo'n 18 miljoen euro.quote:Volgens mij heeft zelfs Ajax nog nooit een speler verkocht voor meer dan 19 miljoen euro.
Hij is met verreweg zijn beste seizoen ooit bezig en het lijkt erop dat hij in het verleden regelmatig met blessures gesukkelt heeft.quote:2002 Örgryte IS 18 13 Zweden
2003 Örgryte IS 21 10 Zweden
2004 Malmö FF 24 12 Zweden
2005 Malmö FF 24 14 Zweden
2006 Malmö FF 7 3 Zweden
2006/07 SC Heerenveen 28 26 Eredivisie
Laten we eerst maar kampioen wordenquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:03 schreef SiemeN het volgende:
Laten we ons sowieso eerst maar eens concentreren op een sterke centrum verdediger om naast Jaap neer te zetten.
Aan zijn fysiek te zien lijkt dat wel mee te vallen imho, wel grappig om te zien dat hij bij Heerenveen wél veel scoort en dat doet mij meteen aan Nillson denken....quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:03 schreef PyTh het volgende:
Zo'n geweldig "record" heeft Alves inderdaad niet
[..]
Hij is met verreweg zijn beste seizoen ooit bezig en het lijkt erop dat hij in het verleden regelmatig met blessures gesukkelt heeft.
Hou toch je smoel manquote:De Mul: zestig procent kans op kampioenschap 10 april 2007
Tom De Mul ziet Ajax nog steeds landskampioen worden. Na het teleurstellende gelijkspel van zondag tegen RKC Waalwijk (2-2) liet de Belgische aanvaller zich positief uit over de Amsterdamse titelkansen. "We lopen wel één punt in op PSV. Ik denk dat het nog wel kan in de laatste fase", aldus De Mul tegenover Dipo.tv.
Tom De Mul: 'Ik geef onze kansen nog het voordeel van de twijfel' De optimistisch ingestelde De Mul vindt dat je altijd nog in je kansen moet blijven geloven. "Het wordt nog heel erg spannend. Je moet blijven uitgaan van het positieve", aldus De Mul. "Het moet beter dan dit. Maar ik geef onze kansen nog het voordeel van de twijfel. Laat ik het houden op zestig procent kans dat we kampioen worden."
Ajax-trainer Henk ten Cate was niet tevreden over zijn ploeg. "We hebben het niet goed gedaan, want we hebben maar één punt gehaald. We hebben de fysieke strijd verloren, er werd niet goed gevoetbald. Ik heb amper een fatsoenlijke combinatie gezien." Toch blijft ook de oefenmeester in de titel geloven. "We zijn een punt op PSV ingelopen", aldus Ten Cate tegenover Dipo.tv.
Aan RKC-zijde was de door Ajax verhuurde Jan Vertonghen de grote uitblinker. "We hebben ze zoveel mogelijk uit de wedstrijd proberen te halen", aldus Vertonghen, die komende zomer in De Arena terug zal keren. "Ik was heel gemotiveerd om te laten zien wat ik waard ben, met het oog op volgend seizoen natuurlijk. Ik denk wel dat dat gelukt is."
quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:13 schreef Nashje het volgende:
[..]
Hou toch je smoel man. Volgens mij snapt binnen Ajax er echt niemand iets van
Het is inderdaad te triest voor woorden.quote:
De Mulquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:13 schreef Nashje het volgende:
[..]
Is Tom de Mul dan tóch de aanstaande schoonzoon van Henk ten Cate?quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:13 schreef Nashje het volgende:
[..]
Het is wel vreemd dat de halve selectie zegt dat "we wel met één punt zijn ingelopen hoor!".quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:29 schreef Urquhart het volgende:
Misschien is het wel een en al tactiek van Henk, en heeft hij Vertonghen in het complot betrokken.
Dat grapje wordt nu ook wel een beetje oud hoor.quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:31 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Is Tom de Mul dan tóch de aanstaande schoonzoon van Henk ten Cate?
Hoiquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat grapje wordt nu ook wel een beetje oud hoor.
Als je goed leest zie je dat dat niet het geval is. Maar het heeft geen zin om in deze fase van de competitie voor onrust te zorgen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:15 schreef Nega het volgende:
[..]
Ze denken echt dat ze het nog goed gedaan hebben ook. Een 100%-win situatie is die wedstrijd, vergooi je het. Ze zien het echt niet in.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:19 schreef SoA-Holic het volgende:
We worden kampioen!
http://www.at5.nl/speler_at5nieuws.asp?newsid=25860quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:19 schreef SoA-Holic het volgende:
We worden kampioen!
quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:19 schreef SoA-Holic het volgende:
We worden kampioen!
Dat hadden we zondag in eigen handquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:19 schreef SoA-Holic het volgende:
We worden kampioen!
Tot het moment dat we er weer positiever voorstaan. Zou best nog wel even kunnen duren.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:30 schreef ericajax het volgende:
Hoelang gaat het nog over het verneuken van de titelkansen?![]()
Haha die kerel met die bril bij het beginquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:24 schreef PyTh het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/speler_at5nieuws.asp?newsid=25860
![]()
En dat rijmt ook nogquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:46 schreef denthemen het volgende:
Al is de ellende nog zo groot, kijk naar Rotterdam Zuid en je lacht je dood
Van Amsterdam en Rotterdam zeker.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:19 schreef SoA-Holic het volgende:
We worden kampioen!
Het was ook een spreukquote:
Mijn liefde voor Ajax is groter dan mijn haat naar feyenoord. Hoe beroerd die gasten het daar in rotterdam ook doen, als wij geen kampioen worden, valt er voor mij weinig te lachen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:46 schreef denthemen het volgende:
Al is de ellende nog zo groot, kijk naar Rotterdam Zuid en je lacht je dood
Goed gezegd. Helemaal met zo een weekeinde achter de rug.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Mijn liefde voor Ajax is groter dan mijn haat naar feyenoord. Hoe beroerd die gasten het daar in rotterdam ook doen, als wij geen kampioen worden, valt er voor mij weinig te lachen.
quote:PSV stuurt scout Van der Zee per direct weg
10/4/2007 20:33
Hans van der Zee wordt niet meer betrokken bij het technische beleid van PSV, dat de hoofdscout per direct met vakantie heeft gestuurd.
PSV reageert met het vervroegde afscheid op de verrassende mededeling van Van der Zee. De Amsterdammer, die zich onder meer sterk maakte voor de komst van Jefferson Farfán, gaat komend seizoen onderdeel uitmaken van het scoutingapparaat van Ajax.
'Het is natuurlijk wel naar de directe concurrent', zegt technisch manager Stan Valckx tegen het ANP . 'We waren met hem in gesprek over een nieuwe verbintenis, maar hij wilde bij Ajax aan de slag. Het is duidelijk dat hij dan niet meer bij vergaderingen en dergelijke is. Ik heb hem verteld dat hij nu vakantie heeft.'
Onze Nikos..quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:14 schreef twi het volgende:
Als hij een Farfan naar Ajax brengt, prima. Geen enkel probleem. Een speler die er zo'n 20 in een seizoen in schopt voor 2 miljoen euro en later voor minstens het vijfvoudige verkocht kan worden. Alsof Ajax-spitsen nooit schwalbes maken.
2 miljoen dollar zelfsquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:14 schreef twi het volgende:
Als hij een Farfan naar Ajax brengt, prima. Geen enkel probleem. Een speler die er zo'n 20 in een seizoen in schopt voor 2 miljoen euro en later voor minstens het vijfvoudige verkocht kan worden. Alsof Ajax-spitsen nooit schwalbes maken.
Ik gun Feyenoord anders meer dan PSV... Al wil ik in onderlinge duels natuurlijk wel van ze winnen... Maar moet ik kiezen tussen die 2 clubs, dan kies ik toch echt voor Feyenoord. Ook omdat zij behoren tot de enige echte klassieker.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Mijn liefde voor Ajax is groter dan mijn haat naar feyenoord. Hoe beroerd die gasten het daar in rotterdam ook doen, als wij geen kampioen worden, valt er voor mij weinig te lachen.
Feyenoord kan geen kampioen meer worden hoor dit seizoen hoor.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik gun Feyenoord anders meer dan PSV... Al wil ik in onderlinge duels natuurlijk wel van ze winnen... Maar moet ik kiezen tussen die 2 clubs, dan kies ik toch echt voor Feyenoord. Ook omdat zij behoren tot de enige echte klassieker.
Ik sprak dan ook in zijn algemeenheid... het leek me niet nodig om dat erbij te zetten, maar blijkbaar dus tochquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:30 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Feyenoord kan geen kampioen meer worden hoor dit seizoen hoor.
Volgend seizoen ook niet, maar dat is weer een ander verhaal.
Welk vak Nashje?quote:
Agh we zijn zelf ook zo arrogant als de pest. Dat is dan ook de reden dat we AZ niet kunnen uitstaan, er behoort maar 1 arrogante ploeg te zijnquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:52 schreef Luco het volgende:
[..]
Ik zie AZ zo kampioen worden nu... Ik gun het PSV meer dan AZ... arrogante houding daar...
Ja weet ik nog niet. Me broer zei dat er nog weinig kaarten waren, dus echt veel keus zal er niet meer zijn.quote:
Word inderdaad wel gezellig ja vrijdagquote:Op dinsdag 10 april 2007 23:00 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja weet ik nog niet. Me broer zei dat er nog weinig kaarten waren, dus echt veel keus zal er niet meer zijn.
maar wij zijn de bestequote:Op dinsdag 10 april 2007 22:57 schreef VoreG het volgende:
[..]
Agh we zijn zelf ook zo arrogant als de pest. Dat is dan ook de reden dat we AZ niet kunnen uitstaan, er behoort maar 1 arrogante ploeg te zijn.
Als er geen plek meer is, mag ik dan bij jou op schoot?quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:01 schreef stefmans het volgende:
[..]
Word inderdaad wel gezellig ja vrijdag![]()
Dat gaat me te ver.quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:03 schreef Nashje het volgende:
[..]
Als er geen plek meer is, mag ik dan bij jou op schoot?
Haha smeerlap, als ik zaterdag achter het net vis dan zwaait er wat!quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:26 schreef M0NTANA het volgende:
Zaterdag ga ik toch maar kaarten halen voor Willem II-uit, kan ik mijn reis naar Rome terugverdienen!![]()
Gebeurt hier vaak laatste tijdquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:37 schreef denthemen het volgende:
god, anders maak je ff een heel drama van een grappige zin![]()
Ik dacht dat jullie ook wel wisten dat Ajax bij mij boven ALLES(!!) staat
quote:...
ALS er al gevraagd werd waarom het combineren niet liep, WAAROM geeft TenCate dan niet een eerlijk antwoord?
Bij ons in het dorp weten we dat ze bij FC Balophetdak uit Tietjerstraveen een zwaar kloteveld hebben. Als ons eerste elftal daar volgende week naar toe moet, weet je wat onze trainer dan zegt? "Jongens, volgende week moeten we weer naar dat fukveld toe, dus ga nou niet lopen combineren, want dat lukt niet op zo'n veld. We moeten dus anders gaan voetballen want ons normale spelletje lukt niet op die golfplaten. Dus NIET combineren, maar voor mijn part alles hoog voor die pot. Zodat we geen last krijgen van dat veld".
Nou weet ik dat onze trainer niet de allerbeste is, maar toch. Ik vind dat goed nagedacht van onze trainer. Jammer dat de trainer van Ajax1, de heer TenCate, tezamen met heel zijn technische staf en scoutingapparaat niet aan gedacht heeft. En dat hij na afloop van de wedstrijd moet aangeven dat het 'niet goed combineren' aan het veld heeft gelegen.
Zou je mij aub kunnen uitleggen waarom de staf van Ajax daar vooraf niet aan gedacht heeft?
quote:Gedoe rondom topscout Van der Zee
EINDHOVEN/AMSTERDAM - Hans van der Zee, de hoogste man van PSV’s veelgeprezen scoutingsapparaat, verruilt de Eindhovense club voor concurrent Ajax. In Eindhoven zijn ze daar niet blij mee.
Hans van der Zee kan sinds afgelopen donderdag niet meer inloggen in het computersysteem van PSV. Zijn wachtwoord is geblokkeerd. De hoogste scout van de Eindhovense club staat officieel nog tot de zomer onder contract, maar Van der Zee stopt per direct bij PSV. Komend seizoen treedt hij in dienst bij Ajax, tot teleurstelling van de Brabanders.
Juist de bedrijfsgevoelige informatie die scouts met zich meedragen, maakt de transfer pikant. ,,Alle informatie die Hans heeft verzameld is in ons bezit’’, zegt technisch manager Stan Valckx. ,,Hij kan niet meer in ons systeem, maar ik neem aan dat hij alles zelf ook in zijn computer heeft. En anders zit het wel in zijn hoofd. Natuurlijk is het vertrouwelijke informatie, maar je kunt het er toch niet uitstampen.’’
,,Dit is niet plezierig,’’ oordeelt PSV-voorzitter Frits Schuitema. ,,De scouting is een van de zenuwcentra van onze club. Hans heeft natuurlijk heel veel kennis, laten we hopen dat hij er geen misbruik van maakt.’’
De Amsterdammer Van der Zee, wiens contract in Eindhoven afliep, had een aanbieding van PSV in beraad, toen twee weken geleden Ajax aan de lijn hing. De club zocht een opvolger voor Ton Pronk, die de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt. Bij Van der Zee kroop het bloed waar het niet gaan kan. In de jeugd droeg hij zelf het shirt van Ajax en hij woont op tien minuten van de Arena. Net als de afgelopen jaren bij PSV, wordt Van der Zee in Amsterdam internationaal scout.
,,Natuurlijk begrijpen wij dat PSV teleurgesteld is’’, zegt Martin van Geel, technisch directeur van Ajax. ,,Dat Hans overkomt van een concurrent, hebben wij mee laten wegen in onze keuzes. Maar zijn kwaliteiten, ervaring én zijn achtergrond bij Ajax, heeft ons doen besluiten om het toch te doen. Naast het feit dat hij zelf dolgraag wilde.’’
In zijn zesjarig dienstverband in Eindhoven zag Van der Zee talloze potentiéle topspelers in de hele wereld. Eerst waren ze voorbestemd voor PSV, nu opeens voor Ajax. ,,Maar trainers of technisch directeuren wisselen ook wel eens van club’’, zegt Van Geel. ,,Ook zij nemen altijd ervaring en kennis mee. Dat hoort nu eenmaal bij deze wereld. Hans had een aflopend contract en wilde na zes jaar wel eens wat anders. Dat lijkt mij een gezonde ambitie.’’
Verder willen ze er bij PSV niet al te veel woorden aan vuil maken. ,,Als iemand denkt dat het zijn carrière goed doet, staat het hem vrij zo’n stap te maken,’’ zegt Schuitema. ,,Daar kun je verder weinig aan doen, dus wil ik er ook geen energie aan verspillen.’’ En Valckx zegt: ,,Wij hebben vorig jaar een scout van Schalke 04 overgenomen. Nu is dat weliswaar geen directe concurrent, maar zo werkt dat natuurlijk wel gewoon. Soms vertrekken er spelers, nu is het een scout. En laten we wel wezen: een trainer die vertrekt, weet ook alles bij een club. Die kent vaak ook de nieuwe spelers en de plannen.’’ Volgens Valckx heeft het evenmin zin clausules in contracten op te nemen. ,,Wat moet je er dan inzetten? Dat iemand bij vertrek dezelfde functie niet voor een andere club mag uitoefenen? Dat is bijna onmogelijk, want dan ontzeg je hem het recht op werk Als diegene dan naar het Europese hof zou stappen, krijgt hij zeker gelijk.’’ Van der Zee werkte in totaal zes jaar voor PSV en hielp de club aan onder anderen Jefferson Farfán. Toen hij vorige week zijn vertrek aankondigde, werd meteen afgesproken dat de scout per direct zou stoppen met zijn werk. Van der Zee had geen behoefte aan commentaar. ,,Dat hebben we zo afgesproken en daar houd ik me aan.’
Het zou kunnen, AZ laat nog weleens wat liggen als zij Europees gespeeld hebben.quote:Op woensdag 11 april 2007 00:44 schreef twi het volgende:
Zie het nog wel gebeuren dat Ajax vrijdag wint en PSV en AZ punten morsen in 't weekend.
Goed voetbal vind ik even niet zo belangrijk, alleen het resultaat telt.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:50 schreef BoNi het volgende:
Eerst vrijdag maar weer eens een goede pot voetbal en winst laten zien.
Bedoelde in dit geval dan ook meer laten zien dat ze er tóch voor willen gaan.quote:Op woensdag 11 april 2007 09:01 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Goed voetbal vind ik even niet zo belangrijk, alleen het resultaat telt.
Liever kampioen door drie kut-wedstrijden die we winnen, dan met goed voetbal tweede/derde worden.
quote:Op woensdag 11 april 2007 09:30 schreef SiemeN het volgende:
Toch heb ik er nog wel een goed gevoel over. En dat terwijl ik meestal nogal pessimistisch ben. Vrijdag winnen en dan kijken wat de rest doet.
Dus je gedachten stonden stilquote:Op woensdag 11 april 2007 09:33 schreef PyTh het volgende:
Ik denk ook dat jullie gaan winnen Vrijdag![]()
alles wat ik de laatste tijd dacht is niet uitgekomen
Alles waar jij op hoopte, kwam niet uit.quote:Op woensdag 11 april 2007 09:33 schreef PyTh het volgende:
Ik denk ook dat jullie gaan winnen Vrijdag![]()
alles wat ik de laatste tijd dacht is niet uitgekomen
Dit post je ook minstens 3 keer per topic, hè?quote:Op woensdag 11 april 2007 09:37 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Alles waar jij op hoopte, kwam niet uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |