[cliché]quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:53 schreef peristilius het volgende:
[..]
Van XTC verwacht ik alleen maar energie, vrolijkheid en liefde.
Hier trouwens een interessant artikel voor de niet drugsgebruikers onder ons. Goed dat er eindelijk wat aandacht aan besteed wordt.
Ja maar veel alcohol is dan weer minder schadelijk dan veel XTC, en weinig XTC is minder schadelijk dan weinig alcohol? dat vind ik niet kloppen heurquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:57 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan hoe je XTC gebruikt.
Jammer dat ik niet op het artikel kan reageren omdat ik het hier niet kan lezen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:53 schreef peristilius het volgende:
[..]
Van XTC verwacht ik alleen maar energie, vrolijkheid en liefde.
Hier trouwens een interessant artikel voor de niet drugsgebruikers onder ons. Goed dat er eindelijk wat aandacht aan besteed wordt.
Waar is dat lijstje verdovende middelen op gesorteerd?quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:01 schreef peristilius het volgende:
Kijk die reacties gelijk weer, alleen omdat alcohol en tabak gewoon toegestaan worden is een objectief onderzoek van twee verschillende professoren die op ongeveer dezelfde resultaten uitkwamen onbetrouwbaar.
Voor mensen die wel hun ogen open willen doen heb ik hier de hele lijst:
1. Heroïne
2. Cocaïne
3. Barbituraten
4. Methadon
5. Alcohol
6. Ketamine
7. Benzodiazepinen
8. Amfetamine
9. Tabak
10. Buprenorfine
11. Cannabis
12. Solventen
13. 4-MTA
14. LSD
15. Methylfenidaat
16. Anabole steroïden
17. Gammahydroxyboterzuur (GHB)
18. Xtc
19. Alkyl nitriet (Poppers)
20. Qat
quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:01 schreef Heintje het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet op het artikel kan reageren omdat ik het hier niet kan lezen.
quote:Alcohol en tabak schadelijker dan xtc
LONDEN - Alcohol en tabak zijn schadelijker dan cannabis en xtc. Dit blijkt uit een Brits onderzoek dat is gepubliceerd in de jongste editie van het medisch tijdschrift The Lancet, meldden Britse media vrijdag.
Alcohol zou slechts iets minder gevaarlijk zijn dan heroïne en cocaïne. Net als xtc is ook lsd volgens de onderzoekers een relatief veilig middel. Cannabis zou gevaarlijker zijn dan xtc, lsd en de partydrug GHB, maar minder schadelijk dan tabak.
Wetenschappers van de Universiteit van Bristol gebruikten drie factoren om vast te stellen hoe gevaarlijk een drug is: lichamelijke schade, de kans op verslaving en de sociale effecten van het drugsgebruik. Experts werd gevraagd twintig verschillende soorten drugs op deze punten te beoordelen.
Heroïne en cocaïne kwamen als meest schadelijk naar voren, gevolgd door het slaapmiddel barbituraat en straatmethadon. Alcohol staat op nummer vijf, tabak op negen en cannabis op elf. Xtc staat bijna onderaan de lijst. Alcohol en tabak zijn in Groot-Brittannië verantwoordelijk voor 90 procent van de drugsgerelateerde overlijdensgevallen.
quote:Wetenschappers van de Universiteit van Bristol gebruikten drie factoren om vast te stellen hoe gevaarlijk een drug is: lichamelijke schade, de kans op verslaving en de sociale effecten van het drugsgebruik. Experts werd gevraagd twintig verschillende soorten drugs op deze punten te beoordelen.
Schadelijkheid, en die schadelijkheid is gebaseerd op een combinatie van de factoren verslaving, schade aan het lichaam en slechte invloeden op de maatschappij volgens mij. De onderzoekers hadden er een bepaald puntensysteem voor opgezet, maar weet niet precies hoe dat werkt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:03 schreef Heintje het volgende:
[..]
Waar is dat lijstje verdovende middelen op gesorteerd?
Ik zie het al voor me:quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:05 schreef Roi het volgende:
't weer, doet het altijd goed.
Hardcore House=Gabberquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Gabber =/= Hardcore
lolquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Hardcore House=Gabber
Hardcore=Punk.
Bedankt.quote:
"Is modradead achterlijk of niet?" zal wel een mooi discussietopic kunnen wordenquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:06 schreef mordradead het volgende:
Jij bent een moderator dus jij moet zelf wat verzinnen of we gaan het over bier hebben.
Ik zou gaan voor het feit dat MS eist dat epic geld vraagt voor updates.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:04 schreef ijsmeis het volgende:
Oh, weten jullie nog een onderwerp/nieuwsbericht voor 't discussietopic van deze week? Het is namelijk alweer een nieuwe week en ik weet even niks. En ik heb sowieso liever dat de users eens wat verzinnen.
Als niemand met iets beters komt, doen we datquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:11 schreef Heintje het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor het feit dat MS eist dat epic geld vraagt voor updates.
Maar dan heb je weer een negatieve OP over MS.
Dat levert geen discussie op, slechts een unaniem verkozen antwoord.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:09 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
"Is modradead achterlijk of niet?" zal wel een mooi discussietopic kunnen worden.
Ik weet inderdaad ook niet over welke doseringen dit gaat, maar het is natuurlijk wel zo dat je van alcohol meestal veel meer gebruikt dan van XTC. Ik ga dan uit van de mensen die drinken om dronken te worden. Vaak gaat er dan toch zo'n 10-20 bier doorheen. Terwijl je aan 1 of 2 pilletjes XTC vaak wel genoeg hebt voor een nacht.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:09 schreef Heintje het volgende:
[..]
Bedankt.
Dit bericht zal best wel kloppen. Al kun je alle dingen op dat lijstje natuurlijk ook op een andere manier testen en dan een andere uitslag hebben.
Het is mij nou niet duidelijk of ze uitgaan van gemiddeld gebruik of een kei harde verslaving. Ik denk namelijk dat als je XTC gebruikt alsof het sigaretten zijn dat het dan echt wel schadelijker is. (zeker op het sociale vlak omdat sigaretten geaccepteerd zijn en XTC niet)
http://www.thisislondon.c(...)andmother/article.doquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:04 schreef ijsmeis het volgende:
Oh, weten jullie nog een onderwerp/nieuwsbericht voor 't discussietopic van deze week? Het is namelijk alweer een nieuwe week en ik weet even niks. En ik heb sowieso liever dat de users eens wat verzinnen.
Daar valt niet over te discussieren, dat resulteert in een volmondig ja!quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:09 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
"Is modradead achterlijk of niet?" zal wel een mooi discussietopic kunnen worden.
OMG ik reageerde bijna hetzelfde als jij!!11!een!!!quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:12 schreef mordradead het volgende:
[..]
Dat levert geen discussie op, slechts een unaniem verkozen antwoord.
In het onderzoek wordt ook de verslavingskans meegenomen en dan is jouw post een reden waarom XTC minder hoog staat dan alchol.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:14 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad ook niet over welke doseringen dit gaat, maar het is natuurlijk wel zo dat je van alcohol meestal veel meer gebruikt dan van XTC. Ik ga dan uit van de mensen die drinken om dronken te worden. Vaak gaat er dan toch zo'n 10-20 bier doorheen. Terwijl je aan 1 of 2 pilletjes XTC vaak wel genoeg hebt voor een nacht.
Sowieso is XTC niet iets wat je altijd wilt nemen, ten eerste omdat het gewoon verreweg het fijnst is op een goed feest, ten tweede omdat je lichaam eraan went en het niet meer werkt als je het te vaak gebruikt.
Als ik bij Jercovski (wie kent hem nogquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:17 schreef peristilius het volgende:
[..]
OMG ik reageerde bijna hetzelfde als jij!!11!een!!!
Verschil is wel dat de bijwerken van alcohol bekend zijn en de bijwerkingen van XTC(al helemaal de zooi die ze er nog allemaal bijproppen tijdens het productieproces) zijn dat niet.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:17 schreef Heintje het volgende:
[..]
In het onderzoek wordt ook de verslavingskans meegenomen en dan is jouw post een reden waarom XTC minder hoog staat dan alchol.
Maar als jij zegt dat je het leuk vind om je elk weekend klem te zuipen wordt dat minder erg gevonden dan wanneer je verkondigt eens in de maand een pilletje te nemen. Daarom zal alchol ook veel meer gebrukt worden en dus ook weer gevaarlijker worden.
Wii?quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:19 schreef mordradead het volgende:
[..]
Als ik bij Jercovski (wie kent hem nog) ben en we spelen een spelletje dan worden de termen:
"owned wie ein l0llern00b" en "lollereins" veel gebruikt.
Dat is nog van voor jou tijdquote:
Discussie 15: Games zet jongeren aan tot geweldquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:14 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
http://www.thisislondon.c(...)andmother/article.do
?
Weer over geweld in games die jonge gamers aansporen tot moord en andere dubieuze zaken.
Ahhhh, dat verklaart de boel.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:22 schreef mordradead het volgende:
[..]
Dat is nog van voor jou tijdtoen was GinaG hier ook nog
en Khadgar zelfs!!!!
ijsmeis, je bent top.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:23 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Discussie 15: Games zet jongeren aan tot geweld
Daar komt ook nog bij dat de schade die alcohol aan je lichaam aanricht zwaar onderschat wordt. Ik weet geen exacte getallen meer, maar ik zag in het artikel laatst het percenage van kosten in de ziekenzorg dat veroorzaakt werd door alcohol en dat was behoorlijk groot. In relatie tot andere drugs was het volgens mij echt iets van 90% alcohol, 10% andere drugs.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:17 schreef Heintje het volgende:
[..]
In het onderzoek wordt ook de verslavingskans meegenomen en dan is jouw post een reden waarom XTC minder hoog staat dan alchol.
Maar als jij zegt dat je het leuk vind om je elk weekend klem te zuipen wordt dat minder erg gevonden dan wanneer je verkondigt eens in de maand een pilletje te nemen. Daarom zal alchol ook veel meer gebrukt worden en dus ook weer gevaarlijker worden.
10% drugs is nog best veel, ik verwacht niet dat het grootste gedeelte daarvan wiet/hasj en paddo's ofzo zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:24 schreef peristilius het volgende:
[..]
Daar komt ook nog bij dat de schade die alcohol aan je lichaam aanricht zwaar onderschat wordt. Ik weet geen exacte getallen meer, maar ik zag in het artikel laatst het percenage van kosten in de ziekenzorg dat veroorzaakt werd door alcohol en dat was behoorlijk groot. In relatie tot andere drugs was het volgens mij echt iets van 90% alcohol, 10% andere drugs.
Dan moet je gewoon pure MDMA gebruiken, daar zijn de bijwerkingen ook nog niet helemaal van bekend, maar ja, we kunnen niet alles weten he.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Verschil is wel dat de bijwerken van alcohol bekend zijn en de bijwerkingen van XTC(al helemaal de zooi die ze er nog allemaal bijproppen tijdens het productieproces) zijn dat niet.
Voornamelijk heroine en cocaine denk ik.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:26 schreef mordradead het volgende:
[..]
10% drugs is nog best veel, ik verwacht niet dat het grootste gedeelte daarvan wiet/hasj en paddo's ofzo zijn.
Die percentages zeggen natuurlijk niks als er niet de verhouding in gebruik bij staat.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:24 schreef peristilius het volgende:
[..]
Daar komt ook nog bij dat de schade die alcohol aan je lichaam aanricht zwaar onderschat wordt. Ik weet geen exacte getallen meer, maar ik zag in het artikel laatst het percenage van kosten in de ziekenzorg dat veroorzaakt werd door alcohol en dat was behoorlijk groot. In relatie tot andere drugs was het volgens mij echt iets van 90% alcohol, 10% andere drugs.
Ja dat is de schade voor je omgevingquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:30 schreef Heintje het volgende:
[..]
Die percentages zeggen natuurlijk niks als er niet de verhouding in gebruik bij staat.
Daarbij is het ook nog maar de vraag wat ze mee rekenen. Als iemand dronken achter het stuur gaat zitten hij rijd iemand anders aan tellen die kosten dan ook mee?
Er staan op dat lijstje geen dingen die ik graag eens zou proberen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:40 schreef Poit het volgende:
Tip voor de GAM SC meet. Neem van dat lijstje gewoon een hussie mee en alles lekker zelf ervaren
Dan kom ik niet langs.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:40 schreef Poit het volgende:
Tip voor de GAM SC meet. Neem van dat lijstje gewoon een hussie mee en alles lekker zelf ervaren
Chocomelquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:49 schreef mordradead het volgende:
[..]
We maken ons eigen GAM SC lijstje.... ik begin:
Bier
Koffie
Tosti
Frituur
Ja die ook zeker.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:53 schreef ach het volgende:
Appelsap
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |