![]()
Dan nu de werkelijkheid achter het verhaal van MrBunny, Blanche, Emmah en Eurn.
De verhuizingRuim een half jaar geleden zijn we verhuisd naar Weert. MrBunny is inmiddels twee jaar en we hebben - net als zo veel mensen helaas - MrBunny in de dierenwinkel gekocht, zonder te realiseren dat konijntjes eigenlijk altijd samen moeten leven. Zoals je op alle konijnensites kunt lezen is er een ruim overschot aan konijnen in Nederland, dus een konijn kopen in de dierenwinkel is erg stom, maar al doende leert men helaas. Nu we zijn verhuisd hebben we voldoende ruimte om MrBunny een groot stuk tuin te geven (ongeveer 20 m2) waarin hij zich helemaal kan uitleven... samen met een vriendinnetje.
MrBunny en BlancheVia
konijnenopvang Franky hebben we een aantal weken geleden Blanche meegekregen, eigenlijk omdat MrBunny - overstuur van de autorit naar Franky - op geen enkel konijn goed reageerde. Nu een aantal weken later beginnen beiden langzaam maar zeker naar elkaar toe te groeien. Blanche leeft momenteel nog in een ren, maar we hopen dat we na dit weekend de twee definitief aan elkaar kunnen koppelen. Het koppelingsproces is echter saai en langdradig en liet zich niet goed vertalen in het dagboek, dus vandaar dat het dagboek alles iets versneld vertelde. De werkelijkheid is dat ze inderdaad wel een beetje hebben gevochten (Blanche heeft een lelijk litteken op haar oor (geloof me, als mens ben je gewoon niet snel genoeg als twee konijnen plots beginnen te happen)), maar over het algemeen gaat het best goed.
GravenHet graven van MrBunny is niet minder geworden, dus vandaag gaan we het hele grasveld helaas afdekken met gaas. Ik had gehoopt dat dat niet hoefde, want ik vind dat een konijn een beetje moet kunnen graven, maar we hebben het over gangen waarvan ik het einde niet meer kan voelen als ik er mijn arm helemaal in stop. Er ligt wel gaas ingegraven langs de randen, maar tegen deze diepte van graven kan ik niet op.
EmmahEmmah - ooit bedoeld als emmertje om te gebruiken bij het schoonmaken van het hok - werd door MrBunny al snel gezien als een speelvriendje. Zijn vorige ren stond op een stenen ondergrond en als hij tegen het emmertje duwde, maakte het een geluid op de stenen. Sinds MrBunny in het gras woont - en Emmah dus geen geluid meer maakt - is hij niet langer in haar geinteresseerd. Dit had overigens niets te maken met zijn castratie.
EurnEurn diende oorspronkelijk als afleidingsmateriaal bij het koppelen. Het koppelen gebeurt in een neutrale tijdelijke ren in een ander stuk van de tuin, en om te zorgen dat ze niet meteen gaan vechten, leg je wat afleidingsmateriaal in de tijdelijke ren. In dit geval was dat onder andere Eurn. Blanche kroop echter telkens in Eurn dus we hebben besloten Eurn maar in de konijnenren te gaan leggen straks, als de koppeling definitief is geworden. Een koppeling tussen Emmah en Eurn is nog steeds mogelijk en als dat zou gebeuren dan schrijf ik uiteraard weer een dagboek
![]()
.
MrSubtleBijna 4000 views in ruim twee weken dagboek schrijven
![]()
ik schrik ervan. Ik wil iedereen bedanken voor de ontzettend leuke reacties hier. Het F&F forum is een leuk en gezellig forum om in te posten, waar op een vriendelijke manier iedereen open lijkt te staan voor welke informatie op welke manier dan ook, zolang het maar over plantjes of beestjes gaat. Petje af hoor!
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje:
[sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...