Het lijkt me dat je hem moet kunnen lokken met eten. Zet ergens een faunabox met krekels neer en misschien komt ie er wel op af. Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met ontsnapte luipaardgekko's. Ze houden er hier nogal van zich te verstoppen dus ik denk dat het een hele klus zal worden het diertje weer terug te vinden. Hoe is ie ontsnapt? Aangezien ze poepen buiten hun schuilplaatsjes zou je eens moeten kijken of je ergens poepjes kunt vinden. Waarschijnlijk verstopt ie zich daar ergens.quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:19 schreef type_29 het volgende:
Iemand hier een idee hoe je een luipaardgekko kan lokken?
Kheb er 1 die ontsnapt is en ik kan dat beest nergens vinden.
Een slot erop zou voor jou de oplossing zijn!quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:28 schreef type_29 het volgende:
Ik had een schuifdeurtje iets open laten staan.
Ah je bedoelt een Paludarium. Voor tips en inspiratie: een heel groot exemplaar, en een kleinere die hier in huis staatquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:50 schreef luciferist het volgende:
ik zit te denken om zelf een terra te maken,
wat mij heel vet lijkt is een bak van ongeveer 1.20 breed, tot aan het plafon en ong 60/70 cm diep.
dan onder een aquarium van 50 cm hoog en 25 cm breed is en oploopt naar 40-50 cm.
daarboven een mooi terra.
als je het snap
Zelf heb ik een bak van 60 diep, 140 breed, 190 hoog.. 1 van mijn 15 bakken. Ik heb:quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:50 schreef luciferist het volgende:
wat mij heel vet lijkt is een bak van ongeveer 1.20 breed, tot aan het plafon en ong 60/70 cm diep.
dan onder een aquarium van 50 cm hoog en 25 cm breed is en oploopt naar 40-50 cm.
als je het snap
Welke kikkertjes heb je? Ik heb zelf 'maar' 1 bakje met Ph. vittatus en Colosthetus nogwat (vergeet ik steedsquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:34 schreef Aneurism het volgende:
...
Hou zelf gifkikkertjes
...
De bak van Hans V vind ik mooi, maar de bak van Ronals Mol vinnik toch wel de mooiste.
...
ook kan je altijd info vragen op gifkikkers.be forum
zaterdag komen foto's van mijn nieuwe inrichting van de 1 meter brede bak.
Ik vind de houding op het nederlandse forum niet zo best, nieuwelingen word gevraagd 5 jaar forum door te spitten voor hun vragen (om vervolgens 10 verschillende meningen te vinden) en daar nemen ze op gifkikkers.be wel de tijd ervoor.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Welke kikkertjes heb je? Ik heb zelf 'maar' 1 bakje met Ph. vittatus en Colosthetus nogwat (vergeet ik steeds)
Als goede vriendin en huisfotografe van Hans kan ik het uiteraard niet met je eens zijn, maar die bak van Mol is idd een zeer mooie!!![]()
Dat forum is idd heel goed, ik zit zelf ook soms op het gifkikkerportaal, ook erg leerzaam.
Ben benieuwd naar je foto's!!
quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:24 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ah je bedoelt een Paludarium. Voor tips en inspiratie: een heel groot exemplaar, en een kleinere die hier in huis staatOp dit laaste forum is nog vééél meer handige info te vinden, ook (vooral) over aquaria. Hoop dat je er wat aan hebt
![]()
ik dacht meer aan 1 bij 2 meter toen ik hem tekende,quote:Op woensdag 11 april 2007 10:14 schreef Aneurism het volgende:
linker plaatje = te weinig land om er wat mee te kunnen doen voor dieren. tenzij je 6meter bij 6 meter oppervlakte totaal hebt.
Ben daar helemaal mee eens, alles moet onder het mos zitten van mij. Heb 1 bak bijna zo ver, helaas zit er een worm in (nemerteans) waardoor ik het mos niet verder kan enten zonder het gevaar van andere bakken te besmetten. Ben zelf ook dol op peperomia. Misschien dat je de tip al had gehad elders: Arcadia freshwater lampen boosten bij mij enorm de mosgroei.quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:00 schreef Sunnythesun het volgende:
Hehe ja die ficus groeit lekker!
Zelf ben ik geen grote bromelia fan maar voor de kikkertjes toch maar zulk soort planten er in gedaan. Die Tillandsia links in het midden vind ik wel mooi, heeft een mooie kleur. Ik ben meer van de kleine kriebelplantjes en 1 á 2 woekeraars om lekker veel groen te hebben. Maar belangrijkste: MOS!
Bastimentos kweekt hier als een speer, 5 nakweek 8 in oksels... Niets te klagen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Oeh bastimentos zijn mooi!!
Hier wordt nog niet eens gefloten![]()
Ik heb trouwens alleen maar x-masmos in mijn bak (uit mijn aquarium, lijkt op javamos) en dat doet het erg goed onder de 3 pl 830 (of was het nu juist 840?haal het altijd door elkaar) dus voorlopig geen klachtenHet vertakt zich erg mooi (als een kerstboom, vandaar de naam) en geeft echt zo'n bossige sfeer, erg cool!!
Mooie foto's van die agaam trouwens hier boven!!![]()
Bruut!quote:Op maandag 16 april 2007 00:33 schreef Aneurism het volgende:
http://www.reptielenopvang.nl/bite-back.html
Wat voor glasdikte wil je?quote:Op maandag 16 april 2007 10:38 schreef hollander172 het volgende:
Gisteren in Amstelveen geweest op een beurs(je) maar helaas weinig te zien.![]()
Keus hebben we al wel gemaakt, we willen een schrenki koppeltje.Kweker zit hier vlakbij en heeft op dit moment eieren. Nu nog een terrarium. Zat eerst te denken aan zelf maken maar gezien de prijzen loont dat ook niet echt, het is wel een stukje goedkoper maar er gaat ook behoorlijk wat tijd inzitten die ik dan liever besteed aan de inrichting.
Heeft iemand nog wat adressen van terraria bouwers?
Zal 4 of 5mm worden denk ik?quote:
Johan Boot maakt voor mij alle terrariums als ik bakken wil. Je kan hem eens mailen, stuur me maar een pb voor zijn mailadres. Goedkoper nog dan rainforest frogsquote:Op maandag 16 april 2007 14:42 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Zal 4 of 5mm worden denk ik?
Had hier al wat gevonden in de buurt, Terraglas in Gorinchem.Wel een bouwpakket maar het is beter dan zelf nog alles moeten snijden e.d.
![]()
Waar zit ie?quote:Op maandag 16 april 2007 23:56 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Johan Boot maakt voor mij alle terrariums als ik bakken wil. Je kan hem eens mailen, stuur me maar een pb voor zijn mailadres. Goedkoper nog dan rainforest frogsHet zijn wel volglas bakken: kortom hij maakt de bak met de ventilatie roosters en het schuifruitjes worden desgevraagd fruitvliegvrij gemaakt maar voor de rest is alles puur glas.
Volgens mij heb je ze alle 2000 nog niet gezien.quote:Op zondag 22 april 2007 22:31 schreef Knoflook het volgende:
thx ! naar deze beesten kan ik de hele dag wel kijken ! Mooi beestje die Gecko !
more !!
Zal ik ze dan speciaal voor jou hier ook nog ff posten?quote:Op maandag 23 april 2007 17:56 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Volgens mij heb je ze alle 2000 nog niet gezien.![]()
Heb je die gekko nu uiteindelijk nog gevonden?quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:19 schreef type_29 het volgende:
Iemand hier een idee hoe je een luipaardgekko kan lokken?
Kheb er 1 die ontsnapt is en ik kan dat beest nergens vinden.
Op die site kun je echt antwoord op haast al je vragen vinden!quote:Op zondag 29 april 2007 16:06 schreef SnowDoggg het volgende:
Bovenste link had ik al ontdekt... goede informatieve site inderdaad
Hier gaat het ook erg goed wat betreft de nakweek.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:05 schreef Anubis1984 het volgende:
Woohoo!! Op Koninginnedag is ons aanstaande kleine grut uit het ei gekropen!![]()
Nog een paar maandjes geduld!![]()
Kijk! Dat zijn de betere berichten!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:39 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Hier gaat het ook erg goed wat betreft de nakweek.
Heb alweer 4 bastimentos nakweek en 1 darkland nakweek rond huppen (2 zitten nog in kikkervisstadium) heb 1 brazil kikkervisje en 4 azureus kikkervisjes in het gelei. Verwacht binnen 3 dagen 1 in het water en over 1 week de rest.Gaat echt freaking goed hier.
![]()
Als ik dat had geweten dan was ik er wel heen gegaan. Nijmegen is hier zowat om de hoek.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:46 schreef hollander172 het volgende:
Gaan er eigenlijk nog Fokkers naar de Internationale Reptielen en Amfibieënbeurs in Nijmegen vandaag?
Nope, ik heb enkel nog planten nodig... Die verwacht ik niet in Nijmegen... Wel ga ik naar de volgende TER in houten.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:46 schreef hollander172 het volgende:
Gaan er eigenlijk nog Fokkers naar de Internationale Reptielen en Amfibieënbeurs in Nijmegen vandaag?
Het stikte van de gekko's dus er was genoeg te zien voor je.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:53 schreef mrcool het volgende:
[..]
Als ik dat had geweten dan was ik er wel heen gegaan. Nijmegen is hier zowat om de hoek.
Planten e.d. hadden ze ook genoeg maar "planten" is wel erg breed.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:58 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Nope, ik heb enkel nog planten nodig... Die verwacht ik niet in Nijmegen... Wel ga ik naar de volgende TER in houten.
Lees: Botanische soortjes.quote:Op zondag 6 mei 2007 16:24 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Het stikte van de gekko's dus er was genoeg te zien voor je.
[..]
Planten e.d. hadden ze ook genoeg maar "planten" is wel erg breed.
quote:Op maandag 7 mei 2007 21:27 schreef Anubis1984 het volgende:
Hahahaha, wij zijn vanuit het midden van het land naar Nijmegen gereden, om uiteindelijk thuis te komen met een echte...... *tromgeroffel*.........Voederpincet!
Die Terraglas is dat van Achmed Saglambilek?quote:Op maandag 16 april 2007 14:42 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Zal 4 of 5mm worden denk ik?
Had hier al wat gevonden in de buurt, Terraglas in Gorinchem.Wel een bouwpakket maar het is beter dan zelf nog alles moeten snijden e.d.
![]()
Inmiddels hebben we via internet een terra van 100x50x50 op de kop getikt, voor hééééél weinigquote:Op zondag 3 juni 2007 20:01 schreef klotezooi het volgende:
[..]
Die Terraglas is dat van Achmed Saglambilek?
Als dat zo is met een grote boog erom heen lopen
Zijn bouwpaketten zijn echt bouwpaketten, bijna alles is scheef
Cryptosporidium?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:39 schreef Aneurism het volgende:
Ze schijnen nogal eens een bepaalde ziekte te hebben waar ze aan kunnen overlijden.
Hebben alleen een warmtematje nodig maar ik ga er ook even heen in ieder geval.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 13:26 schreef klotezooi het volgende:
Zijn er hier nog mensen die morgen naar de Slangendag in Houten gaa?
Ik iig wel, ben benieuwd met wat ik thuiskom
Ik ging alleen voor een warmtematje en die heb ik gescoord.quote:Op maandag 15 oktober 2007 13:37 schreef Aneurism het volgende:
En hoe was de slangendag?
wij hebben deze toen zelf gemaakt voor de boa'squote:Op dinsdag 10 april 2007 12:50 schreef luciferist het volgende:
als je het snap
fijne kick...quote:
Lijkt wel heel erg op kruidje roer-me-niet...quote:Op donderdag 12 april 2007 03:12 schreef Aneurism het volgende:
[ afbeelding ]
biotophium sensivitium in bloei.
(freaking kut naam)
Ik heb er 4. Ben benieuwd naar je foto's!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:56 schreef Nightwhisper het volgende:
ik heb 2 luipaardgekko's dus![]()
zal binnenkort eens foto's nemen.. echt schatjes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |