quote:
En welke connectie maak jij dan? En kan je ook verklaren waarom je dat minder heb bij Duitse uniformen...quote:Op woensdag 11 april 2007 17:18 schreef EricT het volgende:
[..]
Walgelijke uniformen, misschien meer door de connectie die ik ermee maak. (bij de Duitse uniformen krijg ik veel minder dat idee)
Het roept beelden van Nederlands-Indie op en tja dan zoeft er nogal wat door je hoofd. Bij Duitse uniformen denk ik ook aan het leed wat die lui in die uniformen hebben aangericht, maar dat staat voor mn gevoel verder weg dan dat eerste voorbeeldquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:56 schreef Pracissor het volgende:
[..]
En welke connectie maak jij dan? En kan je ook verklaren waarom je dat minder heb bij Duitse uniformen...
Ja, maar waarom? Uit je e-mailadres neem ik aan dat je een Ambonees bent. Des te meer vind ik je opinie dan interessant. Ik zou graag meer willen horen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:03 schreef EricT het volgende:
[..]
Het roept beelden van Nederlands-Indie op en tja dan zoeft er nogal wat door je hoofd. Bij Duitse uniformen denk ik ook aan het leed wat die lui in die uniformen hebben aangericht, maar dat staat voor mn gevoel verder weg dan dat eerste voorbeeld![]()
Dat plaatjes van van Heutsz geeft me keer op keer de rillingen overigens![]()
Zelf heb ik een beetje een hekel aan het woord Ambonees (dekt de lading niet, koloniaal, etc), Molukker, Zuid Molukker of als je heel specifiek wilt zijn, Orang Saparua (naar het eilandquote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar waarom? Uit je e-mailadres neem ik aan dat je een Ambonees bent. Des te meer vind ik je opinie dan interessant. Ik zou graag meer willen horen..
Overigens vind ik het concept van de marechaussee van Van Heutsz wél revolutionair, ff los van daden die onder zijn commando uitgevoerd zijn.
Hierin heb je gelijk.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:25 schreef Witchfynder het volgende:
Sorry, EricT. Ik ben zelf een Indo en binnen onze familie (ook die afkomstig van de Molukken) is de term "Ambonees" nog gemeentegoed.
[quote]
Dat ik de term Abonees niet gebruik is subjectief, maar niemand in mijn omgeving gebruikt die nog vooral omdat het grootste gedeelte van de Molukkers niet van Ambon komt.
[quote]
Ik geef je gelijk dat de Molukkers na de onafhankelijkheid goed genaaid zijn, maar vergeet niet dat Nederland ook goed genaaid is in die tijd en dat mede gezorgd dat Nederland haar beloften niet na kon komen. Maar misschien hadden zulke dappere beloften ook niet gemaakt moeten worden in zo'n rumoerige tijd. Maar dat is geheel offtopic hier..
Ik voorzie voor die officier (?) met de lans een snelle doodquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Pruisische Grenadiers vallen aan bij Hohenfriedberg 1745:
[afbeelding]
De Britse garde onder Sir Charles Hay ontmoet de Franse Garde. Fontenoy 1745:
[afbeelding]
Was dat niet het Stuhrmgewehr?quote:Op woensdag 11 april 2007 17:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
de fallschrimjager natuurlijk met het beste wapen wat destijds bestond.
[afbeelding]
Verder als het echt oorlog zou worden de modernste VS wapenuitrusting met exoskelloten
ook heel goed maar de fs was beter alleen vele malen duurder en moeilijker om te maken.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:45 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Was dat niet het Stuhrmgewehr?
[afbeelding]
Ja dit noem ik toch wel een hele dikke diss..quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Wat een gelul van een dronken aardbei en zo enorm bezijden de waarheid. Wonen wij nu in een totalitaire staat dan?
De gevechten in de loopgraven werden grotendeels met bajonetten, scheppen en geweerkolven gevoerd. Dus die borstplaten hadden wel degelijk effect. De geweren waren dan ook lang, niet echt geschikt om op de korte afstand te knokken.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:43 schreef Augustus_Thijs het volgende:
vraag me af in hoeverre dei borstplaat uberhaupt nog wat geholpen heeft. of dat het alleen maar lastig/zwaar te dragen was, en een machinegeweer nogsteeds gatenkaas van je maakte.
bedoel je niet de fg?quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ook heel goed maar de fs was beter alleen vele malen duurder en moeilijker om te maken.
klopt fallschirm gewehr typfout .quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:41 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
bedoel je niet de fg?
FG-42
[afbeelding]
Toch vind ik het beste wapen uit WWII wel het Sturmgewehr/MP-44.
Was ook 3e geworden in een top 10 beste geweren van discoverychannel (achter de AK-47 en m16, nou vooruit).
Hitler was niet onder de indruk van het wapen en verbood dan ook de productie ervan.
Toch zetten de fabrikanten door en stuurden ze naar het oostfront waar het zeer succesvol bleek te zijn.
Toen Hitler tijdens een bliksembezoek de oostfronttroepen inspecteerden en vroeg aan een soldaat wat zij nodig hadden antwoordde de soldaat "MP-43's" waarna Hitler vroeg waar hij het in godsnaam over had, dus liet een andere soldaat zijn MP-43 zien en kwam de aap uit de mouw.
Maar na een demonstratie en de lovende verhalen was Hilter toch onder de indruk geraakt en herdoopte het geweer Sturmgewehr-44 ipv Maschinenpistole-44.
*edit: kijk maar gewoon![]()
*edit *edit: 3e zei ik toch![]()
Weet iemand hoe zwaar dat borststuk was dan?quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:06 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Lijkt me onwaarschijnlijk dat zulke uitrusting tijdens trench raids werd gebruikt, aangezien men meestal snel moest toeslaan en zo snel mogelijk weer verdwijnen. Heb wel al eens een foto gezien van een duitser die op wacht stond met deze uitrusting. Maar dan lijkt het me nog erg vermoeiend om mee rond te lopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |