Dit topic is speciaal voor mensen die:quote:Geschiedenis
Ben & Jerry's Homemade Inc is in 1978 gestart in een oud pompstation in Burlington, Vermont, USA, die door jeugdvrienden en toegewijde hippy’s Ben Cohen and Jerry Greenfield is omgebouwd tot ijssalon. De vrienden zijn hun carriere gestart met een schriftelijke cursus ijs maken van de Pennsylvania State University, die hen $5 kostte. Bovendien deden ze een investering van $12,000, waarvan ze een derde deel hadden geleend.
Het duurde niet lang voordat ze populair werden in Burlington omdat ze innovatieve ijssmaken verkochten, die gemaakt werden van verse melk uit Vermont en grote hoeveelheden van de ingredienten die op die dag - wat Ben en Jerry betreft – goed smaakten! Waar ze het wel eens oneens waren over de combinaties van smaken, nooit twijfelden ze eraan dat ze werkten om plezier te maken en om geld te verdienen. Jerry omschreef het ooit treffend: "If it's not fun, why do it?"
In de daaropvolgende jaren groeide de ijssalon al snel uit tot een fabriek waarin bekers gevuld werden met het snel beroemd wordende ijs om vervolgens verspreid te worden naar winkels over de hele wereld. Ondanks de groei hebben Ben en Jerry altijd vastgehouden aan de uitvoering van hun motto dat “Elk bedrijf zou verantwoordelijkheid moeten nemen voor de samenleving waarin het onderneemt”, iets dat Ben & Jerry’s tot op de dag van vandaag doet.
In 1988 heeft Ben & Jerry’s een document opgesteld met waarin de missie van het bedrijf beschreven staat, The Statement of Mission. Hierin staat dat het bedrijf Ben & Jerry’s is gebaseerd op en toegewijd aan een duurzame manier van ondernemen met gedeelde welvaart. Onze missie bestaat uit 3 onderling-gerelateerde onderdelen: een productmissie, een economische missie en een sociale missie.
Ben & Jerry’s implementeert deze Statement of Mission in zoveel mogelijk dagelijkse werkzaamheden en beslissingen zodat de onderneming winstgevend is en dat de samenleving kan profiteren van de manier waarop wij zaken doen.
Hoezo dat?quote:
ijs gehaald bij de lokale ijsboerquote:
quote:
das een vreemde smaak...quote:
of...quote:
quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:42 schreef Houniet het volgende:
onze plaatselijke videotheek heeft de Ben & Jerry's uit het assortiment gegooid, Duitsers
Was dat alleen vandaag??? Das inderdaad een behoorlijk goede aanbieding... ik wil ooooooooookquote:Op woensdag 11 april 2007 23:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
Aanbieding bij de AH vandaag! 3 Pints voor ¤5,-
Geen geld natuurlijkDus een paar pintjes ingeslagen
Nou d'r was zo'n klein vriesvak hier bij de AH, Alle artikelen hierin voor de helft van de prijs en daarnaast een uitzondering op de B&J potten. Ik naar de datum kijken etc, 08-2008. Nou meenemen die pintjesquote:Op donderdag 12 april 2007 00:00 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Was dat alleen vandaag??? Das inderdaad een behoorlijk goede aanbieding... ik wil ooooooooook
Hmm... morgen maar eens een AH opzoeken dan...quote:Op donderdag 12 april 2007 00:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nou d'r was zo'n klein vriesvak hier bij de AH, Alle artikelen hierin voor de helft van de prijs en daarnaast een uitzondering op de B&J potten. Ik naar de datum kijken etc, 08-2008. Nou meenemen die pintjes
Wie weet, misschien dat het alleen was in Haarlem. Maar goed wie weetquote:Op donderdag 12 april 2007 00:08 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Hmm... morgen maar eens een AH opzoeken dan...
Oh goed, dichtbij Haarlem. Die bij station Overveenquote:Op donderdag 12 april 2007 00:16 schreef wendywendy het volgende:
Welke AH in haarlem?
If so.... Dan moet ik ff wat erwtjes/boontjes en andere meuk voor op eten, maar dat heb ik er graag voor over!
quote:Win een gevulde Ben & Jerry's-vriezer!
Jij kan op 17 april de trotse bezitter zijn van je eigen tot de nok gevulde Ben & Jerry’s vriezer! Hoe? Door ons te helpen bij het vinden van een geschikte organisatie voor de IJSVRIJ-AWARD 2007.
Deze award is door Ben & Jerry’s in het leven geroepen om een bedrijf of organisatie in het zonnetje te zetten, die belangeloos op een onopvallende wijze een opvallende bijdrage levert aan een betere wereld. Vorig jaar hebben we Reclamebureau Imagine’ in het zonnetje gezet voor hun jarenlange belangenloze steun aan War Child.
Ken jij een coole organisatie die stilletjes de wereld aan het verbeteren is? Vind je dat deze organisatie in aanmerking moet komen voor de IJSVRIJ-AWARD? Stuur dan een mailtje naar ijsvrij@benjerry.nl en geef ons de gegevens van die coole organisatie en vertel in ongeveer 100 woorden waarom jij deze organisatie nomineert. Vergeet niet je eigen gegevens te vermelden!
Vervelend.... Ik moet morgen naar Inholland.... Die er praktisch aan vast geplakt zitquote:Op donderdag 12 april 2007 00:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Oh goed, dichtbij Haarlem. Die bij station Overveen
Nou ga opzoek of er nog pintjes zijn! Hoop niet dat ze op zijnquote:Op donderdag 12 april 2007 00:23 schreef wendywendy het volgende:
[..]
Vervelend.... Ik moet morgen naar Inholland.... Die er praktisch aan vast geplakt zitGeen enkel probleem dus!
Mwaoh, stuk of 40 pintjes. Ik had er 3 mee. Een vriendin van me ook. Ze stonden in een apart vriezertje vlakbij de kassaquote:Op donderdag 12 april 2007 00:25 schreef wendywendy het volgende:
Ik hoop dat ze niet allemaal op gekocht hebtStonden er veel?
vorig jaar wel dacht ikquote:Op donderdag 12 april 2007 14:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb even een vraagje:
Doen de Nederlandse verstigingen van Ben & Jerry's dit jaar ook mee aan de Free cone day 17 april aanstaande? Er staat namelijk niets over op hun Nederlandse site.
Ik was gister in een B&J winkel en daar hing de poster van 'free cone day'. Ik neem aan dat het dus ook in NL is.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb even een vraagje:
Doen de Nederlandse verstigingen van Ben & Jerry's dit jaar ook mee aan de Free cone day 17 april aanstaande? Er staat namelijk niets over op hun Nederlandse site.
Op 17 april?quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:09 schreef archgallo het volgende:
[..]
Ik was gister in een B&J winkel en daar hing de poster van 'free cone day'. Ik neem aan dat het dus ook in NL is.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:50 schreef archgallo het volgende:
[..]
Ja.
Er hing gewoon een poster met daarop "Free cone day, 17 april".
die fossil fuel viel heel goed mee , lekker rijk en vol chocoladequote:Op zondag 15 april 2007 17:00 schreef dezenickiscool het volgende:
30 min geleden een kleine piece of cake op![]()
vanaaf eens fossil fuel proberen , mn broer heeft zo een grote meegebracht![]()
Ik ben er vorig jaar wel geweest en heb er toen een lekker ijsje gehaaldquote:Op zaterdag 14 april 2007 02:52 schreef Etcetera het volgende:
17 aprilwoohooot
weet iemand iets over de nootjeszaak in Groningen? stoeldraaijersstraat, ze hebben nog steeds geen cones
quote:Op maandag 16 april 2007 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Vreemd dat Groningen er niet tussen staat. Vorig jaar nog wel namelijk. Het is nog een scoopshop ook.![]()
kom er net achter dat 't pas morgen is(mn kalender loopt een dag voorquote:Op maandag 16 april 2007 17:31 schreef zquing het volgende:
kut, waarom kom ik hier nu pas achter
Elders op hun site staat nog wel dat Tres Bien nog wel een scoopshop is, maar ze staan niet in het lijstje van de shops met gratis ijs.quote:Op maandag 16 april 2007 17:38 schreef Etcetera het volgende:
[..]![]()
ik morgen gewoon ff langs om te vragen
maar als ze het nu nog steeds niet verkopen ben ik bang dat de scoop shop daar niet meer bestaat
dat hoef ik niet te doenquote:Op maandag 16 april 2007 19:08 schreef Yoni het volgende:
Oeh morgen vrijDat wordt even op en neer naar Scheveningen
amsterdam is dan ook veel tofferquote:Op dinsdag 17 april 2007 07:56 schreef minilotje het volgende:
Het wordt potverdorie tijd voor een scoopshop in Rotterdam!
met die stukjes deeg toch en cherry volgens mij? Iig socialize wasquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:04 schreef Stansfield het volgende:
Net in Utrecht gratis ijsje gehaald. Socialize. Echt super lekker is die.
zeker niet !quote:Op maandag 16 april 2007 20:35 schreef --Christiaan-- het volgende:
Die acht die op de site staan, is dat alles?
Vanilla Toffee Crunch vind ik ook niet lekkerquote:Op donderdag 31 mei 2007 12:34 schreef sivvis het volgende:
Gisteren in de bios Vanilla Toffee Crunch geprobeerd... en ik vond hem erg saai, gewoon vanilla icecream met heel af en toe een stukje toffee met chocola er omheen, geef mij toch maar Peace of cake
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |