probleem is we zijn starters op de markt en kunnen net hypotheek van 160.000 krijgen dus als we kunnen spelen dan vind ik het goedquote:Op maandag 9 april 2007 08:04 schreef Hyperdude het volgende:
Wat vind jezelf van de vraagprijs/hoeveel vindt JIJ het huis waard?
Hoe graag wil je dit huis hebben?
Waarom staat het 9 maanden te koop?
Ik zou iets van 145 bieden (als je dat een goede prijs vindt/de vraagprijs een beetje klopt) en dan maar eens zien wat ze doen.
Het staat al 9 maanden te koop; je bent zeer waarschijnlijk de enige bieder/je hoeft niet tegen elkaar op te bieden.
Wat vindt JIJ het huis waard?quote:Op maandag 9 april 2007 08:08 schreef daanski82 het volgende:
[..]
probleem is we zijn starters op de markt en kunnen net hypotheek van 160.000 krijgen dus als we kunnen spelen dan vind ik het goed
Dan ga jij dat huis niet krijgen?!quote:Op maandag 9 april 2007 08:08 schreef daanski82 het volgende:
[..]
probleem is we zijn starters op de markt en kunnen net hypotheek van 160.000 krijgen dus als we kunnen spelen dan vind ik het goed
quote:Op maandag 9 april 2007 08:12 schreef Hyperdude het volgende:
Hoort dit eigenlijk niet in WGR oid?
Dan zou je een bod moeten doen van 145.000 euro, plus je kosten koper zou je dan rond de 160k komen te zitten. maar dan kan je niets extra's financieren voor de verbouwing omdat je al op je max zit.quote:Op maandag 9 april 2007 08:08 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Je kan altijd laag beginnen.quote:Op maandag 9 april 2007 10:26 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dan zou je een bod moeten doen van 145.000 euro, plus je kosten koper zou je dan rond de 160k komen te zitten. maar dan kan je niets extra's financieren voor de verbouwing omdat je al op je max zit.
Ik betwijfel of ze een bod van 145 zouden accepteren, gezien de vraagprijs vind ik het wel erg laag, ook al staat het 9 maanden te koop. Ik zou het iig niet doen als verkoper maar dat ben ik.
Misschien is de vraagprijs wel lomp HOOG!? Kortom een bod kan niet lomp genoeg zijn.quote:Op maandag 9 april 2007 11:06 schreef daanski82 het volgende:
klopt daar heb je gelijk in.
maar ik moet al helemaal niet te laag zitten want dat staat ook lomp 150 lijkt me een redelijk bod.
Als ik verkoper was zou ik je het vriendelijke advies geven om niet meer te bellen. Tenzij je meteen een reeel bod wilt doen. En die 145 is het niet.quote:Op maandag 9 april 2007 11:00 schreef Hyperdude het volgende:
Een redelijke onderprijs is wat JIJ een redelijke onderprijs vindt.![]()
Of de verkoper dat ook vindt merk je vanzelf.
130 beginnen, doen ze waarschijnlijk niets
week later 135
Daarom staat je huis ook al 9 maanden te koop.quote:Op maandag 9 april 2007 11:22 schreef gronk het volgende:
[..]
Als ik verkoper was zou ik je het vriendelijke advies geven om niet meer te bellen. Tenzij je meteen een reeel bod wilt doen. En die 145 is het niet.
174.500 voor 125m2, twee-onder-een-kap, vind ik niet overdreven duur. Het wordt natuurlijk wel prijzig als er nog veel achterstallig onderhoud is.quote:Op maandag 9 april 2007 11:29 schreef Hyperdude het volgende:
Daarom staat je huis ook al 9 maanden te koop.![]()
Ah, iemand met verstand van huizen kopen.quote:Echt veel kopers/bieders komen er sowiezo niet meer na 9 maanden.
Of die prijs redelijk is, is onbekend. IK woon niet in Enschede.quote:Op maandag 9 april 2007 11:34 schreef gronk het volgende:
[..]
174.500 voor 125m2, twee-onder-een-kap, vind ik niet overdreven duur. Het wordt natuurlijk wel prijzig als er nog veel achterstallig onderhoud is.
Afgezien daarvan, als je je huis verkoopt voor een te lage verkoopprijs dan weet je tenminste zeker dat je verlies lijdt.
Eerste huis van het blok, dus geen referentieprijzen, eerste halfjaar net iets te duur, schijterige kopers die doodsbang waren dat ze een kat in de zak kopen 'want het staat al een jaar te koop'.quote:Op maandag 9 april 2007 11:40 schreef Hyperdude het volgende:
Soms komt er naar een jaar toch nog een Gek/Gronk die wel bereid is de hoofdprijs te betalen![]()
Hier staan tussenwoningen te koop voor meer. 180 000 is heel gewoon voor een tussenwoning.quote:Op maandag 9 april 2007 11:34 schreef gronk het volgende:
174.500 voor 125m2, twee-onder-een-kap, vind ik niet overdreven duur. Het wordt natuurlijk wel prijzig als er nog veel achterstallig onderhoud is.
Hier doet een tussenwoning van dat formaat minimaal 220.000.quote:Op maandag 9 april 2007 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier staan tussenwoningen te koop voor meer. 180 000 is heel gewoon voor een tussenwoning.
Waar is "hier"?quote:Op maandag 9 april 2007 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier staan tussenwoningen te koop voor meer. 180 000 is heel gewoon voor een tussenwoning.
Ze zijn dus 1 maal 5K gezakt in 9 maanden.quote:Makelaar: Makelaarsland
Prijs geschiedenis: 03-07-06: Te koop voor 179500. 27-11-06... 08-01-07: Te koop 25-01-07: Verlaagd van 179500 naar 174500.
die kon ik niet vinden waar zie je datquote:Op maandag 9 april 2007 12:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ze zijn dus 1 maal 5K gezakt in 9 maanden.
De bruto maandlast bij 5.1% rente, ongeveer 680 euro per maand, kan je ook nog VT aanvraagenquote:Op maandag 9 april 2007 11:25 schreef heaven7 het volgende:
Mag ik vragen wat je (bruto) maandlasten ongeveer zullen zijn met een hypotheek van 160.000?
Nee knurft, dat zit al in de prijs inbegrepen. Alleen hebben de meeste mensen geen trek in het gedoe van maanmannetjes op hun erf.quote:Op maandag 9 april 2007 12:36 schreef daanski82 het volgende:
oei ik heb een prijsverlagende belasting gevonden:
Dat is niet prijsverlagend, het asbest iig niet. dat zijn de bouwmethodes die toen gehanteerd zijn.quote:Op maandag 9 april 2007 12:36 schreef daanski82 het volgende:
oei ik heb een prijsverlagende belasting gevonden:
Bijzonderheden
Er is asbest aanwezig.
golfplaten op schuur mogelijk van asbest.
Er is sprake van een (ver)bouw(ing) zonder bouwvergunning.
berging.
Je mag hiero als particulier 35m2 asbest(plaat) per jaar gratis naar de stort brengen.quote:Op maandag 9 april 2007 12:38 schreef gronk het volgende:
[..]
Nee knurft, dat zit al in de prijs inbegrepen. Alleen hebben de meeste mensen geen trek in het gedoe van maanmannetjes op hun erf.
Da's wel netjes. Golfplaat van zo'n schuurtje verwijderen is namelijk best te doen als particulier. Da's een kwestie van natspuiten, voorzichtig demonteren en klaar. Laat je 't door een bedrijf doen dan praat je zo over een aantal duizend euro's.quote:Op maandag 9 april 2007 12:48 schreef Hyperdude het volgende:
Je mag hiero als particulier 35m2 asbest(plaat) per jaar gratis naar de stort brengen.
Wel netjes verpakken in plastic. En dde ambtenaren komen niet helpen met ontladen; net alsof ze dat wel doen als je met 2 kuub bouwafval aan komt zetten.![]()
En hier gaan appartementen van amper 80 m2 weg voor dik 2 ton....quote:Op maandag 9 april 2007 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat TS kijkt naar huizen boven het budget en dan maar vindt dat die huizen goedkoper moeten wordenquote:Op maandag 9 april 2007 12:49 schreef gronk het volgende:
Owja: mensen die gaan zitten zoeken naar argumenten om de prijs naar beneden te halen:
Een huis heeft 'n bepaalde waarde, en die staat los van je eigen budget. Je kunt geluk hebben en een huis tegenkomen met meer 'features' dan je had kunnen kopen voor je budget, maar als je een huis 'wilt', maar het is te duur, dan moet je niet wanhopig op zoek gaan naar argumenten om het goedkoper te maken. Take it or leave it.
Denk ik ook.quote:Op maandag 9 april 2007 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat TS kijkt naar huizen boven het budget en dan maar vindt dat die huizen goedkoper moeten worden
Misschien moet TS gewoon naar reelere huizen op zoek gaan.
mag ik je er op wijzen dat ik een beginner ben op de woonmarkt dus ik kan soms met domme vragen/dingen aan zetten.quote:Op maandag 9 april 2007 12:49 schreef gronk het volgende:
Owja: mensen die gaan zitten zoeken naar argumenten om de prijs naar beneden te halen:
Een huis heeft 'n bepaalde waarde, en die staat los van je eigen budget. Je kunt geluk hebben en een huis tegenkomen met meer 'features' dan je had kunnen kopen voor je budget, maar als je een huis 'wilt', maar het is te duur, dan moet je niet wanhopig op zoek gaan naar argumenten om het goedkoper te maken. Take it or leave it.
Tevens is zonder dquote:Op maandag 9 april 2007 13:07 schreef daanski82 het volgende:
[..]
mag ik je er op wijzen dat ik een beginner ben op de woonmarkt dus ik kan soms met domme vragen/dingen aan zetten.
tevends ben ik aan het oriënteren.
Hoe denk jij eigenlijk dat een vraagprijs tot stand komt?quote:Op maandag 9 april 2007 13:10 schreef daanski82 het volgende:
ook al zijn de huizen boven mijn budget toch wel ik weten hoe mensen een startbod doen wat is een reële % om als startbod te doen ?
Daar zijn geen standaarden voor.quote:Op maandag 9 april 2007 13:10 schreef daanski82 het volgende:
ook al zijn de huizen boven mijn budget toch wel ik weten hoe mensen een startbod doen wat is een reële % om als startbod te doen ?
dus als een huis 145.500 zou zijn kan ik niet aankomen zetten van ik wil jou huis hebben voor 110.500 dat zou lomp zijn.
is 10% onder de prijs een goed begin of meer of minder ?
Ben ik het niet mee eens!quote:Op maandag 9 april 2007 12:49 schreef gronk het volgende:
Gebruik dat nou eerst eens om een indicatie te krijgen en neem vervolgens les 2 in je op die iedereen je al probeert duidelijk te maken: er zijn geen vaste regels/formules voor het bieden op huizen. Hoe ziet de koop van een huis er globaal uit:quote:Op maandag 9 april 2007 08:32 schreef Kumusta het volgende:
Via het kadaster kan je e.e.a. van de woning en de buurt opvragen en als je geluk hebt zit daar ook de laatste koopprijs tussen (kost een paar euro). VIa de woningwaarde index kan je vervolgens een indicatie krijgen of de vraagprijs realistisch is.
Volgens mij stiekem toch wel hoor.quote:
Klopt. Maar wat je dus niet doet: Je ziet een huis, en de vraagprijs, je vindt het een mooi huis en je wil er graag wonen, maar je budget schiet net tekort. Daarom ga je --los van de waarde van het huis-- redenen bedenken om de vraagprijs te drukken.quote:Je ziet een huis, je ziet de vraagprijs. Je bepaalt voor jezelf de waarde en gaat erop bieden om op die prijs uit te komen. Zo hoort het te zijn.
Bollocks. Waarom stijgen de huizenprijzen dan met net-iets-meer dan de inflatie? Omdat de makelaars perfect de loonstijgingen in de gaten houden? Niet dus.quote:De huizenmarkt stijgt volgens mij niet alleen doordat er een krapte is maar volgens mij ook omdat verkopende makelaars niet teveel willen onderhandelen en dus zij zorgen dat er, vergeleken met vroeger, minder onderhandeld wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |