Hij werd wel ouderwets lekker gedold door dat kleine donkere ventje met die lastige achternaam.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:41 schreef TC03 het volgende:
Van Bronckhorst speelt toch niet slecht? Ik vond hem tegen NEC een beetje onzichtbaar, maar voor de rest is hij mij niet negatief opgevallen.
klopt, maar hij is ook geen centrale verdediger (waar hij noodgedwongen moest staan)quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hij werd wel ouderwets lekker gedold door dat kleine donkere ventje met die lastige achternaam.
Beetje te vroeg, ik hoop wel dat hij voor Jong Oranje opgeroepen gaat wordenquote:Op maandag 6 oktober 2008 19:20 schreef TJDoornbos het volgende:
Mag Georginio zich al bij het grote oranje melden of weet Bert hem nog niet te waarderen?
Dan hoop ik dat Feyenoord hem dat voorlopig verbiedt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:32 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Beetje te vroeg, ik hoop wel dat hij voor Jong Oranje opgeroepen gaat worden
Wijnaldum is een groot talent maar Oranje komt nog veel te vroeg natuurlijk. Helemaal gezien de concurrentie voor zijn plek...quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:20 schreef TJDoornbos het volgende:
Mag Georginio zich al bij het grote oranje melden of weet Bert hem nog niet te waarderen?
Beetje een Kromme vergelijking vind je zelf ook niet?quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:53 schreef Crane het volgende:
[..]
Ja, want wie wil er nou naast namen als Makaay, Tomasson en van Bronckhorst staan.
Ik zou ook liever met Sno, Leonardo en Emanuelsson voetballen idd.
[..]
quote:Wijnaldum: 'Vervelend om nu niet bij Feyenoord te zijn'
Georginio Wijnaldum plaatste zich zaterdag met Oranje onder 19 voor de volgende ronde van de EK-kwalificatie. De 17-jarige Feyenoorder scoorde twee keer tegen Luxemburg (3-2 winst), maar had toch een beetje gemengde gevoelens.
"Het is leuk om hier met leeftijdsgenootjes te spelen", zei Wijnaldum tegenover ELF Voetbal. "Het zijn jongens met dezelfde interesses, dus dat klikt allemaal goed. Aan de ene kant is er minder druk dan bij Feyenoord, waar je altijd moet winnen. Aan de andere kant wordt er bij Oranje onder 19 meer van me verwacht, omdat ik al in de Eredivisie speel en veel andere jongens nog niet. Dat brengt ook weer een bepaalde druk met zich mee."
Door twee keer te scoren liet Wijnaldum zien goed met die druk om te kunnen gaan. Toch waren zijn gedachten na afloop van de wedstrijd ook bij Feyenoord. "Momenteel gaat het niet goed met Feyenoord. Het was een vervelend moment om de club nu te verlaten voor tien dagen. Als we bij elkaar hadden gebleven, hadden we met elkaar kunnen trainen om te zorgen dat we een beter team worden en wedstrijden gaan winnen. Ik had geen lekker gevoel toen ik na de nederlaag tegen NEC (0-2, red.) weg moest naar onder 19."
Bron: ELF Voetbal
Jammer dat ze hem hebben laten gaan hé?quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:31 schreef Crane het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat Feyenoord hem dat voorlopig verbiedt.
Oprotten met die onzin, we hebben al genoeg geblesseerde spelers.
quote:Georginio Wijnaldum maakt indruk op bondscoach
Door WIETSE DIJKSTRA
GREVENMACHER/ROTTERDAM - Als bondscoach van het Nederlands elftal voor spelers onder 15 jaar zag Wim van Zwam al dat Georginio Wijnaldum ‘een exceptionele speler’ was.
Bij Oranje onder 19 bevestigde de Feyenoorder afgelopen week zijn status. Aan de hand van Wijnaldum plaatste het team van Van Zwam zich in Duitsland en Luxemburg voor de tweede EK-kwalificatieronde.
Oranje -19 speelt vanavond in Trier nog tegen Duitsland om de eerste plaats in de poule. Wijnaldum krijgt dan waarschijnlijk rust. Drie duels in zes dagen vindt Van Zwam iets te veel van het goede voor de 17-jarige middenvelder. ,,Als de wedstrijd tegen Luxemburg het had toegelaten, had ik Wijnaldum toen al rust gegeven,’’ aldus Van Zwam. ,,Maar gezien het wedstrijdverloop, heb ik hem laten staan.’’
Want na de 4-1 zege op Litouwen afgelopen donderdag (met goals van de Feyenoorders Wijnaldum en Luis Pedro en Spartaan Kevin Strootman) had Oranje zijn handen zaterdag vol aan Luxemburg. Door twee goals van Wijnaldum en eentje van Pedro boekte de ploeg van Van Zwam een benauwde 3-2 zege.
,,Wijnaldum is een van de spelers die het verst is,’’ zegt Van Zwam over de Feyenoorder. ,,Hij is van een heel hoog niveau en neemt zijn verantwoordelijkheid. Hij heeft zich de laatste jaren enorm ontwikkeld. Georginio kan op verschillende posities uit de voeten. Tegen Luxemburg speelde hij aanvallend, maar ik vind dat hij ook heel goed controlerend kan spelen. Je loopt hem niet zomaar omver.’’
Samen met ploeggenoot Leroy Fer is Wijnaldum een van de dragende krachten van Oranje -19. Van Zwam: ,,Als je al in Feyenoord 1 speelt, wordt er iets extra’s van je verwacht. Dan moet je hier voorop lopen. Dat doen ze ook.’’
Ook spits Luis Pedro (Feyenoord A1) maakt indruk op Van Zwam. ,,Ik ben heel tevreden over hem. Hij speelt hier beter dan bij Feyenoord, waar hij vaak nog wisselvallig is. Luis is dominant aanwezig.’’
Van Zwam doet vanavond mogelijk ook weer een beroep op Kevin Strootman. De Spartaan zag zijn goede invalbeurt tegen Litouwen beloond met een basisplaats tegen Luxemburg. Ploeggenoot Lucas van Oeveren werd in het eerste duel juist gewisseld en kwam daarna niet meer aan bod. Ook Sparta-doelman Mathijs Donatz verhuist naar de bank. Eerste keus Leonard Nienhuis is weer fit.
Die zijn geen 17. Niet dat ik wil afdoen aan het talent van Afellay of Marcellis, Suarez, Berg of wie dan ook, maar ik vind dat met name het karakter, de instelling en het spelinzicht op deze leeftijd nog niet vaak zo ontwikkeld is geweest als bij Wijnaldum. Tel daarbij op dat hij niet eens met heel veel geluk zijn wedstrijden aan het pakken is en dus ervaring en ritme opdoet. Er zit nog zoveel rek in, ik kan er alleen maar naar uitzien!quote:
quote:Op zondag 2 november 2008 14:04 schreef MaryyJane het volgende:
wisten jullie al dat deze jongeman homofiel is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |