Ik wil al heel lang gordijnen in de slaapkamer omdat ik de luxaflexen alleen zo kaal vind staan. Maar ja... jullie kennen ons inmiddels... dat duurt even.
![]()
Nu dan toch begonnen, want ik zei altijd 'als ik in m'n kraambed lig, moeten ze er hangen!'. Nu duurt die kraamtijd nog wel even, maar de nesteldrang heeft al toegeslagen.
Er was alleen 1 probleempje, waar hangen we de gordijnen aan vast?
Zo ziet het er nu namelijk uit:
![]()
En ik wilde dus niet gordijnen aan van die nare metalen uitzetpoten zeg maar.
Dus ik ben aan het timmeren geslagen en heb een 'dingetje' gemaakt waar ze aan kunnen hangen. Geen idee hoe ik het anders moet noemen dan 'dingetje'.
![]()
2 balken/planken:
![]()
Ik heb ze rondom helemaal geschuurd en de zijkantjes een beetje afgerond om het er wat minder scherp uit te laten zien.
Netjes gaatjes voorboren:
![]()
![]()
En in elkaar gezet:
![]()
De schroeven die er nu nog 'staan' zijn om dus in de 'muur' gedraaid te worden. Is geen muur, is die brede 'plank' boven het raam die je op de foto kan zien.
En onderaan dit ding komt dus de gordijnrails te hangen.
De hele boel moet nog wel geverfd maar gezien mijn 'toestand' wil ik nu even niet met mijn neus boven de verf gaan hangen (los van het feit dat we geen flauw idee meer hebben welke kleurcode het nou was.
![]()
)
Dus het gaat er nu gewoon even op en dan, als we het dubbelglas krijgen wat we ook nog willen gaan laten plaatsen boven verven we de hele boel in een keer weer netjes en dan dit dingetje dus ook mee.
![]()
Zometeen de naaimachine maar eens van zolder halen en aan de gordijnen gaan beginnen.