Een goede reactie tussen al het gebash op links en rechts. Slechts effectiviteit en haalbaarheid zjn volgens mij belangrijk bij de oplossing van het probleem. Het hameren op de culturele problemen is terecht. Culturele problemen worden echter opgelost door deze mensen economisch vooruit te helpenquote:Op zaterdag 7 april 2007 19:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Tuurlijk. Wanneer gaan de treinen weer rijden?
Het is zo gemakkelijk om de OP in het belachelijke te trekken. Feit is dat de Nederlandse uitkeringswinkel desastreus is voor kansarme immigranten die tot een leven achter de geraniums veroordeeld worden. Ze hebben zonder opleiding geen enkele kans op de arbeidsmarkt en wat is gemakkelijker dan je hand op te houden voor een uitkering?
De verantwoordelijkheid voor dit drama ligt bij goed bedoelende belangengroepen, politici en kiezers die graag mensen wilden helpen, maar geen oog hadden voor de realiteit.
De Chinezen kunnen ons niks schelen, omdat we ze niet zien. Als ze een uitkering zouden hebben en we zouden ze nog steeds niet zien, zou ons dat ook niet zo veel kunnen schelen.quote:Op maandag 9 april 2007 21:44 schreef Heldopsokken het volgende:
Het spreken van de taal is helemaal niet belangrijk. Kijk maar naar de Chinezen. Er is geen bevolkingsgroep die cultureel zo ver weg staat van de Nederlanders. Het kan ons echter niks schelen. Ze verdienen geld!
Een effectieve oplossing is dus om de allochtonen aan het werk te helpen. Niet alleen door de verzorgingsstaat af te bouwen maar ook door alle belachelijke verstikkende regels om asielzoekers niet te laten werken af te schaffen.
Chinezen hebben weldegelijk vaker een uitkering dan autochtonen. Bovendien komt huiselijk geweld bij Chinezen veel meer voor dan bij autochtonen en veel bedrijfjes zijn dekmantels van drugshandel en mensensmokkel. Dat de Fok-Michiel-Smitjes dat niet hebben ondekt wil niet zeggen dat het niet zo is.quote:Op maandag 9 april 2007 21:44 schreef Heldopsokken het volgende:
De verzorgingsstaat is te ver doorgeschoten. Dat is inderdaad alleen maar nadelig geweest voor allochtonen. Het spreken van de taal is helemaal niet belangrijk. Kijk maar naar de Chinezen. Er is geen bevolkingsgroep die cultureel zo ver weg staat van de Nederlanders. Het kan ons echter niks schelen. Ze verdienen geld!
Wederom plemp je als absolute waarheid iets neer zonder het te weten.quote:Op dinsdag 10 april 2007 08:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Chinezen hebben weldegelijk vaker een uitkering dan autochtonen.
Nee joh - er stond hier vorige week nog een onderzoek naar bevolkingsgroepen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 08:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wederom plemp je als absolute waarheid iets neer zonder het te weten.
Ik ben toch benieuwd naar een bron. Niet omdat ik je niet geloof maar omdat ik nieuwsgierig ben en nee ik ga niet naar een topic van vorige week zoeken met een bron daarinquote:Op dinsdag 10 april 2007 08:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Chinezen hebben weldegelijk vaker een uitkering dan autochtonen. Bovendien komt huiselijk geweld bij Chinezen veel meer voor dan bij autochtonen en veel bedrijfjes zijn dekmantels van drugshandel en mensensmokkel. Dat de Fok-Michiel-Smitjes dat niet hebben ondekt wil niet zeggen dat het niet zo is.
Wat een goed idee!quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:38 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Ik ben ook voor experimenten met anoniem solliciteren.
poehpoeh, dat helpt.........quote:Op woensdag 11 april 2007 01:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een goed idee!![]()
![]()
![]()
![]()
Een CV met alleen zaken als geboortedatum, geslacht (?), scholing, werkervaring, hobbies, andere bezigheden.
Maar geen naam of adres.
De moeite van het proberen waard.
quote:Nederlanders willen ander nieuws
Sociale contacten, onthaasten, bewustwording en milieu zijn belangrijk voor veel Nederlanders. Het nieuws dat de media dagelijks aanbiedt, lijkt echter ver af te staan van die belevingswereld. 83% van de Nederlanders heeft behoefte aan meer positief nieuws, blijkt uit een landelijk onderzoek van DirectResearch.nl uitgevoerd in opdracht van Zinfo.nl, een website met zinvol nieuws en informatie.
Geen angst voor andere culturen
Tevens zegt 72% van de Nederlanders geen angst te hebben voor andere culturen. Bijna tweederde van de ondervraagden vindt zelfs dat de multiculturele samenleving een meerwaarde is voor Nederland. Volgens emotiedeskundige dr. Susanne Piët besteden de media nu veel aandacht aan negatieve incidenten die plaatsvinden in onze multiculturele samenleving. “Terwijl mensen zelf met name veel leuke en normale ervaringen hebben in de omgang met nieuwe Nederlanders. Wel lijkt er nu een tegenbeweging in de media gaande die de multiculturele samenleving evenwichtiger belicht.”
Nederlanders leven sociaal en bewust
85% van de Nederlanders vindt sociale contacten belangrijker dan carričre. Bijna iedereen heeft bewustwording ( 87% ) en onthaasten ( 92% ) hoog in het vaandel staan. Tevens zegt 79% bij te dragen aan een beter milieu. Ruim tweederde van de ondervraagden vindt het belangrijk om onbaatzuchtig anderen te helpen, bijvoorbeeld door middel van vrijwilligerswerk. Materiële zaken en status blijken minder interessant. Voor respectievelijk 38% en 23% is dit wél belangrijk.
Behoefte aan ander nieuws
Dat media elkaar teveel napraten ( 87% ) en het gebrek aan positieve berichtgeving ( 83% ) zijn veel gehoorde ergernissen over de huidige media. Tevens leeft het gevoel dat er niet diep genoeg wordt ingegaan op achtergronden bij het nieuws. Ruim de helft van de Nederlanders raadpleegt wel eens nieuwe media zoals weblogs voor een andere kijk op de realiteit.
Mediadeskundige dr. Irene Costera Meijer pleit in haar boek De toekomst van het nieuws ook al voor meer inspiratie in het nieuws. “Elke scheet van Balkenende wordt uitgezonden, terwijl mensen door nieuws geďnspireerd willen worden.” Burgerjournalist Robbert Zoon, initiatiefnemer van Zinfo.nl, voegt hieraan toe: “De media richten zich nu vooral op problemen, sensatie en entertainment maar mensen tonen in toenemende mate interesse in oplossingsgericht en inspirerend nieuws. Het verbaast me dat hier nog nauwelijks aandacht aan wordt besteed.”
Meest positieve tv-programma
Nederlanders is ook gevraagd welk tv-programma de onderwerpen op de meest positieve manier benadert. De Wereld Draait Door wordt daarbij het meest genoemd gevolgd door Man Bijt Hond. Het NOS Journaal wordt gezien als het meest negatieve programma met op de tweede plaats Hart van Nederland.
quote:Op woensdag 11 april 2007 01:55 schreef Kees22 het volgende:
Wat een goed idee!![]()
![]()
![]()
![]()
Een CV met alleen zaken als geboortedatum, geslacht (?), scholing, werkervaring, hobbies, andere bezigheden.
Maar geen naam of adres.
De moeite van het proberen waard.
Dan vallen ze vooral door de mand op hun gebrek aan geschiktheid voor de baan, zoals ik ook door de mand kan vallen.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]Want? Dan vallen ze bij ene gesprek toch door de mand? En laat nu net aangetoond zijn dat dit hele verhaal geen echt probleem is...
Een bedrijf kijkt naar zijn belangen of iemand in zijn of haar bedrijfscultuur past. Dan kan je een CV hebben van hier tot Tokyo maar staat iemand zijn smoel, gedrag, uitstraling, uiterlijk niet aan kan je het vergeten.quote:Op donderdag 12 april 2007 06:50 schreef Stratos het volgende:
[..]
Helpt zeker, en gemeente Nijmegen heeft dat al bewezen!
Daar kun je goede redenen voor hebben. Maar het voorstel is bedoeld om selectie op grond van de naam te voorkomen. Als ik jou een brief stuur met mijn eigen naam en dan dezelfde brief met Ali Al-Saďdi en nog zo'n brief met Risanwary Petanramu, welke mensen nodig jij dan waarom op gesprek?quote:Op donderdag 12 april 2007 07:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Een bedrijf kijkt naar zijn belangen of iemand in zijn of haar bedrijfscultuur past. Dan kan je een CV hebben van hier tot Tokyo maar staat iemand zijn smoel, gedrag, uitstraling, uiterlijk niet aan kan je het vergeten.
Ik neem b.v. NIEMAND aan die hoofddoek, djebella draagt, hanekam heeft, geen handjes geeft, behangen is met piercings enz.
Ik wil ook geen geloofsgezeik over bidruimtes en ramadan e.d. Geloven doe je maar thuis.
En als iemand dit discriminatie wil noemen so be it, sociale werkplaats is elders.
blanke welvaartquote:Op zaterdag 7 april 2007 18:15 schreef gelly het volgende:
Ah, weer terug van de NVU demonstratie ?
Gaat juist slecht met chinezen spreken de taal amper worden uitgebuit door eigen bevolkingsgroep veel illigalen. En leven dus in isolamentquote:Op dinsdag 10 april 2007 08:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Chinezen hebben weldegelijk vaker een uitkering dan autochtonen. Bovendien komt huiselijk geweld bij Chinezen veel meer voor dan bij autochtonen en veel bedrijfjes zijn dekmantels van drugshandel en mensensmokkel. Dat de Fok-Michiel-Smitjes dat niet hebben ondekt wil niet zeggen dat het niet zo is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |