Nee, ik bedoel echt "Luce" (Loetsje) "Licht" in het Italiaansquote:
Lucie is heel erg leukquote:Op zaterdag 7 april 2007 14:02 schreef Vivi het volgende:
Nee, ik bedoel echt "Luce" (Loetsje) "Licht" in het Italiaans
maar Lucie is ook leuk hoor, zeggen jullie "LU" of "Loe" ???![]()
Nee, dat vind ik niks.quote:Op zaterdag 7 april 2007 14:37 schreef Cesarino het volgende:
Onze dochter (begin Mei uitgerekend) gaat Seréna heten..
Top secret informatie dus niet verklappen.
Zie hierbovenquote:Op zaterdag 7 april 2007 13:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als "Loetsje"? Of "Luus"? Of nog anders? (Luuse?)
Als Thies een meisje was geweest had hij Isabelle geheten. Vind het nog steeds een mooie naam. Heb er indertijd hier een discussie over gelezen dat mensen het ordinair vonden.
Weet nu wel zo'n beetje zeker dat er geen tweede komt, dus kan de naam dus ook wel verklappen...
Waarom specifiek deze naam, Cesarino? 'Sec' gesproken is dit een mooi klinkende naam.quote:Op zaterdag 7 april 2007 14:37 schreef Cesarino het volgende:
Onze dochter (begin Mei uitgerekend) gaat Seréna heten..
Top secret informatie dus niet verklappen.
Isabelle is inderdaad een geweldige naam.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
Zie hierboven
Ik vind Isabelle ook prachtig! Is een van mijn favoriete namen of all times mag ik wel zeggen, helemaal niet ordinair, daarbij denk ik aan Chanelle ofzo, maar Isabelle, daarbij denk ik aan een heel net meisje-meisje dat op ballet zit
Ik vind het idd ook weer een heel ander "genre" dan Thies, dat dan weer wel
Nog even over Luce, Lucie en aanverwanten; ik had vroeger een meisje in de klas (toen ik een jaar of 16 was) dat "Loeloechi" heette, dat scheen een of andere zigeunertaal te zijn voor " klein bloempje" . Heb het verder nooit ergens gehoord. Het was ook echt zo'n hippiemeisje dat naar patchouli rook met heel lang donker haar, het had wel wat
Ruby is leukquote:Op zaterdag 7 april 2007 14:20 schreef daeri het volgende:
Rubella (Ruby)
Een pasgeboren jongetje hier in de buurt heet Aaldert Aaldertsz.quote:Op maandag 9 april 2007 00:50 schreef Walrik het volgende:
[..]
Isabelle is inderdaad een geweldige naam.
Loeloechi...hmmm. Kende zelf vroeger een meisje dat Damianti heette. Hippie achtig meisje was dat en de naam paste precies bij haar op een of andere manier. Ze at alleen maar macrobiotisch voedsel - we gingen ooit met zijn allen pannekoeken eten maar zij mocht alleen maar rijstwafels!
Andere naam uit t verleden die te binnen sc hiet: kende een jongetje, heette Koppe. So far so good, maar zijn achternaam: Koppeschaar.![]()
Zijn vader heette precies zo, en had, zo ging de roddel, zijn zoontje ook Koppe genoemd zodat hijzelf van zijn voornaam afkwam, of zoiets!![]()
lijkt me dat dit van die typische gevallen zijn waar de ouders meer geven om het in stand houden van een bepaalde traditie dan om een gelukkige toekomst van hun kindquote:Op maandag 9 april 2007 00:56 schreef InProduction het volgende:
[..]
Een pasgeboren jongetje hier in de buurt heet Aaldert Aaldertsz.
Vroeger kon dat vast wel... maar tegenwoordig![]()
quote:Op maandag 9 april 2007 01:03 schreef Vivi het volgende:
Van een geheel andere orde, ik werkte vroeger met een mevrouw "Pik"en die was getrouwd met meneer "Van Voren".
Ze wenste ook consequent aangesproken te worden met beide namen, vraag me af waarom
En toch blijf ik Rubella mooi vinden..... voor een gozertje weet ik alleen nog niks... :/quote:Op maandag 9 april 2007 00:53 schreef Walrik het volgende:
[..]
Ruby is leuk
Rubella zou ik niet doen: is het Engelse woord voor de mazelen.![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Rubella
Ik ook Cattiequote:Op zaterdag 7 april 2007 14:25 schreef cattie het volgende:
Moonah, ik vind Isabelle wel een mooie naam! Vooral dan afgekort in het dagelijks leven naar Isa. Wij hebben trouwens laatst nog even gedacht over Iza voor een jongen, maar dat vonden we toch iets te meisjesachtig.
Luce (uitgesproken Loetjse) vind ik ook mooi! Iets mooier dan Lucie eigenlijk, sorry Macka. Al vind ik Lucie ook mooi hoor.
Er zijn zoveel mooie namen, misschien moet ik toch mijn vader zijn zin geven en nog 5 kinderen krijgen. Of ik kan de namen doorspelen naar mijn broers en zus, dan heeft mijn vader toch nog veel kleinkinderen met mooie namen..
Puh, dan zullen ze ook wel niet zo mooi zijnquote:Op maandag 9 april 2007 09:14 schreef Beaker het volgende:onze jongens en meisjesnaam staan nog niet in deze lijst
Klasgenootje van onze junior heet Django.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |